Gå til innhold

borte fra baby en hel uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff det deg trassetrollet siden du reagerte på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :) Jeg har bare en tendens til å reagere når folk kommer med generaliserende dumheter.

Skrevet

Altså din definisjon på usaklighet er når du ikke deler andres syn eller mening?

Ang min uttalelse så snakket jeg ikke generellt om alle.Men nettopp om de som kommer med usaklige kommentarer og er stygge i kjeften bare på pur f.

Har full respekt for andre meninger og inspill så lenge det blir sagt på en ok måte.

Les teksten litt nøyere neste gang :)

Skrevet

Jeg har spesifisert hvilken uttalelse jeg kalte usaklig.

"Dems eneste "action" i hverdagen er nemmelig å sitte her inne å slenge dritt rundt seg om hvor dårlig mor man er som gjør ditt og datt..Og fremstår liksom som prakteksempler selv.."

Sånn, da har jeg spesifisert den igjen. Jeg har ikke sagt et ord om hva jeg mener om saken til HI. Det jeg har sagt er at jeg syntes du var generaliserende og usaklig med utsagnet jeg har kopiert to ganger nå.

Uansett hva du mente å si så, er det du faktisk skrev usaklig og generaliserende. Hvis du har et problem med at det blir kommentert får du være mer presis neste gang.

"Altså din definisjon på usaklighet er når du ikke deler andres syn eller mening?" Hvordan i alle dager klarer du å komme frem til en sånn sinnsyk konklusjon utfra noe av det jeg har skrevet?

Sånn avslutningsvis kan jeg jo si at generelt er jeg enig at man bør være saklig i kritikken sin, noe ikke alle har vært når de har svart HI. Problemet jeg fikk med ditt svar var at du tilsynelatende fant det legitimt å være usaklig og generaliserende når du skulle kritisere andre som ikke var saklige. Finn en feil?

Gjest Tale30
Skrevet

Denne tråden har, slik jeg ser det, kokt ned til at mødre som ikke kunne ha reist fra barnet sitt når det er 6 mnd, og som mener at dette ikke er bra for barnet, er hysteriske kaklehøner som sitter på DiB hele døgnetog slenger dritt.

Jaja..

Skrevet

Du gidder ikke å skrive det en gang til da? Sånn for synets skyld?

Har du forresten lært deg et par nye ord du skal brife med i dag? Usaklighet og generalisering..Utifra den lange teksten din så klarer jeg i grunn ikke å se flere ord.

Bravo, klapp på skulderen.

Kanskje du kan lære 2 nye til i morgen også?

Ha ha ha ojjj nå var jeg jo helt utrolig usaklig nå.

Nei nå er dagens 30 min på dib over for min del.

Henger man her lenger blir man nemmelig en sur, ufin og bitter dame. Og det vil jeg ikke ha noe av:)

Ha en fin helg og lykke til med forsøket på å "grille" en annen dibber.

Skrevet

Helt fantastisk, du bør prøve det en gang :)

Skrevet

Da er jeg glad for at jeg fikk muligheten til å bidra til gleden din.

God helg!

Skrevet

Uff, tror ikke jeg hadde klart det altså. Ihvertall ikke hvis ikke den andre foreldern skulle passe h*n.. Samboern min ønsker å ta seg en tur bort en helg nå om et par uker mens vesla skal være hos besteforeldre. Tror ikke jeg fikser det engang!! Hun blir og 6 mnd..Så det hadde jeg altså ikke greid. Klarer ikke tanken på at hun skal våkne om natten og mamma ikke er der ( Hun er mammadalt til de grader). Hun hadde barnevakt en gang, da sov hun borte hos søsteren min. Da hadde hun våkna om morgenen og grått kjempemasse når hun så at jeg ikke var der. Men om jenta din er veldig fortrolig med moren din, så hvorfor ikke? Skjønner du blir sliten av og til, det er helt naturlig.

Skrevet

Tror det bare er sunt å la andre passe barnet noen ganger, slik at de venner seg til andre mennesker. Snakker da helst om besteforeldre.

Kjipt hvis ungen er 2 år å moren ikke kan la bestemor passe den ei helg fordi hun/han er livredd når mor drar.

Første gangen jeg var ute på byen var sønnen min (som nå er 10 år), kun noen få mnd. Er vel kun besteforeldrene som har fått passe han, og siden de passet han noen ganger fra han var baby, så har han alltid vært trygg på dem også. Gjør det meg en dårlig mor det da liksom? som har overlatt barnet mitt i trygge hender hos mormor og morfar noen ganger fra han var et lite nurk?

Gjest Tale30
Skrevet

En ting er jo å la andre passe barnet noen ganger, men en hel uke med et så lite barn er noe annet.

Ta i alle fall et par forsøksnetter først hvor dere ikke drar så langt unna. Da vil dere se hvordan ungen takler å være uten mamma og pappa :)

Skrevet

Da jenta vår var 8 mnd var far borte i halvannen uke, pga bryllup o.l som jeg ikke kunne være med på pga at ungen ikke var "invitert" og vi ikke hadde mulighet for barnepass m.m

Da han kom hjem kjente hun han ikke igjen. Hun bare stirret i 1 minutt med vanntro i blikket, deretter kom surkeleppa og hylgrininga d han ville ta henne opp til seg. Tok hele kvelden før han fikk lov a henne og holde...

Gjest Tale30
Skrevet

Som sagt lengre oppe skjedde det ikke hos oss, og da var jenta bare 4 mnd, så jeg tror ikke det er en selvfølge. Det kommer kanskje mer an på hvor skeptisk barnet er. Det kan også ha med å gjøre at de er mer skepktiske når de blir eldre da.

Men jeg kan aldri tenke meg at barnet ikke husket faren sin etter en og en halv uke når det var så gammelt. Kanskje var hun bare fornærmet :)

Skrevet

Du milde!

Om generalisering og usakligheter skal være fremmedord, som du legger ekstra merke til, da burde du kanskje ta ungdomsskolen en gang til.

Skrevet

Jeg må si jeg blir helt sjokkert over hva enkelte her skriver. Og da mener jeg ikke de som mener du kan reise, men de som mener du ikke skal dra. Er enig i det ladycaliente skriver; det virker som det er det eneste som skjer i livene til enkelte her. Sitte på bim/dib når barna sover, å slenge med leppa. Rakke ned på andre, for da er man den perfekte mor som konstant sitter med barnet sitt.

De barna kommer til å bli forferdelig avhengig av mor for resten av livet. Tørr ikke tenke på hvilke "mammagutter" (for dere som har sønner) de blir i voksen alder, og det er ikke akkurat sjarmerende. Og til dere som sier barnet glemmer deg etter en uke; hvor i all verden har dere det fra? Om barnet kanskje er litt skeptisk er ikke så rart, men et barn på 6,7,8 mnd glemmer ikke mamma eller pappa.

Jeg blir helt slapp av å lese hvordan denne dib standaren for å være en perfekt mor er. Den er pokker i meg ikke annet enn syk. De fleste her er så "perfekte" atte. Herligheten!!

Skrevet

Mer saklighet. Det er jo en bevist sannhet at de som ikke reiser en uke på ferie, vekk fra sine barn under året, åpenbart får sykelig avhengige barn. Jepp.

Skrevet

Og du kommer med kun sakelighet? Dette er mer sakelighet, enn mange av de innleggene her. Alt skal gå etter boka, det skal være så perfekt at det nytter ikke. Vi er mennesker, lev deretter.

Det er ikke bare den ene uka jeg tenkte på når jeg skrev det innlegget over her, og det burde du vel ha skjønt?! Men nei, dessverre! Jeg snakket generelt om dib standaren til å være en perfekt mor!

Kunne ikke forvente at du tok den da! Hehehe!

Skrevet

Tok jeg den ikke? Neivel :)

Jeg synes de fleste i denne tråden er direkte patetiske. Dere skriver at den andre "siden" er så usaklige, mens dere selv slenger ut av dere det ene tåpelige innlegget etter det andre. Er dette dagen for dustete generaliseringer?

Og hva er denne DiB-standarden? Jeg har vært her i perioder i flere år, og min erfaring er at folk her er veldig forskjellige.

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym som bekymrer deg om avhengige barn:

Igjen - dette er snakk om et barn på 6 mnd. Når de er så små er det heller spørsmål om hvordan de vil ha det med å være borte fra mor enn om de vil bli individer uten evne til å tenke selv når de blir voksne.

Når barnet er 6 mnd skal man ikke begynne med å avvenne det fra moren, det har jo akkurat begynt å venne seg til å stole på et menneske i en helt ny verden.

Er jeg saiko fordi jeg mener dette, så får det heller være. Når det kommer til å sitte åp DiB og diskutere, så kommer det vel av behovet for å diskutere ting med andre voksne når alle man kjenner er på jobb.

Skrevet

Så får du bare synes de fleste i denne tråden er patetiske, så får andre synes du er patetisk. En har sine meninger, og ingen er like. Jeg synes de som overdramatiserer det å kunne ta seg litt alenetid og mener barnet glemmer deg osv, det er tåpelig.

Visst du ikke vet hva denne dib standaren er, så får du heller lete litt i de tusen innleggene som er her. Gidder ikke skrive en a4 side om det nå. Man får kastet etter seg at man er et nek, og dårlig mor om man ikke gjør alt etter boka. Slik hadde jeg aldri orket å levd.

Jeg gjør det som er riktig for meg og min familie. Lurer jeg på noe, snakker jeg evnt med min lege/helsesøster. Jeg ber nå hvertfall ikke om råd her inne. Stakkars nervøse førstegangs mammaer som gjør det, de må bli frønsete. Og føle at alt de gjør er feil.

Skrevet

Et barn på 6 mnd trenger ikke ta skade av at mammaen er på tur en uke. Barn er like forskjellige som voksne, og ellers alle andre mennesker. Jeg regner med hi kjenner sitt barn best, og i og med at de bor sammen med bestemor, er dette helt sikkert ikke et problem i det hele tatt. Noen reagerer sikkert mer enn andre, men at det glemmer deg? Nei!

Det er ikke snakk om å begynne med avvenning, da hadde mor vært borte betraktelig mer enn en uke, for ikke å snakke om oftere!

Psycho (ikke saiko) er du vel ikke, men jeg synes det blir litt i overkant av mye. Og komme inn her å spørre om en slik ting hi gjør, er det samme som å bli halshugget - dessverre. Folk gjør som de vil, jeg ser ikke problemet, du ser bare problemer ved å gjøre slikt.

Ergo; du drar ikke, jeg hadde dratt, noe mer er det vel ikke å diskutere? Det er mange her inne som burde lære seg den regelen om at noen ganger må man faktisk bli enige om og ikke være enige. Uansett om vi diskuterer dette til alle er blå i tryne!!

Skrevet

Hvordan kan du kategorisk si at en baby på 6 mnd ikke tar skade av at mor er borte en uke (gitt at mor er en hovedomsorgsperson)? Du sier jo selv at alle barn er forskjellige?

Skrevet

Kan ikke du lese litt bedre før du uttaler deg da trassen? Det er jo bare slitsomt å diskutere med deg. Barn er selvfølgelig forskjellige, som alle andre individer. Enkelte av dere hauser dette opp så til de grader; babyen har glemt deg innen den tid du er tilbake osv.

Det nekter jeg å tro, men at barnet kan bli skeptisk, som jeg skrev over her, det kan godt hende, men å glemme/ta skade av det? Nei!

Da tror jeg ikke du vet hva ta skade av betyr!

Gjest Tale30
Skrevet

Først av alt, HI henvendte seg her inne med spørsmål om hva folk mente om å dra en uke bort fra babyen sin, derfor svarer folk hva de syns.

For det andre. Jeg regner med at du ikke har lest hele debatten. Hadde du gjort det så hadde du sett at jeg skriver nettopp det du sier. At HI er den som kjenner barnet sitt best, og at barnet sikkert ikke vil ta noen skade av at hun drar dersom det er det hun mener er det beste. Jeg har også sagt at alle barn er forskjellige, og har oppfordret henne til å forsøke en natt eller to borte fra barnet i nærheten av hjemme slik at hun vet hvordan hennes barn reagerer. Jeg har også vært helt bestemt på at barn ikke glemmer sine foreldre på noen uker. Jeg har ikke, som du påstår, sett bare problemer ved å dra bort fra barnet. Det er fryktelig useriøst av deg å påstå det når du ikke har oversikt over mine meninger i saken.

Når det kommer til avvenning, så skrev jeg det fordi jeg hadde inntrykk av at du mente det var nødvendig å begynne å avvenne barna så tidlig fordi at de kunne bli usunt avhengige av moren hvis mn ikke lot noen passe dem før de er 1 år.

Og slik jeg ser det, trenger ikke alle uttrykk å være gramatisk korrekt skrevet. er det et uttrykk satt på spissen kan man gjerne skrive det som man snakker, altså saiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...