Gå til innhold

borte fra baby en hel uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahh. Vi har akkurat kommet hjem fra en ukes ferie i utlandet, vi koooste oss masse!

Og lillemor på 9 mndr hadde det supert med besteforeldrene mens vi var borte, fikk masse oppmerksomhet hele tiden :)

Dette var definitivt værst for meg og pappa`n! Savnet henne masse, men visste at hun var i trygge hender! Jeg fikk MASSE pepper da jeg skrev her på DIB at vi skulle forlate lillemor en uke.

Da vi dro merket ikke lillemor det engang, og da vi kom hjem bare smilte hun til oss, og alt var som før. Jeg har ingen tro på at hun har tatt noen skade av dette i det hele tatt, men det kan jo selvfølgelig hende at en annen baby vil reagere annerledes!

Jeg ville ikke tatt til meg kritikken som verserer her inne, det er bare DU som kan avgjøre dette selv.

Barnelegen sa til oss :" Man skal helst ikke være borte fra et barn på under 1 år lenger enn en uke" Altså, Helst ikke (men det går greit), og Ikke lenger enn en uke (men en uke går bra).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DRA!!!

Ikke hør på disse som kaller det galskap, makan til overdrivelse skal man lete lenge etter..

Skrevet

Hei hi. Om du vil på tur, så drar du på tur. Jeg var en uke i syden da sønnen min var ca et halvt år. Han var hos bestemor, og det gikk kjempe fint. De treskallene her inne som snakker om at babyen glemmer deg, de ligger på et lavt kunnskapsnivå, de aner ikke hva de snakker om.

Jeg har spurt om dette både på sykehuset og hos helsesøster, dette er bare tull. Hvor de får det fra, det vet jeg ikke, men de klarer nå heller ikke å finne noe dokumentasjon på dette. De er så hysteriske at de vet ikke hvilket bein de skal tråkke på. Og skaper selv en syk avhengighet mellom mor og barn. Og de utelukker gjerne pappaen.

De fremstår som gale kvinner, og de skremmer meg faktisk!

Skrevet

Enig med deg 01.03, jeg skjønner heller ikke hvorfor man vil ha fri fra sine egne barn når de er SÅ små, det kan skape en utrygghetsfølelse som kan følge med barnet resten av livet (og det kan ikke gjøre det, men det vet man ikke).

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, fordi jeg hadde savnet jenta mi så fælt at turen hadde vært bortkasta penger.. Men en langhelg hadde jeg nok heller satset på:)

Og jeg syns også at 1 uke er veldig lenge å være vekke fra en baby på 6 mnd.

Skrevet

En ting er de som ikke hadde orket, pga de hadde savnet barnet sitt for mye, det har jeg full forståelse for. Men, å komme å si at babyen din glemmer deg osv, da kan jeg ikke annet enn å le. Da begynner vi å snakke lite kunnskap.

Men det er jo en fin-fin ting å tro at det kun er deg babyen er avhengig av, og ikke far. Det gjør vel noe med selvfølelsen til enkelte her!

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 01:37

Ja, jeg ventet på det.

Nei, han er ikke en nøkkelperson på lik linje med meg nå. Jeg har hovedomsorgen for henne på dagene. Mannen min jobber ekstremt mye for å legge det til rette økonomisk for meg. Han er en flort far, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir like traumatisk for henne om hun er borte fra ham noen uker som dersom jeg forsvant noen uker. Sånn er det bare i denne første tiden, og det er ikke dermed sagt at faren ikke er viktig for barnet. Dersom faren hadde hatt permisjonen og var hjemme med enta hele dagene, så hadde hun nok vært mer knyttet til ham enn meg. I begynnelsen knytter de seg jo mest til dem de ser mest.

Og vi vurderte hvorvidt vi skulle dra så lenge bort fra faren, hadde til og med et spørsmål her inne om hva folk trodde. Jeg var redd for at de skulle miste det gode forholdet de har fått på tross av at han jobber så mye. Vi kom likevel frem til at vi skulle forsøke, og det gikk kjempebra, men jeg er ganske sikker på at det ikke hadde gått like bra dersom jeg forsvant i tre uker.

Gjest Tale30
Skrevet

Legge det til rette økonomisk for OSS, hehe..

Skrevet

Jeg var på tur nå i helgen, fra fredags ettermiddag til søndag formiddag, jenta mi er nå 6,5 mnd. dette er andre gangen hun er hjemme med pappaen. jeg vil bare si at eg trodde det skulle gå greit med to netter, siden den ene gangen med en natt hadde gått fint. men det gjorde det ikke...det var grusomt!!! så derfor hadde jeg nok heller ikke reist til Roma en hel uke..

men som mange her sier, visst du føler for det, og tror det vil gå helt fint, så må du jo bare dra.! du sier du vil ha eit par dager fri, da ville jeg nok startet med det, og ikke en hel uke skal jeg være ærlig...

Skrevet

Reis og kos deg hi, ikke hør på de hysteriske kaklehønene her inne. De kommer med så mye inødvendig piss, at det er reine komi timen. Om du selv føler deg klar til en friuke, så drar du.

Men husk at når du kommer hjem, så aner ikke babyen din hvem du er:) Mohahahahaha:)

Skrevet

Og hvorfor gikk det ikke greit da?

Skrevet

Jeg hadde sikkert tatt med barnet på tur, fordi jeg ikke hadde klart å være borte fra henne så lenge så tidlig (en langhelg derimot, det synes jeg hadde vært greit, evt. at jenta var sammen med pappaen sin).

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok dratt. Mormor er tydeligvis en omsorgsperson for barnet til daglig, og du kjenner datteren din best. Jeg hadde kanskje testet først, for å se at det går bra å være borte fra henne et par døgn, men om du tror det går fint er det bare å kose seg på tur! Jenta di får det sikkert fint hos mormor! :)

Skrevet

Hvorfor spør du her i det hele tatt når det virker som du har bestemt deg allerede.

Reis da for faen, vi driter jo i ungen din. Om den skulle få angst eller hva det skulle være så er jo det ditt problem og ikke mitt.

Så skjønner ikke helt saken her..

Jeg hadde ikke reist fra min unge på 6 mnd. Men det er mye jeg ikke gjør som du kanskje gjør. Men det er jo ditt barn det går utover så det kunne jo ikke brydd meg lengre opp i baken..

Skrevet

Omg hvor dramatisk går det an å være? Hvis du er borte fra ungen din ei uke når hun er 6 mnd, så kan det følge barnet resten av livet..ouf..blir så oppgitt over folk!

Til deg som begynnte innlegget; Som jeg har forstått det så har moren din og barnet ditt et veldig nært forhold, barnet ditt tar ikke skade av at du er borte ei uke og at hun er sammen med mormoren sin.

Kos deg og slapp av på ferie du:)

Skrevet

Hmmm, jeg vet bare med meg selv da. Men jeg var borte fra Alex i 5 dager når han var 11 mnd, og jeg hadde det helt forferdelig. Men eg hadde på en måte ikke noe valg, det var en skoletur jeg måtte ta for å få fullført på studiet mitt. Og siden det er uvisst om faget blir tatt opp neste termin, så var det siste sikre sjanse for å få tatt turen.

Alex var hjemme med pappaen sin, og de hadde det fint, men de siste 2 dagene var Alex veldig mammasyk, og han våknet midt på natta når jeg kom hjem. Han hørte stemmen min i gangen. Og han måtte ligge sammen med meg den natta, lå bare å koste og bablet med meg hele natta. Var helt klistra til meg dagene etter. Så han hadde savnet meg stort, men ikke glemt meg.

Så jeg ville aldri gjort det. Når det var så vondt for meg og babyen når hanvar nærme året, så vet jeg ikke helt hvordan det hadde vært hvis han bare var 6 mnd! Babyene trenger mammaen sin.

Skrevet

Dere trenger da ikke være så frekke fordi dere selv ikke ville gjort det, foreldre som ikke kan oppføre seg er heller ikke bra for barna!

Og til du som vurderer å reise. Etter hva jeg har blitt fortalt er det i 6-7-8 måneders alderen de begynner tilknytningsprosessen, og det er da de begynner å få separasjonsangst om mamma (eller pappa, avhengig av hvor mye han er involvert) blir borte. Hvor mye de blir preget av dette varierer fra barn til barn, men noen kan nekte å spise og sove om det ikke er mamma som mater og legger de. I denne perioden ville jeg ikke reist fra de, da de kan oppleve dette som traumatisk. Du kan ta en prøvenatt hos moren din litt på forhånd for å se hvordan ungen reagerer. Før dette er det ikke skadelig for barnet selv å være borte fra moren, om den han/hun er hos er noen han/hun kjenner og er trygge på. Det går helt fint. Jeg ville dog aldri klart å være borte en hel uke selv. Jeg tenker også litt på hukommelsen deres. Vi var borte to netter når vårt barn var 5 måneder, og det var mer enn nok ;)

Du kan jo alternativt ta en weekend i Roma om det er aktuelt, klart det gjør godt å komme seg bort litt!

Skrevet

Må ikke spørre om noen sånt her, da får du bare pes. Hvis du tror du takler det og du er sikker på at jenta di får alt stellet hun trenger, så dra:) Blir det for ille, får du heller ta flyet hjem noen dager før.

Ønsker deg god tur. Vet ikke hva jeg selv hadde gjort i din situasjon, da jeg aldri har vært i den...

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart det... Vi snakker om å dra bort en langhelg, men da ikke før minste er ihvertfall 1,5 år. Men det går sikkert bra om du velger å dra...

Skrevet

Hva er det for et språk??

Jøye meg, hun sier jo at hun ønsker innspill!!!!!!

HI: Jeg var vekke fra min sønn når han var 7 mnd i 6 netter, påtvunget samvær med vannsklig far. Vi bode da i Spania, reiste til Barcalona og hadde late dager heeelt for meg selv. Sønnen min har IKKE tatt skade av dette, og tro meg når jeg sier at han ikke hadde glemt meg når jeg kom tilbake igjen!

God tur til Roma, som enslig (ung) mor selv sjønner jeg godt at du kan tenke deg noen dager for deg selv, og du er heldig som har en mor som stiller opp for dere :))

Skrevet

Seriøst, du ser ikke en forskjell i å reise bort på en ferie man ikke må ha og en medisinsk situasjon som gjør at man må?

Skrevet

Det skal pokker meg ikke mye til før du er gal og udugelig som mor her inne altså.

GALSKAP du liksom.

Da har ikke disse damene opplevd mye i livet siden de mener dette er galskap.

Dems eneste "action" i hverdagen er nemmelig å sitte her inne å slenge dritt rundt seg om hvor dårlig mor man er som gjør ditt og datt..Og fremstår liksom som prakteksempler selv..

Uansett til poenget..Om du føler det er ok for deg og at du takler å være borte fra babyen så reis.

Er jo supert å kunne ha en så nær person som har så god tilknytning til barnet til å passe h_n mens du er borte.

Jeg er ganske sikker på at jeg selv ikke hadde klart en hel uke.

Men var på 2 døgns minicruise når vesla var 8-9 mnd. Da var hun hjemme hos min mor. Gikk helt fint det.

Reis og kos deg masse du.

Ønsker deg i så fall en god tur:)

Skrevet

Anonym 09.41 ja du virker som et oppegående menneske med den språkbruken, og skikkelig sympatisk..

Hvis det bryr deg midt i ræva så bør du kanskje la vær å kommentere noe som helst.

Det er innspill evnt erfaringer hi ber om. Ikke et hjernedød svar fra ei som er så stygg i kjeften.

Skremmende at noen av dere er mødre altså.

Skrevet

"Dems eneste "action" i hverdagen er nemmelig å sitte her inne å slenge dritt rundt seg om hvor dårlig mor man er som gjør ditt og datt..Og fremstår liksom som prakteksempler selv.."

Her skjærer vi alle over en kam med usaklige antagelser om hva som driver dem. Derfor kommentaren om saklighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...