Gjest Skrevet 5. juli 2009 #26 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes ikke du er stygt tynn på den måten at du ser skremmende ut. Men tynn, det er du. Måten kragebeinene dine stikker ut på minner meg om en anorektisk venninne av meg, og hun er meget syk. Utover det er du en pen dame da
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #27 Skrevet 5. juli 2009 He, he - jo takk for det;o) har forresten svart det på pm`en;o)
Mille** Skrevet 5. juli 2009 #28 Skrevet 5. juli 2009 Men Frokostquiz, det er forskjell på å være naturlig tynn og å ha slanket seg så tynn. Jobber med ei som er like tynn som rutletutt og hun spiser mer enn hva jeg gjør, dvs at hun får i seg det kroppen trenger av næring, det bare legger seg ikke på hofta eller rumpa. Syns det er skremmende at man kan gi et menneske med diagnosen anorexia tilbakemeldinger om at hun er fin akkurat sånn som hun er, og at hun ikke trener å høre på hva andre sier......
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 5. juli 2009 #29 Skrevet 5. juli 2009 Du er råtøff! Jeg synes du ser flott ut..men du hadde ikke tatt skade av noen ekstra kg;-) Jeg har hatt spiseforstyrrelser siden jeg var 15, bulimi og overspising. Var nede i 46 kg på det minste, er 174 høy..og da så jeg det ikke selv. Når jeg så de bildene i ettertid fikk jeg sjokk:-/ Men forstyrrelser handler ikke alltid om hvor ille man ser ut, men hvor dårlig en føler seg. Lykke til med dette!!!
du og jeg og vi to Skrevet 5. juli 2009 #30 Skrevet 5. juli 2009 Men da hadde det vært noe annet ☺ Frokostquiz er best ☺ - og da hadde det nok heller ikke vært lagt ut som et innlegg her. Men *Rutletutt* skriver at hun har diagnosen "anorketiker" men at hun mener at det kanskje ikke passer helt men at det kanskje er mer en udefinerbar spiseforstyrrelse.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #31 Skrevet 5. juli 2009 Jeg vet jo at jeg har et forstyrret forhold til mat...det er slitsomt:o( Jeg har nok litt tydeligere ribbeben og krageben enn det som sees på dette bildet, akkurat DET ser jeg selv...;o/ Resten av meg ser jeg IKKE på som for tynn, særlig lårene og magen....
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #32 Skrevet 5. juli 2009 10 kg + syns jeg høres SINNSYKT mye ut...i hodet mitt...var vel rundt der jeg lå før jeg ble syk.... Takk for at du er ærlig!)
Snuppa! Skrevet 5. juli 2009 #33 Skrevet 5. juli 2009 Jeg syns du ser anorektisk ut, lite pent, sorry :/ Håper du får bukt med problemene dine før barna dine blir så stor at de merker at du har et unormalt forhold til mat, lett at de, særlig jenta kanskje tar etter deg...
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #34 Skrevet 5. juli 2009 Takk for at du svarte:o) Har du blitt helt frisk av spiseforstyrrelsene du da? Håper jo på det, for det er et mareritt å ha dette mat-styret i hodet hele tiden, å telle kalorier og sitte med svart samvittighet hver gang man unner seg noe og spiser seg mett...(
cherry coke Skrevet 5. juli 2009 #35 Skrevet 5. juli 2009 Du er ei nydelig jente, og så lenge du er på bedringens vei spiller det ingen rolle hva vi her inne synes. Det viktigste er at du kommer deg og at du får et sunt forhodl til mat og til kroppen din=)
du og jeg og vi to Skrevet 5. juli 2009 #36 Skrevet 5. juli 2009 Ser at du skriver at du er i tvil om diagnosen, og at du lurer på om du har en udefinerbar spiseforstyrrelse i stedet - jeg vet ikke hvorfor du er opptatt av forskjellen, hva akkurat det betyr for deg. Det er også vanskelig å si ut ifra et bilde - men for meg innebærer det å se anorektisk ut at du er såpass tynn som du er, uten å være født slik (kjenner bare en person som har litt likt utseende, men som ikke klarer å gå opp i vekt samme hva hun prøver, hun har rett og slett en slik kropp). Men det finnes sikkert en bedre medisinsk forklaring på det.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #37 Skrevet 5. juli 2009 Hva er halvpartiet? Legen min mener jeg er anorektisk...mens jeg omtaler meg selv som en med "bare" spiseforstyrrelser...som jeg gjerne vil ut av, men det er f... meg ikke lett:o(
Mille** Skrevet 5. juli 2009 #38 Skrevet 5. juli 2009 Enig, 10 kilo på den kroppen, og du hadde vært helt nydelig! Jeg er ganske sikker på at jeg har sett bilde av deg før du ble syk, og du kledde de kiloene godt. )
gerd Skrevet 5. juli 2009 #39 Skrevet 5. juli 2009 Jeg får ikke opp linken jeg - ikke den andre heller og de er jo helt like...
Mille** Skrevet 5. juli 2009 #40 Skrevet 5. juli 2009 Det er et mellomrom en plass i linken som må bort.
du og jeg og vi to Skrevet 5. juli 2009 #41 Skrevet 5. juli 2009 Ta bort mellomrommet mellom 17 og 85 i det første innlegget, det er vel etter 2/3 av linken ca.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #42 Skrevet 5. juli 2009 Jeg ønsker rett og slett utenforståendes oppfatning av hvordan jeg ser ut, for jeg ser det ikke selv, rett og slett. Jeg vet at det ikke endrer noe hva folk syns i og for seg, men likevel....kanskje jeg har et slags "håp" om at hvis jeg hører at jeg ser anorektisk ut, så klarer jeg å se det selv? jeg vet ikke...mange tusen tanker i forbindelse med det, og her inne er et av de få stedene jeg "snakker" om det - et sted å lufte tankene på, som så mange andre gjør i diverse grad. Sånn er det desverre, og jeg håper også at jeg kommer meg ut av det, men det er ikke lett...hadde ikke trodd jeg skulle slite sånn med det, jeg ser på meg selv som en oppegående jente og syns i grunn det er pinlig at jeg har klart å "få" denne sykdommen....
Sjefsmegga Skrevet 5. juli 2009 #43 Skrevet 5. juli 2009 Du er tynn ja, men jeg ville nok ikke tenkt anoreksia sånn umiddelbart siden jeg ser endel tynne jenter rundt om. Men håper du får god hjelp i hvertfall. Huska at det er ugunstig å være undervektig på lang sikt med tanke på at undervektige fort ser eldre ut enn de trenger og det sliter på helsa, økt sjanse for benskjørhet og mangelsykdommer. Noe man som kvinne bør tenke på når man runder 30år i hvertfall. Jeg er selv slank og nett, en størrelse 36, noen vil si at jeg kansje er litt tynn også. Men jeg passer på at jeg har legger, lår, rumpe og litt pupper. At ryggen ser sunn ut, for kan man se/ane ribbebein og ryggrad, da er man enkelt og greit for tynn, og det er heller ikke særlig pent at det stikker ut bein her og der heller for den del.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #44 Skrevet 5. juli 2009 Nei, si det...hva som er så viktig medden forskjellen vet jeg i grunn ikke, det bare er det...føler det er litt mer "flytende" å omtale seg selv som spiseforstyrret enn anorektiker...liker ikke det ordet:o(
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #45 Skrevet 5. juli 2009 Ja, det er det som er største motivasjonen min - at ikke ungene mine skal bli "ødelagte" pga meg og mine matvaner...(
du og jeg og vi to Skrevet 5. juli 2009 #46 Skrevet 5. juli 2009 Men kan du ikke bare gjøre det da? Det viktigste er at du vet at du har et problem, og at du gjør noe med det. Det viktigste er kanskje ikke å kalle en spade for en spade, men å vite at du kan grave med den? Men jeg er jo verken psykolog eller psykiater eller ekspert på spiseforstyrrelser.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #47 Skrevet 5. juli 2009 Ja, det er jo sant:o) kalle en spade for en spade, men å vite at du kan grave medden - det likte jeg;o)
Snuppa! Skrevet 5. juli 2009 #48 Skrevet 5. juli 2009 Sorry hvis jeg virka litt krass. Vet selv hvordan det er å vokse opp med en mor med unormalt forhold til mat. Men nå aner jeg jo ikke hvordan det er hjemme hos dere Hva med å prate med en psykolog å få hjelp med problemene, det kan gjøre underverker, I know. Lykke til
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juli 2009 #49 Skrevet 5. juli 2009 Hei, jeg syns du ser veldig tynn ut på dette bildet. Husker du hadde noen bilder på profilen din tidligere der du prøvde brudekjoler og der ser det ut som du har en 5-10 kg mer og da kommer det så mye tydeligere frem hvor søt du er. Håper det går bra med behandlinga forresten:)
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #50 Skrevet 5. juli 2009 Jeg prøver mitt beste for at ikke ungene skal merke noe, men hvem vet...? Har så langt bare pretet med fastlegen min om dette, gått jevnlig til ham i noen mnd nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå