Gå til innhold

SKAL IKKE FEITE FOLK HA BIKINI??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme f om du er mor eller far... mine barn, foreldre, søsken, mann etc er normalvektige alle sammen............. Kan jeg få høre din forklaring på at jeg tidl trente 15 t i uka uten at vekta var så veldig lav. Hadde xtremt bra kondis og styrke, men likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er enkelt og greit fordi du inntok mer energi enn kroppen din klarte å bruke opp. Om inntaket av energi er lavere enn ditt faktiske forbruk, tilsier enkel matematikk og logikk (også biologi) at kroppen din da vil begynne å tære på fettreservene.

Jeg sier ikke dette for å være slem mot dere, men jeg leser og hører så utrolig mange kommentarer og spørsmål fra overvektige om folk har prøvd den eller den kuren. Meningen er at man ikke skal trenge å gå på noen kur utenom "spise mindre-kuren", hvor man kun spiser sunt, ofte og lite av gangen.

Et lite tips til dere som faktisk lytter til det jeg sier er at om dere spiser sunt og er flinke seks dager i uken, bør dere kose dere med ett godt måltid på f.eks. lørdag (dog uten fet saus) hvor dere kan premiere dere selv litt. Grunnen til dette er at kroppen venner seg til et visst energiinntak og "beregner" derfor forbrenning/hvor mye den skal spare osv.

Istedenfor at forbrenningen legger seg på en jevn linje, vil dere da med dette kosemåltidet gjøre slik at kroppen får en liten "peak" eller topp og dere vil da forbrenne litt ekstra ;)

Lykke til!

Skrevet

Ja, ja... du har det tydligvis ikke godt med deg selv. Jeg spiste ei brødskive og en salat pr dag, og svimet tilslutt av pga for lite næring.. Levde sånn i mange år... Var det da noe mer?? Godteri hadde vi faktisk ikke råd til da jeg vokste opp.

Skrevet

Jo, jeg har det veldig godt jeg :)

Men du beviser jo bare atter en gang at påstandene mine stemmer. Kunnskapsløshet og uvitenhet er en stor grunn til at dere veier det dere veier. Du skjønner det at om du "slanker" deg ved å sulte deg selv vil kroppen tviholde på det den har av energi, istedenfor å øke forbrenningen. Kroppen går i sparemodus, om jeg kan få kalle det det.

Om du hadde lest mitt tidligere innlegg, ville du sett at jeg skre følgende; "spiser sunt, ofte og lite av gangen. "

NBår du sulter deg på den måten du har gjort er det ikke rart du ikke går ned et gram.

Kutt ut brødskiver, spis de groveste knekkebrødene du finner med lett tubeost e.l. og spis ofte. Helst 6-7 måltider pr. dag, så vil du ganske fort se resultater.

Og husk! Spis til du ikke er sulten, IKKE til du er mett. Der ligger det en stor forskjell.

Og igjen, helt oppriktig ment :) Lykke til!

Skrevet

Hvis du hadde lest mine innlegg så hadde du sett at jeg faktisk har j god peiling, hatt kosthold og ernæring som fag i to år på kokken, med særdeles god karakter. Men, jeg visste ikke så mye da jeg var yngre, og tenkte at om jeg spiste lite, og trente så mye som jeg gjorde så ville jeg gå ned, noe jeg ikke gjorde som 15-16 åring. Vi baker alt brød selv, og det er grovt, men jeg spiser oftest de tynne, smale knekkebrødene med makrell i tomat på... Resten av fam spiser brød. Så, var det noe mer da?? Vil du ha dagsmenyen pr i dag?? Du får flytte hit en mnd og se.... :-) Med et matbudsjett på ca 6000 fordelt på 7 pers så sier det seg selv at store utskeielser mht usunnheter utgår, det samme gjør halvfabrikat, spise ute osv... Fint du kan fasiten om livet til folk.... Jeg spiser for øvrig 4-5 måltider hver dag, og fam har frukt- grønnsaksfat til nesten hver barnetv, samt salat og hjemmelaget gr.sakssuppe til middag regelmessig. Så, kommer du på besøk.......................Så kan jeg sikkert lære mye, haha!

Skrevet

Jeg ser at du ano. 20:18 har en del kunnskap om dette emnet, men du mangler nok likevel en del!

Jeg trodde til slutt at jeg måtte være totalt inkompetent og dum som ikke klarte å slanke meg. Gjorde at det "riktige" , "alle" andre gikk ned i vekt, men jeg gjorde ikke.... denne formelen med 1-2 = -1 stemmer bare ikke alltid. Det er ikke bare til å putte i seg mindre enn man forbrenner.. desverre.. for i såfall så tror jeg det nesten hadde vært enkelt å gått ned i vekt..

Det er fra tid til annen innlegg her om de som trenger råd for å komme seg opp i vekt.. dette er jo et like stort problem for mange som det å komme seg ned i vekt.. Men ingen stiller spørsmålstegn ved det (som jeg har sett). Men etter flere her å dømme så burde det jo "bare" vært å putte mer i seg enn man forbrenner... eller????

Pleier sjelden å skrive her, men måtte skrive noen linjer nå... for stadig vekk er det noen som skriver at det bare er å putte mindre inn enn man forbrenner.. er jo enkel matte, de som ikke får det til må jo være dumme....

Og HI: beklager at jeg fulgte opp denne avsporingen.. bare måtte :)

Skrevet

Du vet ingenting om HI gjør noe med det, eller ikke. Deilig å være brun selv om man ikke er slank - da føler man seg bedre, og når man føler seg vel er det lettere å trene osv

Skrevet

Ja da kan vi jo bare gjette hvem du er..

Ufyselige menneske..

Er sikkert en urt eller to som kan hjelpe...

Skrevet

Jeg er egentlig ikke feit, jeg er bare litt for kort..

Hadde jeg vært 2,5 meter høy, hadde BMIen min vært nydelig!;)

Skrevet

Hvordan har det seg at et spørsmål om bikini utvikler seg til en mobbe debatt ???

Skrevet

Er det mulig..jeg håper, håper ,håååper at de styggeste , ekleste, barnsligste og mest teite svarene her er fra noen uten barn eller fra noen som ikke planlegger barn! For da vet jeg hvordan de barna blir, ufyselige, uoppdragne små unger som verken blir likt av barn eller voksne..

Men til deg HI- håper du har fått hjelp til spm målet ditt- jeg ville egentlig bare si at jeg synes bikini er det aller aller peneste uansett form :)

Skrevet

Les overskiften: SKAL IKKE FEITE FOLK HA BIKINI??

HI ba om bråk!

Skrevet

Hei!

LaLina på StHanshaugen i Oslo er superflinke til å hjelpe til med å finne riktig størrelse på bikini. De er superserviceminded-prøv der:) Jeg tilbragte 2 timer der i fjor sommer og tuslet ut kjempefornøyd med en ny halterneck-bikinitopp -og truse. Det er også kvalitetsvarer som koster litt over gjennomsnittet, så det varer lenge.

Til alle de som synes enkelte er dicusting i bikini: der får lukek øynene da. Har vært i Spania noen ganger, der bader alle bra BMI 13 til BMI 40 og ingen ser ut til å utdype noen misnøye over det.

Skrevet

Oi, jeg trykket litt raskt på lagre-knappen der. Beklager mange skrivefeil.

Skrevet

Les overskriften og TENK anonym- SKAL IKKE FEITE FOLK HA BIKINI (fordi jeg finner ingen som passer meg samme hvor mye jeg leter)..hjelper ikke å ha en fantastisk kropp når man er dum som et brød

Skrevet

Stå på HI, kjøp bikini og kos deg ute på stranda! Drit i slankenazistene, og vær en glad og fornøyd jente! Akkurat slik som du høres ut til å være.

Hurra for de som har god selvtillit uansett vekt, og er til trøst og inspirasjon for alle oss som gjemmer oss i skyggen i store klær! God sommer til deg HI og til alle dere andre!

Skrevet

Det er jeg som har prøvd å få ut mine meninger om slanking, forbrenning og bla bla bla..

Jeg er skikkelig godt likt jeg. Alle jeg møter synes jeg er superhyggelig, det skyldes nok den gutteaktige sjarmen min. Skikkelig kjekk er jeg og, en høy og mørk handyman :P

p.s. Også har jeg DEN sprettrumpa!

Skrevet

Ganske smart er jeg og. Har 5,25 i snitt og 125 i iq

Skrevet

Blir så irritert på han der Mr Perfekt! Har du noen gang selv vært overvektig? Ingen som ikke selv har vært overvektige vet hvordan det er. Slanking og overvekt er ikke bare enkel matematikk, 2+2 = 4 liksom. Det handler om kjemi, biologi, gener og ikke minst psykologi.

Det er anerkjent av forskere i dag at genetikk er viktig når det gjelder overvekt. Mye kan selvsagt gjøres for å gå ned i vekt, men vi har et ulikt utgangspunkt genetisk uansett.

Men du har vært heldig Mr Perfekt, og det er ikke noe å skryte av!

Skrevet

Til HI;

Du sa du så nesten likdann ut da du trent 15 t i uka..At resultatet ikke tilsvarte innsatsen?? Hvordan vet du at du ikke hadde resultat av treninga? SELVSAGT hadde du det...Å måle vellykket trening ut i fra vekt og cm er helt riv ruskende galt...Da BLIR man aldri tynnere, og IHVERTFALL aldri lykkeligere.....

Det er noe osm irriterer meg noe inni granskaune.:Folk skal på slankern..Spiser sundt og trener kun for å se bedre ut.... Så tankeløst og dumt....Er det noen som VET hvor lite, hvor sundt (???) man må spise og HVOR mye man må trene for å få en "perfekt kropp" om man genetisk ikke har det??

Selv trener jeg hver dag..Ser nok ikke ut som om jeg trener så mye, om jeg hadde trent for å ta meg bra ut hadde jeg slutta for år siden..Jeg trener for å bli sterk, sunn og ha et friskt og godt liv..FOr meg, for barna og for min mann.. Jeg måler fremgang i minutter jeg bruker på ei "testløype"; antall armhevinger etc....Og fremgagn har jeg om jeg føler at nå vil jeg strekke meg litt lenger..Men vekt og cm er da jammen meg så og si konstant... Treninga funker da forde??

Er det virkelti slik at om man ikke SER resultat ¨å trenger man ikke trene...

For en syk, syk verden....... Greit nok at man ønsker en strammere og smalere kropp og starter trening av den grunn, men ikke gi slutt om dere ikke SER nok resultat da...Det er DET som er idiotisk..Man komme ri gang, kommer over verste kneika..Begynner å KJENNE fremgang, også veier man seg, måler seg og finner ut at man har "fått så lite igjen" også slutter man.....

Ahhh, irritert..Så HI, ta opp treninga igjen, kanskje ikke 15 t uka da,- SELV om du ikke kommer itl å ta av mye..Det vi lgjøre undervekt for helsa di uansett....Å ikke begynne p trene igjen fordi det "ikke vil synes" er verden dårligste unnskyldning for ikke å gjøre noe..

Skrevet

Jo, det er det :P

-Mr. Perfect

Skrevet

Det var ikke HI som skrev om 15 t trening.. (det var meg :-) ) Selvsagt vet jeg de helsemessige grunnene til å trene... Jeg trener litt nå også, men på langt nær så mye. Grunnen til at jeg var frustrert, var at jeg hele tiden fikk beskjed av lege/ fremmede om å beg å trene, da ville jeg gå ned.. Jeg trente faktisk så mye frem til jeg var 23 år, dvs gjennom hele barndommen og ungdomstiden. Tross dette, og minimalt med matinntak gjennom ca 10 år så veide jeg ca 80 kg/ 166 cm i ungdommen. Jeg har alltid vært overvektig, men hele slekta er "normale". Vanvittig frustrerende! Skulle gjerne hatt "fasiten".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...