Gå til innhold

SKAL IKKE FEITE FOLK HA BIKINI??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig tydelig at jeg ikke vet noe om det? Ikke bare er jeg overvektig og kjenner mange overvektige selv, og vet deres innerste tanker, men jeg har også lest en del bøker om emnet og vet at de aller aller fleste, ja, så mange at jeg tør å si alle innpå her iallefall, muligens en og annen som ikke vil, men det er så sjeldent at det nesten ike forekommer at noen med vilje vil være overvektige. At om de var normalvektige ville de gjort alt for å bli overvektig med vilje er en type spisevegring, en slags omvendt bulimi, og en sjelden sykdom. Derfor tør jeg påstå det jeg påstår. Så ikke kom å si at det er tydelig at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Hilsen 125 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk for mange gode råd...har faktisk ikke tenkt på at undertøysbutikker kan ha sånne bikinier... og dessuten fant jeg en annen bikinitopp i en av linkene..er ikke alltid så lett å finne alt på internett selv! strålende! da blir det bikini på meg også i sommer.

dersom noen synes jeg er "disgusting" i bikini..jaja..deres problem....

jeg gidder ikke la noen sneversynte meggers mening ødelegge sommeren for meg. Jeg trives med meg selv, og dersom ikke andre gjør det..så jaja....

sommerhilsen fra HI

Skrevet

20:09 .. det finnes mange som trives som overvektig. jeg har selv vert 50 kg over normalen, og jeg er nå normalvektig igjen. så JEG trivdes ikke.

men bestekameraten min vil helst ha en dame over "normalen".. og det er ingenting galt med han.

så må jeg legge til at jeg og de fleste vil heller ha en dame med for mye kilo enn ei med for lite.

Skrevet

Selv er jeg naturlig slank og veltrimmet selv etter barn og jeg har ingen problemer med store damer i bikini. Stilig når folk er stolte av kroppen sin.

Skrevet

Tror jeg har sett bikini på Smart+ sidene til Sportmann?! Sjekk.. Du som synes det er "disgusting" m bikini... spar deg, har du ikke annet å hekte deg opp i så skaff deg et liv :-) Hva gjør du f.eks hvis ungene dine blir tykke??? Hele familien min på alle kanter er tynne, det er ikke jeg. Selv ikke da jeg trente 15 timer i uka var jeg spesielt tynn- spiste for øvrig kun en salat og ei brødskive pr dag den tiden.

Skrevet

-for øvrig, om du skulle lure på det så har jeg riktig far... selv om hele slekta er tynn, og jeg ikke er det... ;-)

Skrevet

Men de aller aller fleste vil ha damer som verken har for mye eller for lite, og det er de fleste damer ligger på og:) Det finnes en mellomting mellom for mye og for lite, og om man har noen kg for mye er man ikke nødvendigvis veldig overvektig. Poenget er at de ferreste VIl ha for mange kg, de fleste vil være normalvektige..

Skrevet

"om ungene blir tykke?"

Da håper jeg virkelig at de har vett nok til å gå med passende antrekk.

Skrevet

Jeg syns slett ikke det er "disgusting" med store damer i bikini, tvert i mot gjør det godt å se andre med noe annet enn "perfekt" kropp! Jeg tenker "hun er rundere enn meg og går likevel i bikini", og så føler jeg meg hakket bedre selv;) Og nettopp derfor stapper jeg denne halv-feite kroppen med alle strekkmerkene inn i bikinien og traver rundt på stranden, sånn at de med lavere selvfølelse enn meg skal tenke, "jøss, hun er rundere enn meg!" og så føler de seg hakket bedre selv!!

God sommer jenter!

Skrevet

Nei! Det skal de IKKE ha!

Skrevet

Så drit i å se på det da....ingen som tvinger deg til det egentlig.Det er fullt og helt ditt eget valg

Skrevet

Ojda...disse kom ikke dit de skulle.Mente denne til kl 20.04...egentlig..ingen andre.

Syns folk kan svare på det sp folk spørr om jeg ikke anklage de.Det gjelder ikke alle da..de aller fleste sv ordentlig men noen må ødelegge..Godta folk som de er.

Skrevet

Nei det skal dere ikke. Og en ting jeg alltid har lurt på. Hvorfor spiser dere feite folk hver gang dere rører på dere? Det er så ofte jeg ser dere dytte trynet fullt med være seg, sjokolade, kaker, burger (dog ALDRI en grov baguett eller gud forby en salat) enten dere er på bussen, går, kjører bil. Trenger dere virkelig konstant påfyll?

Ja, jeg vet jeg er frekk og spydig nå men hallo!!!! Det er ikke så fryktelig vanskelig å knekke koden. Dere som sier dere var sååå flinke en periode og bare spiste det eller det, det er bare jug.

Formelen er: Dytt i dere mindre energi enn dere forbruker, så går dere ned i vekt. 1-2= ja, hold dere fast!! Utrolige -1.

Alle unnskyldningene fra dere er jo helt utrolige, at dere har en sykdom, lavt stoffskifte, genetisk osv. Det blir som å si at jeg har en bil av dårlig fabrikat (som deres "dårlige gener"), derfor går den aldri tom for bensin, selv om jeg kun fyller på en liter rekker det helt til Alta (fra Oslo). Absolutt alles kropper bruker energi og dere legger det jo frem som om dere skulle gått på luft!

Helt greit at dere er feite, det er deres valg, men kan dere ikke bare være så snille og stikke fingeren i jorda og innrømme at; "ja, vi spiser rett og slett for mye".

Rør på deg og spis mindre, så ordner det seg, og dere slipper å leite jorda rundt for et sett i 200N!!!

Skrevet

Kroppen er nok mer avansert enn en bilmotor. Ta deg et kurs i kroppens forbrenningsmekanismer så lærer du kanskje at det er flere mekanismer enn antall kalorier som betyr noe. Vet du for eksmpel noe om hvordan insulingprosuksjonen påvirker forbreningen? Hva om man produserer for mye insulin pga. feil i hypofysen? Det var bare en liten fjert av faktorer som spiller inn.

Skrevet

Eh.. Ja, da må du spise deretter da vet du. Herregud, dere beviser jo bare påstandene mine gang på gang. Det er vel ikke akkurat noen fare for at kroppen deres får for lite energi.

Vet du for eksempel noe om hvordan kroppen omdanner fettet ditt til energi om den trenger det?

Og jeg nevnte faktisk ikke et ord om antall kalorier. Jeg snakker heller om karbohydrater. Kalorier skal man holde på et minimum uansett hva. Ta deg et kurs selv frøken.

Dumme, feite folk... Ja, jeg synes det ser særs uintelligent ut å være veit. Det vitner om uvitenhet, og takk for at du gir meg enda et eksempel. Kalorier a du...

Skrevet

Da har du sett lite her i verden hvis det er fælt for deg å se på overvektige folk.

Fatter ikke at det er mulig å komme med et slikt utsagn, men det sier ganske mye om deg.

Skrevet

Dette var ment til ano 20:04

Skrevet

Ano 23.22

Det er lett å se av innlegget ditt at du er en enkel sjel, hvis du ikke har skjønt at årsaker for overvekt/fedme er mer sammensatt enn den enkle oppskriften din så hold kjeft!

Det skulle være unødvendig å komme med unnskyldninger for at man er sånn og sånn men det blir ikke mindre av det når man treffer på slike fordomsfulle tullinger som du.

Håper virkelig du ikke har unger, med en forelder som deg skal det mye til for at de ikke blir mobbere.

Drit og dra!!

Skrevet

Enig m deg.. Jeg skrev litt lenger opp, og det er faktisk sant at jeg trente 15 t i uken... veide mindre enn jeg gjør nå, men pokker ikke så mye som treningsmengden skulle tilsi. Spilt aktivt fotball, aerobic, håndball, langrenn, turn, svømming... Samt at jeg syklet ca 1, 5 mil pr dag... Det gjør jeg ikke nå, m 5 unger i hus, full jobb, og en mann som jobber fullt så sier det seg selv at jeg hverken har tid til trening og solarium.. Selvsagt hadde jeg hatt godt av det, og skulle ønske jeg fikk gjort noe m vekta, men... dagene går i ett så treningen blir det jeg får m ungene på SFO, samt turer i helgene m ungene..Sånn er det bare.

Når det er sagt så skjønner jeg hvor unger som mobber får det fra, foreldre som deg burde faktisk ikke hatt unger!! Jeg håper for barna dine sin skyld at de aldri blir overvektige, får "skavvanker" el.l..

Lurer og på hva du hadde gjort dersom du fikk tlf el brev fra skolen/ barnehagen til dine baren med beskjed om at barnet ditt mobber andre?? Sagt, det er til pass for dem når de er overvektige, møkkete, har utstående ører etc...?? DA håper jeg barnevernet kommer inn i bildet, du er uegnet som mor!!!!!

Skrevet

Jeg vil mye heller se en feit kropp i bikini enn å ha noe å gjøre med mennesker som er så enkle i toppen at de ikke skjønner at livet ikke alltid er slik vi ønsker.

Jeg selv synes noe av det styggeste jeg ser er folk som røyker, og skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan slutte med dette. Jeg røykte før, så jeg vet det går ann å slutte.

Mennesker med alkoholproblem stemples lett som tapere, og hvorfor kan ikke de bare la være å drikke da? Samme med narkomane.

Anorektikere er helt forferdelig å se på, kan ikke de bare begynne å spise litt mer da?

Har du et alvorlig overvekts-problem er det ikke fordi du ønsker å være så feit, og ikke fordi du er så dum så du ikke skjønner hvordan du skal kunne gå ned i vekt. Fedme klassifiseres som sykdom, og det er faktisk en grunn til det. Mange sliter med psykiske problemer, og maten blir en trøst for de (akkurat som røyk og alkohol). Mange ser faktisk ikke at de er tykke, selv om det er helt åpenbart for alle rundt de (akkurat som anorektikere som ikke ser hvor tynne de er).

Og selv om mange tror det er en unnskyldning, er det faktisk mange som sliter med vekta pga medisiner.

Noen har vokst opp med veldig fokus på mat, og får dermed et problem med å få riktig forhold til mat i voksen alder. Jeg kjenner ei som nesten ble nektet mat som liten fordi moren hennes var livredd for at datteren skulle bli feit. Når hun flyttet ut hjemmefra fikk hun alvorlige spiseforstyrrelser og veier i dag 180 kilo.

Det er mange grunner til overvekt, og det er bare en sjelden gang at overvekt skyldes for lite kunnskap om trening og kosthold. Teori er en ting, praksis noe annet.

Skrevet

Enig! Jeg har skrevet noen turer her, om at jeg tidl trente mye osv, og ja, jeg hadde en sterk 5 i kosthold og ernæring på vk1 kokk... Så peiling har jeg!

Skrevet

Smart + i sportmann har salg på bikini opp til str 54.. kjapp deg :-)

Skrevet

Tull og tøys, dere er bare late.

Ja, jeg har unger. De har de utmerket som normalvektige :)

Mine meninger om feite mennesker holder jeg til meg selv og mor, tror nok fint barna skal klare selv å se at fedme er ekkelt.

Og dessuten er jeg ikke mor, jeg er far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...