Gå til innhold

Oslojenter?


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei alle gravide oslojenter!

 

Jeg er 9 uker på vei og har termin 3. februar. Jeg bor på Torshov, er gift og er 27 år. Opprinnelig fra Sørlandet, men har bodd i Oslo i 7 år.

 

Har hatt et greit svangerskap hittil, litt kvalm og blir fortere sliten enn normalt, men kan ikke klage. Det sies jo at kvalmen er et tegn på at alt er som det skal der inne, så hold ut alle kvalme jenter:)

 

Lykke til alle sammen. Blir gøy å følge hverandre gjennom en veldig spennende tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hege N.

 

Så hyggelig å se en Torshov jente her :) Jeg er også 27 år. Håper på å bli gift snart... :-P

 

Jeg er 6+5 i dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egget er befruktet!

 

Hyggelig med noen i nærheten:) Er veldig glad for ikke å være høygravid i denne varmen! Men har begynt å få en liten mage (synes jeg selv i allefall). Gleder meg til magen begynner å synes og at det ikke bare ser ut som om man har spist litt mye i det siste..:) gleder meg veldig til tiden som kommer og gleder meg til alt som er å lære.

 

Du kan glede deg til å bli gift:) det er veldig koselig. Vi hadde tradisjonelt kirkebryllup i september i fjor. Dagen var helt perfekt og vi storkoste oss!

 

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi havner i samme barselgruppe :) Hvis vi ikke flytter på oss da.. Vi har nemlig flytteplaner nå som vi venter barn.. Leiligheten vår er bare 45 kvm, så vi trenger noe større før nurket kommer til verden.. Men, kan jo hende vi er heldige og finner noe fint her i nærheten. Liker meg veldig godt på Torshov :)

 

Gleder meg også til å få kul på magen, så man ikke bare ser "tykk" ut.. Men, tar vel litt tid regner jeg med, for jeg har en liten kosemage fra før av.. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia... Jeg er også fra Oslo. Bor på Enerhaugen på Tøyen med min samboer. Vi har 3-roms på 60 kvadrat, så blir nok her ei stund til, men ser for oss Sagene/Torshov kanskje etterhvert. Men forlater ikke Oslo, elsker å være her!!

 

Jeg er 7+6 i dag, synes dagene snegler seg av gårde :-D Vil være på den sikre siden og få kul på magen nå, så vi slipper å spille spill for alle rundt oss..... (Nærmeste familie og venner vet, vanskelig å skjule på en hel ferie sammen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maren :)

 

Sagene/Torshov er et kjempefint sted å bo :) Jeg håper vi finner oss en fin leilighet her i nærheten.. Eneste krav er et ekstra soverom og en balkong..og gjerne en hyggelig barnevennlig bakgård..

 

Jeg synes også tiden i 1.tri går veldig sakte.. Er 6+6 i dag.. Men, vi reiser på ferie i natt, og når vi kommer hjem derfra er jeg plutselig 9+0 :)

 

Har du noen symptomer eller? Føler meg ikke gravid jeg.. Bortsett fra superømme pupper. En sjelden gang kjenner jeg strekk i livmorområdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen og gratulerer :D

 

Dette er så utrolig spennende!

Jeg er i dag 9+2 og begynner å komme meg litt etter to uker konstant kvalme. Men jeg er så utrolig glad over å være gravid at jeg tar kvalmen som et godt tegn ;)

Jeg har akkurat flyttet med samboeren min til Lambertseter i en 4-roms som vi for tiden pusser opp.

Jeg er 25 år, og dette er mitt første svangerskap. Jeg vil gjerne være med på et treff etter sommeren dersom det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer selv Liamor :)

 

Et treff til høsten hadde vært veldig hyggelig om vi fikk til :)

 

Nå driver sambo og jeg å pakker. Reiser to uker til Tyrkia i morgen! Gleder meg til å være gravid på ferie for første gang :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oslojenter,

 

Gratulerer med barn i magen ; )

 

Jeg bor på Ekeberg med samboer og en sønn på 1år.

Venter nr 2 18.februar.

Jeg er også klar for et treff til høsten, alltid koselig å møte andre i samme situasjon ; )

 

God sommer ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Gratulerer med baby i magen, endelig :))

Jeg er litt seint ute her :) Bor i Oslo jeg og, og gravid med førstemann. Termin 17 februar her på bim. Jeg er blandt de heldige som fikk det til på første forsøk, håper bare veldig på at den lille inni der klorer seg fast.

:)) Hadde vært veldig gøy med trilleturer når tiden kommer- da er jo våren rett rundt hjørnet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat de samme symptomene med strekk og murringer, og ømme pupper. Føler meg vedlig heldig som ikke er kvalm! er 7+ 5 i dag :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det strømmer inn med Oslojenter her nå :)

 

Kos dere i tiden fremover! Jeg reiser på ferie om få timer, så da blir det ingen bimming på meg.. Vi snakkes når jeg kommer tilbake :)

 

God sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer alle sammen. Jeg har termin 5. februar med nr. 2, er 34 år, gift og bor på Ljan i Oslo. Er ikke så veldig aktiv på nettet, men kunne tenke meg å møte noen i nærheten i samme situasjon senere i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei folkens:) så koselig å se at vi er mange fra Oslo området her inne:) Her går jg i mitt 2. svangerskap med termin 23 februar foreløpig;) har ei datter født 27 mars 08 og vi gleder oss til familieforøkelsen:) Ellers må jg bare skryte av mange artige og koselig bim treff fra mars 08 og håper vi kan få til mange hyggelige treff utover høsten for oss i feb 10 damene. Imens så ønsker jg alle lykke til videre i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da hører jeg til her:)

Jeg er samboer og vi bor i Oslo.

Terminen er 12.feb. Det blir vårt første barn og vi gleder oss veldig:) Formen er det heller ingenting å si på.

Gleder meg til å bli kjent med andre gravide naboer:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og god sommer så langt jenter :)

 

Hvordan er formen? Jeg har nå feriert masse og kosa meg med sambo! Deilig å komme hjem i dag kjenner jeg :) Men, formen er på topp! Var litt kvalm til og fra da vi var i Tyrkia, men nå er jeg bare litt oppblåst. Har også begynte å våkne hver natt fordi jeg må tisse.. :-P

 

Har vært hos gynekologen innimellom fartinga, og tok en ultralyd. Var da 9+0 :) Vi så et lite nurk på 23 mm og et hjerte som slo :) Gyn fylte ut alt av papirer, helsekort og søkte om fødeplass på Ullevaal. Også har jeg fått beskjed om å ta blodprøver i uke 10 for å sjekke noe greier som er rutine sa han.. Og siden jeg har vært i Tyrkia skal jeg ta blodprøver om fem uker for å sjekke toksoplasmosesmitte, i tilfelle jeg skulle ha fått det. Veldig fornøyd med gynekologen min altså :) Så når jeg hadde fått svar på de første blodprøvene kunne jeg bestille time hos fastlegen min sa han, for å ta neste kontroll der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver här med... :)

Jag har termin 18 feb! Träffas gärna i sensommar för att prata lite om vad som komma ska... :)

 

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i... Tror som sagt att jag har termin 18 feb. Men måste få det bekräftat på UL... Jag har fått födelseplats på Ullevål samt UL den 15 september. Då ska jag vara i v 17 enligt "min" beräkning, men man får se. :) Spännande!

 

Var på ett tidigt UL på privat klinikk för då vi trodde att vi var i v 8-9 var vi bara i v 4-5. Räknat fel med en hel månad! :S Haha! Ska tillägga att jag har haft oregelbunden mens så jag hade inte riktigt koll på att jag var gravid... :) Det kom som en riktig överraskning!

 

Har dessutom precis fått nytt jobb o ska börja på det den 1 sep... :S Jag tänkte jag skulle berätta i nästa vecka för dom att jag är gravid o det var verkligen inte planerat, skulle satsa 150 % på det nya jobbet som sagt...

Vad tycker ni?! Ska jag vänta in i det sista med o berätta eller ska jag tala om det så fort som möjligt?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pumasara!

 

Så hyggelig at du er med på treff :)

 

Jeg begynner i ny jobb snart jeg også, og da er jeg 3 måneder på vei.. Har bestemt meg for at jeg bare må fortelle om det så fort som mulig etter første arbeidsdag. Føler at det er bedre å være ærlig med en gang, istedetfor å holde det hemmelig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så skönt o höra att jag inte är ensam!!! :) Har tyvärr jättedåligt samvete för jobbet men graviditeten slår mycket högre än ett jobb just nu! Har fått höra innan att jag ska ha svårt för att bli gravid pga endast 1 fungerande äggstock men nu så blev jag gravid utan att vi ens planerat något så jag är överlycklig på samma gång som jag är stressad pga jobbet...

 

Det var sagt att jag skulle börja på jobbet nu denna vecka men så blev det framflyttat en månad! Då kommer jag vara i v. 15! (enligt mina egna beräkningar för jag vet inte riktigt vilken vecka jag egentligen är i...)

 

Så jag tänkte ta ett möte med dom ev nästa vecka eller veckan efter det för jag ska på UL på onsdag så då får jag reda på lite mer! *nervös*

Men men, nu släpper vi jobbsnacket! :)

 

Vilken vecka är du i "Egget er befruktet!! Pfeew! ;)"? Har du mått bra under tiden?

Jag har varit kvalm o även haft oppkast men det är borta nu... Känns "konstigt" för det kändes som om man var gravid förut, nu känner man sig som vanligt igen.. Bara 5 kg tyngre o större pupper!!! *haha*

Hoppas du mår bra!

Kramar

Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dårlig samvittighet da vi har prøvd i over ett år for å få denne babyen i magen, men jeg gruer meg til å si det til sjefen min!! Aner ikke hva jeg skal si til henne.... :-S De får jo bare hatt meg der maks 6 måneder.. Håper i hvert fall formen min fortsetter å være bra, slik at jeg kan yte maks når jeg er på jobb!

 

Blir spennende med UL neste uke da :) Vi var på UL for 6 dager siden og så det lille nurket vårt og det bankende hjertet! Det var godt å få bekreftet at det er noe som lever og vokser inni magen! Legen sa da at jeg var 9+0 uker på vei i følge størrelsen på den lille. I følge mine beregninger og forrige mens skulle jeg være 9+4 da, så det stemmer ganske bra overens.

 

Formen har vært ganske fin hele tiden! Litt trøtt og småkvalm innimellom, men føler meg veldig heldig som er i så god form :) Kanskje det er fordi jeg har ferie.. Den siste uka har jeg begynt å våkne hver natt for å tisse, puppene er kjempeømme..og magen begynner å bli ganske oppblåst :-P

 

Hvor gammel er du Sara og hvor i Oslo bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Om man har prövd i ett år så ska man verkligen INTE ha dårlig samvittighet!!! :)

 

Skönt o höra att du mått någorlunda bra under dissa uker! :)

 

Jag är 28 år o bor på Bislet! Du bodde på Torshov eller har jag läst fel kanske,,,? :P

 

Ska bli mysigt o göra UL nu nästa vecka som sagt... Gjorde ett i v 5 ca... Då trodde vi att vi var i vecka 8... *hihi*

Men på onsdag får man förhoppningsvis se lite mer än en liten prick som det såg ut som då i v. 5! *hihi*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Ja, vi bor på Torshov..foreløpig i hvert fall.. Vi skal se etter ny leilighet iløpet av høsten, for vi må ha noe større når den lille babyen kommer til verden :) Dere kommer til å bli boende på Bislet eller?

 

Blir nok gøy med UL ja :) Og spennende å se hvor langt på vei du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var jag på UL igår o fick reda på att jag är 12+2 långt gången!! Bebisen vinkade o sprattlade som en galning! Jordmoren sa att det var längesen hon sett ett sånt livligt barn!!! Haha!

Såååå mysigt!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sara!

 

Så gøy å høre!! Da ligger du nesten en uke foran meg da! Jeg er 11+4 i dag :)

 

Jeg hadde tenkt til å ringe den nye arbeidsplassen min i dag for å fortelle om graviditeten..men, leder var selvfølgelig på ferie fortsatt.. Jeg som hadde mannet meg opp til å fortelle det i dag :-P Da får det vente til jeg begynner der på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har varit lite sen med att gå med på denna sida, men jag är en rätt nybliven Oslobo (flyttar snart till Oppsal) som har kommit till vecka 14 nu.

Ser fram emot hela svangerskapet med alla "ups and downs" som hör till. Det är det värt om resultatet blir ett barn :)

 

Detta är första gången för mig och jag har som sagt inte bott här så länge så jag är gärna med på någon treff senare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...