Gå til innhold

Oslojenter?


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Er det noen som bor i Oslo her..? Jeg bor i Oslo med samboeren min. Fant ut i dag at jeg er gravid etter 14 mnd prøving... Endelig satt den!

 

Kunne gjerne tenke meg å bli kjent med noen "likesinnede" som man kanskje kan møte iløpet av graviditeten og trille turer med når den lille endelig kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg bor også i Oslo. Er gift og er på vei med første. :) Alt er veldig nytt og spennende, og vil gjerne ha noen i nærheten som kan være mulig å treffe etter hvert.

 

Når har du termin? Og hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dilla :)

 

Gratulerer med bebis i magen :) Når har du termin? Min er foreløpig 23.februar. Hvor i Oslo bor du? Formen er helt ok! Merker at jeg er litt ekstra slapp og trøtt..akkurat som jeg har sovet litt for lite.. Også murrer det og stikker innimellom og jeg har ømme pupper. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og STORT tillykke.

Jeg også er gravid for første gang, og gleder meg kjempe masse. Bor i Oslo, omkring Helsfyr/Etterstad.

Har hatt en periode hvor jeg var veldig trøtt, men nå er jeg bedre igjen. Tror kanskje det gjerder å spise riktig. Vet ikke... jeg spiser nå mye grovt brød, og skikkelig husmandskost, med poteter. det virker for meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Det er spennende å oppleve graviditet for første gang :) I dag kjøpte jeg mitt første Gravid blad..det var en rar følelse :)

 

Når er din termin?

 

Jeg bor forresten på Torshov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kjekt å se andre fra Oslo her. :) Bor på Ljan jeg...

Har termin ca. 4 februar. Har vært veldig trørr siste tiden og noe murring, men den har gitt seg litt etter hvert. Men det jeg har merket i dag er at jeg har vært veldig svimmel. Er det andre som har merket det? Er litt skummelt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Dilla!

 

Samme symptomer her. Har de siste dagene vært mye murring, slapp i kroppen og ør i hodet. Men, føles litt bedre i dag. Er vel sånt som kommer og går. Har hørt det er helt normalt :) Blir du veldig svimmel kan du evt be legen sjekke blodtrykket ditt. Det kan nemlig bli litt lavt pga en graviditet. Tror rådet da er å ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha... så gøy! Jeg har også tenkt å kjøpe sånn GRAVID blad, men har ennå bare smugtitta litt på de. Føler meg liksom ikke gravid, når det ikke syns. Og likevel føler jeg veldig at der skjer mye rart inni kroppen min. Fikk 2 bøker hos legen, hvor man kan følge med uke for uke. Både hva som skjer med "bebis" og hvordan vi selv føler det på kroppen. Veldig fine bøker, leser i de mye.

 

Jeg er i uke 8 nå, og tror jeg har termin omkring 6. februar. Og selv har jeg bursdag 2. februar, så det kan jo bli litt spennende!!! Skal til første kontroll i uke 10 tror jeg det er. Og da skal vi søke fødested sa han... Det er litt rart. Hadde ikke tenkt på det engang. Og søke om sånn ultralyd også. Mye papirer og skjemaer som må utfyldes vist! Har du vært hos legen?

 

Bor dere i leilighet? Vi bor i leilighet, og lurer litt på om vi skal flytte på oss. Til noe litt større. Men i starten går det jo sikkert helt fint å bo i leilighet.

 

Lonemor.

Lonemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonemor:

Står reisetips i bladet for gravide, så jeg måtte bare kjøpe det :) Vi reiser nemlig til syden om to uker...

 

Jeg har ikke vært hos legen. Jeg er bare 4+5 i dag. Ringte legen for noen dager siden for å høre om jeg kunne få time før vi reiser til syden. Men, det fikk jeg ikke. Når jeg var i uke 8 kunne jeg få lov til å komme. Meget frekt sagt synes jeg! Ville liksom bare til legen for å bekrefte graviditeten og for å få helsekort siden jeg skal til utlandet. Og gjerne søke om fødeplass!

 

Vi bor i en liten leilighet. Så til høsten blir det salg av leiligheten for å kjøpe en som er større. Mest ønsker jeg å bo i et hus med hage, men det blir om noen år..og ikke i Oslo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du kan søkefødeplass selv:) Har lest om mange som har gjort det. Siden det er "kamp" om plassene i Oslo, er det mange som søker tidlig. Leste her inne på bim-siden om at man kan søke selv, ligger link til søknadskjema på en av debattsidene her inne, men husker ikke hvilken i farten. Kanskje hvis du går inn på debattsiden om fødested...

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg venter nr 2. 5 februar.

Vi bor i leilighet, det fungerte fint med en men gruer meg til å ha 2 barn her. Vi har planer om å flytte innen 2 år.

 

Søk fødeplass nå, det er skikkelig vanskelig å få plass. Når jeg fikk første man ringte jeg rundt og riksen må man søke på i ca uke 6. Så søk i vei dere.

 

Har nok mye mer symptomer enn dere. Er helt slått ut av kvalme og svimmmelhet. Så kan vel si det sånn at jeg er sofa sliter for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille trollet og mamsen:

Gratulerer med nr.2 på vei :) Hvis jeg ikke får time hos legen, men hos jordmor..kan hun hjelpe meg med å søke om fødeplass? Burde vel gjøre det før vi reiser på ferie, for når vi kommer hjem er jeg allerede i uke 9.

 

Hvilken uke er du i nå lille trollet og mamsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Fant ut på mandag at vi er gravide etter blodprøve på Riksen:-) Veldig gla, men klarer nesten ikke å slippe gleden løs enda...har prøvd så lenge, og mistet i april en spire på 5 uker. Men hvis alt klaffer, så vil jeg gjerne møte "likesinnede" på chat og dele erfaringer underveis:-) Bor i Oslo hvis man skulle møtes også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei villevalle!

 

Gratulerer med ny spire!! Får håpe den klamrer seg fast nå ;) Går nok fint skal du se!

 

Hvor gammel er du? Og hvor i Oslo bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer til alle;)

Jeg bor på Oppsal og har foreløpig termin 4.februar. Er 26 år, og dette er den første;) Vil gjerne møte "likesinnede" etter sommeren. Da er det litt mer sikkert at det går bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Ja, litt rart at du ikke fikk komme til legen. Jeg var det, bare for å prate litt egentlig. Det er jo kjempe stort for oss dette, kanskje vi er litt ekstra varsomme også, siden det er første barnet.

 

Vet du om sånn BIM- treff? Skjønner ikke heelt denne siden, syns kankje den er litt rotete... Hmm!!1

 

Ha en kjempe fin tur til syden da :o)

 

Lonemor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Jeg er også 26 år og på vei med første... Bor på Ljan og synes det hadde vært veldig hyggelig å møttes etter sommeren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudi26:

Oppsal virker som et fint sted! Vi skal kjøpe oss leilighet til høsten, og jeg har ganske lyst til å se på leiligheter der :) Sambo og jeg er 28 og 27 år.

 

Hadde vært hyggelig å arrangert bim-treff når vi har kommet oss inn i 2.tri og ting føles tryggere :)

 

Hvordan er symptomene deres? Jeg kjenner ikke så mye denne uka..men i dag har jeg kjent en del murring bare på den ene siden.. Blir litt bekymret for exu.. Tenkte ikke på exu før gynekologen min sa at han vil sjekke meg på UL om 4 uker for å (forhåpentligvis) utelukke exu siden jeg har vært gjennom en konisering.. Men, jeg har ikke smerter..bare murring..ville kanskje vært mer smerter om jeg hadde en exu..

 

Mye man skal bekymre seg over både i prøvetiden og når man endelig har blitt gravid :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :o)

 

Er også gravid med nr 1. Termin ca 11.februar, så er litt over 7 uker på vei.

Var ikke noe plaget frem til ut uke 5, kun litt sliten. Så kom kvalmen. Heldigvis ikke kastet opp ennå, men ømfindtlig for lukter og blir lett kvalm bare ved tanken på mange matvarer. Veldig fort mett. Men ellers alt bra:)

 

Bor i Oslo sentrum med min samboer.

Treffer også gjerne likesinnede etter hvert :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tingeling Foss!

 

Gratulerer til deg også :) Livet som nygravid er herlig :D Sol og sommer har vi også! Da er alt bare lykke og glede ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives veldig godt på Oppsal;) Bor her med samoboer som er like gammel.

Jeg er 100% sykmeldt... Kvalm og urinveisinfeksjon.... I tillegg har jeg hodepine og litt murringer i magen... Men ellers er jeg egentlig i veldig fin form. Går jo i en form for lykkerus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudi:

Hvor mange uker er du på vei nå da? Kjedelig med kvalme..jeg håper jeg slipper unna det.. Foreløpig er jeg bare veldig trøtt og slapp.. 5+5 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3. Ja, er no dritt, men går det bra, er det jo verdt det;) Litt sliitsomt med denne varmen skkurat nå, men men-skal ikke klage;) Kos deg i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg får kvalme eller andre plager skal jeg ikke klage :) Har prøvd så hardt og lenge for å få spiren i magen, så da skal jeg smile hele veien :)

 

Ha en super helg du også! Vi skal nyte den på en øy i Oslofjorden med reker/grillmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...