Gå til innhold

Menn har INGEN rettigheter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måten du skriver på vitner om dårlige allmennkunnskaper og lite forståelse for verden, samfunnet og spørsmål rundt menn, barn og kvinners rettigheter. Hadde du maktet å begrunne synet ditt hadde det vært en ting, men du synser på en "ung og dum" måte.

La litt av livserfaringen og allmennkunnskapen du mener du har skinne gjennom i svarene dine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm......

...menn har ingen rettigheter.......

Rart å høre at en mann sier dette. Jeg opplever at en mann har mange rettigheter. Flere enn han skulle hatt i mange tilfeller.....

Ødelegger livet til en mor bare fordi han ikke får det som han vil. Truer, herjer med advokater, bråker med alt, krangler om alt. Og enden på visa er at mannen velger helt fritt fra øverste hylle om og når han gidder ha samvær. Ikke fordi familievernkontoret eller retten har sagt han kan det, men bare fordi det passer ham best. Og der er INGEN sanksjoner. INGEN!

Dette er et barn far ønsket, og var VELDIG ivrig med på å lage. Mer enn mor, kanskje. Men hvor mye daglig/ukentlig/månedlig hjelp får denne moren fra far? Ingenting. Bare bidraget, som denne faren er forbannet for at han må betale. Barnet ville han ha, men ansvar? Neeeeei... hva er det? Kan en ikke bare ha det så løst og enkelt når det kommer til samvær og ansvar?

Dette er ikke et sjelden scenario, dessverre.

Forstår at dette ikke var helt dine tanker, HI. Men å komme å si at far ikke har rettigheter i hele tatt, blir jeg faktisk dårlig av å høre.

I mitt eksempel kan heller ikke mor nekte samvær, selv om det kun skjer 2-5 ganger i året(uavhengig av barnets alder). for er det en av de helgene en skriftlig avtalte så kan far her gå videre med at mor nektet samvær. Så har vi rettssak gående, hvor far vil ha hovedomsorgen(selv om målet bare er å skade/stresse mor). Eller få innført dagmulkter for sabotert samvær.

Det er ikke så enkelt som du HI vil ha det til. Menn som ikke helt er menn, er travle og helt idioti å måtte forholde seg til i slike situasjoner. Menn har som sagt rettigheter i fleng, selv om de ikke har de rettighetene du HI er ute etter. De rettighetene får de heller aldri, for et barn har RETT på både en mor og en far. Og barnet har aldri bedt om å komme til verden. Så glem kvinnene, og se på hva som er barnets rett, selv om en mann ikke ba om å bli far.

Og fortsatt; til og med menn vet at sex kan føre til barn, dette er elementær lærdom. Til og med dyr vet dette. Hva er da den store overraskelsen i at en kvinne av og til blir gravid etter sex?

Og en av hovedtrekkene med å være voksen, er å måtte stå til ansvar for sine handlinger; gjør du et lovbrudd, så blir det fengsel. har du sex, så kan du måtte betale bidrag i 18-20 år. Gjør du ingen lovbrudd eller avstår du fra sex, så blir der ingen konsekvenser.

At det går an å ha slike meninger som du HI. Idioti!! En mann skal vel ikke kunne fraskrive seg resultatet av sex han bevisst var med på?

Jaja, sier meg vel det jeg alltid har visst; menn tenker med pi..en idet lysten overtar........ kanskje det kan brukes som argument i retten når far ikke vil være far?

en snakker om dumme blondiner, men.......

Skrevet

leve på staten?! jeg har jobbet siden jeg var 14 og har full rett på hver krone jeg får. ikke min feil at alenemødre får noen kroner ekstra her og der. hadde ikke fått mindre fra staten hvis jeg hadde tatt imot penger fra far i tillegg

Skrevet

Ingen mann trenger å bli pappa selvom han blir far til et barn. Han kan glatt velge å ignorere at han har et barn. 900 kr i mnd (er det det minste?) i barnebidrag er ingenting mot det ansvaret han burde hatt.

Kvinner må ta en avgjørelse som påvirker henne sterkt ( som regel) enten hun velger å beholde eller ikke. Likestilling på dette området blir det ikke før en mann kan bære frem et barn.

Verden blir ikke rettferdig uansett hva vi gjør.

Tror du ikke mange kvinner HAR tatt abort pga at bf ikke vil ha ungen? DET tror jeg. Vet om noen som har følt seg så presset av bf at de ikke har "turt" å beholde.

Jævelskapen går begge veier, ser ikke poenget med å helliggjøre mannen så voldsomt

Skrevet

Så hva er forskjellen på å ta imot penger fra den ene kontra den andre?

Og må innrømme jeg er glad mine unger ikke er i samme region som deg, hadde de hatt en slik lærer hadde jeg blit skremt. Du viker utrolig umoden, og slik du uttrykker deg her inne, hjelper deg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Æ PROMP DÆ I NESAAAA!!!!!!!!!!!! SÅ DET SÅH!!!!

Skrevet

Fint mulig for menn å bruke hodet de bærer øverst på kroppen også, eller? Mer er det ikke å si.

Skrevet

hvorfor har kvinnen mer ansvar når hun blir mamma ufrivillig en når far blir far ufrivillig?

fordi fedre som regel ikke får lov å ta noe ansvar når de faktisk vil! for de fleste mødre er faktisk så sleipe at de vil ikke dele mer en annenhver helg for da får de ikke like mye penger gitt. og der har ikke far noe å si. for å i det hele tatt få lov å ta ansvar må de fleste menn igjennom minimum en rettsak, hvis ikke fler. så de som ikke vil ta ansvar i første omgang har da ingen grunn til å sloss for å få lov å være med barnet sitt.

Skrevet

kan du vise meg en eneste kilde som beviser "de fleste menn må igjennom minst en rettsakt"?

du vet at 1/4 av norske barn bor hos bare en av sine foreldre, det blir enormt mange rettsaker....

jeg vet ikke hva du gjorde når du fikk baby, men de fleste som er oppegående deler ikke en nyfødt baby 50/50, heller ikke med "anden vær helg som samvær"

Skrevet

Til "MAJAMIJA"

Du tar ikke imot barnebidrag fra far fordi du ikke trenger det? Fordi du får nok penger fra NAV? ... Hvorfor ikke ta imot barnebidraget, putte det inn på sparekontoen til barnet ditt og når barnet ditt da er 18 år så er barnet ditt sikret å ha bil og lappen. Hvis du SPARER på pengene så blir det en god del penger som barnet ditt kan ha god nytte av når h*n blir eldre. Selvom det kommer mer penger inn på kontoen enn du trenger betyr ikke det at du MÅ bruke de vet du. Går ann å spare, så har man til siden.

Skrevet

Hvis du tror alenemødre får så utrolig mye penger fra NAV så må du tro om igjen. Jeg ble alenemor når sambo'n stakk. Jeg var 6 mnd'er på vei, og vi hadde et nesten 4 år langt forhold bak oss. Han syntes visst den 17 år gamle venninna mi med et barn fra før var mer spennende.

Jeg har nå alenemorstønad fra NAV + barnebidrag og barnetrygd. Det er såvidt det går rundt med husleie, strøm + div andre regninger. Barnet skal jo ha mat, klær og annet utstyr. Det er absolutt ikke billig å ha barn. De kronene jeg får i barnebidrag trenger jeg sårt. Alenemorstønaden er på 11500 i mnd'n (før skatt). Det er ikke mye å bli fet av hvis du tenker på hvor mye det koster å bo, ha strøm, tv, internett, mat, klær, transport +++

Du må tenke over at du er mutters alene om alle utgifter før du sier at alenemødre får så mye... Tror flesteparten av oss vil være sterkt uenige :)

Skrevet

Hvorfor tror alle det er så fett å være alenemor? Tenk på at vi tross alt er helt alene med alle utgiftene! Og hvis du ikke tror på meg så er du velkommen til å komme hit å prøve selv en måned :) Så skal du få se hvor enkelt det er. Jeg har ca 15 000 hver mnd. medregnet barnebidrag. Husleia er på 5500, strøm på ca 1000 lappen i mnd'n, bleier ca 400, babygrøt ca 500, annen babymat ca 500, klær til baby 500-1000 (de vokser FORT!), tv ca 3-500, internett 300, transport 1200 (mnds kort på buss er det billigste), så skal du ha mat, klær og nødvendig utstyr til deg selv også. Og gjerne litt til uforutsette utgifter som kan komme på. Bare maten kommer seg gjerne på 2500-3000 her mnd også. Da har man ca 1000- lappen igjen til klær og utstyr til seg selv... Ja, jeg er virkelig rik...

Skrevet

Jeg blir litt provosert over tankegangen til enkelte. Er det ikke begges ansvar å sørge for prevensjon? Ansvaret der er 50-50... Burde ikke da mennene også ta konsekvensene av å gi blaffen i kondom eller annen prevensjon? Å hvis det da blir en baby utav det å mannen nekter å ha noe ansvar, er det da ikke riktig at han skal betale en del av det barnet trenger? Han har selv tatt valget om å ha sex ubeskyttet. Er det riktig at mammaene skal gå rundt å være både mor og far for et barn fordi faren ikke vil vite av det. Nei, jeg synes virkelig at det å betale "fitteskatt" er noe man må finne seg i når man først har vært ut å smakt på godsakene... Hvis du ikke vil ta ansvar så bruk bestandig kondom. Uansett om kvinnen sier hun går på pillen eller noe annet. INGEN prevensjon er 100 % sikker uansett. Det kan fortsatt skje. Det er like mye mannens ansvar hvis det blir følger av en hyrdestund...

Skrevet

Jeg hadde bodd sammen med kjæresten min i 1 år,vi brukte ikke beskytelse fordi han ikke ville bruke kondom og jeg kan ikke bruke noe som helst av hormonprepparater.

Jeg gikk med på å ikke bruke noe fordi jeg ønsket meg et barn, og ga klar beskjed at hoppe av i svingen er ikke tryggt og blir jeg gravid så kommer an abort ALDRI til å skje samme hva du sier.

Joda han var så enig så, men så fant han seg ei han heller ville bli sammen med og forlot meg, Akkurat i denne tiden fant jeg ut at jeg var gravid.

Han presset og presset meg for å få meg til å ta abort noe jeg nektet. Og var drit sur fordi jeg så han kom til å måtte betale barnebidrag selv om han ikke ville ha noe å gjøre med barnet.

Nå kjære HI skulle han slippe å betale bidrag bare for at han ikke ville ha barn?

Han var jo tross allt fullt klar over at hans handlinger kunne føre til det.

Hvorfor skulle jeg tilate at han slapp unna allt ansvar.

Han ville ikke se barnet eller høre om det, det godtok jeg (selv om vanskelig å gjennomføre når søsken av han er i min omgangskrets.)

Men jeg godtok selvfølgelig ikke at han ikke skulle hjelpe sitt barn økonomisk.

Og far har rettigheter han kan velge om han vil se sitt barn eller ikke.

Mor kan hverken tvinge han til samvær eller nekte samvær.

Far har rett til å ikke være utro slik at det ikke finnes elskerinner som kan bli gravid.

Hvis en mann skulle kunne nekte å ta vare å barna sine ville det blitt veldig mange som var så enige at barn skulle produseres og deretter komme med dette vetoet etterpå fordi de angret.

Det er rett og slett ikke gjenomførbart.

Og det vil aldri skje, fordi det er barnets beste som gjelder, ikke mor eller far.

Og barnets rettigheter som skal gjelde.

Og for din sak nummer 2 der, hvis det ødelegger en familie at det dukker opp et barn dom ble til før han møtte sin kone så sier det mer om henne en noe annet.

Om min mann plutselig fant ut at han hadde barn, som ble unfanget før vi møttes så hadde jeg ikke latt det ødelegge vårt forhold.

Men jeg mener at om noen kommer flere år etter og vil ha bidrag for barnet så skal ikke faren måtte etterbetale bidrag fra dag en av barnets liv, men fra den dagen barnet dukket opp i hans liv.

Skrevet

Må si meg enig med anonym over her. At det viser seg mange år senere at en mann har et barn fra før kan vel ingen klandre han for, og hvis det ødelegger ekteskapet må det være fordi han har løyet om det.

Jeg ville hvertfall hatt mye mer respekt for en mann som får vite om dette og tar ansvaret enn en sleiping som ikke vil ta ansvaret for sitt eget barn, ikke engang vedkjenne seg barnet. En "mann" i anførselstegn spør du meg.

Ellers kan jeg forsåvidt ha sympati for de som har blitt lurt, bare å gå inn på flere forum her det, så finner man innlegg som "kan jeg bare kaste pillene, han sa jo at han ville ha barn senere"... Men her må man faktisk sette et skille. Er fosteret unnfanget lar det seg ikke gjennomføre med et abortveto for mannen. Hvordan skulle det gjennomføres? Man sleper kvinnen inn til abort mot hennes vilje, tvangsabort. Hva slags samfunn ville tillate noe sånt? Ønsker man å bo i et samfunn som tillater slikt? Hva blir neste skanse?

Når barnet er født kan man selvsagt gå tilbake til systemet med "barn født utenfor ekteskap" hvor far måtte vedkjenne farskap for arverett feks. Har likevel inntrykk av at dagens fedre kjemper mer for sine rettigheter, til lik permisjon, omsorgsperson på lik linje m mor etc:p Tror sutrekoppene som vil rømme fra ansvaret er i mindretall.

Skrevet

Menn har ingen rettigheter? hvorfor handler det alltid om mors eller fars rettigheter? Det er jo barna man skal beskytte uansett, og har en mann vært så idiotisk dum at han har vært på ei dame uten å beskytte seg, så får han bare betale den prisen for barna sin skyld.

Jeg har ikke noe i mot at verken mann eller kvinner har sine rettigheter, men mye handler om å ta ansvar for det man gjør.

Skrevet

NEI, MEN MANNEN BURDE SELV FÅ LOV TIL Å VELGE OM HAN VIL BLI FAR ELLER IKKE, AKKURAT SLIK MOR KAN!

Hvis far har blitt lurt (typ, ja, selvfølgelig bruker jeg pilla osv.) og ikke vil ha barnet så bør han få lov til å si, jeg vil ikke ha det, jeg kommer ikke til å betale. Vil du ha barnet er det DITT barn og DITT ansvar, IKKE MITT!

Hvorfor er det rettferdig at mor kan velge om hun vil bli mor eller ikke, når far ikke har det samme valget??

Skrevet

Jaja, stoler en såpass mye på en en ikke vil ha barn med at en selv ikke sikrer seg med prevensjon, så er en jo passelig tjukk i nepa!

En KAN IKKE overlate til andre sine egne tanker og ansvar. Men har like stort ansvar som kvinner for prevensjon. Så da er det uansett å tre på en kondom, selv om dama sier at hun bruker p-piller. Enkelt, er det ikke?

Går ikke å angre på det som er gjort når det kommer til sex, men en kan passe seg på forhånd.

En tar for lett på sexdelen i dag, og tenker vel ikke så mye lenger på dette med at sex kan føre til barn. Det er blitt normalen å ha sex når en vil og med hvem en vil, og en forutsetter at evt barn ALLTID går å planlegge. Det medfører ansvar å ha sex, selv om mange menn(spesielt) ser ut til å ha glemt dette.

Og husk at den kondomen er bra for flere ting en uønsket svangerskap. Det florerer også en del uønskede sykdommer en kan unngå ved kondombruk....

Og så lenge lovverket når det kommer til barns retter, er som den er, så kan ingen foreldre fraskrive seg alt ansvar. Barneloven kommer foran mor og fars "retter", forstår du.

Skrevet

Jeg fikk bidrag fra en bf som var totalt ubrukelig og gned det inn at han betalte ALT for mye. Da gikk jeg til NAV og sa at jeg ikke ønsket bidrag fra han mer, vi skulle klare oss uten heller.

De kikket litt skjeivt på meg da og sa "om du ikke ønsker å beholde bidraget så er det likevel noe DITT BARN har krav på, du kan spare dem til hun blir større, spare dem så hun kan få reise på ferie, legge dem vekk til lappen senere osv osv.. Men IKKE si fra barnet ditt bidrag som i utgangspunktet IKKE er til deg!"

Da skjønte jeg at det jo stemte.. Jeg ville ikke høre noe mer mas fra bf men tenkte ikke på hvor egoistisk det faktisk var å nekte henne de pengene. Om det så bare er 1000 kr mnd så blir det vanvittig mye penger om 18 år! Som en sikkert fattig student kan ha god bruk for! Kanskje hun slipper studielån når hun blir større fordi jeg har holdt ut litt kvalme fra bf, det er det verdt! :)

Skrevet

Både menn og kvinner kan beskytte seg mot uønsket graviditet.

Problemet er at de fleste menn overlater denne delen til kvinnen. Hadde ALLE menn som ikke ønsket barn tatt de skrittene som skulle til for å forhindre det, og ALLE kvinner som ikke ønsker barn tatt de forhåndreglene som skulle til så hadde dette ikke vært ett særlig stort tema.

BEGGE er altså ansvarlige for å forhindre graviditet. Når graviditeten først har oppstått er og bør det være kvinnens valg om hun vil stå løpet ut eller ei. Det er ingen lett oppgave å være alenemor heller!

Kvalmt når menn syter over å måtte betale barnebidrag.

At det finnes menn der ute som godtar det å ikke betale barnebidrag er en skam. Det er en forholdsvis liten pris å betale for at ett lite uskyldig menneske skal få en bedre levestandard!!

At ikke det er mulig å tenke på andre enn seg selv i slike situasjoner er meg en sann gåte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...