Gå til innhold

Menn har INGEN rettigheter!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett og slett fordi du ikke kan være sikker på at mannen kommer tilbake om 7 år og krever samvær. Fordi han da har fått det for seg at han skal være far. OM han da i det minste har betalt en slump penger de 7 leveårene til sin unge, så indikerer det i alle fall at han bryr seg en liten døyt. Værre er det om han ikke har gjort noe, for så å komme og kreve.

 

Konsekvenen en dame som blir gravis slik, er at hun alltiv lever i uvisshet om hun plutselig må "dele" ungen med mannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er like mange kvinner som er kortenkte, forskjellen er at det er ingen som gidder å forsvare en mor som ikke finner ut at hun er gravid før hun er over 12 uker og ikke ønsker barnet sitt.

Skrevet

Nei vet du hva. Nå kjenner jeg at jeg ble provosert her.

 

SELVFØLGELIG skal far betale barnebidrag selvom mor "ikke har behov" for pengene. For pengene er til BARNET!

 

Og de som ikke forstår det, må være tjukk i hodet.. Sorry ordbruken, men når det kommer til barns rettigheter så gir jeg meg lov til å være litt frekk...

Skrevet

tror det blir litt vanskelig for dama og sjule for familien sin at hun er gravid med et uønsket barn som hun bare har tenkt til å gi beng i.

Skrevet

Ja, det er nettopp det. Derfor må det bare være slik at kvinnen bestemmer. Blir jo det samme om en kvinne MÅ ta abort fordi mannen sier det, mens hun gjerne ville beholdt barnet.

Kvinnens kropp; kvinnes valg!

Skrevet

altså: et tenkt senario!!

 

en mann er utro, elskerinnen blir gravid..

mannen vil for alt i verden bli far (elskerinnen brukte jo p-piller jo..)

han ble selvfølgelig lurt!?

mannen krever abort!

elskerinnen nekter!

 

politi, lege, BV, HS eller div. andre organisasjoner kommer da å henter elskerinnen med tvang.

hun blir sendt på sykehus å neddopet.

fosteret blir fjernet..

 

mannen er "lykkelig" over å være kvitt problemet!!

elskerinnen er knust!

 

mannen, kona å deres event. felles barn lever lykkelig videre..

 

fosteret? kastet i søppla..

 

ER DET DETTE DERE ØNSKER??

 

 

 

 

 

 

Skrevet

mener du virkelig malingus at det er menn som får skylden for at et uønsket barn blir til og at det er menn som får ansvaret og pliktene?

 

eller mener du at abort ikke burde være lov?

Skrevet

Jeg sier det fordi mange her roper så høyt om at "vil ikke mannen bli far, bruker han kondom!" Hva med kvinnen?

Skrevet

det er da flust av kvinner som har lært at sex fører til graviditet på den harde måten. jeg kjenner mange som ikke fant det ut før etter uke 12 også og de var jo bare pent nøtt til å bli mamma, med alt ansvar helt anene - bortsett fra bidrag.

 

forsjellen er at ingen gir de sympati. og mennene går frie og franke og lever livet som før

Skrevet

For det første, ja, jeg er i mot abort!

 

Over til det andre... Det jeg mener er at menn ikke kan tvinges til å bli fedre. På lik linje med at ingen kan tvinge en kvinne til å bli mor. Så lenge mor alene kan ta avgjørelsen om abort, bør en mann alene kunne avgjøre om han vil ha noe med barnet å gjøre eller ei!

 

Det er som regel mor som blir sittende med ansvaret og pliktene om hun ønsker å beholdet barnet. Men det er jo hun som har gjort valdet om å bli mor! Da følger det med plikter. Mannen har ikke ønsket å bli far. Hvorfor skal han da betale?

 

Men jeg synes selvfølgelig ikke at en mann som aldri har betalt barnebidrag, skal kunne komme å kreve samvær etter x antall år. Men det burde andre lover regulere.

 

Og så er det mange som argumenterer med at en mann når som helst i løpet av barnets 18 første leveår, kan stikke av fra ansvaret. Det kan de. Men det kan en kvinne og. Bare sjeldnere det skjer! Men valget har kvinnen, på lik linje med mannen.

Skrevet

Synes det er SVÆRT egoistisk å frarøve barnet ditt for barnebidrag bare fordi det var DU som ikke valgte abort.

Om du ikke trenger pengene så setter du dem på en konto til BARNET, for det er barnets penger! FY faen jeg kjenner jeg blir provosert.

 

Sett at far skal betale 1300kr i mnd, som er ganske lite:

 

1300x12x18= 280 800! Dette er over 200 000 som du FRARØVER ungen din! Jepp, du stjeler disse pengene som ungen din har krav på!

 

Dessuten så har far alle rettigheter, for de kan faktisk komme og gå som de vil. De kan velge å drite i ungen i 10 år for så å komme tilbake og kreve samvær, dette får de. De kan drite i ungen hele livet sitt, og komme unna med det.

 

Dessuten, ikke bruk Dr.Phil som et speilbilde av virkeligheten.

 

Skrevet

Hvis han ikke vil ha barn har mannen et veldig effektivt virkemiddel for å unngå dette. Sølibat. Velger han vekk sølibatet går han med åpne øyne inn i seksuelle relasjoner som kan medføre barn. Sånn er det.

Skrevet

Kjenner du virkelig mange som ikke har oppdaget at de var gravide før etter uke 12? Jeg har knapt hørt om noen...

Oppdaget de ikke at de ikke fikk mensen da eller? Ikke for å være frakk! Bare lurer...

 

I de tilfellene er det selvfølgelig synd på mor. Utrolig kjip situasjon.

Men mannen har ikke noe mer av skylda og ansvaret for det.

Skrevet

Kan ikke bare en kvinne velge sølibat da anonym 21:53?

Og velger hun det vekk, går HUN med åpne øyne inn iseksuelle relasjoner som kan medføre barn!"

Skrevet

Selvfølgelig kan en kvinne velge sølibat. Hva er poenget ditt?

Skrevet

dårlig ordforråd?

 

og tror du virkelig at det barnebidraget en mor får betalt fra bf blir satt inn på en konto hver måned? å nei du... det bruker hun vel på klær og mat til henne og ungen. og jeg trenger ikke mer penger enn foreldrepengene som jeg har jobbet for + alt det en alenemor får ekstra..

 

hvordan jeg velger å spare til ungen min er opp til meg. om det er mine penger som blir satt på en konto til barnet eller hans penger, har ingenting å si. det er verdt like mye.

Skrevet

 

at kvinnen blir gravid er ikke ensbetydene med at hun ønsker å beholde barnet eller ønkser å bli mor. mange klarer rett og slett ikke å ta abort, mange finner det ikke ut før det er for sent. disse har ikke noe valg. eller de kan adoptere bort, men det er en enormt stor forskjell på å adoptere bort et barn man har bært på i 9 måneder en og "donere litt sæd" så rettferdig blir det aldri.

 

det er et helt annet system rundt en mor som vil adoptere bort et barn hun ikke ønsker eller en alenemor som bare drar fra barnet sitt, en en far. og det er langt mer sosialt akseptert at en far gjør det.

 

jeg forstår ikke hvordan man skal få et loverk basert på barnes beste der fedre kan fraskrive seg ansvar for barn mens de selv er i en ekstrem sårbar og fortvilet situasjon.

Skrevet

Ok...

 

En kvinne blir gravid.

Manne sier klart ifra at han ikke vil ha barnet.

Kvinnen velger likevel å beholde.

 

Da vet kvinnen at hun ingen ting har å hente fra far.

Hvorfor kan ikke da kvinnen føre opp "far ukjent"?

Så slipper hun at far kommer slentrendes etter 5 år og vil ha samvær?

Er tross alt ikke verre enn det!

Skrevet

majamia: kan ikke du bli voksen, få litt saklig livserfaring, øke allmennkunnskapen din litt for deretter å komme tilbake til denne siden. Akkurat nå er det trøttende å lese innlegg fra unge og uvitende smårips.

Skrevet

Å føre opp "far ukjent" følger et barn hele livet, og kan ødelegge mye. Men det er faktisk en mulighet.

 

Jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde det, faren ville ikke ha noe med barnet mitt å gjøre, men nå er de kjempeglade i hverandre. Jeg ville aldri frarøvet barnet mitt en far. Det er egoistisk.

 

 

Skrevet

jeg kjenner 3 stykker. også kjenner jeg 1 som ble mor etter en voldtekt. - man får høre en del historier når man møter mange som er alene. det er som regel en grunn til at de er det.

 

2 av dem fikk mensen som vanlig og 1 hadde en liten baby så hun syntes ikke det var noe rart at mensen uteble. hun som ble voldtatt klarte ikke å ta abort, for hun er som deg i mot det. men jeg tror hun angrer vær gang hun må sende datteren til samvær

 

hvorfor har kvinnen mer ansvar når hun blir mamma ufrivillig en når far blir far ufrivillig?

Skrevet

far kan like godt komme etter 5 år å kreve samvær. nav betaler til og med for dna testen om han krever det.

Skrevet

Ja, det har du faktisk helt rett i!

 

Menn har alle rettigheter.

Skrevet

ikke kall meg ung og uvitende.. du får heller tåle at ikke alle er enige med deg. at jeg er ung, betyr ikke at jeg er ikke er voksen nok til å skrive mine meninger. og livserfaring har jeg absolutt nok av. sånn er det bare. noen vokser opp fortere enn andre. det er en grunn til at jeg fikk fast stilling som lærer etter noen vikartimer. rett og slett fordi jeg er voksen nok til det. dette har ingenting med almennkunnskap å gjøre. folk har forskjellige meninger og jeg har rett til å dele mine meninger med andre

Skrevet

Men å leve på staten det er greit? You go gir!. Bra det ikke er fler som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...