Gå til innhold

Menn har INGEN rettigheter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg begynne med et par eksempel:

En gift mann begår tabben: han er utro med ei dame.

Dama blir gravid.

Hun bestemmer seg for å beholde babyen, noen han er imot.

Dama krever alt mulig økonomisk støtte i form av barnebidrag osv.. noe som får denne mannens liv til å gå helt i oppløsning, skilsmisse og full pakke.

Et annet eksempel (fra virkeligheten) er mannen som hadde en one night stand, deretter gikk han videre i livet og giftet seg og fikk 3 barn med en annen kvinne.

3 år senere kommer denne dama han hadde et one night stand med og krever barnebidrag (noe hun får).

Dette ødelegger hele denne familien..

Slike eksempel finnes det en del av, og pga slike ting syns jeg faktisk menns rettigheter er helt fraværende.. Vi har jo INGENTING å si!!

Det er på tide at vi får et rettsystem som ikke bare sikrer kvinnen - fedre skal også ha rettigheter!

Hva med en periode i begynnelsen av etg svangerskap hvor mannen har rett til å si "ja, jeg vil" eller "nei, ikke tale om"..?

Dersom han sier "nei, ikke tale om" synes jeg at kvinnen bør ha rett til å beholde barnet, men hun kan da IKKE kreve støtte fra denne mannen!

Hilsen barnefar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du at menn skulle kunne skrive fra seg ansvaret for barna sine innen en vis tid? - la oss si innen 12 uke.

hva om de ombestemmer seg når de tilfeldigvis møter mor å barn på senteret når barnet er 1 år. skal de da få samme rettigheter som andre fedre?

Skrevet

Menn har rett til å beholde buksene på.

Menn har rett til å bruke kondom.

Menn har rett til å sterilisere seg.

Menn har rett til å bruke hode.

God bedring.

Skrevet

Første eksempel:

Det er ikke det faktum at kvinnen får et barn som ødelegger familien. Det er det faktum at mannen er utro som ødelegger familien.

Andre eksempel:

Jeg forstår ikke hvorfor dette skal ødelegge familien, med mindre mannen visste at han var far til et barn uten å fortelle det til sin kone. Fortid er fortid.

Og for meg handler dette lite om menns eller kvinners rettigheter. Det handler om barnas rettigheter.

Skrevet

Gid, tenk at mannen ikke har en eksepsjonell rett til å slippe å ta konsekvensene av sine handlinger, du. Skikkelig justismord.

Skrevet

jeg er HELT enig!

jeg tenker på det ofte hvor urettferdig det faktisk er! rett og slett idiotisk!

Skrevet

Er det sånn majamia at lausunger fortjener et liv i fattigdom eller døden?

Skrevet

like rettferdig som at venninnen min ikke oppdaget at hun var gravid før i 7 måned og far aldri har gittet og sett barnet en eneste gang. mens hun sitter der med ansvaret for handlinger de gjorde sammen, helt alene. og hun ønsket seg virkelig ikke barn.

livet blir ikke rettferdig

Skrevet

1: ehh.. utro mann får livet ødelagt pga hun velger å beholde??

selvfølgelig skal hun/ BARNET få støtte..

2: one night stand.. å mannen får livet ødelagt??

hvilken planet er du på egentlig?

at moren ikke skal få støtte pga far "ikke vil".. barnet da?

vist MENN ikke vil ende opp som fedre så får dere for F holde tissen borte fra jentene da vettu!!

jeg lærte i allefall på barneskolen at mann+kvinne=barn!!

å komme gråtene etterpå er bare PATETISK lille mann.. eller du fortjener ikke å bli kalt mann..

en MANN tar ansvar for sine handlinger!! noe du tydeligvis er imot..

løp hjem til mamma du lille "mann". du har ingenting å gjøre i den voksnes verden med slike holdninger du har!!

å nei, jeg har ikke blitt gravid mot MANNEN min sitt ønske!!

Skrevet

Alt må selvfølgelig være lagt opp til det beste for barnet, men jeg mener at så lenge det er slik at kvinner har rett til å ta abort selv om far ønsker å beholde barnet, så bør IALLEFALL menn ha noe å si i tiden rett etter unnfangelsen.

Hvorfor er det slik at bare kvinnen kan ombestemme seg?

Til deg med listen over "rettighetene": dersom alle kvinner var så smarte og alltid brukte beskyttelse, så hadde det vel aldri vært noe som heter abort eller angrepiller..?

Hvorfor skal dette bare gjelde kvinner?

Hilsen HI

Skrevet

et liv i fattigdom eller død? hvor kom det fra? haha.. nei jeg syns bare det er idiotisk at dama er den eneste som har noe å si når det gjelder abort for eksempel.. tenk hvis mannen vil beholde! tenk så fælt for han å ikke ha noe å si for om barnet hans skal dø eller ikke!

og hvis en mann får beskjed om at en dame er gravid etter en one night stand så må han betale for det i 18 år når han aldri ser barnet en gang? det er noe annet hvis de har vært gift eller vært sammen og går fra hverandre. da kan faren betale barnebidrag. men da regner jeg med at han fremdeles er en del av barnets liv... tenk å betale for noe du aldri ser liksom..

mange damer er utspekulerte og sier de går på p-piller selv om de ikke gjør det. noen vil bare bli gravide rett og slett.. syns synd på disse mennene som havner i en sånn situasjon...

(jeg blir selv alenemor. og jeg krever ikke et øre av faren siden det var jeg som ikke klarte ta abort og bestemte meg for å beholde selv om han ikke ville)

Skrevet

takk for et saklig svar

hilsen HI

Skrevet

1. Jeg vil nå si at både mannen som velger å være utro og kvinnen som ligger med en gift mann er med på å ødelegge en familie.

2. For referanse så er det familien selv som sier at alt har gått til hell..:

www.drphil.com/shows/show/1150/

Hilsen HI

Skrevet

kjære deg majamia!!

hallo, noen hjemme?..

menn blir fedre utenom sin vilje? kvinner lurer mannen?

hmm.. en kvinne kan ALDRI lure en mann som ikke har sex! barnelærdom frøken!

hvor trangsynt er det mulig å bli?

hva tror du barnet ditt vil føle overfor DEG majamia når det finner ut at DU har hold barnet unna far!!

hmm får bare håpe barnet ditt klarer å tilgi deg!

Skrevet

Majamia, det at du ikke tar imot penger fra bio faren til ditt barn fordi han ikke ønsket seg barn skader KUN ditt barn. Tenk at du vil skade barnet ditt for å holde en stolt mine.

Menn som ikke vil ha barn bruker kondom eller steriliserer seg.

Skrevet

jeg er helt enig med HI.. jeg blir så ubeskrivelig irritert over enkelte alenemødre som klager over at far ikke vil ha noe med barnet å gjøre.. når far har gitt beskjed i det han får vite at det er et barn på vei, at han ikke ønsker barnet eller kommer til å stille opp, hvorfor kommer det da som et sjokk for mødrene etter barnet er født??????

Skrevet

Helt enig med HI!

Er ikke bare en manns oppgave å sørge for at kondomet sitter på!

Kvinnen har et valg! Hun kan ta abort og dermed slipper hun ansvaret for et barn! Mannen har, ifølge dere, ingenting han skulle agt om abort/ikke abort.

Og det der med "et liv i fattigdom" er bare piss!

Selv uten barnebidrag, klarer en alenemor seg fint!

Hvorfor er alltid mannen syndebukken?

Skrevet

så mannen burde ikke ta noe selvkritikk for å stole på at en vilt fremmed kvinne sier at hun går på p-piller?

og igjen, hva med de kvinnene som ikke oppdager at de er gravide før det er for sent å gjøre noe med det. eller alle de som blir lovet av far at han skal stille opp og være der for dem, men som aldri stiller opp.

hovedasvarett for et ufødt barn ligger alltid hos kvinnen. å bære fram et barn fordi en mann sier han ønsker det, når man selv ikke ønsker er jo temlig skummelt. for en samværsfar har svært få plikter. han kan droppe ut når som helst og la mor sitte igjen med alt alene.

Skrevet

igjen!!

mann+kvinne=BARN!!

det kan da ikke komme som et sjokk for mannen at en kvinne har blitt gravid uansett bruk av prevansjon!

når skal menn fatte at ingen prevansjon er 100% sikker.. UNNTATT sølibat!

Skrevet

mannen er syndebukken rett og slett pga HAN har sperm!!

en kvinne kan aldri bli gravid uten!

Skrevet

Miss Misantrop, tror ikke du ser hele bildet her.

Det er ikke bare å sterilisere seg.

Skal en mann sterilisere seg i en alder av 20, og dermed ødelegge sjansen for barn for resten av livet, fordi dama han hadde sex med, ble gravid? Nei, tror ikke det!

Og går det egentlig så hardt utover ungen økonomisk?

Alenemødre klarer seg fint uten barnebidrag.

kan da liksågodt si at damer som ikke vil ha barn steriliserer seg eller bruker kondom!

Hvorfor er dette bare mannens ansvar?

Skrevet

jeg holder ikke barnet unna far!

han vil ikke ha noe med henne å gjøre, så hvorfor skal han betale?

jeg trenger ikke pengene. enkelt og greit. alenemødre får mer penger fra nav enn vi trenger for å si det sånn. føler meg nesten litt bortskjemt

Skrevet

Malingus...

1Barnet ditt har krav på bidrag.

2Mannen er ikke altid syndebukk, men han er ikke noe stakkars offer heller.

En mann kan altid ombestemme seg for å komme å leke far etter 1-18 år. Loven er slik for barnets beste, ikke fordi det er rettferdig. Hvordan skulle det foregått i praksis om far kunne tatt abort?

Skrevet

det er ingen som har sakt at det bare er en manns oppgave å sørge for at kondomet sitter på. det er en enormt stor forskjell på å bli samværsfar og alenemor til en nyfødt baby.

og det er ikke "bare bare" å ta abort for mange. mange merker ikke at de er gravide før det er forsent heller.

ingen somhar sakt at mannen alltid er syndebokken, men det vi sier er at den eneste plikten er far har er bidrag - trist om han ikke en gang skulle hatt den plikten. om du ser på alle pliktene en mor har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...