Gå til innhold

hull i ørene, HVA syns dere?

Anbefalte innlegg

Gjest biss med twins
Skrevet

Synes ikke noe om hull på så små..ikke bare smerte og allergi som kan oppstå, men nerver kan ødelegges..og jeg har selv hatt over 20 piercinger, så den delen liker jeg, men ikke før skolealder:) Jentene mine kommer ikke til å bli stikket hull i før de er 7 år. Også må jeg kommentere, hva så om spanjoler og serbere og younameit velger å pierce spedbarn egentlig? Kanskje vi bare er kommet litt lengre på den delen?

Og som noen skriver, jeg hadde aldri sagt dette til deg personlig;) Her kommer nok det de fleste hadde tenkt mens de kanskje sa til deg at de syns det var fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At pappan er mer fornuftig, men at dere burde vente til UNGEN vil det - ikke fordi dere vil og fordi "det er så søtt"..

Skrevet

Om alle andre skjærte av seg ene foten ville du også gjort det da?

Tåpelig å sammenligne det at de gjør det i andre land.

Å pierce ørene GJØR VONDT! En 6-7 åring kan bli forberedt på smerten og deretter velge selv.

Vil noen virkelig påtvinge sin egen baby unødvendig smerte?!?

Skrevet

Så det at det er søtt skal liksom gjøre det greit?

I Spania gjør de sånn, da skal vi også.. er det barneskolementalitet på gang her. Per får hundre kroner i lommepenger, da skal jeg også ha det.

Her det kun egositiske foreldre som gjør ting fordi de mener det er pent. Det er ikke pent, det er pinadø det styggeste jeg ser. Og spør de så må de da tåle å få svar. Jeg nekter å tro at voksne oppegående foreldre gjør dette mot babyer!

Skrevet

Uavhengig om det fremkaller allergi eller ei, man påfører vel ikke barna ubehag ved å ta hull i ørene før de forstår konsekvensene av det selv?

Enhver inngripen på den måten bør ikke være en avgjørelse tatt av foreldrene, men når barnet selv ønsker det, og er gammel nok til å forstå hvorfor de får vondt, hvorfor det er ubehagelig å ligge på ørene den første tiden, hvorfor de kan få verk etc.

Ditt lille barn skal også ligge på siden med en piercing i hvert øre, så absolutt ikke blir mitt svar til deg.

Skrevet

Du skriver i overskriften: "HVA synes dere?" Ergo, du spør om andres mening og da må du tåle å høre hva andre mener! Ja, greit nok det gjøres i bla Spania... I andre land igjen er det vanlig med piercing i nesa... Skal hun få det også da? Jeg synes ingenting om at en så liten baby skal måtte lide for mors forfengelighet... Jenta mi skal ikke fåå det før hun selv vil det, helst vente til 1 skoledag...

Sorry meg, men spør du om andres mening inne på dib, må du tåle at de/vi ikke stryker deg med hårene, men faktisk skriver det vi mener! Ja, noen av komentarene er stygge og unødvendig... Men som man reder, ligger man! ;-) Men til syvende og sist er det du som bestemmer, og om du absolut vil gjøre det, vil jeg anbefale piercing-studio...

Skrevet

jeg spurte om hva dere syns av den ene grunnen at jeg er usikker selv, da jeg nå får både posetive og negative svar går jeg fortsatt for å VENTE til hun sier hun event vil ha det selv=)

Jeg takker for svar og er veldig glad for de voksne svarene jeg får!

De svarene som det står at jeg ikke egner meg som forelder,at det må være no galt i hodet mitt, at jeg er slem etc burde de som skriver tenke på.

sikkert noe alle forelder gjør feil inni mellom eller rettere sagt tenker feil men ikke utfører det de har hatt planer om!

Jeg kommer aldri til å tvinge jenta mi til å ta hulll i ørene selvom jeg som mamma syns det er fint at jenter har det.

jeg har valgt å vente til hun har tatt sitt egent valg og vet at det kan gjøre vondt. og at det er mye å stelle med etc.

Om de gjør det i spania eller i mitt hjemmland har ingen betydning for valget mitt uansett, men det jeg da tenker er at det ikke bare er"syke" meg som har tenkt tanken. mange andre som har gjort det og de må jo da være syke, kjempe syke foreldre.

Nei det er de ikke, de mener det er riktig og det er dems kultur.

VALGET MITT ER : VENTE TIL HUN VIL SELV OG VET KONSIKVENSENE AV DET!

Skrevet

Jeg fikk når jeg var 6mnd gammel, å takk gud for det :D

Husker ingenting, å glad jeg slipper å ta det nå. heheh :P

Skrevet

Signerer cherry coke.

Skrevet

og foreldrene dine er helt sikkert oppegående og snille=)

så jeg ser ikke helt den at jeg kan være så slem etc hvis jeg hadde tatt det valget.

Jeg og mener jo det er bedre å ikke huske det, men nå har jeg bestemt meg og VENTER til hun vil det selv=) nærmere skolealder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...