Gå til innhold

hull i ørene, HVA syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle frisører, piercing studioer gjør det!

mn uansett, mitt valg om jg gjør det...

tror kanskje jg venter litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke nikkelallergi av rent gull, rent sølv eller kirurgisk stål. Man kan likegodt få nikkelallergi av en klokke eller en bukseknapp.

Skrevet

det jeg vet også!

eneste jeg tenker på er vondt for henne lille tuppa mi da stakkars:(

vondt å ligge å sove på siden. men går jo ann å få tak i flat bakdel kanskje!

det innes nok...

Skrevet

Jeg syns helt ærlig det er tull å ta hull i ørene på en som er så liten...Har en jente på 21 mnd selv, og har aldri tenkt tanken engang. Kommer uansett ikke på tale før hun spør om det selv, så får jeg ta vurdering da, om jeg syns hun er gammel nok når den tid kommer.

Skrevet

Mine meninger er ikke basert på om det å ta hull i ørene gjør vondt eller ikke. Jeg syntes ikke det gjorde vondt i det hele tatt da jeg tok hull i ørene..men da var jeg 10 år.

Å få problemer etter å ha tatt hull i ørene kan skje om en er 1mnd når en får hull i ørene eller 50+, noen er bare rett og slett uheldige..

Jeg fikk probl med de i ettertid, og nå kan jeg ikke bruke øredobber uten at ørene hovner opp og blir røde, eller jeg får vondt i hodet.

Men jeg tuller ikke engang når jeg sier at jeg synes det er stygt med hull i ørene på så små barn..

Er ikke bare stygt, men også unødvendig..

Kunne ikke falle meg inn å ta hull i ørene på datteren min før hun selv ytrer ønske om det.

Skrevet

Ja da. for det er bare i øredobber det er nikkel.

Skrevet

Det å ta hull i ørene øker sjansen for å utvikle nikkelallergi uavhengig av hva slags metall man har i ørene.

Skrevet

Er det ikke slik at mange frisører o.l. ikke lenger vil ta hull i ørene på babyer?

Eller husker jeg feil..

Skrevet

Det var en her over som sa at hun hadde tatt hull i ørene på sine jenter og at alle sier det er så fint..

Selvfølgelig sier vi det! Så tenker vi heller vårt...

Når hullene først er tatt er det jo et valg dere som foreldre har gjort.

Spør noen derimot om våres mening om det så er det uten tvil at vi ikke syntes noe om det... Det er derimot opp til hver enkel foreldre å bestemme hva de ønsker for sine barn..

:)

Skrevet

Ja da. for det er bare i øredobber det er nikkel. Hehe

Skrevet

Synes det er altfor tidlig. Hvorfor trenger man egentlig å pynte på en baby? Er ikke babyen søt nok fra før? Hmmm jeg mener hvertfall at en bør vente til barnet er kommet i skolealder så en kan velge selv.

Var selv 6 år når jeg fikk det. Da var det min ide :) Fikk gjennomgå ganske hardt med et par infeksjoner. Men da var jeg ihvertfall stor nok til å forstå hvorfor.

Hva er det du ikke vil vente på egentlig? At du ikke får se henne med hull i ørene før hun er to år? Da ville jeg heller kjøpt noen fine smykker til henne(armbånd o.l.) enn å stikke hull i ørene på babyen.

Siden du spurte om alles mening så må jeg innrømme at babyer med hull i ørene er rett og slett usmakelig. Syns det "ødelegger" hele ungen. Ikke pent i det hele tatt. Da kan man like godt sminke ungen, og ta på den stiletthæler og en røyk i den ene hånda. Beklager men det er min mening. Piercing har ingenting på babyer å gjøre.

Skrevet

Hull i ørene syns jeg man skal vente med til jenta spør etter det selv. Må ærlig innrømme at jeg syns det er stygt når jeg ser små barn med hull i ørene. Blir feil for meg å utsette barnet for smerte (for det er jo faktisk vondt...) bare fordi foreldrene syns det er sååå søtt.

Skrevet

dette er som å tenne på tørt grass dessverre... dumt spørsmål her inne..da må man tåle krasse svar..

Jeg synes personlig ikke noe om å ta hull i ørene på så små barn...

Jenta vår fikk hull i ørene i romjula, hun var da nesten 4 år, og hadde mast i nesten 1 år (hun har ei god venninde i barnehagen som er brasiliansk som har hatt hull i ørene fra hun var baby, så litt påvirka). Jenta vår fikk hull i ørene som premie for å slutte med smokken. Det har gått veldig fint!! Har krangla litt om denne rensinga, men alternativet er å ta de helt ut og det vil hun jo ikke, så hun forstår at det er viktig. Hun har så langt ikke hatt plager i det heletatt!

Skrevet

Synes ikke noe om det.. Nisen min på 3 har hull i ørene, HELT unødvendig og altfor tidlig. Synes ikke de skal få hull i ørene før de vil det selv.

Skrevet

Hva jeg synes öm det? Tja...stygt, harry og unødvendig. Synes iallefall barnet skal være stor nok til å vite hva det innebærer. Har sett mange babyer med hull i ørene, og jeg synes ikke det er såååå søtt, tvert i mot.

Skrevet

Jeg er så fordomsfull at jeg tenker en liten dårlig tanke eller to om foreldrene.

Skrevet

Joda pierce ørene til dattera di du.

Datteren min på 6 mnd har nettopp fått piercing i navlen, og imorgen skal vi tattovere henne:)

Skrevet

Ja vel? Kan du forklare litt nærmere Gerd?

Skrevet

ohh my good for noen svar jeg får..

jeg føler meg like god som forelder som alle andre her inne selvom jeg har tenkt på hull i ørene til jenta vår=)

hun er verdens peneste lille jente har ingen ting med det å gjøre.

Jeg personlig syns det er søtt med hull i ørene på små jenter, derfor jeg vurderer det.

men jeg er da ikke en dårlig mor for det.

spar kommentarene deres til noen andre, jeg spurte om råd ikke hefs.

og jeg har ikke gjort det og vet rett og slett ikke om jeg skal=)

fikk ett kjempe bra tips her inne og det var å ta det til skolestart om hun vil det selv, en form for "nå begynner jeg på skolen og nå blir jeg stor jente" Likte det råde kjempe=)

så jeg tar alle tips med takk!

Skrevet

syntes du har fått utrolig mange tåpelige og teite svar! Jeg er enig med en over her, at i spania får alle jentebabyer det. Jeg har reist mye til spania og har sett babyer på ca 2 mnd med hull i ørene og jeg syntes det er søtt!

Min jente på 2 år har ikke hull i ørene enda, men hun har lyst på. Har tenkt å vente til hun forstår at det kan gjøre vondt å få de, og at hun må forstå hvorfor vi må rense de.

Niesen min fikk hull i ørene når hun var 4. Det gikk supert. Det smarte var at i frisørsalongen var det to frisører som "stakk" samtidig, dvs at de tok et hull i begge ørene samtidig. Telte til tre og pang:) Dermed var det bare vondt en gang.

Gjør som du selv vil:) Du er ikke en dårlig mor selv om du velger å ta hull i ørene til datteren din:)

Skrevet

Med tanke på allergi ville jeg i tilfelle brukt øredobber i medisinsk plast, blomdahl har dette systemet. (at hele øredobben er i plast). En annen ting å være klar over er at hull som blir tatt så tidlig ofte blir skjeive, siden øret naturlivis kommer til å vokse etterhvert, selv om det blir perfekt satt nå kan det se ille ut når hun blir større.

Jeg syntes det er søtt på småjenter, men ville ikke tatt på min egen jente før hun ber om det selv da det er hennes kropp og hun skal få bestemme over den selv. Det er jo i tillegg ganske vondt og ømt en stund, og hadde ikke orka tanken på at det var min skyld at snuppa hadde vondt, bare for at jeg ville pynte henne litt ekstra.

Skrevet

Følgende ting BURDE være en tankevekker for deg:

allergi

smerte

rensing

vondt å sove på

men det jeg tenker mest på er "hva om hun peller av seg en øredobb, putter den i munnen (som små barn GJØR) og setter den fast i halsen?"

Det er skarpe små gjendtander det er snakk om!

lytt til din kloke partner!!

Skrevet

Syns ikke man skal ta hull i ørene på ungene før tidligst 7 år og helst vente til de er over 10 år.

Håper du hører på faren til ungen og ikke gjør det bak hans rygg.

Om du likevel gjør dette mot ungen din håper jeg du drar til ett ordentlig piercing studio der de bruker sterilt utstyr og ikke en vanlig frisørsalong der de bruker samme pistol på alle kundene så man blir utsatt for både hepatitt og hiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...