2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 1. juni 2009 #101 Skrevet 1. juni 2009 Så fint å høre fra deg igjen, b77h! Jeg skjønner veldig godt at du er nervøs for å miste igjen! Tenk likevel på at du nå bruker Prednisolon også etter innsett, og at du er så flink til å spise rikig mat for immunfosvaret ditt! Kanskje kan det være lurt for deg å ta Hcg-blodprøve med et par dagers mellomrom, da får du jo en bekreftelse på at alt er i orden! Eller kanskje du allerede har tatt en Hcg? Du er vel i uke 5 nå, og da er det bare 2 uker igjen til ultralyden! Kanskje ta en 50 % sykemelding for å slippe stress?? Jeg vet ikke jeg, bare tenker høyt! :-) Jeg håper så inderlig av hele mitt hjerte at absolutt alt skal gå kjempefint med deg og det lille barnet ditt, b77h!!!!! :-) :-) :-) Jeg skal virkelig følge med deg i tiden fremover nå, uansett hvordan det går med meg! Jeg skal ta Hcg-blodprøve i morgen. Det rare er at jeg i dag spesielt, tisser hver eneste time, og jeg tisser mye hver gang!! Jeg har likevel hatt så mange negative forsøk og har hatt en så negativ følelse under dette forsøket, at det sikkert bare er tilfeldigheter ute og går. Jeg får ikke Hcg-svaret før på torsdag fordi blodprøven sendes til Danmark. men det er like greit, jeg orker ikke flere nederlag akkurat nå, føler jeg. Deilig med en liten pause, liksom.
b77h Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #102 Skrevet 1. juni 2009 Hei igjen :-) ja, hcg-prøve er nok ok, jeg har ikke gjort det før. Tenkte å gå onsdag morgen, og samtidig få sjekket stoffskiftet. vet jo at veldig mye er annerledes denne gangen, med tanke på medisiner og kosthold. Men det er jammen ikke lett å slappe av helt, nei... Tror nok jeg går på jobb, men det skal ikke mye til før jeg sykemelder meg hvis jeg kjenner endring i skjoldbruskkjertelen/stoffskiftet eller aktivitet i ledd. Da er det bare å leggge seg ned og ruge. Men tror nå denne helgen har gjort godt med masse sol og avslapping. Har en mann som bare vil at jeg skal ta det med ro nå, hehe, så jeg har det ganske bedagelig ;-) Lykke til med blodprøven din, jeg håper sånn du skulle få positiv test du også :-) Det m tissingen er vel et typisk tegn, men det er jo ikke greit å vite om psyken sjonglerer med alt når man har vært så presset over lang tid. Men jeg krysser fingrene for deg ;-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 1. juni 2009 #103 Skrevet 1. juni 2009 Kan nok være ganske tøft å teste hver dag ja 2barnsmor. Tenkte også at jeg kanskje skulle gjøre det neste gang, men litt usikker nå når jeg ser hvordan du har hatt det... Ikke lette her, og rugeperioden er skikkelig berg og dalbane psykisk! Håper inderlig du tester positivt på blodprøven -du har jo jobbet så hardt for å få det til nå! Jeg begynner på sprøyter blødningsdag 3 neste syklus som er 2-3 uker til nå. Ser fram til å komme i gang igjen, særlig siden jeg slipper sprayen denne gangen. Ikke prøvd kort regime før, men tror det vil føles mye lettere for meg siden jeg hadde fryktelig mye bivirkninger av sprayen. Lurer også på hvordan det går med Astra71! Lenge siden jeg har hørt noe fra henne nå og hun skulle vel igang med forsøk igjen i juni tror jeg?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 2. juni 2009 #104 Skrevet 2. juni 2009 Da er det ikke lenge til du skal begynne, Lie79! Det blir kjempespennende! :-) Da jeg kom hjem etter å ha tatt blodprøve nå, var det pittelitt lyserosa på papiret. Så nå er menstruasjonen i gang, det er over nå... Ingen vei tilbake, intet håp. Så slik gikk det med meg som prøvde alt. Det hjalp ikke, samme hvor mye jeg strevde. Det blir en tøff dag, dette her. Rart med det når jeg VET. Uansett, lykke til alle dere andre der ute som prøver!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 2. juni 2009 #105 Skrevet 2. juni 2009 Tok en Clearblue nå RD 13: NEGATIV. :-( :-( :-(
Rose69 Skrevet 2. juni 2009 #106 Skrevet 2. juni 2009 Så kjipt med neg test, 2barnsmor-febr2010...kjenner følelsen.Man går og har så store forventninger..og så - BANG -rett i kjeller'n. Sender en trøste-klem over til deg, jeg.
b77h Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #107 Skrevet 2. juni 2009 kjære 2barnsmor. veldig leit å høre at du har begynt å blø og det ikke er flere håp for positiv test denne gangen. Det er så tøft når vi må gjennom så mye på forhånd med medisiner og hormoner - og du måtte reise helt til Århus. Ingen kan si at vi ikke virkelig ønsker dette og kjemper for det. Du har gjort det du kunne, og det som var i din makt! Mer kan vi ikke gjøre. Jeg håper du etterhvert kommer ovenpå - kanskje kan det hjelpe litt at du "egentlig" var litt forberedt pga alle testene? Jeg vet ikke, uansett er det jo en stor nedtur. Håper du kan kose deg med sønnen din i mellomtiden, og tenke på egget som er nedfryst i danmark, og som venter på deg når du er klar (hvis jeg ikke husker helt feil nå m min dårlige hukommelse...). varme tanker fra meg
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 2. juni 2009 #108 Skrevet 2. juni 2009 Tusen takk for mange fine og trøstende ord, b77h! Vi har kjørt en koselig tur i kveld, gjorde godt å tenke på noe annet! Jeg føler meg bedre allerede. Vi har bestemt at det blir fryseforsøk i august, så snart sommerferien er over. For min del kunne jeg ha gått på et nytt forsøk allerede nå, jeg, men det er jo ikke aktuelt selvsagt. Drivkraften til å få et barn til er meget stor, kjenner jeg. Så jeg gir meg ikke ennå. Men jeg er glad for at dagen i dag snart er over. Skal begynne på jobb igjen i morgen. Men først skal jeg spise lunsj med en veninne. Men nå er jeg spent på hvordan det går med deg, b77h! Håper det er liv og røre i magen din, og at du kjenner at det skjer positive ting! God natt! :-) Kjenner jeg er veeldig trett nå...!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 3. juni 2009 #109 Skrevet 3. juni 2009 Så trist å høre at du har testet negativt og begynt å blø 2barnsmor:( Håpet så inderlig at du skulle klare det nå og er veldig trist på dine vegne.. Ser du allerede har planene klare for nytt forsøk i august. Håper du klarer å nyte sommeren, slappe av og kose deg masse! Sikkert godt for kroppen med en liten pause også Krysser fingrene for fryseforsøket ditt i august!
b77h Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #110 Skrevet 3. juni 2009 så godt å høre du ser fremover mot neste forsøk, 2barnsmor :-) og godt du kan ta fryseforsøk og slipper alle medisinene nå. Kjempelurt å ta sommeren "fri" og nyte den og gjøre deg klar for neste omgang. Veldig bra med masse sol før forsøket - jeg tok faktisk solarium denne gangen (som jeg nesten aldri ellers gjør). Soneterapeuten min anbefalte det, at mye d-vitamin i kroppen demper betennelser ol. Så etter sommeren må være perfekt sånn :-) her går det med det samme, hatt litt mensmurringer i magen i går og i dag, men er urolig. Fikk tatt blodprøve i dag, som jeg håper å få svar på i morgen. Aner ikke hva som er bra hcg-verdier, men forstår det bør være et visst tall. Legesekretæren var så søt og glad på mine vegne, og forsto ikke hvorfor jeg skulle ta blodprøve når jeg hadde testet positivt. Men da jeg begynte å forklare, sa hun bare "ååå, du tillater deg ikke å være glad ennå" el.l. Og det har hun helt rett i. Håper blodprøven kan berolige meg litt, og at jeg kommer meg til uke 7 og ul denne gangen. Men om jeg bare kommer meg over helgen vil det også hjelpe - da er jeg over de dagene jeg mistet sist gang. Drømte foresten i natt at de var 2 i magen, hehe...vel, tiden vil vise, men håper bare sånn at det går bra denne gangen. Holder meg til nazi-kostholdet selv om jeg noen ganger holder på å bli sprø av det...er så mye jeg har lyst på, og et slit når man skal ut og spise. Og har kjempelyst på sjokolade, men SKAL holde meg unna akkurat disse ukene.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 3. juni 2009 #111 Skrevet 3. juni 2009 Tusen takk, du er jo bare så utrolig søt og god, Lie79! Jeg føler meg mye bedre i dag, jeg er heldigvis veldig sterk psykisk og takler dette helt fint. Viktig for meg å få ut vonde følelser, for da blir jeg mye fortere bedre. Nå skal jeg heie på deg, håper du får en søt liten baby i magen å passe på snart! ;-) ;-) ;-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 3. juni 2009 #112 Skrevet 3. juni 2009 Hjertelig takk for fin støtte fra deg også, b77h! Jeg er så glad på dine vegner og følger med deg! Veldig bra at du har tatt blodprøve i dag, det vil berolige deg mye! Det kan også være lurt å ta en Hcg-blodprøve med et par dagers/ noen dagers mellomrom for å se at stigningen er som den skal være. Ja, kanskje det er tvillinger du bærer på, for du har jo ikke småblødd noe! kanskje underbevisstheten føler sannheten? Natten før jeg skulle ta Hcg-blodprøve, drømte nemlig jeg to ganger at jeg ikke var gravid, og var sååå glad da jeg våknet og fant ut at det bare var en drøm. Men det skulle jo ikke vare lenge, som kjent... jeg har fått utrolig mye støtte og klemmer av kollegene mine i dag, de er så varme og forståelsesfulle mot meg, er kjempeglad for det! I morgen får jeg svaret på min Hcg, jeg tipper den er under 1. Men nå er jo uke 5 snart over for deg, b77h! På fredag begynner du vel på uke 6? Jeg tror dette går veldig bra med deg nå, du kjenner liv i magen og er kjempedyktig på kosthold bl.a., ser jeg! Hvorfor er det så uheldig med mye sukker under prøveperioden? Jeg spiste søtt hver dag... Kanskje er det feilen jeg gjorde? Ellers er jeg frisk som en fisk, feiler ingen ting, men kanskje det har virket inn? Hva tror du, b77h? :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 3. juni 2009 #113 Skrevet 3. juni 2009 b77h, her fant jeg en link om Hcg-tabeller som du kan se på, om du er interessert! http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=2347 :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 3. juni 2009 #114 Skrevet 3. juni 2009 Og denne er kanskje ennå bedre: http://babymed.com/tools/pregnancy/hcg/Default.aspx
b77h Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #115 Skrevet 3. juni 2009 tusen takk for linkene, skal sjekke de. Da vet jeg mer når jeg får svaret forhåpentlig i morgen. Kjenner jeg er sur og irritabel i kveld, uff... Jeg holder meg unna sukker fordi det er dårlig i forhold til candida oppblomstring. Mange barnløse har også for mye candida (sopp) i kroppen, og jeg fikk påvist det i januar og var på en kur da. Så nå minimerer jeg sukkeret for å ikke gi næring til soppen (som alle har naturlig i kroppen, den bør bare ikke få "overtaket"). Har man candida kan det også føre til antistoffer mot egget i livmoren osv, at de angriper. Og i det hele tatt så er store mengder sukker ikke bra for kroppen eller næringsopptaket. Husker ikke helt alle grunnene nå ;-) Har nettopp bestilt en bok på nettet av Zita West "guide to getting pregnant". Hun skriver masse om kosthold, og andre påvirkninger. Veldig interessant, vil virkelig anbefale deg å lese den før du skal i gang med neste forsøk. Også boken om Alan E.Beer som jeg har nevnt før, tror jeg. Det er en god følelse å få kunnskap og se tingene i helhet. Så derfor holder jeg meg unna så mange ting...litt slitsomt, men håper det skal ha positiv effekt. Alt for å ikke irritere imunforsvaret, men holde det i ro. Det er jo også medisinene med på å gjøre. Og så "trøstespiser" jeg økologisk popcorn, svisker og av og til (men lenge siden nå) 70%sjokolade m nøtter og rosiner.... nam, nå fikk jeg lyst på det....
b77h Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #116 Skrevet 3. juni 2009 mannen min og jeg var foresten innom en bensinstasjon i helgen, og da så jeg noen sur/søte snopeting jeg bare fikk såååå lyst på....jeg ble som en 4 åring i butikken! Og mannen min sa strengt at nei, jeg kunne ikke få det. at vi måtte gå. hahaha, vi må ha hørtes veldig rare ut... og blir jo litt smårar over alt dette. Men etterpå var jeg gla at han var streng med meg ;-) Men han er også grei og unngår sånne ting nå for å være solidarisk og ikke friste meg for mye.
mammasnart? Skrevet 4. juni 2009 #117 Skrevet 4. juni 2009 Hei dere. Så leit at det ikke gikk 2 barnsmor?!!!! Vet ikke hva jeg skal si, vet at ikke så mye er trøstende. Ser du leter etter en grunn.. vil bare si at du må prøve å ikke legge skylden på deg. Det er mest sannsynlig grunner du ikke rår over. Greit -enig i at vi kan gjøre det vi kan, men jeg synes så synd på deg om du skal ta på deg skylden for at forsøket ikke gikk. Dette er noe jeg selv må jobbe med meg selv med og, og det ligger ofte i bakhodet (hvorfor og kanskje derfor osv.), men jeg kan ikke ta på meg all skyld for da blir dette for tungt å bære... Fortsatt lykke til b77h!
b77h Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #118 Skrevet 4. juni 2009 Hei Tror ikke jeg svarte deg direkte på spørsmålet ditt, 2barnsmor; selvfølgelig kan ikke snop hver dag være årsaken til at det ikke gikk denne gangen. Det er bare en av alle småtingene som kanskje kan være med å påvirke positivt. Du går jo på medisiner for å dempe immunforsvaret ditt, så da har du vel noen autoimmune sykdommer som spiller inn..? (du trenger ikke svare på det). Men det er nok de tingene som jeg personlig tror er hovedårsaken til manges problemer. Kosthold, og eks sukker, er bare en av de små tingene som kan hjelpe til. Grunnen til at minst mulig sukker er bra er også det at mye sukker gir et surt miljø i kroppen, hvor bakterier og virus trives ekstra godt. Og sopp. Mest mulig basisk miljø er bra, både v graviditet og andre sykdommer. Med meg går det greit. Fikk svar på hcg prøve i dag, den var på ca 4650, men jeg blir ikke så klok av å lese lister og sånt...men tror det er ok verdi. Da jeg tok blodprøven var det 3 uker siden uttak. Men fikk vite at tsh-verdien min (en indikator på stoffskifte) var alt for høy....så jeg er litt skeptisk til det. Den bør ligge mellom 0 og 2 i svangerskap, men var på 5,9. Så nå må jeg bare doble, doble medisinene...håper det er tilstrekkelig. Angrer på at jeg ikke fikk det testet i forrige uke, men gjort er gjort.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 4. juni 2009 #119 Skrevet 4. juni 2009 Gratulere med en fantastisk Hcg, b77h! Kan det være tvillinger, tro?? Takk for meget nyttig sukkerinfo! Jeg tar det absolutt til etterretning og skal jammen holde meg helt unna sukker i fryseforsøket i august! Det skal jeg, ja! Jeg har faktisk ingen autoimmune sykdommer eller sykdommer i det hele tatt, jeg fikk Predisolon fordi det var jeg selv som ville ha det. Det samme gjelder Klexane og Albyl-E. Får se om jeg skal stå på det i august. Og til mammasnart, takk for at du bryr deg! Ja, det er lett å skylde på seg selv for ting man har gjort/ikke gjort, men jeg føler jeg prøvde så godt jeg kunne ihvertfall. Håper det går bra nå både med deg og Meg79. :-) Jeg er i full vigør igjen og klar for å kjempe igjen! :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 4. juni 2009 #120 Skrevet 4. juni 2009 Unnskyld, jeg mente Ma74! Går litt i surr med alle disse nickene! ;-))
b77h Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #121 Skrevet 4. juni 2009 tvillinger, hjelp, hehe...tanken har streifet meg ja, og jeg drømte faktisk natt til i går at det var det... vel, vel, de er i så fall velkommen begge to ;-) Men satser på en. Godt å høre du er på bena og begynner å se frem til neste forsøk. det er jo ikke lenge til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå