2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 12. mai 2009 #26 Skrevet 12. mai 2009 Så koselig at du har bodd i Århus! Ja, det er en kjempesjarmerende by! Vet du om et koselig hotell å anbefale? Kanskje jeg skal prøve hylleblomsten? Jeg har ikke drukket en dråpe alkohol siden 2005 pga. forsøk, svangerskap, amming og atter forsøk igjen! ;-) Nå har sikkert eggene dine vokst seg store og fine, du hadde jo et godt utgangspunkt vil jeg si! Er det hos Hausken du skal være, eller på sykehuset? Å, dette blir bare sååå spennende!!!! Står du på noen støttemedisiner ved siden av sprøytene? Jeg prøver å drikke ekstra med vann, tar tran ekstra beriket med Omega, vitamintabletter inkl. folsyre for de som planlegger å bli gravide/er gravide, Babyklister, Solvipect, Prednisolon, Klexane og ALbyl-E...! ? I tillegg til Puregon og Menopur! Som du skjønner så er jeg helt oppsatt på å gjøre ALT som gjøres kan...!! Jeg ønsker det LYKKE, LYKKE TIL I HAUGESUND!!!!! :-) :-) :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 12. mai 2009 #27 Skrevet 12. mai 2009 Og i tillegg tok jeg en periode Wheatgrass + ekstra E-vitaminer for å få opp E-vitamin-lageret. Pluss at jeg har vært hos en helbreder, og i dag skal jeg ringe en til!!!
mammasnart? Skrevet 13. mai 2009 #28 Skrevet 13. mai 2009 Heisann dere! Hvordan går det? Bra håper jeg. Jeg har blitt overstimulert.. skyhøy østrogen og på det meste 50 follikler -enda jeg har bittesmå doser! Så har vært på kontroll daglig i det siste.. Men i dag så ble det bestemt at vi planlegger uttak på fredag. Har bedre østradiol verdier og ca. 15 follikler som er STORE. Blir spennende. Spent på om jeg blir i dårligere form etter å ha satt eggløsningssprøyta, har blitt noe tungpusten de siste dagene og det er ikke noe særlig. Får bare krysse fingrene. Går dette bra blir det innsett på 17 mai;-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 13. mai 2009 #29 Skrevet 13. mai 2009 15 store follikler er kjempebra! Håper det går fint med deg nå, det går jo fort til 17. mai, så hold ut! Jeg skal på ultralyd i morgen tidlig og er spent på om eggposene har vokst tilstrekkelig! Har de det får vi klarsignal om eggmodningssprøyte og Århus!
b77h Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #30 Skrevet 13. mai 2009 takk for lykkeønskninger 2barnsmor :-) Vi hadde uttak i dag, og jeg fikk heldigvis ut 8 egg!! hurra, hurra - da har vi doblet sjansene i forhold til forrige forsøk (kun 4). Og legen sa at iallefal noen av de så store og fine ut. Nå blir det nervepirrende å vente på svar i morgen, uff, uff...men satser på at dette går bra og har en god følelse. Har sovet det meste av dagen i dag og vært i ørska. Må si uttaket i dag var MYE verre enn forrige gang - tror jeg klemte hånden til mannen min blå, hehe... og etterpå var jeg helt svimmel og uvel, ble liggende en stund. Men nå går det veldig fint. Jeg går også på klexane, prednisolon og albyl e pga autoimmune sykdommer. tror det er veldig viktig. skal tenke ut hotell-annbefaling. kommer tilbake med det.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 13. mai 2009 #31 Skrevet 13. mai 2009 8 egg! Nå ble jeg glad, b77h! Det er et kjempeflott utgangspunkt! Tenk hvis!!! Da kan du fort ende opp med 4 gode egg, og da har du til frys også! Eller velger dere evt. blastocyst? Blir utrolig spennende å høre hvordan dette går i morgen med deg! Da går vi på samme støttemedisineringen, interessant! :-)
b77h Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #32 Skrevet 13. mai 2009 hei igjen: da var vi tilbake med noen hotellanbefalinger: jeg har bodd en gang på Cab In i Århus. Det er enkel standard, små rom og billig. Fordelen er prisen og at det ligger så sentralt som man kan komme i byen. Frokosten er elendig, men da kan man stikke ned på en cafe og spise brunsj; frokost/lunsj. det er såååå koselig. "Globen flakket" ligger helt i enden av åen, på hjørnet. De har god og billig brunsj. Ellers er det flere bra steder ved åen + min favorittcafe "Engelen" i Latinerkvarteret (rett overfor Bruns Bazar). Kjempekoselig sted og deilig brunsj og mat generelt. Ellers skal det ligge et lite og koselig hotell i Guldsmedgade, tror det heter hotel Guldsmedgade el Guldsmeden. Noe sånt. Midt i sentrum, Latinerkvarteret. Men klinikken dere skal til har kanskje avtale med et hotel i nærheten også? Vi er på Hausken, ja, og bor på hotell rett i nærheten. Med min form i dag var det deilig å bare kunne tusle ned til middagsbuffet og ikke skulle inn til byen på noe restaurant. Det høres ut som du gjør mye bra denne gangen, 2 barnsmor. Jeg føler også at det har vært så mye medisiner, kosttilskudd, yoga og behandlinger (akupunktur, fotsone, massasje) at det nesten har vært fulltidsjobb!! Håper ikke det blir for mye av det gode... En ting jeg gjennomfører 100% denne gangen (startet en uke før uttak), pga anbefaling fra soneterapeut, er gluten- og melkefri diett. Og har funnet ut at for min del må det være enten eller. Hvis jeg først tillater meg noe, blir det mer og mer... Det er en stor overgang, men jeg tror det kan hjelpe immunforsvaret mitt på å holde seg i ro, og ikke angripe kroppen min og det som skal settes inn på fredag :-) Ellers begrenser jeg også sukker så mye som mulig, fordi det er dårlig både i forhold til sopp og betennelser i kroppen. omega 3 tilskudd er bra, demper betennelser. Spiser masse frukt og grønnsaker og kylling, lam og fisk. og det blir en del riskaker, ja... og nøtter. Og avokado i store mengder - smaker så godt på eks riskake med salt og pepper på :-) og når jeg er hjemme lager jeg smoothies. Lykke til til dere som skal i gang i helgen, og håper det går bra med alle eggene deres :-) dette er jammen en litt sær "verden" å befinne seg i disse dagene...
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 14. mai 2009 #33 Skrevet 14. mai 2009 Tusen takk for hotelltips, b77h! Er kjempespent på hvordan det har gått med eggene dine! Hvor mange ble befruktet? Jeg har har hatt en nervepirrende dag så langt, for eggposene mine hadde ikke vokst så store som jeg hadde håpet og forventet! Det var kjempeskummelt! Jeg ringte til og med Ciconia før faxen fra dem med når jeg skulle ha egguttak kom, for å si at jeg veldig gjerne ville ha medisiner en dag til...! Slik at jeg var i forkant og kunne påvirke prosessen. Stor var lettelsen da de skrev at jeg skal ha Puregon + Menopur i 2 dager til, t.o.m. fredag 15.05. Puh! Var så redd de skulle si at jeg skulle sette egmodningssprøyten i kveld... Mai -09: På dag 12 etter sprøytedag 11 (tok ingenting før ultralyden): 2 på 13 mm 1 på 14 mm 1 på 15 mm 1 på 16 mm 2 på 17 mm 1 på 18 mm = 8 eggposer Mai -09: På sprøytedag 9: 1 på 11 mm 2 på 12 mm 2 på 13 mm 2 på 14 mm = 7 eggposer Mars -09: På sprøytedag 9: 3 på 7mm 1 på 8 mm 1 på 9 mm 2 på 11 mm = 8 eggposer Mars `09: På sprøytedag 13: 1 på 10 mm 2 på 12 mm 1 på 15 mm 1 på 16 mm 3 på 17 mm = 8 eggposer Mars -09: 6 egg ut, 1 befruktet, ingen graviditet. :-(
b77h Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #34 Skrevet 14. mai 2009 Hei Så synd de ikke var så store som forventet - men håper de vokser seg større med mer medisiner da. Jeg måtte jo også gå noen dager ekstra m medisiner. Og det hjalp visst! Nervøsiteten var stor i dag formiddag, men gleden enda større da vi fikk vite at av de 8 eggene, var det 7 som kunne brukes, og 5 som har videreutviklet seg :-) Vi er kjempeglade for det! Skal ha innsett i morgen, og det blir spennende hvor mange som har utviklet seg videre. Og hva slags kvalitet de har. Håper på muligheten for å få noen på frys, det hadde vært fint. Fikk ikke det forrige gang. Ellers så går diskusjonen her litt på om vi skal sette inn ett eller to egg, hvis de har topp kvalitet... Mannen min vil ha inn så mange som mulig, hehe...mens jeg er litt mer skeptisk. Vil selvfølgelig mye heller ha tvillinger enn ingen, men samtidig ville det beste vært en. Vet fra bekjente hvor tøft det kan være m to, og vi har ikke noe nær familie til å bistå....vel, dette blir jo veldig hypotetisk da, med tanke på at vi ikke vet hva vi får tilbud om i morgen da....hmmm... Lykke til videre 2barnsmor, håper eggene blir store og fine :-) Hvordan går det med deg mammasnart? og overstimuleringen? Håper det går rette veien og dere kan gjennomføre forsøket.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 14. mai 2009 #35 Skrevet 14. mai 2009 Gratulerer, dette var virkelig fantastisk så langt! Kjempetopp! Jeg satte inn 3 opptinte egg da jeg ble gravid med min sønn, jeg tok sjansen og det gikk kjempebra! Men skjønner det er en stor risiko å gjøre det med så mange! Hvis jeg er så heldig å få 3 nå også, vurderer vi det igjen, tror jeg! :-) Gleder meg til å høre hvordan det går i morgen med dere alle sammen! :-)
mammasnart? Skrevet 15. mai 2009 #36 Skrevet 15. mai 2009 Hei Håper det går bra med dere! Håper det ble innsett og noen på frys for deg b77h? Jeg har vært på uttak i dag. Satt eggløsningssprøyte etter 5 dager uten hormonsprøyer. Ble mer tung i pusten- men er blitt litt bedre i dag. Fikk ut 6 egg (hadde 15 sist- 10 befrukta). Var flere follikler som ikke inneholdt egg... Ble litt skuffet da jeg vet ganske så sikkert at det kunne blitt bedre om jeg ikke hadde blitt overstimulert. Men jeg skal vel være glad at jeg har kommet så langt som jeg har. Så nå er det i gang med enda mer nervepirrende venting...
b77h Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #37 Skrevet 15. mai 2009 hei dere ja, ventingen er nervepirrende. og det tar liksom ikke slutt, bare nye faser... Men bra du kunne gjennomføre forsøket, mammasnart, selv om du er overstimulert. Syns jeg har hørt om flere som måtte avbryte da. Håper de deler seg fint, de dere har fått ut. Vi har vært veldig heldige denne gangen. Fikk satt inn 2 "perfekte" 4-delte egg i dag + 2 på frys, så det er en stor lettelse! En god følelse å også få noen på frys, første gangen for oss. Så nå har jeg to potensielle babyer i magen, hehe. Men kjenner jeg har et mye mer realistisk forhold til det denne gangen... Vet det er laaaangt frem og at vi er et lite skritt på rett vei. Men veldig glade for at turen var vellykket :-) Håper dere andre får positive svar i løpet av helgen!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 15. mai 2009 #38 Skrevet 15. mai 2009 Da fikk jeg rett, du endte opp med 4 gode egg, b77h! Gratulerer så mye!! Må være en stor lettelse å komme så langt! Brukte du blodfortynnende den dagen du tok ut egg også? Vi reiser til Århus 17. mai, uttak mandag, innsett onsdag. Har tatt min siste Menopur i kveld. Eggmodningssprøyte kl. 20.00 i morgen kveld. Min kjære ektemann har vært så snill at han har bestilt selveste suiten (han må jobbe og trenger et ekstra rom) på Hotel Guldsmeden til oss, og vi skal være i Århus en dag ekstra fordi jeg skal få ro, slippe å reise samme dag som innsett! Så da kan vi feire bryllupsdag på forskudd også der nede! Viktig å gjøre fine ting i denne nervepirrende perioden!! Håper det går bra med deg, Mammasnart!
b77h Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #39 Skrevet 15. mai 2009 åååå, så fint med suiten! Håper dere koser dere der, jeg har ikke bodd der selv, men hørt bra om stedet. Og det ligger midt i smørøyet :-) Ja, veldig lurt å også gjøre kjekke ting, og ta seg tid til å gjøre turen til mer enn "egg ut og egg inn". Jeg fikk beskjed om å ikke ta blodfortynnende den dagen jeg skulle ta ut egg, men etter det som vanlig. Jeg har tatt albyl e på ettermiddagene, og droppet også den dagen før uttak. Blødde en del ved uttak, så tror det var greit. Ja, vi er kjempeglade for 4 gode egg :-) forrige gang fikk vi kun 2 til slutt, og ingen av de var visst helt perfekte. Så dette var klar forbedring. Lykke til og god tur. Håper det blir mange fine egg hos dere også :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 15. mai 2009 #40 Skrevet 15. mai 2009 Vet du hva jeg tror, b77h? At du kommer til å forbli gravid nå! Jeg har en veldig sterk og god følelse på det! ;-)
mammasnart? Skrevet 16. mai 2009 #41 Skrevet 16. mai 2009 Å så hyggelig å "høre" at det går bra med dere:-) Krysser fingrene for dere! Fikk vite i dag at 5 av 6 egg er blitt befruktet. Veldig glad for det. Da blir det innsett på selveste 17 mai;-) Vet det var en stor sjangs for at forsøket vårt kunne blitt avbrutt.. så er veldig glad nå. Vi har allerede et fryseforsøk som ble avbrutt (embryoene overlevde ikke opptinig) og et ferskforsøk som ble avbrutt (cyste ble oppdaget etter jeg hadde tatt spray og sprøyter) bak oss, så trengte absolutt ikke ett til! Pusten min er bedre og! Har litt vondt i magen enda etter uttaket- men er på bedringens vei der og!! Så nå håper jeg på enda mer gode nyheter i morgen!!
b77h Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #42 Skrevet 16. mai 2009 tusen takk, 2barnsmor! for at du har troen på meg, og deler den :-) ble så glad da jeg leste det. Jeg har også en god følelse, men er mer "reservert" etter forrige forsøk og SA. Men håper på positiv test, og så må vi evt bare ta det en dag om gangen fra der. Håper dere også lykkes i Århus, og får en fin tur på alle måter:-) Så kjekt å høre at hele 5 egg er befruktet hos deg, mammasnart? det er jo kjempebra :-) Og etter alle de vanskelige forsøkene bak dere, fortjener dere virkelig å lykkes nå! Krysser fingrene for dere. Det må jo bli bra på selveste 17 mai ;-) Nå skal jeg krype opp i sofaen og se Grand Prix...og pleie min begynnende forkjølelse som jeg ikke var så glad for akkurat nå. Håper den gir seg!
mammasnart? Skrevet 18. mai 2009 #43 Skrevet 18. mai 2009 Hei. Da er jeg blitt en ruger og. Fikk satt inn ett egg m god kvalitet i går. Det ble ingen på frys desverre.. Men satser på at dette er gullegget:-) Fortsatt tung i pusten så jeg må ta det helt med ro. En utfordring- da får en tid til å fundere, kanskje litt for mye.. men men får bare ta en dag om gangen. Håper dere hadde en fin 17 mai og at alt er bra. Håper du ikke er blitt veldig syk b77h.
b77h Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #44 Skrevet 18. mai 2009 Gratulerer med gullegget ditt! Så utrolig bra dere fikk ett som kunne settes inn :-) det må være en lettelse. Dumt å ikke få på frys, det fikk vi heller ikke forrige gang, men det viktigste er jo å få ett inn i varmen ;-) Vi hadde rolig 17 mai, en tur ned i byen for å se på folk og spise på cafe. Den skulle jeg nok vært forruten, for forkjølelsen blir bare verre... Normalt bekymrer jeg meg ikke over en forkjølelse da, men akkurat nå syns jeg ikke det er så kjekt. Lurer på om det kan ha negativ effekt på de som er satt inn. Og nå når jeg begynner å hoste mer og mer, så trekker jo magen seg sammen...Har gått fra vondt i halsen til vondt i brystet (slim og "blodsmak" når jeg hoster, ikke noe særlig). Men nok sutring, håper det ikke ødelegger sjansene... Håper det går bra i Århus, 2barnsmor? Blir kjekt å høre.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 20. mai 2009 #45 Skrevet 20. mai 2009 Da er jeg tilbake fra Århus og har hatt en fantastisk tur med et fantastisk resultat!!! Var kjempenervøs helt til i dag da jeg endelig kunne slappe av! Jeg fikk ut 6 egg (akkurat som i mars), men det herlige var at hele 4 egg ble befruktet! Jeg var så glad så glad! I mars ble bare 1 befruktet og satt inn. Og i dag fikk jeg vite at 3 av eggene kunne brukes videre, og de fikk ikke mindre enn toppskår av overlegen! Og da han i tillegg sa at 1 egg var på frys, brast jeg i gråt inne på undersøkelsesrommet av lykke! Tenk at jeg skulle få oppleve dette!! Jeg overrekte en presang til overlegen av takknemlighet for det han har gjort for oss! Det var bare helt fantastisk! Jeg spurte hvor mange prosent av eggene som var fragmentert (bør være under 20%), og overlegen sa at det var nesten ingenting, ca. 0-5 %! Skallene var tynne, så det var kontraindisert med assisted hatching. Bare bra det ikke er tykke skall på de! :-) Så nå har jeg to nydelige babyegg i magen, og det føles stort! Jeg er kjempelykkelig over det utrolig flotte resultatet så langst, og for meg er det helt tydelig at den nye medisin-mixen har vært helt riktig for meg! :-) Og været var fint, vi bodde flott og storkoste oss i deilige Danmark!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mai 2009 #46 Skrevet 20. mai 2009 Hei 2barnsmor:-) Så flott å høre at du har fått så gode resultater denne gangen! Og selvfølgelig et stort pluss med ett ekstra på frys. Følger med deg fra sidelinjen og krysser fingrene for at det går riktige veien for deg denne gangen:) Jeg skal i gang med kort regime ved neste mens (ca 4 uker). Ikke prøvd det før, så litt spent på hva som venter meg. Men veldig glad for å slippe sprayen! Lykke til til dere andre også! Håper det blir mange positive tester:)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mai 2009 #47 Skrevet 21. mai 2009 Hei Lie79! Så artig at du følger med fra sidelinjen! Kjekt å høre fra deg! Det er ikke så lenge til du skal begynne igjen nå, denne gangen SKAL det lykkes for deg! Kort regime høres spennende og lettvindt ut! Jeg lurer på hvordan det går med Astra71 også!
b77h Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #48 Skrevet 21. mai 2009 Hei og gratulerer med det flotte resultatet! så utrolig kjekt å høre. Har tenkt på hvordan det gikk med dere i Århus. Da har vi altså begge to fått to perfekte egg satt inn! Det er ikke dårlig! I morgen er det faktisk en uke siden jeg fikk mine satt inn. Kjenner ikke noe annet enn ømme og større bryster + litt murring hvis jeg kjenner ekstra godt etter i venstre side... Men dette kan jo komme av stikkpillene også (vet jo det). Har vært i elendig form, forkjølelsen gir seg ikke. I går kveld fikk jeg til og med en slags øreverk som var helt intens vond. Halve hode føltes som om det skulle sprenges. Så jeg måtte ty til paracet før jeg la meg, for å ha sjangs til å sove. Syns ikke det var så kjekt, men heldigvis våknet jeg helt fin i dag morges - gjorde ikke vondt lenger. Tenker at denne forkjølelsen/syken sitter ekstra i fordi jeg går på prednisolon som demper imunforsvaret. Satser på det ikke har negativ effekt. Lykke til i rugetiden 2 barnsmor :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mai 2009 #49 Skrevet 22. mai 2009 Hvordan går det med rugingen og forkjølelsen, b77h? Jeg håper du er frisk igjen snart! Jeg kan aldri tenke meg at det har noe å si for festingen! Og mammasnart?, går det bra med deg? Gleder meg til å høre fra dere! Jeg er sykemeldt helt frem til og med 1. juni, og det er så godt å slippe å tenke på stort annet enn dette forsøket nå! Og jeg går rundt her med ull på magen for at eggene skal ha det varmt og godt! Har lest at det er gunstig! I tillegg drikker jeg mye vann, tror det er veldig bra! Jeg sluttet med Prednisolon 10 mg dagen før jeg satte inn eggene, så nå går jeg på Klexane 20 mg + Albyl-E 75 mg inntil videre. :-) :-) :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mai 2009 #50 Skrevet 22. mai 2009 Og forresten, b77h: Ømme pupper tror jeg er et meget godt tegn! I mars da jeg hadde forrige ICSI, var jeg ikke øm i puppene, og forsøket var jo som kjent mislykket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå