Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal igang med mitt andre forsøk nå i mai, og starter med spray søndag 12 april. Hadde bare lyst å høre om det er noen andre som skal i gang samtidig? Kan være litt kjekt å "følges" underveis...

Har grudd meg litt til omgang 2, men kjenner nå at jeg er klar som et egg (og forhåpentlig også med et bra egg om noen uker...)

Blir bra å komme igang igjen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei b77h!

Jeg skulle egentlig ha startet med spray den 12., men uttak uke 21. Jeg har ikke fått startet med spray, dette pga at jeg ikke har fått tilsendt medisiner fra Haugesund. Enten er det en kjempeglipp fra sykehusets side, eller så har det vært tull med posten??? Ringte for å etterlyse medisinen mandag, men da var det påskestengt... Håper virkelig at jeg likevel får forsøk denne syklusen, at jeg kan starte m spray tirsdag eller onsdag! Et lite hjertesukk...:o)

Dette er også mitt 2.forsøk-denne runden. Har hatt 3 ICSI +frys i Danmark, så nå er det 2. søskenforsøk i Hgsd. Kjenner meg veldig igjen når du sier du gruer deg til en ny runde. Men heldigvis pleier jeg og å bli klar som et egg når jeg først er i gang:o) Sitter veldig langt inne denne gangen, er utrolig redd for å mislykkes, men det ordner seg nok:o)

Skrevet

Hei dere, håper du kan beg å spraye litt senere da Surkaten,jeg kunne iallefall starte på dag 22 en gang minns jeg,(og da ble jeg gravid med tvillingene mine)

b77h, jeg starter på spray 16 april med uttak uke 21, gru gleder meg .

Tenker mye på kostholdet mitt dette forsøket, gikk opp 6 -7 kg av all trøstespisinga mi ved det 1 og 2 forsøket pluss 1 frys...

så nå er påske egget mitt tomt, og jeg skal spise fiber og sunne middager fra i morgen;)

Mai er er mnd for spirer så vi krysser fingrer og tær, gruer meg litt for all surringa mi som står foran meg....den sprayen er ille

Skrevet

Hei stinemin

Som du kanskje så på innlegget over, fikk jeg starte på spray i dag:o)

Hadde vært noe tull med posten, men fikk heldigvis ordnet opp i det!

Jeg skal også være veldig bevisst på hva jeg putter innabords. På forsøket hvor gullegget festet seg levde jeg veldig sunt, tok vitaminer og holdt meg i form. He,he..hvorfor forandre på en oppskrift som funker?:o)

Sprayen er ille, der har du min fulle støtte!!! Folk rundt meg merker heldigvis ikke de store endringene, men jeg skal love at jeg har mange kamper med meg selv for å holde meg i sjakk:o)

Krysser fingrer for spirer utover våren:o)

Skrevet

Jeg har også sannsynligvis uttak i uke 20! Begynte med Synarel 13/4. :-)

Skrevet

Hei!

Jeg begynner på spray 17/4. Er vår andre IVF forsøk vi starter på. Har bak oss et mislykket IVF, ett avbrutt fryse forsøk og ett avbrutt IVF forsøk..... :-(

Synes det er godt å komme igang, men gleder meg ikke til symptomene.. for de merkes godt på kropp og sinn.

Foreløpig planlegger vi uttak i uke 20.

Lykke til alle sammen! Artig hvis vi kan følge hverandre.

Skrevet

så kjekt å høre vi er flere her inne som skal i gang i uke 20/21 :-)

jeg tror også mai er en god måned - nå er det vår! En soneterapeut jeg har gått litt til sa det var bra vi utsatte det til nå (skulle egentlig i gang i feb), at det var bedre prognoser på IVF vår/sommer. Sol og lys gjør godt for oss alle.

Og ikke minst kostholdet ja, det er veldig viktig. Jeg var på en marsipan-diett i påsken....fyfy...ikke bra i det hele tatt. så nå er det bare skjerpings! Både mannen min og jeg er ganske flinke, kutter ut alkohol og kaffe nå. Spiser fisk og frukt og grønnsaker. Og slutt på ferdigmat. Og jeg SKAL kutte ut sukker. lover.

I går var jeg på første akupunktur time - tar bare fire ganger denne gangen (før uttak). Forrige gang gikk både jeg og mannen min ganske lenge (og vi ble jo gravide + jeg hadde lite bivirkninger fra medisinene).

vel, lykke til m spray og sprøyter når den tid kommer (gleder meg ikke til sprøytene nei...)

Skrevet

Synes du bare skal unne deg litt søtt jeg. Det fortjener du jaggu meg oppi alt dette! Kan ikke tro at det skal gjøre noen forskjell om du blir gravid eller ikke. Alt med måte så. Viktig at du kan slappe av og kose deg og:-) Det prøver i allefall jeg.

Skrevet

Ja, takk. Litt søtt blir det jo...koste meg med en Troika i går til nyttpånytt :-)

Viktig å kose seg og slappe av - men samtidig vet jeg også at mye sukker gir grobunn for sopp i kroppen (candida). Har vært plaget med det tidligere, og det er visst ingen god kombinasjon i forhold til det å lage baby...

Men jeg trapper ned laaaangsomt...

Skrevet

Blir veldig spennende at vi skal følge hverandre i dette forsøket! Hvilke medisiner skal dere ha, og hvor skal dere ta forsøket? Jeg skal til Danmark, Ciconia. Står på Synarel og skal ha Puregon 375 IE + Menopur 150 IE. I tillegg skal jeg ha Klexane 20 mg, Prednisolon 10 mg og Albyl-E 75 mg + healer, babyklister, Wheatgrass og Solvipect. Denne gangen forsøker jeg ALT! Jeg har en sønn på over 2 1/2 år og har hatt veldig mange forsøk. Jeg må også skjerpe meg ang. søtt, er en skikkelig søtmoms... :-)

Skrevet

Så bra å se at du er i gang med nytt forsøk igjen 2barnsmor-febr2010:-) Kommer til å følge med deg fra sidelinjen og krysser fingrene for at du lykkes denne gangen:) Blir spennende! Masse lykke til til dere andre også:-)

Skrevet

Heisann alle sammen! Kjekkt å se det er flere som skal i ilden nesten samtidig som meg:) Jeg skal begynne på mitt 1. forsøk. Jeg har spray start nå 19. april. og sprøyte start 6. mai, så bli de uttak og innsett i uke 21 satser vi på om alt går etter planen.

Vet ikke helt hva jeg går til, men gleder meg til å komme i gang, og krysser alt jeg har for en liten spire:) Håper det blir en fruktbar vår/sommer for alle sammen her!! Skal ihvertfall bli spennende å følge med dere fremover.

Skrevet

Hei

Begynte med spray 15 april. Så da er du kun 3 dager før meg. Har et avbrutt forsøk fra før. Føler meg rimelig grønn på dette. Kjekt om jeg kunne følge resten her... Lykke til, til oss alle :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag har jeg tatt ultralyd for å sjekke at alt var i orden etter mitt forrige forsøk i mars 2009, og det var det heldigvis! Så da er alt klart for å begynne med sprøyter 3/5! Har vært på apoteket og kjøpt masse medisiner! Jeg gler meg noe helt enormt til egguttak/innsett! Har også vært til en helbreder, og jeg tar Wheatgrass.

Skrevet

phu! denne gangen (mitt andre forsøk) har jeg gått opp i dose på hormoner (puregon) - tar 350 hver dag. og jeg kan trygt si at det merkes!! kanskje mest for mannen min... humøret mitt fyker opp og ned som en jojo. og jeg blir så fort provosert og irritert. og samtidig er jeg trøtt og har lite energi...og i forrige uke så ansiktet mitt ut som en pizza! så mange kviser som bare poppet ut...men det har heldigvis roet seg nå...

ellers er også hukommelsen rimelig dårlig. så dårlig at jeg 1 mai oppdaget at jeg kun hadde hormoner i kjøleskapet til en dag til + nesesprayen gikk over de 60 dosene, for jeg trodde jeg hadde kjøpt nr 2, men den lå og ventet på apoteket... så vi måtte dra ekstra tidlig hjem fra hytten om lørdagen for å rekke apoteket... burde jo ikke være mulig å gamble med sånne ting, men har bare utsatt og glemt...

kjenner nervøsiteten i forhold til neste uke. gleder meg til å få det overstått, men gruer meg til all den nervøse ventingen. først om det er noen egg som kan brukes, så om det er noen som deler seg som de skal, og så vente 2 uker på testing....

vel, har vært så positiv, men akkurat i dag ser jeg litt mørkt på alt ;-)

er det noen andre som har vært sykemeldt uken etter innsett? sist gang hadde vi ferie da, så jeg er spent på hvordan det blir å skulle gå på jobb. men har heldigvis ikke normalt en veldig stressende jobb da.

hvordan er motet og humøret til dere andre nå når det nærmer seg?

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å være sykemeldt helt til jeg har svar på HCG denne gangen. I mars gikk jeg på jobb en uke etter innsett, og jeg merket at jeg ikke var til stede slik jeg bør være. Jeg ser at du b77h bruker Puregon 350 IE. Jeg bruker også en stor dose, Puregon 375 IE + Menopur 150 IE. Tips vedr. Puregon: Da dette er en kjempedyr medisin, er det mange penger å spare på å ta ut ampuller på 300 IE på apoteket. Da blir det litt medisin-rester igjen i ampullen som du kan bruke. Du stiller inn på den dosen du skal ha på pennen, injiserer og skifter ampulle hvis den er tom før du har fått hele dosen din. På denne måten får du med deg medisinrester og sparer masse penger.

Skrevet

For det blir mer medisin-rester når du bruker ampuller med færre antall internasjonale enheter IE enn med feks. ampuller med 900 IE. Vet ikke om jeg fikk forklart dette godt nok?

Skrevet

Hei dere.

Ja da begynner det å dra seg til for oss.. Uke 20 nærmer seg- heldigvis.

Jeg har startet m sprøyter og skal på første kontroll på onsdag. Er ganske så spent på det. Har lave doser jeg da (Gonal-F 75 IE), men kjenner det godt allikevel. Vært UTROLIG svimmel og uvel så jeg ble sykemeldt fra jobb. Har en ganske så fysisk jobb så det gikk skikkelig dårlig å måtte holde seg fast hele tiden;-) Skikkelig hormon"troll" er jeg og. Værre enn de andre gangene jeg har holdt på. Mannen min merker det ja..Det gjør det vanskelig å holde seg positiv. Men jeg gjør så godt jeg kan. Hukommelsen får seg en brist hos meg og. Ekkelt egentlig.. føler jeg ikke har kontroll.

Håper alt går så bra som det kan med dere. Lykke til!!

Skrevet

Takk for tips om 300, tobarnsmor. Ser at jeg har noen rester igjen, ja, men syns det er vanskelig å vite hvor mye det er, når jeg egentlig ut i fra innholdet og dosene har brukt opp ampullen (selv om det er rest igen...)

Er det andre som har vært på UL? Jeg var i går, en dag tidligere enn vanlig. Ble litt skuffet for det var ikke mange egg der, selv om jeg har økt dosen masse denne gangen... Tror hun fant 7 egg tilsammen, og noen var veldig små, så de blir det vel ikke noe av...

Skal ta medisiner til og med søndag - og i ilden på onsdag.

Føler meg klar, skal bli greit å komme i gang. Og er så glad for at jeg er sykemeldt hele neste uke, og kan koble av og stresse ned. Håper, håper, håper vi skal lykkes denne gangen :-)

Er veldig motivert nå, trener yoga, tar akupunktur og kjører konsekvent helt gluten- og melkefri diett. Fikk det anbefalt fra soneterapeut (i forhold til mine autoimmune reaksjoner...).

Syns også de værste humørsvingningene har roet seg noe...kanskje kroppen begynner å venne seg mer til dosen?

Skrevet

Til b77h: Vet du hvor mange mm eggposene dine var? Min gynekolog sier at de skal være 18 mm når det er klare. Du skal jo ha medisiner til og med i morgen, så da vokser sikkert eggposene til du skal ta ut eggene på onsdag! Jeg ble litt bekymret for at jeg også kommer til å ha få egg, skal på uøltralyd på mandag 11/5. Hvor mange egg hadde du ved siste forsøk, hvor mange ble gode, og hvilken dose gikk du på da?

Skrevet

Hei:-)

1 var 5mm, 1 var 8mm, 2-3 av var 10-11 mm, 1 var 12 og 1 var 15mm. Dette var jo på torsdag og jeg skal ikke ha uttak før onsdag morgen. Så jeg håper, håper at de vokser seg større og fine.

Ved forrige forsøk brukte jeg Gonal og tror det var 265 dose (350 Puregon denne gangen). Og forrige gang husker jeg ikke hvor mange de så på UL (tror det var 8-10), men det var kun 4 som kunne hentes ut, og 3 som kunne brukes....og 2 som delte seg. Begge to ble satt inn, men de var kun 2 og 3 delt. Testet positivt, men SA i uke 5/6.

Det var min story ;-)

Håper på bedre lykke denne gang :-) at iallefal ett deler seg perfekt!

Lykke til med din UL, 2barnsmor. Er det fordi du ikke kjenner så mye at du tror det ikke er mange egg?

Skrevet

Takk for svar, b77h! Jeg vil absolutt tro at flere av eggene dine blir store nok til onsdag! Det skjer ofte mye på bare noen dager i folliklene! Jeg håper det aller beste for deg, skal følge med hvordan det går med deg! :-) Jeg kjenner litt til medisinene i dag, det er 7. dagen jeg går på sprøyter nå. Men deter så mye på spill nå, da dette nok er mitt siste forsøk. Og jeg har ufattelig lyst til å bli mor igjen, og er livredd for at jeg ikke skal ha nok egg... I mars fikk jeg nemlig bare 1 befruktet av 6, så jeg har sannelig ikke mye å gå på... Håpet er at min FSH har gått litt ned (var 13) i og med at det nå er over 3 måneder siden jeg sluttet å amme, og jeg kombinerer Puregon (som jeg har respondert veldg bra på før + Menopur). Jeg skal ha Prednisolon t.o.m. dagen før egginnsett + Klexane og Albyl-E fortsetter jeg sikkert med. Disse medisinene har jeg store forhåpninger til! :-)

Skrevet

Åååå, nå er jeg kjempelykkelig og lettet! Var på ultralyd i dag og hadde mye bedre størrelse på eggene enn sist i mars `09! På sprøytedag 9 hadde jeg i dag:

1 eggpose på 11 mm, voks den 13. dagen til 1 eggpose på 10 mm

2 eggposer på 12 mm, voks til 2 eggposer på 12 mm

2 eggposer på 13 mm, voks til 1 eggpose på 15 mm

2 eggposer på 14 mm, voks til 1 eggposer på 16 mm

, voks til 3 eggposer på 17 mm

Og når eggposene vokser ca. 2 mm i døgnet og jeg skal ha medisiner sannsynligvis i 2 1/2 dager til, så blir jo eggposene på minst 17-20 mm, dvs. at jeg kommer til å få i hvertfall 6 eggposer som er store nok! Det er jo helt fantastisk! Hvis kvaliteten også er bra, vil jeg i dette forsøket ha flere egg å gå på! Så kanskje...! Sist hadde jeg 8 eggposer, 6 egg ble tatt ut og bare befruktet og satt inn (ikke gravid).

Jeg skal mest sannsynlig ha uttak lørdag 14.05.09, så da feirer vi selveste 17. mai i Århus, Danmark!! :-)

Skrevet

Uff, dette ble visst litt feil! Slik var det ment:

Åååå, nå er jeg kjempelykkelig og lettet! Var på ultralyd i dag og hadde mye bedre størrelse på eggene enn sist i mars `09!

På sprøytedag 9 hadde jeg i dag:

1 eggpose på 11 mm

2 eggposer på 12 mm

2 eggposer på 13 mm

2 eggposer på 14 mm

= 7 eggposer

I mars `09 var de den 9. sprøytedagen:

3 eggposer på 7mm, voks til 1 eggpose på 10 mm på 13. sprøytedag

1 eggpose på 8 mm, voks til 2 eggposer på 12 mm

1 eggpose på 9 mm, voks til 1 eggpose på 15 mm

2 eggposer på 11 mm, voks til 1 eggposer på 16 mm + 3 eggposer på 17 mm

= 8 eggposer

Og når eggposene vokser ca. 2 mm i døgnet og jeg skal ha medisiner sannsynligvis i 2 1/2 dager til, så blir jo eggposene på minst 17-20 mm, dvs. at jeg kommer til å få i hvertfall 6 eggposer som er store nok! Det er jo helt fantastisk! Hvis kvaliteten også er bra, vil jeg i dette forsøket ha flere egg å gå på! Så kanskje...! Sist hadde jeg 8 eggposer, 6 egg ble tatt ut og bare befruktet og satt inn (ikke gravid).

Jeg skal mest sannsynlig ha uttak lørdag 14.05.09, så da feirer vi selveste 17. mai i Århus, Danmark!! :-)

Skrevet

Så kjekt å høre at det så bra ut :-) Håper det lykkes for dere denne gangen. Og god tur til Århus - det er en deilig, deilig by, som jeg faktisk også har feiret noen 17 maièr i...(pga studier).

Finn dere et koselig cafe-bord nede ved åen (elven), i solen - og siden du da må holde deg unna alkohol kan jeg anbefale en "hylleblomst m vand"....nam, nam....

uff, nå savnet jeg plutselig århus veldig, hehe...

Jeg har satt eggløsningssprøyte for noen timer siden, så nå håper jeg alt går som det skal. Vi skal avgårde til Haugesund i morgen. Veldig klar nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...