2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mai 2009 #51 Skrevet 22. mai 2009 Og en annen ting: Jeg har kjøpt inn mange billig-tester og har bestemt meg for å ta de hver dag fra RD 5. Jeg orker ikke å vente denne gangen, og vil ha spenningen ved å følge med dag for dag. Jeg tok en i går på RD 1 bare for å se om eggmodmingssprøyten slo ut, men testen var negativ, så det er bra for da vet jeg at når den blir positiv (forhåpentligvis!!!), så er jeg gravid!!! Jeg bruker Progestan 200 mg x 3 stikkpiller.
b77h Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #52 Skrevet 22. mai 2009 Hei Blir spennende med testene dine ;-) jeg tørr ikke teste lenge før, men tenkte å gjøre det en dag før tiden jeg har fått fra klinikken - fordi jeg har fri på onsdag. Tenker det kan være greit å ikke måtte gå på jobb rett etterpå, enten den er positiv eller negativ. Ja, jeg håper også ømme og større pupper er bra tegn, hadde det forrige gang også (da ble jeg jo gravid). Og ellers så kjenner jeg litt murring/stikking i venstre side hver dag nå, så det tar jeg som et godt tegn. Føler det er noe på gang der nede... Jeg bruker crione, og vet at de kan gi graviditetssymptomer...men satser på det er en ekte graviditet :-) Er heldigvis mye bedre i dag, men har vært skikkelig dårlig og utslått siden tirsdag. Ble hjemme i dag også fra jobb, på min manns oppfordring. Føler meg litt som en unnasluntrer, samtidig som det jo er viktig å bli ordentlig frisk nå. Og har ikke akkurat hatt mye energi i dag heller. Håper på en tur på søndag i solen :-) rimelig lei av å være inne nå, ja... var foresten til siste akupunktur-time på onsdag, som skulle hjelpe på festingen. Håper det funket ;-) også akupunktøre min som v forrige forsøk anbefalte meg ull rundt magen. Så jeg går også rundt m angora-ull på magen (når jeg er hjemme og om natten). Håper det gjør godt :-) phu dette er så spennende...kan ikke gå fort nok frem til onsdag!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mai 2009 #53 Skrevet 22. mai 2009 Det var bra at du er bedre! Interessant at du også har ull på magen! Jeg har aldri gjort det før ved tidligere forsøk. Hvor mye Prednisolon står du på og hvor lenge skal du stå på det, b77h?
b77h Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #54 Skrevet 22. mai 2009 hei jeg tar 10 mg frem til testdag. i sprøyteperioden hadde jeg noen dager m 20 mg, fordi ledd og stoffskifte gikk amok...Har heldigvis roet seg nå. forrige gang sluttet jeg ved innsett. Fordi jeg mistet i 6 uke, og mistenker at det var immunforsvaret mitt som var årsaken (fordi jeg rett etter fikk en kjempekul på halsen; skjoldbruskkjertelen, som har sammenheng m lavt stoffskifte). Så Hausken var enig i at jeg kunne bruke de frem til test. Etter det har jeg lyst å trappe ned, men fortsette på de en stund til. hausken ville ikke gi en endelig kommentar til det, men sa vi kunne diskutere det hvis jeg hadde en positiv test.
mammasnart? Skrevet 24. mai 2009 #55 Skrevet 24. mai 2009 Hei. Gratulerer med flott resultat "2barnsmor"! Da er det ventetid for oss alle.. og du så lang denne ventetiden er! Trodde en skulle ha blitt flink til å vente etter alt en har opplevd de siste årene men nei- blir ikke bedre på det:) Formen min er varierende- blitt bedre i pusten for så å bli værre igjen. I dag er jeg helt utslått- merkelig form..-"lett" og svimmel i hodet og kvalm. Så jeg tar det fortsatt helt med ro. Håper det går bra med dere!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mai 2009 #56 Skrevet 24. mai 2009 Takk for det, mammasnart?! Ja, ventetiden er veldig lang, samtidig er det foreløpig veldig deilig også å være i denne boblen fylt av håp og forventning til at noe stort forhåpentligvis vil skje snart! Hvordan er formen i dag da, mammasnart? og b77h? Jeg har gått en fin tur i det nydelige været med mann og barn og hund i skogen i dag, det var kjempekoselig! Godt å få litt avledning også! :-) Jeg håper så inderlig vi blir gravide alle sammen nå! Det fortjener vi virkelig, ikke sant?! ;-)
b77h Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #57 Skrevet 24. mai 2009 Hei dere. Jeg har også kommet meg ut på en mini-tur i dag, og er heldigvis endelig frisk og ganske fin i formen. Jobb i morgen, og det blir ok. Eneste jeg stresser litt med er at jeg føler magen min er som en ballong! har jo vært hjemme siden tirsdag, og ikke gjort noe for å holde magen inne, og nå føles det bare så ubehagelig å trekke den inn... men blir jo fint nødt til det i morgen da, hehe... Puppene er fortsatt ømme her, men syns ikke jeg har kjent noe særlig til murringen i magen de siste to dagene. Håpløst når man begynner å bli oppmerksom på de tingene...blir så nervøs. Og ja, nå går virkelig dagene langsomt! Og jeg kommer til å blir så forferdelig skuffet hvis testen er negativ, for jeg går liksom og innbiller meg at det er noe der inne.... Men sånn har vi det jo alle ;-) Synd å høre du fortsatt sliter m pusten og sånt, mammasnart. Høres ikke kjekt ut. Håper det bedrer seg snart + at vi alle sammen får en positiv test. Hva dag skal dere teste?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 25. mai 2009 #58 Skrevet 25. mai 2009 Uff, nå begynner jeg å føle at dette ikke kommer til å gå bra. Den begynnende uroen kom snikende i går kveld... Og i dag er jeg lei meg, trist og litt ulykkelig. Jeg er ikke oppblåst i magen, murringene har avtatt, i går var det lite og i dag kjenner jeg nesten ingenting? Ikke er jeg kvalem, ikke har jeg endtret lukte- smakssans. Har en dårlig magefølelse. Puppene føles mer som Progestan-påvirket, ikke gravid-ømme på en måte. Så nå tror jeg ikke at jeg får oppleve dette underet igjen...snufs...! Har en instuisjon på at jeg ikke er gravid nå. Prøver liksom å være positiv og tro det beste, men nå merker jeg at jeg mangler troen. Og det er trist og dumt og leit. Jeg kommer til å teste hver dag, for jeg orker ikke å vente. Negativ test i dag også, men det er uansett som forventet pga. for tidlig. Jeg tror nok man merker det hviss en er gravid. Så i dag har jeg en nedtur-dag. :-((
Ma74 Skrevet 25. mai 2009 #59 Skrevet 25. mai 2009 Hei, 2barnsmor-febr2010? Skjønner hvordan du har det. Bllir dette din RG 7? Jeg er på RD 5, tok også test som var neg. Hadde vel vært rarere om ikke? Har veldig negativ magefølelse selv. Men vi får leve i håpet, for det er nå ikke ute ennå :-) Vet du når man tidligst kan forvente positiv test da? Håper på det beste for oss.
Ma74 Skrevet 25. mai 2009 #60 Skrevet 25. mai 2009 2barnsmor-febr2010? Prøvde å regne meg fram til når du hadde innsett. Lurer på om vi hadde til samme tid jeg? Satte inn onsd 20. mai. Kan det stemme?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 25. mai 2009 #61 Skrevet 25. mai 2009 Hei Ma74! Jeg har sovet lenge nå, og det gjorde godt! :-) Ja, da har vi innsett samme dag, 20/5! Jeg har aldri testet så tidlig noen gang før, men gjøre det fordi jeg ikke orker å vente som jeg gjorde i mars, og fikk negativ test da. Jeg synes også det er spennende å se hvor tidlig testen i aller beste fall kan slå ut, sånn i tilfelle...Dette bestemte jeg meg for lenge siden å gjøre. Så at vi begge fikk negative tester i dag, er nok sånn det skal være, uansett! Ja, det går utrolig opp og ned dette her, det står så mye på spill! Det hadde vært så gøy, det hadde vært så fantastisk, det hadde vært så berikende...!
b77h Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #62 Skrevet 25. mai 2009 Hei 2barnsmor. så dumt at du har en dårlig dag, og den gode følelsen fra i går er borte. Håper den gode følelsen kommer tilbake i morgen! Ja, det er skikkelig nervepirrende dette her, og frustrerende å gå og vente. Og ikke vite om "symptomene" skyldes medisiner eller graviditet. Jeg har ikke kjent noe murring i magen de siste 3 dagene, og synes det er litt dumt... Men det er jo heller ikke nødvendigvis normalt å kjenne på kroppen at man er gravid når vi er så tidlig som nå? uff, jeg håper, håper, håper.... og skal kjøpe graviditetstest i morgen. Tester onsdag morgen, en dag før jeg "skulle". Tørr ikke før, er litt pysete jeg. Nei, håper virkelig det lykkes for deg og dere andre :-) Phu, skal være glad når den uken er over! Da blir det enten graviditets-lykke i helgen, eller masse vin, pizza, snop og planlegging av ferie. Men håper på det første :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 25. mai 2009 #63 Skrevet 25. mai 2009 Uansett hvordan det går så synes jeg det er veldig fint å ha dere her inne for utveksle tanker og følelser med! Det blir veldig spennende når du skal teste på onsdag, b77h! Begynte ikke du på jobb igjen i dag? Klarte du å konsentrere deg? Jeg håper virkelig at det lykkes for deg nå, for du har jo slitt mye du også for å bli gravid! Jeg har jo en sønn fra før, og det er ufattelig stort og givende og morsomt og sterkt, og jeg håper av hele mitt hjerte at du skal lykkes nå!!! Jeg tror du blir en veldig fin og klok mor, slik jeg har blitt kjent med deg på disse sidene! Håper Prednisolon, Klexane og Albyl-E gjør susen for deg nå! Det er jo kjempepositivt at du ikke har begynt å blø, det er faktisk det ALLER , ALLER VIKTIGSTE TEGNET! Og det er ingen symptomer som er fasit på graviditet, man har det på forkjellige måter, og det kan også være ulikt fra graviditet til graviditet. :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 25. mai 2009 #64 Skrevet 25. mai 2009 Og en annen ting jeg kom på akkurat nå: Det er jo kjempepositivt at du ikke kjenner noe i magen nå, på RD 10?, for det vil si det samme som at mensen IKKE er på vei!! For det murrer jo i magen noen dager før den kommer, ikke sant?! ;-)
b77h Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #65 Skrevet 26. mai 2009 kjære 2barnsmor - tusen takk for utrolig hyggelig melding. ble helt rørt her! og takk i like måte, jeg setter også stor pris på dine innspill og tanker de siste ukene. Takk for lykkeønskningene -ønsker også deg alt det beste og at det lykkes. Og du vet jo hva vi andre går glipp av ;-) godt du koser deg med sønnen din, at det også har fokus nå. Må jo være deilig med en liten som tar oppmerksomheten litt vekk fra all ventingen. Jeg har vært på jobb de siste to dagene, ja, og det var ok å være der igjen. Men kjenner at jeg hele tiden tenker på testing og går på do med angst for at jeg skal se noe rødt... Og magen min er fortsatt nesten umulig å holde inn, har prøvd å skjule den med vid genser og skjerf, men vet ikke hva kollegaer tror... vel, de får tro hva de vil ;-) Har kjøpt tester i dag, og tester i morgen tidlig. Gruer meg forferdelig. Og samtidig skal det være deilig å avslutte all usikkerheten i denne omgangen. Vet jo at selv med en positiv test blir det mye usikkerhet fremover... Men er overbevist om at jeg har et bedre utgangspunkt når jeg fortsetter m prednisolon + også tar albyl e denne gangen. og spiser gluten og melkefri diett for ikke å provosere imunforsvaret. En annen ting er at jeg også tar små doser Levaxin for stoffskiftet, som har vært for lavt uten at legene ville ta det alvorlig. Håper det holder seg i ro nå. Phu, nei, er virkelig nervøs for i morgen. Blir så utrolig skuffet om den er negativ :-( Men hvordan er formen din i dag da? Og magefølelsen, er den bedre? Jeg håper du er roligere og har fått troen tilbake på at det skal lykkes denne gangen.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 26. mai 2009 #66 Skrevet 26. mai 2009 Takk også til deg også, b77h, for et veldig koselig innlegg!! Jeg har en god følelse på at du er gravid, jeg! En veldig god følelse på det, ja! Jeg ønsker deg lykke, lykke til i morgen tidlig, skjønner utrolig godt hvor nervepirrende det kommer til å bli! Men dette kommer til å gå bra, skal du se! Særlig den oppblåste magen gir meg denne troen på at du er gravid + Prednisolonen, selvsagt! Jeg for min del føler meg litt likegyldig i dag, sikkert en forsvarsmekanisme som skal beskytte meg mot smerten. Samtidig vet jeg at jeg er veldig psykisk sterk når det gjelder, og dette er jo mitt 12. forsøk, inkludert fryseforsøk, så jeg har jo litt erfaring, da. Det gir meg uansett en trygghet at jeg har 1 fryst egg igjen i Danmark. Så igjen, LYKKE; LYKKE; LYKKE TIL I MORGEN, b77h!!!!! :-) :-) :-) Jeg kaster masse babystøv over deg! ;-)
b77h Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #67 Skrevet 27. mai 2009 takk for babystøv og lykkeønskninger :-) jeg tror det hjalp...for i dag tidlig var kontrollstreken sterk + det kom en svak strek i den andre ruten... Den var så svak i starten at jeg først var usikker (og ikke helt våken), men så etterhvert at det tydelig var noe der! Så da er det altså et eller annet på gang i magen ;-) er veldig glad, og først og fremst lettet. Kjenner at nervøsiteten de siste dagene har sluppet taket og det er deilig! Samtidig kjennes det uvirkelig og både jeg og mannen er mye mer nøkterne denne gangen. Tror ikke jeg klarer å slippe gleden helt løs denne gangen, før jeg er kommet forbi 6 uker (når jeg mistet sist) og 7 uker ul-kontrollen. Det blir utrolig spennende! Og jeg skal gjøre mitt for å legge alt til rette for at det skal gå bra. "forhandlet" meg nettopp frem til å fortsette m prednisolon frem til ul, m legen. Han sa jeg skulle stoppe nå, men jeg sa jeg var redd for det og følte at jeg burde trappe ned i dose heller. Heldigvis gikk han m på det. Jeg kan jo sånn sett gjøre som jeg vil, pillene står jo i skapet, men det er mye hyggeligere når legen har "godkjent" det da. Tar dere andre blodprøve hos legen eller bare graviditetstest? forrige gang tok jeg ikke blodprøve. phu! nei, det er virkelig en uvirkelig følelse, tror ikke jeg helt tørr å tro på det. blir nok en ny test i morgen tidlig også ;-) Lykke, lykke til til dere andre som snart skal teste. Håper dere alle får to streker :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. mai 2009 #68 Skrevet 27. mai 2009 Gratulerer med positiv test b77h:-)))) Har fulgt med dere på denne tråden og var veldig spent på deg i dag. Har også lyst til å prøve Prednisolon pga autoimmun sykd, så ekstra spennende siden både du og 2barnsmor tar det nå. Skal igang med kort regime på Riksen om ca 3 uker (ikke prøvd det før), men får ikke Prednisolon pga det ikke er noe de driver med der... Blir mitt 3.ordinære forsøk og 4.innsetting, så er veldig spent! Håper på å se flere positive tester her nå Masse lykke til!!!
b77h Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #69 Skrevet 27. mai 2009 Hei og takk for hilsen :-) Ja, dette med prednisolon i forhold til autoimmune sykdommer er nok dessverre fortsatt veldig nytt for mange leger. Og det finnes selvfølgelig ingen fasit på noe. Men jeg synes det er synd at de ikke er litt mer åpne for andre løsninger i tilfeller hvor man har vanskelig for å bli gravid eller mister gang på gang. Er du interessert i å lære mer om disse tingene, for å forstå hvordan det sannsynligvis henger sammen, vil jeg anbefale deg å kjøpe boken "is your body baby-friendly" om Alan E.Beer (lege i usa), skrevet av Kanecki/Reed. Jeg har fått låne den, men bestilte den nettopp selv på www.amazon.co.uk Her står det om mange forskjellige autoimmune sykdommer og hvordan de virker inn på kroppen i forhold til graviditet. Den er skrevet for "oss", og er enkel og lett å lese. Det står også et bra innlegg om kosthold fra Zita West. Med den kunnskapen er det kanskje lettere å argumentere "mot" legene. Synd det skal være sånn, men noen ganger må man bare kjempe og stå på selv, fordi de kjører i sitt vanlige mønster. Du kan jo fortelle legen din at de på Hausken er åpne for moderat bruk at prednisolon og blodfortynnende. Ellers kan jeg anbefale deg gluten og melkefri diett om du sliter m autoimmune sykdommer. Da minsker du iallefal sjansene for å provosere immunforsvaret ekstra. Lykke til til deg og neste forsøk:-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mai 2009 #70 Skrevet 27. mai 2009 KJÆRE b77h! GRATULERER SÅ VELDIG MYE MED DIN FANTASTISKE GRAVIDITET!!!! Tenk, så moro dette var, og tenk på alt det utrolige du har i vente nå! Ja, dette fortjener du virkelig, for en glede! DU gjøre så mye riktig nå, at jeg føler meg sikker på at den lille vokser seg stor og sterk inni der! Gled deg, nå har en fantastisk reise akkurat begynt! :-) :-) :-) Jeg for min del sitter bare her og gråter og gråter, burde kanskje ikke sagt det akkurat nå, men tenker at slik er virkeligheten når det gjelder forsøk. Derfor ble jeg veldig glad når jeg leste akkurat nå at du har blitt gravid, så har jeg noe positivt å tenke på! Men jeg gråter fordi jeg tenker på de lille frøene som mest sannsynlig har gått til grunne, og at jeg ikke skal få oppleve å holde dem i armene mine, uff- nå må jeg slutte med denne sippingen. Jeg gleder meg virkelig på dine vegner, b77h, og håper du også Lie79 får positivt resultat snart! :-)
b77h Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #71 Skrevet 27. mai 2009 Takk for fin hilsen 2 barnsmor:-) Ja, det er en spennende reise som jeg håper varer helt til februar 2010 ;-) Trist å høre at du er lei deg, og føler at du ikke vil oppleve å bli gravid denne gangen. Kanskje blir det dobbel belastning å teste hver dag? Når er det du har fått vite at du skal teste? Jeg skulle egentlig ikke teste før i morgen, og du hadde vel innsett 5 dager etter meg? Så da er det jo egentlig en god stund til, og det kan jo godt komme en positiv test i neste uke. Min test i dag syntes nesten ikke, var veldig svak, og jeg er vel på rugedag 12 tror jeg. Hadde innsett fred 15 mai. Jeg håper sånn det lykkes for deg også og sender positive tanker og babystøv ;-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mai 2009 #72 Skrevet 27. mai 2009 Takk for det, b77h! Du har selvsagt rett i at det er en belastning i å teste hver dag, at det er tidlig o.s.v. Men jeg kjenner nesten ikke liv i magen, har kjent lite siden RD 4, og tar det som et dårlig tegn. Ikke er jeg sulten heller, snarere tvert i mot, og ikke oppblåst i magen. Tok en CB i dag også, og både den og billigtesten var negativ, RD 7. Kjenner du noe symptomer nå, utenom oppblåst i magen og puppeøm? Jeg har allerede begynt å skaffe meg informasjon om hvordan jeg skal gjøre det i fryseforsøket, men tror jeg må vente til august. Så det betyr jo at jeg ser fremover! Nå gleder vi oss alle over ditt flotte resultat, b77h, og håper det går helt fint frem til fødselen! Og da blir du jo 1barnsmor-febr10! Så nå kan du og din kjære mann feire den lykkelige begivenheten som har skjedd i dag!!! ;-) Lenge siden vi har hørt fra mammasnart, hvordan går det med deg, da? Og dere andre?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mai 2009 #73 Skrevet 27. mai 2009 Eller selvsagt kanskje til og med 2barnsmor-febr10!!! ;)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mai 2009 #74 Skrevet 27. mai 2009 Jeg glemte å svare på spørsmålet ditt om når jeg skal teste, b77h: 2. juni, blodprøve.
b77h Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #75 Skrevet 27. mai 2009 ja, du kjenner jo din kropp best selv og har jo vært gravid før. Jeg kjenner nesten ingenting i magen denne uken, var mest i forrige uke. Puppene er fortsatt litt større, men ikke så ømme som sist uke. Er ikke mer sulten enn ellers, men har god matlyst (selv da jeg var syk i sist uke). Det jeg kjenner ellers er at magen står rett ut og det føles ubehagelig å trekke den inn. Men det kan kankje komme av både prednisolon og cyclogest...? Har ellers hatt tendens til litt sure oppstøt de siste 2-3 dagene, noe jeg ikke pleier å ha. Og føler ofte at jeg plutselig må tisse, og da MÅ jeg bare. Det er vel de tingene jeg føler er annerledes. + fikk masse kviser i pannen spesielt i sist uke og helgen. Ha en fin dag :-) Nå skal jeg snart ta akupunktur, tror det blir siste timen på en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå