Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kreft er en jævlig kjip sykdom!! Livet kan være for kjipt opptil flere ganger-men heldigvis mest av alt positivt-selvom du virkelig har fått din del Molle. Og den jobben din Molle-kanskje vurdere å bruke en periode der du leter etter no nytt snart? Og naboen-hmm-lås han inne og kast nøkkelen og når noen spør så sier du bare: nei han har jeg ikke sett..-du kan da alltids se uskyldig ut...

Hvordan var Ole Brum?

Ang. spising på minstemann-vel samma gamle-jeg har bare litt rare spisebarn-hehe. Nei-han er enklere han her-men hater klumper like mye som søstra gjorde. Prøver å gi han fra middagen vår eller litt brødskive-brekker seg eller kaster det regelrett opp igjen. Så her går det for det meste i grøt. Bruker å lage noen avocadopureer til han som han liker når de er helt nylaga-men ikke en dag gammelt! Og puppen er kjeeeeeedelig på dagen, men nammis om natta-noe som og er litt pes. Så i løpet av en dag så er det pupp rundt kl 05, grøt før 1.sov som er rundt kl 09 da gjerne med en liten bananbit i grøten, frukt eller grøt til lunsj, grøt med muligheter for litt pupp rundt middagstid, frukt til kvelds + pupp og så natta kl 19. Natta er ett kapittel for seg selv... Han liker heller ikke middagsglass unntatt den med gulrot og potet-4 mnd glass-den går. Tenkte å lage noen puréer av det til han.

Tvén virker igjen-men fjusker litt i blant så den må nok repareres.

I morgen er det tid for hverdag og sunnhet. Jeg skal aktivt slanke meg for første gang på flere år-hehe-kun snop i helga og sånne ting. Er ikke slik at jeg veier for mye,men jeg trives bedre når vekta er på 62 kg. Og jeg er vant til flat mage og vi er no vanedyr-selvom den nok ikke blir superflat igjen så kan den forbedres gitt.

Hva skal folket til uka da? Jeg kal trene på onsdag kl 17:30 om noen vil være med. Ellers skal jeg jobbe torsdag og fredagskveld. Til helga er det jo bursdag...Jeg har trua Leo med minsking av pakkehaug hvis hun fortsetter å tisse på seg med vilje så det er godt mulig at E får en Malibu barbiebil i bursdagsgave;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Først så fortjener vel Simba en gratulasjon av meg her også Så flott brud og gratulerer som mann og kone!

Molle: så fryktelig trist å høre om nok et dødsfall. Sender mange klemmer og tanker til deg.

Mat her : grøt til frokost, eller skorpene til storebror eller hele frokosten til storebror.

mellommåltid i form av frukt, mellommåltid fra butikk eller noe å gnage på.

middag 1/2 normalt glass.

grøt til kvelds

Natten ; helst 3-4 flasker om hun fikk velge.

Hva er det med natten hos dere sessa, min jente våkner ofte, vil ha smokk eller allerhelst flaske. Hun sover ofte bedre sammenhengende på dagen enn på natten

Husker jeg vurderte sånn pose når O var 9-12 mndr fordi han reiste seg så mye i søvne og avbrøt søvnen. Har hatt de samme tankene nå,når hun begynte å reise seg i sommer, men det har roet seg litt.

Mine to har jo alltid skjønt at det er natt, det er bare det at de har krevd service og sovet videre.

I dag sov snupp til 11, dumt at O våknet 8, men vi gikk ned og O så på tv og lekte mens jeg sov på sofa. Koselig det.

Vi fikk litt knekk i den avvenningsplanen med brukne bein og sykdom... O går nå endel på do, men vil helst bæsje i bleie. Ber om å få være alene ? ! og så gjør han sitt i bleia.

Særeste her er vel at O leser telefonkatalogen på senga og at jeg må synge " Ja vi elsker" som nattasang.

Skrevet

Molle - du har mail.

Jeg har et gavekort på enmannsforetaket ama's frisør som jeg fikk til bursdagen min i fjor jeg. Er det noen sjans for å få bruke det førstkommende lørdag? Jeg skal i brøllup og trengs å pyntes litt på håret.

Skrevet

Klem Molls, fryktelig trist.

Takk for alle som spør om tenner. Jeg tror det går bra jeg, nå har han ikke så veldig verandaleppe lengre, men tennene han er fortsatt blå inni. Tennene blir nok ikke helt som før, men det går nok bra. Så vel mer dramatisk ut enn det det var, og det at ingen ringte osv osv. Men går fint nå :)

A har jo ikke vært i nærheten av bleie på lenge, slutte jo natt og dag i slutten av april tror jeg. E har vist utrolig framgang i løpet av to uker, og jeg lurer på om vi kanskje ikke får brukt opp bleielageret! Han vil ikke på do i bhgen foreløpig, men vi har vært på butikk og lekeplass uten bleie. Han sier i fra (liiiike før) og da må man være kjapp. Nr to derimot, er det verre med. Det havner ofte i trusa.... og det er jo noe dritt.

Skrevet

haha da blir han sikkert glad. Han valgte egentlig rosa med glitter bursdagsinv. men storebror sa nei. Hadde jeg vært alene hadde han fått dem:) Gutten elsker rosa!! Tror det er Tiril sin skyld.

Joda, titter nå litt etter jobb, men du vet...

Liiiike før er et kjent fenomen, men E har nå lært konseptet holde seg litt. Har tisset på mang en gressplen og asfaltkant rundt omkring. bæsje på do belønnes med to klistremerker. Bæsj i potte er og no dritt. Barn vil ofte være alene når de bæsjer. Når de er små og. Kryper gjerne under bordet eller i en krok. Vi satser ikke på noe natt enda. Hender han er tørr, men som regel ikke. Orkerr bare ikke så mye skift. Får vente litt. Nå kommer ny bhg og, så får la han gå seg til der først.

Jeg trffer dere jo ikke! Tenkte slippe sende ut inv. jeg. Du får ikke Herk;) Nei men liten vits at O ser den for så å ikke få gå. MtG og Ama, dere får få når jeg ser dere. Om det så er i bursdagen. Drar ikke ned på posten for å poste til deg MtG..hehe. Du jobbet hvordan på torsdag cat? Tenkte evt stikke innom før jobb kl 13.

Bursdagen blir kl 15 da...så er det nå sagt. Men har kjøpt dissa greiene så dere får få dem uansett! :) (på søndag)

Mor kommer torsdag. Begravelse på fredag. Evt fam.bursdag på lørdag, 30årslag på kvelden og barnebursdag på søndag. Hektisk helg. Vet ikke hvordan ellers løse det. For mor vil jo være med i fam.bursdag. Og dere passer fint til restekaker;)

Skrevet

I dag leverte jeg to (2) gutter i barnehagen uten bleie. De kom hjem med det samme som de hadde på seg da vi dro hjemmefra. E har gjort framskritt superraskt. Er helt overraska.

Jeg har store gutter jeg!

Eller, de bruker fortsatt str 92 da.

Skrevet

Ja, kjempetrist med vennen din,molle.

Fortell dette med bursdagen en gang til.. Søndag 23. kl. 15.00?

Husker ikke hva jeg skulle skrive for noe mere.

Jo, flinke gutter svana! Hvor lenge har E vært uten bleie nå?

Gabriel har vel vært uten bleie i 2,5 uke nå. Og den siste 1,5 uka uten et eneste tisseuhell. Har bæsja i trusa 3 ganger og resten i bleie.Har ennåtil gode å bæsje i do. I går kjøpte vi Wall¤E-leke som han skal få når han har bæsja på do en gang, men i dag har han ikke bæsja.. Kommer sikkert i trusa i bhg i morgen...

Jeg er gressenke fra torsdag til søndag. V skal på smøretur med leverandør påjobben. Til NordTroms!! Jeg skal sove hos mamma fra fredag til lørdag også skal jeg og gutta i 85årslag til mormora til V på lørdag. Også tror jeg vi skal i zoologisk hage med mamma på søndag før burdag.

Forresten så er Michael 71 cm og 9185 g(forrige mandag). Bruker str. 80 i klær, noen bukser i 74.

Gabriel er 15 kg, aner ikke hvor høy, men kanskje 97-98 cm eller noe? Bruker 98/104 i klær, mest 104 og 26 i sko.

Skrevet

Du skal se Michael tar igjen Adrian fortere enn svint ;)

Hvor da i Nord-Troms? Eksotisk, haha.

Første dag i barnehage uten bleie i dag, han gikk uten i helga (og bajsa i trusa). Bæsjing er litt vanskelig. Kommer sikkert i trusa i barnehagen i morra på han og.

Skrevet

Hehe, hvor lang og tung er han da?

Sørreisa eller hvordan det skrives.

Godt gjort å være tørr første dagen i bhg da. G tissa seg ut 3 ganger første dagen:) Men nå klarer han holde seg utrolig lenge. Kan glatt gå 3-4 timer uten å tisse og er som regel tørr om natta.

Forresten så skal jeg ta g-test i morgen. Har ikke fått igjen tr etter fødsel, men begynner å bli litt urolig for om det er en grunn. Er sikkert ikke det da, men har liksom venta på tr i 3-4 uker, loksom følt på meg at den skulle komme. Akkurat som jeg har kjent de gangene jeg har vært gravid, men ikke så tydelig da, så det er sikkert bare noe tull. Jaja, får kjøpe test i morgen ihvertfall. Håper inderlig den er negativ..

Skrevet

Oj, mtg! Spennende da, på en måte. Du får holde oss oppdatert.

Sørreisa er i Sør-Troms, Nordrreisa er i Nord-Troms. Sånn btw.

Begge er under 95 cm i alle fall, for de gikk gratis inn på tusenfryd. Tipper A er rundt 12 kg og E er rundt 13. røffli.

Skrevet

Ja, litt for spennende spør du meg, men sånn kan det gå når man er vinglepetter mtp prevensjon....

Han skal ihvertfall til Sørreisa i Nord-Troms:P

Er ikke sikkert G er så høy heller altså, men han har strekt seg ganske mye i det siste.

Forresten så er bloggen min oppe igjen, nå som ren håndarbeidsblogg:

www.mtg-blogg.blogspot.com.

Skal legge ut litt mer der nå.

Skrevet

Ja spennende du mtg

Jeg skal måle O igjen jeg nå, Tantene i bhg kommenterte at han hadde blitt så lang to av dem uavhengig av hverandre så da må han vel ha strukket seg.

Jeg har vært i Norreisa.

O hadde en snarvisitt i bhg i dag, det var hyggelig.

Bare du bekreftet at det var søndag så er det greit å ikke bli bedt :) moll

Sliter jo med å få til noe med O da.

Skrevet

Hva er det du sliter med å få til med O?

Skrevet

Arg, jeg glemte kortet mitt i lommeboka til V så det blir ikke noe testing i dag.

Skrevet

Tenkte stikke ned i Fet. Her handler man sin egen perm. Greit nok, for da får man ihf perm!! Ellers tror jeg det vil bli bra. De er jo over 30 barn på avd da! Samling var litt søtt. Løp barn til alle kanter og brått var det 4 grupper i forskjellige rom og kroker.

Nei men da kan jeg låne med deg en gravtest fra apo om du vil. Tenkte lev. inv lell. Og ja er da, men nå får du kort i dag:)

Tenkte jeg skulle dra straks. E ble vekket 9:15 (!!) men er nå så trøtt og bare griner så tror jeg må legge han litt. Så da blir det kanskje ikke før om en time el no.

Tror ikke jeg har vært nord for Trondheim...

E tissa ikke på over 4 timer i stad. Det er lenge for han. Stort sett ingen uhell, men må ha bleie om natten. Hender tørr, men hipp som happ. E er nok fortsatt på str med A.

Jeg er trøtt...

Skrevet

Du er en knupp, Molle!

Du har barn som sover lenge om morran du! Jeg har nesten glemt hva somernormalt jeg. I dag som G til 06.40. Det var leeeeenge!! Da hadde jeg sttt oppfor en times tid siden jeg. Her er det som regel en eller annen som er oppe rundt fem.... Så jeg sov litt ekstra jeg molle:) Men hadde bare sovet i 2 timer da, ikke siden morran.

Fårvel snart høre hvordan det har gått i dag da. I sin bhg har de ikke perm!????? Hmmmm... Det har jeg ikke tenkt på før nå..

Skrevet

Vi så skygge, men strek er ikke strek så det går bra.......

Skrevet

Altså man måtte jo legge dårligvilja til da. Ble jo snøblind så vet ikke hva man så etterhvert. Vi får snakkes om en uke;)

Også huska jeg ikke hva jeg egentlig skulle si. Jaja.

Jepp jeg er en knupp som rimer på pupp.

Fortsatt trøtt...

Skrevet

Ja, den dårligvilja er noedritt. Nå blei jeg plutselig skikkelig gravid her. Kjenner magen står ut og er både kvalm og trøtt. Hehe. Det går nok over om en ukes tid når jeg har fått negativ test en gang til.

Takk for besøket og serveringen:)

Trøtt ja, gravid? :D

Skrevet

Hm ja du mtg du får være gravid noen dager til, har noen billigtester her tror jeg. Skal jeg sende deg en i posten?

Får ikke til bursdag for alle andre skal jo ha bursdag

Jeg sov til 8.40 og ble vekket av at pappa ringte å maste

O var i bhg i 1 t i dag alene I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt at ny avd trengte så mye tilvending, men eter en sommer 6 uker borte fra bhg og med så mye mamma så trengtes det lit myk start

Gikk veldig bra da, koste seg, men er jo hemmet av benet egentlig

Hvorfor må min så utrolige greie og søte og sjarmerende datter våknet hundre ganger om natten?

Tilla går på antibiotika, hundebittet var 4 cm dypt, sa jeg det?

Perm? vi har ikke perm

Jeg har mange permer på bordet for jeg arkiverer:)

Skrevet

Har Tilla blitt bitt??? Au da.

Det går nok bra med O på ny avdeling bare han blir litt varm i trøya;)

Jeg har nettopp tatt en CB og den var VELDIG negativ. Lyste gjennom den og greier, men ikke antydning til strek:) Fjoh! Hadde vært godt gjort om jeg hadde klart å bli gravid da, men jeg fikk plutselig litt panikk.

Skrevet

Gratulerer med dagen Evatt! 3 år, det er masse det. Og det minner meg om at det er over tre år siden jeg så tiny, molle og ama første gang, på isbabben. Var det ikke tre uker til termin da? Og Tiril var 3 uker gammel?

Skrevet

Gratulerer så masse med 3 årsdagen CE. Det betyr at jeg har kjent mammaen din i straks fire år;)

Har heller ikke fått med meg at tilla har blitt spist på! Hva har skjedd?

Skrevet

Gratulerer med dagen bollus!

Lille bolla mi er 3 år:) I dag måtte vi synge bursdagssangen på senga. Hatt en fin dag med sen levering i bhg, feiring og fjas der (man skal ikke ha med noe-heeelt greit) de fokuserer på leken og barnet i fokus og synger og bursdagsbarnet får bestemme og sånt. Og egentlig er jo det større for en 3åring enn et stykke kake.

Selv fikk jeg stuss, med rundstk og bajsbleie til bak messa.

Kosa oss masse på ettermiddagen. Vi skulle ha pannekaker bestemte E og da måtte bror sykle fort fort på butikken etter melk:) Så har vi bygd lege og bare sittet på gulvet og lekt og kost oss.

Og der ble det jaggu stille og:)

.

Skrevet

Grattis CE :D Stor dag for stor gutt, vel, blitt noen dager med feiring nå vel.

Vi bygger stort sett sykepleiere og bioingeniører vi. Men det kan jo være litt spesielt stas når man har bursdag, skjønner det.

LOL.

Forresten, denne synes jeg var festlig: http://failblog.org/2009/08/22/facebooking-win/

Ooooops :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...