fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. april 2009 #51 Skrevet 12. april 2009 Stemmer ikke FRP, kommer nok aldri til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #52 Skrevet 12. april 2009 Det som er litt komisk er at hadde Frp fått vilja si hadde flere av oljefeltene vært solgt for lenge siden (før vi fant olje på dem). Da hadde Norge i dag vært et mye fattigere land!!. Frp ère ser ikke det hele bildet. De plukker ut smådetaljer de mener kan bli bedre og skjønner ikke hvilke ringvirkninger enkelte av "redningsaksjonene" deres vil ha. Eksempel: Det er faktisk fryktelig viktig hvordan vi håndterer flyktningspolitikken. Med en nazi flykningspolitikk som Frp vil ha, vil ha stor innvirkning på Norges utenrikspolitikk. Det er ikke for ingenting at Norge blir sett på som en stor fredsnasjon med stor fokus på solidaritet og inkludering. Norge spiller en stor rolle både i og utenfor krigssoner. Våre fredsbevarende styrker ble f.eks i Balkan foretrukket av Nato istedenfor de amerikanske sine. Dette klarer vi fordi vi har en politikk som handler om å vise solidaritet og forståelse. Politikk er kjempevanskelig og enhver håndtering av enkeltsaker får faktisk store ringvirkninger. Høyrevridde partier er for sentrering av godene. De rød/grønne partiene er for deling av godene.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #53 Skrevet 12. april 2009 Det jeg liker mest med FrP er at de vil alle sosialklienter og trygdemottakere til livs. Husker jo tilbake til de glade åttiåra hvor Hagen og FrP gikk hardt ut mot alenemødre. FrP ville nok sørget for å redusere antall trygdemottakere betraktelig. Tviler på at de synes det er greit å gi masse penger til aleneforsørgere som sitter hjemme på rumpa i årevis f.eks. Alle må jobbe for pengene. Man skal ha valgfrihet, men man får ikke penger for å velge å ikke jobbe med FrP.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #54 Skrevet 12. april 2009 Det er like før jeg stemmer FRP, ja. Grunnen er at jeg er drittlei løftebruddene til alle de andre partiene, og jeg har lyst til å gi dem en sjanse til å se hva de er gode for.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #55 Skrevet 12. april 2009 Aldri i livet. Det tragi-komiske er jo at de fleste av de som stemmer FrP kommer til å slite hvis de kommer til makten...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #56 Skrevet 12. april 2009 Jupp! Kommer nok til å stemme FRP! Stemte på de sist =)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #57 Skrevet 12. april 2009 Nei, og takk min skaper for at jeg har mer bak pannebeinet enn som så!! Et spm til dere FRPere der ute, hvordan tror du FRP hadde klart å hantere fiinanskrisen? De som allerede hadde brukt opp oljeformua. Dessuten antar jeg at dere forstår at denne form for liberalisme som de bedriver ville fått vårt land til å bli et mini USA når det gjelder veldferdsordninger eller mangel på disse, vel å merke. Regner med at det er mange av dere somstemmer FRP som er lavtlönnede og har lav utdanning. Mulig det er noen arbeidslöse også. Lure på om dere hadde stemt FRP hvis dere hadde nok i hodet til å forstå hvordan dere hadde fått det i livet med FRP ved roret. Arbeidledighetstrygden hadde blitt minimal, dere hadde ikke kunnet regne med like gode sykeordninger, ikke heller samme mulighet til å sende barna deres på gode skoler. FRP jobber for at man skal betale for de godene man benytter seg av, dette kommer ikke til å betales av fellesskapet slik som det gjöres i dag! Men, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #58 Skrevet 12. april 2009 Nei, for jeg er enslig forsørger. Stemmer jeg FRP må jeg leve på sosialen mens jeg tar ferdig utdanningen min.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #59 Skrevet 12. april 2009 Problemet er at det hadde ikke värt noe "sosialen" å gå til med FRP som styrere av landet vårt! Et paradoks synes jeg når mange FRPere livnärer seg på denne måten
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #60 Skrevet 12. april 2009 Jeg stemte også FrP da jeg var "ung og dum", men nå ville jeg aldri stempt på dem. Men når det er sagt så mener jeg at media bidrar til å stemple FrP som et rasistisk parti. Legg merke til at hver gang det er snakk om kriminalitet som er gjort av innvandrere intervjuer de alltid en eller annen halvtulling fra FrP. Jeg ville aldri stemt FrP fordi jeg syntes at politikken deres er korttenkt og basert på at en hver bør være sin egen lykkes smed (USA-tendenser, som flere har nevt over) og jeg er imot privatisering av helsevesenet. Jeg mener at en kan ikke la ufaglærte (les: pasienten selv) velge hvilke behandling en skal ha og kjøpe den etter eget ønske. Se for eksempel hvordan det er i USA nå; hvis en lege ikke skriver ut antibiotika til de pasientene som ønsker det, mister han "kunden". Dette fører til at mange som ikke trenger antibiotika får det og fler og fler blir resistent mot antibiotika. Da har en ingen behandling å tilby de som faktisk trenger antibiotika og disse pasientene dør i værste fall. Dette var kun ett av mange eksempel. Jeg skal ikke pårope meg å vite veldig mye om politikk, men når flere andre parti ikke ønsker å samarbeide med FrP pga av deres politikk fører det også til at det går opp et rødt lys hos meg.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #61 Skrevet 12. april 2009 Yes, skal stemme FRP! er driitlei av alle løftebruddene til AP!! og hvem i alle verdens dager har sagt at frp er rasister??? dem vil bare ha kontroll over innvandringa her i norge, for nå er den helt ut av kontroll!! og jeg er INGEN rasist!! jeg er nemmelig halvt utenlandsk selv!! driter forsovit i hva andre måtte mene om det. det er JEG som velger hvilket parti jeg skal stemme! Og du må være bra tjukk i hue, du som sier at vi som stemmer frp ikke har satt seg inn i de andre partiene...!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #62 Skrevet 12. april 2009 Ja, ja, ja!! Selvfølgelig stemmer jeg FRP! Heia!!!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #63 Skrevet 12. april 2009 Enten så stemmer man AP/ SV eller så er man dum, har lav iq og er skapterrorister, hilsen babymedia brukerne.. Heldigvis så føler jeg meg så trygg på at grunnlaget for min stemme gir meg og mine det beste for oss. På lik linje jeg regner med andre har for sin stemmeseddel. Jeg registrerer bruken av oljefondet, og at det vil bli gamblet bort.. Det er direkte feil. Til nå har Staten tapt 633 milliarder kroner. Dette er bla. pensjonskroner til orientering. Det hadde blitt "tapt" mange milliarder selv med FrP, fordi vi har en policy her i landet om at dette er en måte å sylte penger på. MEN: FrP hadde, i sitt alternative statsbudsjett satt av over 150 milliarder av disse til bla vei. Så å si at FrP har en uforsvarlig bruk av oljefondet og statens ressurser er direkte feil. Det er handlingsregelen FrP ønsker å gjøre noe med. Jens og co kjører jo ren FrP politikk nå om dagen, de må bare se om FrP får bra respons på målingene først. Så durer de ut og fronter samme sak. Det har vært mange av de i år. Det har aldri vært lagt ned flere gårdsbruk i distriktsNorge, enn etter at SP kom i posisjon.. Så at FrP vil rasere bygdde Norge er unødvendig; Det klarer den sittende regjering helt fint. Jeg ville glede meg over at eldre ville fått rettigheter på lik linje med barn, arbeidstakere og kuer for å nevne noe, Det er ingen rettigheter for eldre i Norge, en nittiåring kan risikere å bli sendt rett hjem alene fra sykhus etter feks lårhalsbrudd med hjemmeehjelp et par timer om dagen. Jeg ville gledet meg over at de som ville det fikk plass, og gjerne md enerom om vi ønsket det, og gi de for pokker en konjakk til kaffen om de vil det. Tenk så bedret livskvalitet noen (jeg sier noen, for jeg prøver ikke å skape en alkoholdebatt...) ville få da.. rimeligere enn innsovingsmedisiner er det også. Jens gikk til valg for tre og et halvt år siden og lovte" Om fire år så skal eldreomsorgen skinne" Jeg gleder meg over at alle barn i barnehager skal likebehandles. At tilskuddene følger barnet og ikke plassene. Dersom jeg velger familiebarnehage så får barnet samme økonomiske tilbud som om jeg velger en diger kommunal barnehage med høy turnover og 260 barn.. Jeg gleder meg over at alle som ønsker det får barnehageplass, men at de som ønsker å benytte bestemor, dagmamma eller være hjemme selv kan være det uten at noe "overformynderi" skal bestemme over oss. Den sittende regjering gikk til valg på full barnehagedekning OG makspris. Men når de ikke kommer i mål med løftene sine, så endrer de bare spilleregler underveis. Barn født etter 31/08-08 har ikke rett til bhg plass, sånn som de som er født før denne datoen. de får bare plass om det er noe ledig.. Og jeg trenger vel ikke nevne hvem som skulle gå av om det ikke trådde i kraft?? Helsekøen har økt flere ganger siden Stoltenberg & co tok over regjeringskvartalet i 2005. 286,300 mennesker står nå i kø. Det er feil å si at FrP krever vi skal betale selv, Det som FrP har programfestet, er slik man har det i Danmark; at pengene følger pasienten. Du har krav på hjelp, uavnhegig om du velger Volvat eller Ullevål. Dette har minsket sykehuskøene drastisk der, og er slettes ikke vanskelig matte i det hele tatt. Det som er skremmende er at Regjeringen bruker mer tid og energi på å motarbeide privat næringsliv enn å korte ned barnehagekøer, sykehuskøer ol.. Så; jeg STEMMER FRP MED STOLTHET. OG JEG GLEDER MEG TIL DET SMELLER 14 SEPTEMBER!!! Lykkelige Lotta
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #64 Skrevet 12. april 2009 2057: Den antibiotika kommentaren din, er jo norsk helsevesen pr i dag!! Og nå har ikke FrP sittet en eneste dag i regjering!! Når du var ung og dum? det var det Paul Chaffey sa når han gikk ut av SV.. "det var når jeg var ung og ikke visste"..
Xempel Skrevet 12. april 2009 #65 Skrevet 12. april 2009 Nei. Kunne aldri falt meg inn. "Mer av alt til alle, og ingen må betale!" Not very likely.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #66 Skrevet 12. april 2009 Nei. Jeg mener FRP spiller for mye på folks egoisme, og tror ikke det vil gjøre samfunnet noe godt. Ikke fatter jeg hvordan de skal få til det de lover heller. Som hun over meg sier, "Mer av alt til alle, og ingen skal betale!" Lavere skatter, billigere priser, samtidig som alt skal bli bedre? Neppe.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #67 Skrevet 12. april 2009 Jeg gleder meg til at ulandskronene som ingen har tall på blir igjen her. Til å ta vare på skattebetalerne når de trenger det... er såå lei av at vi sponser fly og våpen til geriljaledere i langtvekkistan!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #68 Skrevet 13. april 2009 Helt enig med 21.59. Håper virkelig frp kommer til makta nå! Virker som flere er lei av alle løftebruddene den sittende regjeringen har!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #69 Skrevet 13. april 2009 Dere kan håpe til dere blir blå. Ingen vil heldigvis samarbeide med dere. Dere kaster vekk stemmene deres!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #70 Skrevet 13. april 2009 JA;JA;JA;JA. Denne gangen må frp få slippe til. Stoltenberg og co er helt ubrukelig. Ting var MYE bedre når Bondevik regjerte, men kommer ikke til å stemme krf denne gangen. Skjønner ikke at folk faller for AP om og om igjen. Frp....frp.....frp!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #71 Skrevet 13. april 2009 Må få slippe til? Det er ikke sånn det funker. Og heldigvis for det. Så lenge ingen vil samarbeide med dem er det en stemme du like godt kan kaste i do. Så hvis dere vil ha forandring må dere faktisk stemme Høyre ellers er dere like langt. Hilsen en Ap-stemme
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #72 Skrevet 13. april 2009 Hva er argumentene mot frp da? Hvorfor skal vi som stemmer frp ha en god grunn,så skal dere bare si Nei,uten og begrunne...?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #73 Skrevet 13. april 2009 ta en titt rundt deg! Før kunne man dra til byen og kjøpe en is av koselige herr.Hansen og sette seg ut og nyte det nordiske bylivet. Nå har vi ikke noe valg enn og kjøpe is av ahmed,mens vi setter oss ut ved sidna en mohammed og bare se mørkhudede overalt..! Det må ta slutt! vi kan ikke slippe alt inn i landet!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #74 Skrevet 13. april 2009 fattige i norge?! Det legger man opp til selv. altfor mange late uføretrygda som sitter og venter på "at trygda hever seg sjøl" Skaff deg utdanning,skaff deg jobb,ikke lag feller for deg selv og kjøp ting man ikke har råd til. billig alkohol,frister vel heller de eldre.. de unge har utdanning og jobb og driter i pris på alkohol. Tullete argument!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #75 Skrevet 13. april 2009 22:03: I Norge i dag har vi regulert fastlegeordning og legevakt, ikke private leger som må behandle pasientene sine som kunder. Og som sagt var dette kun ett eksempel. Det finnes flere farer helsevesenet kan bli utsatt for ved en evt privatisering, og for ikke å snakke om forskjellsbehandlingen det blir mtp økonomi. Jeg var "ung og dum" for 16 år siden, nå vet jeg som sagt bedre enn å tro på lette, dristige løsninger fra FrP. Du hadde ikke så mye å slå i bordet med? Kun noen morsomme bemerkninger, er du ikke oppdatert på politikk du heller? Derfor du stemmer FrP også? Hilsen 20:57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå