Gå til innhold

Undskyld meg, men er dette lov!!???!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville uansett allergi eller ikke, aldri hatt barnet mitt i en barnehage med hund. Man vet aldri når en hund biter!! Skjønner ikke hva folk skal med hunder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som du leter etter utallige unnskyldninger for å bli hjemme med ungen...

Jeg skjønner egentlig ikke hva du syter etter.

du skal lete lenge etter en bh hvor det er mer enn en voksen pr 4 barn.

Vanligvis er de færre enn det..

I avd til eldste min, er de 3 voksne på 18 barn deler av dagen.

OG det funker fint det.

Tror ikke bhg passer ditt klysete åsyn.

Du får heller ha ungen hjemme og passe på at h*n er klinisk ren HELE tiden..

Skrevet

Neida, det er alle andre det er noe galt med, mens du har 100% rett i alt. Så da er det vel ikke noe mer å lure på.

Skrevet

Dyrebare skatten min!

Tror du må være hjemmeværende og passe på den dyrebare skatten din selv! Du vil uansett aldri bli helt fornøyd. Du kommer også til å bli en pest og en plage når ungen din begynner på skolen! Kjenner noen sånne foeldre ja. Skattene deres må ingen komme nær.

Skrevet

Herregud så mange idiotiske svar du har fått, men sånn er det jo alltid her inn. Kunne vel ikke forvente noe annet. Kn bare si at det nok er fult lovlig. Har selv jobbet i fam.bhg med hund og det gikk kjempefint! Den var riktig nok bare i den ene etg der vi kun spiste og da lå den kun i stua og sov. Der barna lekte på gulvet var den selvsagt ikke. Og det synes jeg heller ikke en hund skal være, nettop fordi det er et dyr og de voksne kan ikke passe på 100% heletiden. Men jeg skjønner godt at du ikke vil ha ditt barn i en fam.bhg med hund. jeg ville kanskje vært på besøk og sjekket før jeg bestemte meg, men om DU ikke vil så er jo det det som teller. Synes ikke man skal ta til takke med hva som helst selvom det er vanskelig å få bhg.plass. Synes det er bra at du som forelder er kritisk og ønsker det beste for ditt barn. Det synes jeg kanskje mange andre her burde gjør og. Har jobbet i flere bhg, både familie, kommunal og privat og det finnes mye dårlig rundt omkring.Og steder jeg aldri ville hatt eget barn. Så alle foreldre må være kristiske!! Håper du får plass i en bhg som passer dere bedre snart. Lykke til!;)

Skrevet

Takk skal du ha! :)Vi venter spent på neste tilbud ja :)

Stiller krav til bhg vi, både kommunale og private. Har jobbet i bhg et år selv, og på småbarnsavd var det 3 voksne på 8 barn så derfor trodde jeg det var slik. Det var en kommunal, og en helt forferdelig dårlig barnehage, så er VELDIG klar over at kvaliteten varier. Ikke visste vi at det fantes hunder i bhg så det var vi iallefall skeptisk til :) En barnehage med dyr er sikkert kjempe stas, for de som ønsker det slik. Vi har tilgang til dyr når vi vil, men det blir i vår regi.

Ja, vi er skeptiske til de som skal passe barnet vårt. Og det er jo ikke måte på hvor frekke og sure folk har vært på denne tråden, så regner med det er at de føler seg truffet på en eller annen måte. Blir jo ikke deres problem at vi som foreldre stiller krav til bhg, så hvorfor så sure? :) Da er det jo andre som får dette tilbudet også ;) Noe må det være som lar det gå utover våre valg og personligheter.

Vi er iallefall på barnehage jakt nå da, en bhg vi kan overlate barnet vårt på dagen og føle oss trygge på han får det bra.

Så takk for lykkeønskninger! :) Håper neste bhgtilbud blir bra!

Skrevet

Ja, men kutt ut det der dyrebare skatten min. Barna er faktisk like dyrebare uansett hva foreldre velger. Du snakker som om andre som tar andre valg ikke tenker slik. De aller fleste tenker faktisk på barna sine uansett hva de velger.

Du fikk kanskje litt vel mye pes lenger oppe angående dyrebare skatt. Men jeg forstår faktisk hva den personer prøver å si. Du startet innlegget dårlig når du skriver slik. Hunden er sikkert en dyrebar skatt for noen.

Skrevet

Skjønte ikke en gang hva hun over mente med alt peset om min dyrebare skatt, fordi jeg har ikke vært i nærheten av å tenkt at andre ikke er like dyrbare når de har tatt sine barnehage valg. Trodde det var skrivemåten faktisk.

Hvordan jeg legger frem min sak og mine følelser er opp til meg.

Så det her blir helt latterlig, alle mennesker er like mye verd, dere prøver bare å finne et eller annet å provosere med.

og dere har klart det hele veien :P men nå ble det bare latterlig.

Skrevet

Tråden har vært latterlig siden første innlegg (særlig det).

Skrevet

At man IKKE vil ha en hund som "del av barnehage" pga at man ikke kan stole 100% på en hund er en ting... Skjønner den...Men på grunn av allergier?? Hallo,- type allergi er ikke nødvendigvis arvelig, mannen din har allerig mot hund, dine barn kan derfor være utsatt for allergi, men ikke nodvendigvis hund..Hva med midd, flere typer av den, husstøv, katter, kaniner, hester kyr, fugler, pollen,....Har du tenkt å la ditt barn leve i en boble de første årene av sitt liv..FOr ikke å bli utsatt for "triggere" til allergi???

Her jeg bor er det "kamp" om de få plassene som finnes på gårds- og friluftsbarnehager..Disse involvere ikke bar mye utetid, men daglig kontakt med høner, ender, kaniner, katte,r kyr, hester,- og ja,- noen har hund..Ikke osm del av barnehagen, men den finnes på gården..Er inne,-eller i bånd mens barna er der,- men med foreldres samtykke og under "kontrollerete" forhold får barna hilse på den....

kanskje jeg skal starte opp"boblebarnehage"..Hvert barn får hver sine sterile boble å være i når de kommer til barnehagen..Så blir de ikke utsatt for hverken omgangssyke, forkjøleslse eler annet fra andre barn..maten kan jo barna ta me dhjemmefra,- slik at de ike får e-coli fra felless kjkken.....Medbrakt mat får selvsagt egen steril boble,- som føres inn i barnets boble ved mattid.... OG det besta av alt, har ungen vært syk (spes oppkast/diare) på natten så kan de komme i barnehagen dagen etter...Da ingen barn er fysisk i kontakt med hverandre,- så di vil ikke være smittebærere...Virker osm jeg har funnet det perfekte barnehagekonsept for overhysterisek karrieremødre (.og fdre) som MÅ på jobb når barna er syk og som er livredd for at barnet skal utsettes for "skumle ting" på en barnehage..;o)

Trenger noen ped.ledere, da jeg ikke er utdannet selv,- og sykepleierutdannet til å hjelpe meg med sterilisering og håndtering av sterile instrument etc...

Noen som vil jobbe :o)??????

Skrevet

Er dessverre ikke så greit å være hyperallergisk, så det vil gå utover pappaen her i huset når han drar hjem hår og dritt fra bhg hver eneste dag fra bhg, og er heller ikke noe jeg vil ta sjansen på med mitt barn da det var spesielt hund han er så allergisk mot. Så flott at det ikke er noe du verken trenger eller behøver å tenke på, men det gjør vi. Er visst vanskelig å forstå dette ;)

Er forresten overkvalifisert til den barnehagen du skal starte opp, men har ikke interesse av det uansett da jeg ikke kan stå for noe av det du har tenkt å gjøre. Sender da virkelig ikke mitt syke barn i barnehagen! Hvorfor skulle det være best av alt med barnehagen? Det er tydeligvis noe du gjør! Og det er det mange som gjør gitt. Er ikke bare pga smitte at barnet bør være hjemme fra bhg når det er sykt, barnet trenger hvile og tid for å bli frisk igjen. Amen for egoisme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...