Gå til innhold

Undskyld meg, men er dette lov!!???!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kjører barnet ditt til barnehagen hver dag tror jeg det er større sjangs for at barnet ditt blir skadet i trafikken enn av en hund.

Tenk på det du!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig så utrolig?

de kan bite!

kraftig. Er det noe du vil utsette barnet ditt for?

Skrevet

Vi går... sti gjennom skogen til alle andre mulige barnehager ;)

Skrevet

jeg skulle ønske der var en hund i bhg til barna mine:)

Skrevet

Får hodepine av dette jeg.

Er det den dårlige samvittigheten for at dere bare har sendt barna deres til en bhg dere egentlig ikke aner så mye om som gjør at dere er så frekke?

Siden det er så supert med en hund i barnehage, så er det nå en ledig plass for dere super interesserte ;) (orker ikke å si hvor da, for jeg vil ikke henge ut en barnehage og gi den dårlige vibber pga meg og mine meninger) ;)

Skrevet

Herregud! Jeg skjønner HI kjempegodt! Jeg ville aldri ha hatt barnet mitt i en barnehagen med hund allergier eller ei.

8 barn og en hund...tenker den hunden skal få det travelt, forvirrende etc etc. Plutselig til det en dag blir lei av at barn er i veien, og biter til! Jeg elsker hunder, og har hund selv, men dette er en hund som vi er trygge på, og en hund som kjenner barnet mitt. Du har ale min forståelse HI.

Og dere andre dyreelskere; gå å legge dere!! Skulle av og til tro at dyrene deres går forran barna....

Skrevet

Takk!

Det er også det jeg mener, er glad i dyr selv jeg, men sender ikke barnet mitt dit. det blir en fremmed hund. En hund som barnet mitt ikke kjenner og motsatt. En hund som går blant masete barn og en hektisk hverdag. Plutselig får han nok.

Tusen takk for forståelse! -for mine tanker og mitt valg! :)

Skrevet

Mente selvfølgelig 8 unger og ikke 28.

Skrevet

Jenta mi går i en familiebarnehage med to voksne, åtte barn og en hund. Hunden er sjeldent sammen med barna og hvis den er nede hos dem og hilser på er det under kontroll av de voksne. Super barnehage og vi er veldig fornøyde. Det er så koselig med hunden atte:)

Skrevet

I min eldste sønns barnehage var det en vakker dag en ansatt som fikk nok, og slo til et barn.

Hva tror du skjer oftest: At voksne slår barn eller at hunder biter barn? (Ikke bare i barnehage, men generelt sett).

Poenget er: Man har aldri noen garantier, men det går som oftest bra. Hvem vet, barnet ditt kunne jo komme til å bli trygg på og glad i hunder (og ikke arve frykten din). Det kunne også hende at hun ved å eksponeres for hunder slipper unna allergien som faren hennes er plaget med.

I hovedinnlegget spør du om det er liv å ha hun i barnehage og hva vi mener om saken. Du har vel fått avklart at det i høyeste grad er lov. De fleste synes du er lettere hysterisk, men du bare kjefter på de som er uenige med deg og roser alle som støtter deg.

Tror hundebarnehagen og du skal være gjensidig glade for at dere slipper å ha noe med hverandre å gjøre.

Skrevet

Herregud!! Hi kritiserer da virkelig ikke familiebarnehager? Og det med hund, det er individuelt og man trenger vel ikke angripe henne for at hun er skeptisk til det? Vi har hund, men jeg er veldig skeptisk til å ville sende mitt barn i en barnehage som har en hund. Skjønner ikke hvorfor alle skal bli så ille sure og være så frekke for at dere mener noe annet? Hvis barnefaren er hyperallergisk så skjønner jeg godt at hun er skeptisk. Vi vet jo ikke hvordan han vil reagere på hundehårene. Utifra de svarene hun har fått så høres det jo ut som om hun har sagt at familiebarnehager er noe dritt, hunder er farlige, at alt må være kjemisk rent og at hun ikke vil ta til takke med noe annet enn sitt første valg. Og alle de gangene hun har sagt at ja, da vil jeg heller gå hjemme og allikevel så sier alle; da får du bare være hjemme da. Skjønner ikke hvorfor dere må være så kritiske. Jeg synes det er helt greit at du stiller krav il der hvor barnet ditt skal være. Støtter deg 100%. Det er ditt valg og skjønner ikke hvorfor det er så galt.

Skrevet

Jeg er glad i dyr selv jeg, og barnet mitt har fått kost med kyr, griser, katter ++++ mange ganger. Men at han skal gå med en fremmed hund det vil jeg ikke. det er noe helt annet å ha en egen hund, som man kjenner godt. noe annet er å gå med en fremmed hund. Og er fullstendig klar over at man ikke har garantier mot bitende hunder eller slående mennesker. Synes uansett ikke det er sammenlignbart.

En annen ting.... det er greit andre ikke har betenkeligheter med å la barna sine gå med fremmede hunder, en annen ting er å kalle meg negativ, nedlatende, hysterisk, fisefin bykjerring, at jeg ikke har andre ting å bekymre meg for +++++ og slenge ut HÆLLE MÅNE og andre patetiske ting. Så at jeg blir matt av slike svar det er jaggu meg ikke rart. Spurte aldri hva dere mener om meg som person som vil dette, jeg spurte om dette var virkelig lov i barnehage.

Du avslutter med at det er bra den barnehagen ikke har noe med meg å gjøre. hvem er tåpelig her?

Skrevet

Jeg ville aldri hatt barnet mitt i en fam.bhg sammen med en hund, har aldri hørt noe sånt før, trodde ikke det var mulig. Den kan jo bite, stoler ikke på dyr et sekund. De kan være snill og god, men man vet aldri med en haug av unger. 2 voksen kan ikke holde overblikk hele tiden.

Skrevet

Takk! :) Ja, jeg roser folk som støtter meg!

Jeg blir pålagt negative egenskaper og holdninger som ikke har noe med meg å gjøre. Har ikke en gang sagt at familiebarnehager er dårligere. Sa at jeg syntes det var flott når jeg leste at vi hadde fått en slik barnehage. Mindre barn, mindre hektiske hverdager. Så leste jeg at de hadde hund. Har også sagt at jeg er HELT sikker på at det finnes kjempe gode familiebarnehager, likeså kjempe dårlige kommunale barnehager. Jeg har også sagt at jeg er glad i dyr, har hatt hund selv, verdens snilleste, men til og med hun beit til slutt etter en masete unge. Vi har det absolutt ikke kjemisk rent, kan ikke huske sist jeg vasket gulvet nå :P Jeg er skeptisk til et fremmend hund, for ikke en gang en kjent hund skal man stole 100 % på.

Itillegg kommer allergien.

Likevell drysser det ned masse negative utsagn både om meg som person og om mine tanker. Ja jeg blir småfrekk tilbake, men jeg kaller de iallefall ikke ting.

Ja, jeg stiller FAKTISK krav til de som skal passe barnet mitt flere timer om dagen. Jeg plasserer han ikke hvor som helst!

Skrevet

Å det synes jeg er kjempe bra:) Kjente iallefall at jeg ble skikkelig provosert (sikkert litt hormoner her), og irritert på dine vegne. Synes iallefall det var veldig dårlig alt de kommer med. Det blir rett og slett litt usakelig til tider. Men er iallefall helt enig med deg, og jeg ville ikke ha satt mitt barn i en barnehage med hund selvom vi som sagt har hund selv. Og den er stor. Så tror bare det lønner seg og ikke høre på alle svarene her. Det er imonerende alt man visstnok kan lese mellom linjene i et innlegg..

Skrevet

Ja det blir egentlig veldig usaklig mye av det, men dæggern jeg blir provosert!! Hehe... jeg er plutselig verdens største dritt, nesten iallefall :P - for å stille krav til de som skal passe min dyrbare skatt. DET er rart det..

Jaja, vi har nå takket nei til plassen, konvolutten er sendt, og det føles godt! Jeg er iallefall 100 % sikker på at vi har tatt det riktige valget for vårt barn! Heldige barnehagen som skal slippe hysteriske og negative meg! ;D og uflaks for den neste jeg er skeptisk til :P haha

Skrevet

Jeg er veldig glad i hunder og har hatt tre hunder selv. Men jeg er bestandig ekstra obs på kombinasjonen barn-hund. Barn forstår ikke hunders signaler og selv den snilleste hund kan la seg provosere til å bite.

Hvis jeg skulle hatt datteren min i en barnehage med hund så hadde jeg forlangt en samtale med ped leder om hvordan hunden omgås barna. Hvis hunden går løs rundt så ville jeg vært litt skeptisk fordi en voksenperson til enhver tid må ha kontroll over hunden.

Og i en barnehage med kun to voksne så sier det seg selv at det ikke går.

Dersom hunden til vanlig oppholdt seg et annet sted og bare var sammen med barna en stund hver dag, så er det enklere å ha kontroll.

Skrevet

Nei det trodde ikke jeg heller. Men det er tydeligvis lov ifølge de på dinbaby iallefall :) Førte heller ikke opp på søknaden at vi ville ha en hundefri barnehage, for jeg trodde ikke de fantes ;)

trodde også det skulle være 3 voksne på 8 barn.

Skrevet

Det er ingen ped.ledere der, det er to assistenter, men ja man kunne tatt en samtale om hvordan dette foregår. uansett er det uaktuelt grunnet allergien. Samboer lukter på lang vei om noen har vært borti en hund, så når barnet vårt drar hjem hår og sånn så har han blitt dårlig. synes også man skal være generelt skeptisk til dyr sammen med barn. man vet aldri.

Skrevet

er det muuulig!!! Hunder er uforutsigbare og jeg ville ikke hatt barnet mitt i slik barnehage. Jeg har hørt mange historier om hunder som har drept barn pga av at de har vært sjalu etc.

Helt enig medHI lykke til videre med barnehage jakten, du gjorde riktig!!

Skrevet

Hvorfor skulle ikke en barnehage med hund godkjennes når det er naturbarnehager hvor det er alt fra hunder, kaniner, katter, sauer, geiter osv?

Så lenge det står i infoen om barnehagen så får man jo la være å søke på disse barnehagene dersom det er vanskelig i forhold til allergi. Også får man spesifisere i søknaden at barnet ikke kan være i en barnehage hvor det er dyr. Dersom dette er gjort og man allikevel får plass der så får man heller klage på vedtaket.

Ser ærlig talt ikke problemet.

Hilsen ei som har søkt på natur og dyrebarnehage til barnet sitt

Skrevet

JEG HAR IKKE SØKT PÅ EN BARNEHAGE SOM HAR HUNDER ELLER NOEN DYR.

Dette er en plass kommunen har tildelt oss fordi vi ikke har fått plass på førsteønsket.

Jeg visste ikke at slike barnehager fantes, dermed spesifiserte vi ikke dette i søknaden, at vi vil ha dyrefrie barnehager.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at jeg spør om dette er lov, fordi VI ikke godtar en sånn barnehage. Ja, vi har klaga og får tildelt en ny barnehage som forhåpentligvis ikke har hunder som personale.

Hilsen HI som ikke tillater dyr i barnehage for MITT barn!

Skrevet

Hysteriske kjærring, lage så mye ut av ingenting, kan jo kanskje heller sette deg inn i hvorfor de har hund der (er en familiebarnehage da så kan være behov, ressurs i forhold til familien), og så lenge foreldre blir orientert om det når de har fått plass er det ikke en dritt du kan gjøre, gå hjem å sutre med ungen din du... Den ungen får sikkert like mye stimulans som en sokk når han/hun ikke kan være i nærheten av en hund en gang.... Hva blir det neste? Hysteri fordi det fløy en fugl over hodet til ungen?? Flytter fordi naboen to hus bortenfor har hund elller katt eller no??

Nei da får du nok surre rundt til den perfekte barnehagen med (hvor ingen der har hund hjemme en gang, og at det er 2 voksne på én unge da eller..)

Skrevet

Nei da får du nok surre rundt til den perfekte barnehagen med (hvor ingen der har hund hjemme en gang, og at det er 2 voksne på én unge da eller..) alle fasilteter dukker opp!!

skulle det stå helt til slutt over her, forsvant visst...

Skrevet

Hmm.. Dette må da helt klart være lov? Mange barnehager som holder dyr, det opplyses om det på forhånd.

Det er ikke veldig mye å klage over om du har fått det opplyst på forhånd, da får du bare vente på plass en annen vei da..

I vår familiebarnehage er det 2 voksne på 10 barn, etter reglene selvsagt. I kommunale barnehager er det ofte færre voksne enn i familiebarnehager.

En må jo se hva som passer for en selv, men du har nok ikke noe å komme med her annet enn å takke nei til tilbudet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...