Gå til innhold

April/mai prøvere fra Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel og velkommen til verden lille Bea! :)

Kjipt med ulempene ved ks, kjenner jeg ikke gleder meg til det akkurat...men alternativet kan være værre for min del.

Håper du kan dra hjem snart(såfremt du er klar for det) og at ting faller på plass :)

Masse lykke til! Jeg teller ned fortsatt. 39 dager igjen i dag :)

Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Takk for det! :))

Vi koser oss litt mer nå, får besøk av dame fra helsestasjonen i morgen som skal hjelpe til med amming. Kjenner jeg gleder meg til det. Litt veiledning og andre øyne til å se på saken blir nok bra.

Sov 5 netter på sykehuset, trengte virkelig det. Var heldig med jordmor på vakt siste 2 døgn. Bergenser som heter Randi. Hun var flink til å ta seg av oss og gi råd. :))

Lykke til videre med deg! Nå nærmer det seg! Nesten bare 1 mnd igjen!!

Skrevet

Om 28 dager har jeg bebisen i armene, :) Trodde nesten at han skulle komme ut i bilen i går, men det gikk bra. Kjørte alene på vei hjem og fikk så tak i ryggen og kynnere i magen at mannen måtte ta taxi for å møte meg så vi kunne komme hjem. På vei til sykehuset ga det seg så jeg bestemte at vi dro hjem for å se an(var også grådig sulten). Har gått fint hele natten og hadde time hos jordmor i dag. Hun mente det hadde vært en kraftig modningskynner men at kroppen hadde skjønt at den ikke var klar enda så det hadde gitt seg. Det er bare å holde igjen i ihvertfall 2 uker til :) Fikk sex-forbud og ny time i neste uke i tilfelle det skulle skje igjen, og streng besjked om å ringe sykehuset med en gang og unngå mat og drikke i tilfelle operasjon og narkose. Men som hun sa....gutter skal ikke komme så sent på året så han må bare pent vente en liten stund til. hehe.

Har nå avspasert de siste dagene før jul før permisjonen starter neste mandag så nå er det bok og laptop i sofaen med bena høyt. Har kommet gjennom den første av to Gro Nylanders bøker så nå er det bare kos og hvile som gjelder. :)

Hvordan går det med dere? Håper hun fra helsestasjonen var til god hjelp og at ammingen har kommet i gang. :)

God jul og godt nyttår!

Skrevet

Oi oi! Det var jo litt smådramatisk, men fint at det ordnet seg. Ja,nå må han vente! Fint med avspasering da. Viktig å ta det helt med ro. Har en venninne som fikk beskjed om å ta det med ro, men klarte det ikke, så hun dro på shopping. Vips var fødselen i gang.

Hun fra helsestasjonen var hyggelig og kjempeflink. Så fikk noen nye råd vedr. amming, som gjør det litt lettere å få det til. MEN - vi er ikke i gang enda. Har økt pumpefrekvensen, og får mer melk, men det blir via flaske. Forsøker å legge henne til ved nesten hvert måltid, og hun er interessert i puppen - men utålmodig etter en stund. Så det er bare å prøve og prøve, og så håpe at hun til slutt tar den skikkelig.

Deilig å få besøk av helsestasjonen og få stilt masse spørsmål. Det er virkelig overveldende mange ting man lurer på.

Ha en fin jul fortsatt. Har nettopp hatt nattpumping, og skal sove 3 timer til før neste pumping.. juhu

Skrevet

I dag har vi vært hos jordmor og hodet er fortsatt ikke festet så det går nok bra å komme over i nytt år. Har vært flink til å ta det med ro, men merker at jul med mye familie og selskapeligheter er mer slitsomt enn jeg hadde trodd. Veldig greit at det er over nå og bare nyttårsaften igjen. Det blir stille og rolig med et vennepar til middag så det ser vi frem til.

Så bra at dere får svar på masse spørsmål og får starthjelp. Kan tenke meg at man er helt blank på noen områder. :)

Masse lykke til fremover og godt nytt år!

• 2 uker senere...
Skrevet

Lille Albert ble født onsdag 6.januar! HURRA!!

Skrevet

Gratulerer, gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alt gikk etter planen?

Hva føler du nå? :))

Deilig å være ferdig med graviditeten og endelig hilse på det lille nurket?

Skrevet

Gratulerer til begge to, kan tenke meg dere er kjempeglade...vært gøy å følge med på dere. Nå er det lege 22 jan, vi skal da meldes opp til prøverør.....kan tenke meg det blir mellom mai-august dette året om ikke noe skjer på egen hånd.

Kos dere:-) Jeg følger med på "bloggen"...

Klem E:-)

Skrevet

Tusen takk!

Vi koser oss masse hjemme! Alt gikk etter planen når de først kom i gang(siden vi kom inn to uker for tidlig og det var fulle operasjonsstuer og MANGE fødene damer det døgnet ble vi flyttet litt i køen hele tiden, men etter et døgn med venting og kontraksjoner(som forøvrig ikke var til noen nytte) ble vi operert og lille Albert kom ut 06.10 kl 11.33.

Det var veldig deilig å bytte ut magen med en liten prins, enda bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Men fy f*** så vondt det gjør i ks-såret noen ganger. De er vedig fornøyde med snittet og det er veldig pent, men den brennende/sviende følelsen når jeg snur meg eller reiser meg litt brått er helt ubeskrivelig.

Går det fint med dere? og ammingen, er det fremgang?

Flise: Gratulerer så mye med fremgangen, håper det fester seg en spire hos dere i løpet av året. Hyggelig at du følger med oss, håper vi kan følge med dere oså fremover :) Masse lykke til hos legen på fredag!

Skrevet

Aloha83!

Skjønner godt at det svir og brenner, dog en trøst er at det beytr at det gror godt, sykepleier med erfaring som skriver:-) men akk ja, sikkert ikke godt når det blir mye løft i disse tider. Men jeg håper du koser deg med den lille:-) Sikkert veldig spesiell og hyggelig tid.

Takk for at du tenker på meg. Sender en oppdatering etter legebesøk:-)

E:-)

Skrevet

Flise, lykke lykke til. Deilig å ha konkrete datoer å forholde seg til, tenker jeg..? Hyggelig at du gir lyd fra deg i blandt!

Aloha. Ja det var faktisk litt boom to dager etter at jeg fødte, så jeg var glad jeg kom i gang før det. De var ganske stessa alle sammen der, i tillegg til at mange var syke, da jeg var der. Hvilken jordmor fikk du? Var de greie? Hvor lang tid tok operasjonen for deg? Fikk du epidural eller noe annet? Fortell, fortell :))

Vondt ja.. Jeg og hadde ganske vondt i såret. Og det var jo helt forferdelig når man måtte nyse - eller fikk latterkrampe. Jeg fikk latterkrampe av noen av babyene i det gratis BAM-bladet de ga ut. Helt teit humor liksom, men noen av de babyene så helt rare ut... og jeg lo... helt ustoppelig! He he he... hvis du har bladet, men ikke vil le.. ikke se på side 76..

Uansett, nå etter 6 uker er renselsen over og det gjør bare vondt pga at jeg er sliten i magen.

Ble endel løft når babis gråt, pluss at amming var vondt synes jeg. Men har nå funnet ut (i går) at baby har KISS, noe som betyr at det har vondt i nakken. Mest sannsynlig hele grunnen til at amming ikke funket. Hun gråt jo hver gang jeg la henne til, og det er nok pga vondt i nakken etter hun ble tatt ut i hastekeisersnittet... Så jeg tror ikke jeg tør annet enn å be på mine knær om planlagt KS nestegang... jeg har nesten litt angst og.

Har fått vite at dersom fødselen hadde gått sin gang, så er det visst den værste måten å føde på, med ansiktet ned. Det er typisk revne hele veien og baby blir skrapet opp. "Stjernekikkert", kalles det.

KISS er påført barnet både pga at hun har ligget slik en stund i magen, og pga at hun satt litt fast (siden jeg hadde rier i 2 døgn, og det ble 5 cm åpning) og ble dermed røsket ut. (www.kiss-kidd.no for mer info dersom du skulle tro at noe slik har skjedd med ditt barn, men det har det nok ikke siden det var planlagt KS. Uansett, vær obs på om det har en yndlingsside å ligge på med hodet... det har Bea, og hun er helt skjev i hodet.. men fysioterapeut skal fikse dette da..)

Har dere fått vært noe ute på tur enda da? Deilig med mildere vær! Har gått tur hver dag nå, og det er deilig. Slitsomt med snø, merker det skikkelig i mage og rygg, men det er litt deilig å få brukt kroppen og.

Hvorfor brøytes ikke fortauene skikkelig? Må jo gå masse midt i gata, pga at det ikke er brøytet ordentlig... er jo umulig å dra vogn over de høye kantene, spesielt for oss som har hatt KS.

Gleder meg til vi skal til helsestasjonen neste gang, slik at jeg kan se de andre barna på omtrent samme alder. Pga kulden på første møte var det bare en annen mamma som møtte opp. Dessuten kommer det alltid noen nye spørsmål vedr. stell etc.

Skrevet

Forresten, ammingen ga jeg opp etter 1 mnd, siden hun skrek HVER gang jeg la henne til... (pga vondt, som vi nå vet). Det var ingen som tenkte på at hun kunne ha vondt... litt frustrerende å tenke på nå.

MEN men.... da har jeg iallefall en forklaring. Pumpet 1 mnd, ga så opp pga ikke tid til annet enn å pumpe, sterlisere etc. Tok MYE tid, og ble veldig sliten.. fikk nesten ikke kost babbisen, og kos er viktig. Både ammehjelpen og helsesøster støttet meg, og det var bra å ha de i ryggen, siden man føler seg litt mislykket...

Nå har vi det fint. Morsmelkserstatning er visst nam nam, og hun legger på seg som hun skal.

Hvordan går det med deg og amming?

Skrevet

Jordmora het Margaret, veldig hyggelig dame som desverre gikk av vakt før helgen, men de andre var kjempekoselige de også. :)

Jeg ble klargjort for operasjon klokka 10:00 og de begynte ca 10:20, 10:33 kom lille albert ut og jeg var på ppostop klokka 11:00 så det gikk kjempefort. De var helt supre, 10 stykker der inne, men alt gikk stille og rolig for seg og de snakket til meg hele tiden. Kjempefin opplevelse, og veldig fin tid for pappa med bebis etterpå før de begge kom opp på postop. Jeg fikk spinalbedøvelse og det var kjemperart, men veldig morsomt å være våken under hele inngrepet. :) Men etter postop følte jeg meg som kongen på haugen og var i SÅÅÅ fin form. Trodde jeg. hehe. Var jo helt i tåka av alt dopet de hadde gitt meg og pratet bare surr og sovnet hele tiden.....men men....var sånn passe ydmyk dagen etterpå :)

Jeg var jo så heldig å være forkjølet så jeg har unngått latterkrampe, men hoste var ikke akkurat deilig for såret det heller. Fy F så vondt det var den første uka. Og jeg kan ikke gå med olabukser enda, det er jo dritvondt. Gleder meg veldig til å slippe å gå i tights hver dag :P

Jeg har BAM-bladet, men skal ikke åpne side 76 enda, hehehe.

Så kjipt at Bea har KISS....ikke morsomt har jeg hørt. Ang. neste gang så er det nok ikke noe problem å få KS, ihvertfall ikke hvis du skal på sykehuset i Drammen og får samtale med Anne Bødtker, hun er bare helt fantastisk. Hun var forresten en av to som opererte meg, og jeg hadde samtale med henne på forånd. Kjempeflott og hyggelig dame. (hun hadde dobbelsides artikkel i dt her om dagen om åpning av omskjærte kvinner)

Og det kan være greit at du slapp å føde og å revne fra himmel til helvete når hun lå som hun lå.

Vi har vært ute på noen trilleturer, og er mildt sagt sjokkert over hvor dårlig brøytet det er på fortauene, og i veien også forøvrig. Vi var en tur i Oslo i går og det er ikke noe bedre der heller, en mager trøst kanskje.Men siden jeg ikke skal løfte noe som helst omtrent er det utrolig kjipt når vi må slepe oss over de værste snøhaugene. Det er bare nede ved elva at de har brøytet sånn passe bra, men det er gjerne en stor haug foran hver overgang eller hvis du skal over veien npen steder. HELT håpløst. Vi hadde besøk fra helsestasjonen i dag, og hun fortalte at det var mange som hadde møt opp hos kommunen og klagd, kanskje ikke en dum ide.

Vi skal første gangen på helsestasjonen i begynnelsen av februar og gleder oss masse til å treffe andre i samme situasjon. Ellers er vi en gjeng fra barnimagen siden som møtes hver uke(annenhver dag og kveld) så hvis du vil hive deg på er det fullt mulig, det kommer som regel noen nye hver gang, og noen kan jo ikke alltid heller. Det begynner også å ble en del som har fått bebiser som er med. Vi har en gruppe på facebook som heter BIM/DIB-treff Drammensjentene hvis du vil være med. :)

Så bra at du fant ut at det var KISS sånn at du slapp å stresse med amming. Og så deilig å få aksept både fra ammehjelpen og helsestasjonen. Det er alt for mange som føler seg mislykket, men det synes jeg er helt feil. Det beste for dere er jo å få tid sammen, og det får man ikke når du måtte pumpe deg hele dagen. Jeg er veldig fan av MME når man ikke kan amme og synes ikke at det er noe feil eller at man er mislykka. Bare dumme tanter som kan si noe sånt :P BLÆH til dem!

Her går ammingen fint, men vi har tenkt på å innføre et flaskemåltid om dagen etter tips fra sykepleier på sykehuset siden jeg skal jobbe en dag i uka etterhvert. Da er det veldig kjipt hvis han ikke vil ha flaske lenger. Det er bedre å gi litt MME og pumpe litt på flaske enn å ikke kunne gå ut mer enn 3 timer om gangen også, det orker jeg ikke. Selv om vi har ny sjef i huset må man kunne leve littegrann noen ganger.

Albert gikk ned litt mye mens vi var på sykehuset så vi har vært på kontrollveiing flere ganger og nå spiser han som bare det. Våkner selv til mat om natta og spiser som en hest noen ganger. Jeg har vært ganske sår, men med purelan og brystskjold innimellom har det gått seg til så nå er det bare passe vondt. :) Veldig deilig å se at ting går av seg selv nå.

Skrevet

Heei!

Margaret tror jeg ikke at jeg var borti. Det ble mange nye jordmødre i løpet av 5 netter :)) Spinal ja, allright å høre om andre opplevelser. Jeg hadde epidural, siden jeg allerede hadde det koblet til. Merket faktisk at de tok henne ut, mest sannsynlig siden hun satt litt fast. Men så pøste de på med alle mulige sprøyter og lystgass. Veldig hyggelig "kaffeslabberas"-operasjon. Morsomme leger.

Så deilig å bare vite at du skal opereres og slippe ligge med rier. Det var et helvete. Skal notere meg det navnet. :)))

Uff a meg. Forkjølet ja. Det var jo veldig uflaks!! Jeg hadde noen nys noen ganger, og det gjorde vondt. Ser for meg at hoste er minst like vondt.

Da har jeg meldt meg på facebook-gruppa. Ser at de tre første treffene kræsjer med helsestasjon, sykehus etc. - men så er jeg med. Det er ganske hyggelig på helsestasjonen synes jeg, men et forslag: Ta med innesko/tøfler. Det er ikke lov å gå inn med sko, og det er veldig gulvkaldt der. Noen ganger har de sånne plastposer til å ta utenpå skoene, men ofte er de ødelagt og skikkelig møkkete.

Brøyting ja... første turen vår var langs elvepromenaden 2- juledag, og det var fint brøytet helt til vi endte opp ved Glass. Det var ingen vei ut! så vi måtte gå laaaaangt tilbake igjen. Og sånn var det gjennom hele byen. Vi fikk skikkelig sitghtseeing i egen by. Frem og tilbake, frem og tilbake. Er ikke så gøy å gå midt i veien heller, men nå har jeg begynt med det.

Ja det er sånn at ting går seg mer til. Jeg husker de to første ukene som lite søvn, usunnt mye gooogling, mye smsing til venninner som har barn og mye pumping såklart.. Nå er livet mye koseligere. Var hos manuell terapeut i går, som sa at det IKKE var KISS hun hadde, så her er det litt frem og tilbake vedr. hva Helsestasjon mener og andre. Skal til Kiropraktor i dag, bare for å dobbeltsjekke, slik at vi kan slå oss til ro med at det ikke er KISS.

Det er mye kontrameldinger synes jeg. Det er det mest forvirrende. Alle sier forskjellig vedr. alt mulig... Men men... det betyr vel at det ikke finnes noen fasit på barn, og at man egentlig bør følge magefølelsen sin kanskje?

Jannicke

• 1 år senere...
Skrevet

Hei Flise78.

Hvordan går det med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...