Gå til innhold

April/mai prøvere fra Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei FiolaBomBomBom....

Har prøvd å sjekke ut på postkassen min om det er noe så mangler, men finner ikke helt utav det, he he...datanerd:-) Hadde vært kult å sende individuel mail, skal prøve å sende til deg når jeg er ferdig med denne...

Jeg har myket godt opp rundt sykehuset i Drammen, har hjelpt litt å se på Sykehuset på tv 3, dem fleste er mest mulig konsentrert om seg selv og bryr seg ikke så mye om dem er her eller der....men svarte, jeg kjenner det godt "down under" når jeg ser disse fødslene....den i går var veldig fin og "behagelig" å se på da....gir meg litt håp:-)

Jeg er litt nysjerrig ang det som skjer i magen og har hørt om andre som tar ultralyd tidlig på egenhånd, jeg vil nok gjøre det. Har sett en venninnes bilder av et 7 uker gammelt foster og det er morsomt, kult!! Greit også å få en avklaring på om alt ser bra ut, kan hjelpe noen å en hver å slappe av litt. Men til syvende å sist så er det du så må ta den besluttningen om du vil det eller ei, men jeg støtter opp under en time på Majorstuaklinikken....

Let me know how it goes:-)

Klem fra nattevakten med et tastatur som ikke virker optimalt i dag så beklager alle skrivefeil:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiola...nå har jeg sendt mail, vil du sjekke om det funka.....:-)

Skrevet

Sånn, da har jeg fått sendt mail til deg!

Skrevet

Ja, det har jeg hørt at man bør se, har ikke sett det enda. Men er det den fra Drammen? Som var for etpar år siden? Eller er det nytt?

Jeg er jo egentlig veldig nysgjerrig av natur, men jeg tror jeg bare er for slapp og kvalm jeg.. Eller kanskje det er det at jeg slapper helt av, jeg er liksom ikke bekymret eller stresset eller noe. Føler alt er cool med babis liksom. Har derfor ikke noe driv etter å ta en ekstra titt... hm.. Rart. Får tenke litt til. Det er jo morsomt med bildet..

:)

Skrevet

Nå er jeg prøver! :)

Det er SÅ spennende. Kjenner noen stikninger i siden/lysken i dag og håper det er EL eller svømmerne som finner egg. Blir to spennende uker fremover før det kan testes. Vi øver ihvertfall masse, prøver å slappe masse av i forhold til det og lever ellers som normalt :)

Sjansen for at det klaffer med en gang er jo ikke så stor, men det er lov å håpe :D

Hvordan går det med dere? Håper vi kan følge hverandre!

:)

Skrevet

Her også!! Vi har gjort det vi kan denne mnd, eggløsning kom veldig sent denne gangen så vi får krysse fingrene og se........venter mens allerede tirsdag og hadde EL i går, ikke helt dem store forhåpninger, men det er lov å håpe:-)

Good luck mates:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenker på dere. Lykke til, hilsen fortsatt kvalmis.

• 2 uker senere...
Skrevet

Henger meg på her. Min samboer og jeg er begge 79 mod, og har akkurat satt i gang for noen uker siden. Jeg har hatt noen stikkinger nederst i magen og følt meg oppblåst. Litt øm i brystene, men dette har kommet og gått. Har ikke tatt noen test enda. Forventer mens til helgen, så litt spent på hva som skjer.

Skrevet

Velkommen i gjengen! :)

Krysser fingrene for deg! Selv er jeg 5+2 i dag :) Har symptomer som murringer i korsryggen, stikninger i magen og ømme, 'harde' pupper. :)

Hold oss oppdatert! :)

Skrevet

Velkommen, ja! :)

Er faktisk på over 15 uker nå. Det er rart å tenke på. Føler det er som en julekalender dette ukegreiene. Føles som det går sakte, men nå er jeg jo snart halvveis når jeg tenker over det. :) Fortsatt kvalm og trøtt og tørst. Gleder meg til UL i midten av juni.

Aloha, når er termin tror du?

God pinse alle sammen!

Skrevet

Nå er det ny runde her, den 3 og håper det slår til.....trenger noen gode råd til dere gravide drammensere slik at jeg kan henge meg på dere snart:-)

Skrevet

Lykke til! :)

Råd... hm.. jeg føler meg ikke så veldig erfaren på dette området.. selv om jeg er gravid. Ta det med ro og forsøk time' orgasme enten likt eller kort tid etter, er et råd som høres logisk ut.

Ellers fant jeg dette: http://www.baby.no/nyttig/kjerring/gravid/, men ingen av de tingene der hadde noe å si for oss. Vi bader en gang i uka i varmt vann, hadde en "siste kosehelg med vin" 2 mnd før vi skulle forsøke bli gravide (var på hotelltur med rødvinskurs og mye rødvin) den helgen jeg (mot planen) ble gravid + mye annet. Så ja... jeg tror det viktigste er å "coolen" og ikke stresse med det.

Det er også noe med å spise mindre loff/pasta/poteter etc. som jeg har lest et sted. Men jeg vet ikke om det er noe hold i det.

Skrevet

Heihei!

15 uker er jo kjempelenge! :)

Selv er jeg 6+6 i dag øg føler at dagene går sakte, men plutselig er det jo gått en ny uke. :)

I følge terminkalkulator er termin 27. januar. Skal til legen på torsdag så får vel vite noe mer da.

Hva skjer forresten på den første legetimen?

Må jeg pese om sykehusvalg allerede da?

Har et litt spesielt forhold siden jeg har 2 søstre med CP og ingen klarer å finne ut hvorfor(det skal i prinsippet ikke gå an å få to barn med CP). Så er jo spm. om det er en arvefaktor i bildet som de ikke finner ut av. Ønsker ikke å ta noen risikoer, derfor skal det søkes om KS så tidlig som mulig.

Flise76: for min del var det vel bare å prøve å ikke stresse....lettere sagt enn gjort. Men vi hadde mye sex dagene rundt EL, og jeg lå 20 min med bena mot brystet hver gang for at ikke alt skulle renne ut. Vet ikke om det hjalp noe, men det er ihvertfall en spire her inne. :)

Skrevet

Sorry Flise, bomma på tastaturet her :)

Skrevet

Første legetimen: Hadde med urinprøve, tok masse blodprøver (hiv, jern, sukker etc - alt mulig), snakket med legen om form og om det var noe sykdom i familien etc. og hvordan jeg hadde det, tok blodtrykk, fikk to gratis bøker med bra med info om svangerskapet, tok gynekologisk undersøkelse med livmorhalskreft-prøve, hun kjente på hvor langt fosteret hadde kommet, vi regnet ut termin og gikk gjennom hvordan ting hadde vært frem til da, om jeg hadde blødd noe etc. eller ja, alt mulig jeg lurte på egentlig.

Hadde med penn og papir - og noen spørsmål klare: Anbefales.

Vi snakket ikke om noe sykehus etc. da jeg skal på Buskerud, men vi snakket om dette med jordmor VS lege, og hun ville gjerne jeg skulle gå til henne - og så til jordmor lenger ut i svangerskapet.

Det er sikkert greit å bare ta det opp først som sist, dette med sykehusvalg og alt mulig av ønsker.

Det var ikke før i uke 15 at jeg ble "innrullert" i form av at jeg fikk helsekort med all mulig info og at sykehuset ble kontaktet slik at jeg skulle få Ultralyd-time. På denne timen var mannen min med, vi lyttet etter hjertelyd, og vi ble spurt om alt mulig, om han jobbet med stråler etc. til om vi var i familie :) hehe. men det er jo standard prosedyre.

Uke 17, første UL om en uke. Schpannend!

Skrevet

Takk for masse fine tips! :)

Så spennende med UL om en uke! Jeg skal på første kontroll nå på torsdag, er da 7+3. :)

Skrevet

Heisann!!

Greit å vite...nå gjenstår denne uken så får vi se hva som skjer. Har ikek store forhåpninger siden det har vært ltie tid til kos på de rette dagene, men you never know......ingen vet hvor spiren hopper:-) Skal prøve det med beina på neste syklus, om det ikke har funka nå da:-) Håper alt står bra til og at graviditeten går bra.

Klem:-)

Skrevet

UL i dag, korrigert til uke 16, termin 27. nov. KJEMPEGØY å se lille tasse/tassen, som "smilte", "vinket" og tok seg på tærne! :)

Ny UL om 2 uker, da jeg var der for tidlig til å sjekke alt denne gangen.

Lykke til med alt alle sammen!

Skrevet

Gratulerer Fiola.....sikkert kjempespennede, blir gøy med en UL til. Håper formen er ogd og at du klarer å kose deg i sommervarmen. Vi er på 5 pp nå og ting begynner å faller på plass med syklus og diverse, får se hva sengeaktiviteten bringer:-) Blir en tur på volvat i august om det ikke har klaffet til da....bedreå være ute i god tid tenker vi:-)

Skrevet

Så bra at syklusen er på rett vei :)

Og hvis det ikke skulle gå så er jo Volvat kjent for å få det til :)

Sender masse babystøv til dere og håper på klaff i løpet av sommeren.

Jeg er 9+1 i dag og har fått time hos gyn i neste uke med UL for å få henvisning til Rikshospitalet og fosterdiagnostikk. Håper alt er bra med lille-gull(ene) inni magen.

Skrevet

Ja, nå er formen fin, har liksom aldri vært i så god form føles det som.

Deilig å være tilbake på kontoret, kunne bevege seg ute - og se mennesker. Eneste rare er at det er mye mat jeg IKKE har lyst på i det hele tatt, som grillmat etc. som jeg likte godt før. Snålt.

Volvat kan nok sakene sine. De har vel siste utstyr etc., selv om det er de samme legene som jobber på "vanlige" sykehus der. Men da får man kanskje time litt raskere enn vanlig kø? :) Tvi tvi! Det går nok bra. Noen ganger kan det kanskje hjelpe å bare ha bestilt time. En venninne av meg fikk time til prøverør etter 12 mnd prøving, og vips så satt den gitt!!!! (uten prøverør).

Hvordan bil har/har dere tenkt å ha?

Vi har bare en to seter cab, så vi må skaffe oss ny bil... mye å tenke på. :)=

Skrevet

Så flott å være i så fin form! Hvor langt har du kommet nå?

Jeg hadde en liten periode med knallform, men er nå tilbake til å være TRØTT!!! Har akkurat sovet litt i sola på terassen og har gått inn litt for å avkjøle hode og kropp.

Når det gjelder bil så har vi en Saab 9-3 stasjonsvogn(som vi har tenkt til å selge snart for å bytte til noe annet) og en Bmw 1-serie. Det funker med begge, men 1-serien er kun egnet for dagsturer, ikke ferie. Det er plass til barnevogn i bagasjen, men ikke så mye mer. Blir det tvillinger er det verre med plassen. Saaben er jo suveren på plass, men vil gjerne bytte den ut etter hvert allikevel. Vi får se hva som dukker opp. :)

Lykke til med biljakt! Rehner med at cab'en er ute i løpet av sommeren. :)

Skrevet

Hei!

Ja nå er det snart 18 uker.. juhu! Trøtt ja, tell me about it! Men jeg tok "gammeldagse" allergipiller i tillegg, som gjorde at jeg nesten var i koma til tider. Nå har det kommet noen nye som jeg ikke blir trøtt av, men som kan brukes når man er gravid. Så det er topp!

Hvor langt er du på vei nå?

Takk for bilinfo!! Har sett litt på 1-serien, den er så fin! Og Saaben, faktisk. Ser ut til at vi lander på en Peugeot 3008, den nye som er littegrann SUV-aktig... mini-SUV... men må se bagasjen. Noen sier man MÅ ha stasjonsvogn, men... får se, jeg er ikke HELT på stasjonsvognskjøret. Har tenkt at det skal være en bil som passer med vogn uten å legge ned noen bakseter. Z3en går nok i innbytte når vi får ny bil ja, selv om jeg gjerne skulle kunne lagret den et sted.

Kjøpte forresten Maxi Cosi bilsete i går på Barnas Hus v Buskerud Storsenter, 900 kr i rabatt med Isofix (til og med i dag), kjempefin "Roasted Brown". Det var rart å bære den ut, følte meg veldig mamma! Og folk tittet rart på meg da jeg bar den inn i bittelille bilen he he... "ja jeg skal bytte bil", liksom. :) Men det var skikkelig stas å få en sånn babygadget i hus.

Skrevet

18 uker allerede, så gøy! :) Jeg er 9+4 i dag! :) På mandag er det et forster inni magen, og ikke en geleklump :)

Så koselig med babygadget!! :))

Maxi Cosi er jo kåret til de beste såvidt jeg vet, og sikkerheten er viktig for den lille! :)

Tror folk mener at man MÅ ha stasjonsvogn fordi 'alle' andre har det, og noen suv'er har ekstremt lite bagasjerom. Jeg ville uansett sjekket peguetten(slang i familien) :)) for å sjekke om det går. Er jo ikke noe kult å ha en bil man bare er passe fornøyd med. En annen ting som er viktig er jo lastehøyden, kjipt å måtte løfte vogna 1 1/2 meter opp i været for å få den inn, tror ikke dette er noe problem på 3008, den er vel såpass lav selv om det er en suv. Også er den kul da! :)

Vet at det går barnevogn i 1-serien, men det er veldig lite plass til andre ting samtidig så den anbefales ikke hvis dere skal ha en bil og ikke to.

Peugeot 3008

Bagasjerom 492 – 1604 liter

Bmw 1-serie

Bagasjerom: 330–1150 liter

Fant dette på nettet, så du burde fint ha plass til en vogn og litt til uten og måtte slå ned setene. :)

Skrevet

Topp topp topp!!!!! TUSEN TAKK!!!!!!

Helt perfekt! Ja, vi skal teste den før vi kjøper den.

Det er ikke aktuelt å ha en bil vi blir irriterte på. :)

9+4 ja, gratiss! He he. Snart ferdig med å være bamsemums, men å bli et ordentlig lite menneske!!! Spennende!!! Er du i form?

Drømmer dere mye om dagen? Jeg drømte at om hele fødselen i natt, måtte ta keisersnitt da babyen var veide 5000 g. Iiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! He he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...