aloha83 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #26 Skrevet 22. mars 2009 Jeg sikler veldig på Mountain buggy(som også er super i tvilling-utgave. Arven tilsier at det er mer enn stor nok sannsynlighet for å få to, men man vet jo aldri ). TFK er også fin, men der er jeg ikke så glad i sportsdelen. Buggaboo er jo kjempekul!
Mommom4 Skrevet 23. mars 2009 #27 Skrevet 23. mars 2009 Min svigerinne har Mountain Buggy i blå, den er veldig veldig fin! Tvillinger hadde vært morsomt, sikkert dobbelt så slitsomt, men.. Er du tvilling selv?
aloha83 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #28 Skrevet 23. mars 2009 Tror nok det er både morsomt og slitsomt. Mest slitsomt i begynnelsen kanskje Me man får ta det man får Er ikke tvilling selv, men det har 'hoppet over' et ledd før meg, og da øker visst sjansen. Det er også tvillinger på hans side og ingen av søsknene hans har fått tvillinger de tre gangene de har fått barn. Men så er det jo stor uenighet om hvem som egentlig kan føre den arven videre, men hvis det er begge så kan de jo hende vi ligger 'dårlig' an. Uansett så ønsker vi oss to, og da er man jo fort ferdige da! Ha en fin dag!
Mommom4 Skrevet 23. mars 2009 #29 Skrevet 23. mars 2009 Ja absolutt! Det som dukker opp i magen, det er topp uansett! Når de blir litt eldre kan de jo leke sammen og er på samme stadie i livet, så det er det jo veldig mange fordeler med. Jeg kunne tenke meg tvillinger selv, men vi har ingen tvillinger i familien. Spesielt siden jeg er 31 år allerede - og blir mamma om alt går etter planen når jeg er 32, og har lyst på 3 stk. (Det sier jeg nå da! hehe... ). Hadde vært kjekt med 2 stk i et jafs! Å det er så mye fine senger og vogner og alt mulig stæsj! Har begynt å sette opp excelskjema med "must have" og "nice to have". Gøy!!
aloha83 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #30 Skrevet 25. mars 2009 Har akkurat funnet ut at EL sannsynligvis er helgen etter bryllupet! Snakk om bryllupsnatt da Så smart å sette opp litser! Kan vi få en sniktitt?
Mommom4 Skrevet 25. mars 2009 #31 Skrevet 25. mars 2009 Hei!!! Eh... jeg må bare krype til korset.. EL = ? Jeg brukte litt tid på KS også (keisersnitt). Er ikke helt inne i dette sms-aktige språket. Når skal du gifte deg? Om en måned eller noe? Gratiss! Giftet meg i fjor sommer. Morsomt! Ah.... Eggløsning.... kaboom!! He he! Sniktitt kommer!
aloha83 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #32 Skrevet 25. mars 2009 Du er ikke den eneste som ikke skjønte bæret. Jeg fant en fin liste over forkortelser for en stund tilbake, før det skjønte jeg ingenting. Gifter meg 23.april også kommer EL sannsynligvis helgen etter, så det bir SÅ spennende. Håper du fortsatt nyter dagene som 'nygift'! Hvor lenge er man dete egentlig? Gleder meg til listefeber
Mommom4 Skrevet 27. mars 2009 #33 Skrevet 27. mars 2009 Hehe! Ok! Godt å høre! Dagene som nygifte nytes. Velger å kalle meg nygift i 1 år tror jeg hehe... trives med det. Liste (her er must og nice to have om hverandre, får ikke limt inn excel): Vogn Bugaboo Vugge Leander Seng Leander Stellebord Brio Wall stellebord for vegg Varmepose Bugaboo Bilsete Maxi-Cosi Cabriofix Trille Bugaboo bee Pleiebag Bugaboo Bløtt gulvteppe Lammeskinn Høystol som kan gjøres om Trekløver Taklampe som dimmer etter kl Lull, prod ila 2009 Babycare Stol for bord Gyngehest sau Bånsull Sparkebie Riktige leker Mumiuro Riktige leker
Mommom4 Skrevet 6. april 2009 #34 Skrevet 6. april 2009 Ja... her var det liv! = hehe! Hvordan står det til med alle sammen?
flise78 Skrevet 6. april 2009 #35 Skrevet 6. april 2009 HE HE....ja her blir det liv rai rai:-) det er nok mangen som prøver for tiden og blir for "slitne" for internett og barnimagen:-)
Mommom4 Skrevet 7. april 2009 #36 Skrevet 7. april 2009 He he! Tydeligvis!! Da kan jo jeg fortelle at jeg er gravid. Fant det ut i dag tidlig. Vært syk i 4 uker, og veldig slapp, kvalm og tørst. MEN - jeg trodde faktisk ikke grunnen var at jeg var gravid. Vi har jo ikke gått inn for det enda.... Tok en test for sikkerhetsskyld. Litt av et påskeegg! Håper det blir en bebis, hører om så mange som spontanaborterer..
aloha83 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #37 Skrevet 7. april 2009 Gratulerer! Håper spira sitter! Og takk for kjempefin liste! Her er det hektisk om dagen, påske, Svalbardtur og Romatur med bryllup så jeg gleder meg til skuldrene senker seg i Roma og vi kan begynne prøvingen på ordentlig. Forventer el noen dager etter bryllupet, så det blir en flott bryllupsnatt! )
flise78 Skrevet 7. april 2009 #38 Skrevet 7. april 2009 Gratulerer så masse, det er vel det beste påskeegget en kunne få:-) Klaff på første forsøk går jeg ut i fra?? Termin, er den rett før jul? Da blir det en sikkelig julegave også.....du har virkelig fått det til:-) Krysser fingrene for at det går bra. Holder du deg inne på siden her eller "går" du videre til andre forum...hadde vært hyggelig å høre hvordan det går med deg:-) Wow, litt av en dag for deg altså:-) Babystøv i drammen gitt!!
Mommom4 Skrevet 8. april 2009 #39 Skrevet 8. april 2009 Hei hei begge to! Misunner deg de reisene der altså! Lykke til med bryllupet og alt som kan skje på honeymoon'en! Vi var og i Roma, herlig by!! Det er veldig spennende. Vi har liksom bare hatt sex som vanlig, så vi har ikke sjekket EL etc enda. Fikk de testene i postkassen i går hehe. Men det er jo bare hyggelig, selv om det blir sent på året og man stiller svakere i forhold til barnehage etc.. Påskeegg og julegave i ett ja! He he. Får håpe lille frø sitter. Men jeg er forberedt på at alt kan skje, så ja.. Skal til legen 20. april for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Jeg føler termin er midt i november. Jeg tenkte jeg skulle bli her i forumet ja! :)
flise78 Skrevet 8. april 2009 #40 Skrevet 8. april 2009 Det er bra du blir, hyggelig å høre hvordan det går med deg. Keep us updated:-)
Mommom4 Skrevet 16. april 2009 #41 Skrevet 16. april 2009 Det skal jeg gjøre!! Bare spør om det er noe dere lurer på. Hilsen trøtt, tørst og k v a l m...
flise78 Skrevet 18. april 2009 #42 Skrevet 18. april 2009 Håper formen kommer seg og du føler deg noe bedre, ikke godt å være kvalm hele tiden. Nå prøver vi fra denne måneden, ikke helt optimistisk, men man vet jo aldri:-)
Mommom4 Skrevet 20. april 2009 #43 Skrevet 20. april 2009 Hei hei! Er 10 uker på vei fikk jeg vite i dag. Fortsatt usikre uker, så bare å ta det med ro. Fikk sikksakk/uklart syn i går og nummen i hånd, arm, nese, munn og tunge, så ble litt redd. Men det er visst migrene og helt normalt. Ellers mange tester å ta, men kjempekoselig fastlege - så jeg føler meg trygg på alt mulig. Lykke til med prøvingen! Hvorfor er du ikke optimistisk? Vi trodde ikke vi skulle få det til å gjøre det "teknisk rett", dvs når vi visste vi hadde EL. Har jo hørt så mye om alder etc. Men med litt flaks så funket det visst. Vi har ikke sex så ofte liksom.. hehe. Fortsatt herlig kvalm, trøtt, tørst etc...
Mommom4 Skrevet 20. april 2009 #44 Skrevet 20. april 2009 Og til Aloha83... Lykke til med bryllupet og kos deg masse!!! God bryllupsreise og lykke til med prøvingen du og.
flise78 Skrevet 20. april 2009 #45 Skrevet 20. april 2009 Det er godt å høre at du har god fastlege og at du føler deg trygg, det er kjempeviktig. Hvordan klarer du deg gjennom kvalmen? Migrene er noe dritt, har det selv, men meget sjelden, men fy fader det er utrivelig når det kommer..... Vi har levd litt farlig dem siste mnd uten at noe har skjedd så jeg har ikke så store forhåpninger. Vi har bestemt oss for å ikke teste så mye, bare kjøre på så ser vi hva som skjer. Akkurat ferdig med mens nå, så nå får vi kose oss dem neste 14 dagene og kanskje kan vi ha hellet med oss...det er bare å vente å se....I let you know. Drar på årene også, 31 i februar.....eggene er vel litt gamle:-) he he Har du lege i drammen??
Mommom4 Skrevet 22. april 2009 #46 Skrevet 22. april 2009 Tittei! Spennende!! Lykke til og ikke tenk så mye på det. Leste et sted at det var en fordel å få orgasme ca på likt, kan være en myte, men hehe det skader jo ikke å prøve. Ja, vi levde bare litt farlig vi og etter jul, og så skjedde det da i midten av februar. Men jeg hadde jo tenkt å gjøre det teknisk med EL-tester etc., siden veldig mange jeg kjenner har "skutt blink" kjapt på den måten. Jeg blir jo 32 i oktober, så ja.. årene kommer, men vi er ikke for gamle enda! hehe.. Det sier iallefall legen min, at jeg har mange år igjen om jeg vil ha flere barn. Jeg velger å tro på det! Hehe. Jeg, jeg har lege i Drammen, kvinnelig, veldig trivelig og tar seg god tid. Har veldig god erfaring m henne som fastlege også, hun setter alltid av tid og man kan få tid hos henne PÅ DAGEN når man er syk. Kan godt gi deg navnet på henne om du vil ha det, men vil ikke skrive det her. Hun tar gynekologiske undersøkelser og passer på slik at man kommer når man skal til Ultralyd etc. - Og så er det gratis! For et fint land! Man kan jo gå til Gynokologklinikken i tillegg om man ønsker det, men jeg følger bare løpet hennes. Hun har gjort det mange ganger før. Jeg trodde man skulle gå til jordmor etc. for det står det jo om flere steder, og de som bor i Oslo går som regel til jordmor. Men det er visstnok unormalt i Drammen, bare om mor veldig gjerne ønsker fordi hun er engstelig etc. Det er veldig få jordmødre på helsestasjonene her, og de har kanskje ikke så god tid til hver enkelt....? Men du skal kanskje på undersøkelser i Tønsberg du? Eller hvordan er det?
Mommom4 Skrevet 23. april 2009 #47 Skrevet 23. april 2009 En liten kontra! Snakket med en venninne i går, og hun hadde brukt en jordmor, som hun anbefalte på det varmeste ved Gynokologklinikken. Så da vet jeg ikke jeg...
flise78 Skrevet 24. april 2009 #48 Skrevet 24. april 2009 God morgen!! He he...har også lest at det er en fordel om det går for begge på likt, ikke alltid en får det til, men som min far sier; "en dråpe er nok"!! Vi har litt åpen og sær humor i barndomshjemmet:-) Jeg har en fantastisk lege i Horten, hun er forøvrig i barselpermisjon nå ....savner henne, erstatteren er ikke like bra. Hun sa til meg at jeg ikke måtte vente for lenge siden hun selv var 32 år første gang hun ble gravid og det hadde tatt lang tid. Jeg tror det er litt tilfeldig, noen har lettere for det en andre, uavhengig av alder.....vi får bare krysse fingrene denne måneden....5-6 dager til så braker det løs med egga:-) For meg holder det å gå til lege, men en jordmorsamtale før fødsel hadde vært greit ja.... Har hørt at kommuner ikke ansetter jordmødre på full tid. Der hvor jeg kommer fra på vestlandet har nylig ansatt en jordmor til, tenk deg på 15 000 inbyggere så var det ansatt en jordmor i 80 % stilling, helt horribelt synes jeg da...det sier seg selv, da får en ikke mye tid hos henne. Nå har dem heldigvis ansatt en til. Jeg har snakket med en del som har født på Drammen sykehus og er ikke fult så negativ til det lenger, men vi får se når ting skjer om hva jeg tenker da...veldig kort vei da:-) 3 minutter til sykehuset. Håper formen din er bra og at du kan nyte våren her i Drammen uten ¨å være så sliten og kvalm. Ønsker deg god helg:-) ps. er det en side her hvor det går ann å maile litt privat??
aloha83 Skrevet 27. april 2009 Forfatter #49 Skrevet 27. april 2009 Hei! Nå er jeg tilbake fra bryllup og ferie, så nå er prøvingen i gang! Kan du sende meg navnet på den flotte legen din? Tror du kan velge å sende meg melding fra min profil
Mommom4 Skrevet 28. april 2009 #50 Skrevet 28. april 2009 Flise78 - deg får jeg ikke sendt mail til via denne siden her. Sjekker du ut om det er noen innstillinger du må sette på eller noe? Morsom holdning i barndomshjemmet! Det er jo sant! En dråpe holder! Jeg synes det er så fascinerende jeg. Helt utrolig at det går ann å lage et nytt menneske... Aloha83 - deg har jeg sendt mail til. Gratulerer som kone! Håper dere hadde en kjempefin dag og ROMAntisk ferie! Sykehus: Ja, jeg har flere venninner som synes Drammen var bra. Så jeg tar Drammen, det er jo veldig kjekt med 3 minutter unna ja. Men jeg skjønner at du ikke har veldig lyst til å møte kollegaer når du skal føde. Vet ikke om du kan si fra om det, slik at du slipper de du kjenner? Lurer veldig på om jeg skal ta ultralyd på eget initiativ nå, eller vente til uke 17-18, som er det som er bestemt at skal holde. Det er så mange som mener jeg bør gå før. Har dere tenkt noe på det? Jeg vil jo ikke vite kjønnet, men det folk mener er å se at det er liv og hvor langt ute i terminen jeg er (korrekt termin) + at man på Majorstuaklinikken visstnok kan finne ut om det er noe avvik, eller om alt er ok med babyen. Vet liksom ikke om jeg vil vite noe om dette... Jeg tror det er verre om man får første barnet når man er 38-40 år enn 30-32, men det er nok veldig individuelt. Jeg har en skadet eggstokk bl.a., så jeg tenkte kanskje det også skulle ha noen innvirkning og var innstilt på at dette kunne ta et år... Lykke til begge to!! Dette går nok bra! Det gjør helst det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå