Mommom4 Skrevet 9. september 2009 #101 Skrevet 9. september 2009 Hei flise78. Koselig å høre fra deg. Hva er "8 pp"? Lykke til med testen, og hos den flinke legen. Tvi tvi til dere!!
Mommom4 Skrevet 9. september 2009 #102 Skrevet 9. september 2009 Aloha Aloha83! Spesielt morsomt nick, siden dere er på Hawaii! LITT misunnelig merker jeg hehe... kos dere masse. Og holde dere unna Nøffeflu ja. Det går nok bra! Åreknutene er midt på leggen, innsiden, to stk rett under hverandre. Har brukt støttestrømper når jeg har reist eller er sliten i bena, og sittet med de høyt - men detter en helg med "konstant" sparking, så poppet de frem. I natt var det enormt med sparking også, 2 timers søvn, så nå er jeg redd jeg skal få enda flere. MEN - det er visst noen som forsvinner etter fødselen.. så jeg får håpe det skjer. Eventuelle strekkmerker skal jeg kunne klare å leve med, men for meg som elsker å gå i skjørt, er det litt krise med disse åreknutene altså... er visst ikke noen garanti for å kunne fjerne de på noen måte heller... så får bare se an hva som skjer. Uansett, noe må man kanskje ofre for babisen? C-vitaminer var en idé jeg ikke har testet ut. Takk! Uke 29 nå og 3. trimester.. væææ... det nærmer seg... ) Må du sitte å forklare deg vedr. KS? Trodde det var eget valg jeg. Skjønner at det ikke er noe å glede seg veldig til... å sitte å forsvare seg. Lykke til. Det ordner seg nok.
flise78 Skrevet 9. september 2009 #103 Skrevet 9. september 2009 Heisann....8pp er 8 forsøket på å bli gravid:-) Vært hos legen i dag. Tatt prøver av meg og skal sjekke progesteronet samt ha gjennomskylling/ røntgen av eggledere om 14 dagers tid, da er det ivertfall gang på noe.-) Snart ferie nå, med gode eggledere og mye avslapping så kan det kanskje slå til, who knows??:-) Nyt svangerskapet og kos deg:-)
Mommom4 Skrevet 16. september 2009 #104 Skrevet 16. september 2009 Ok! Da forstår jeg. God ferie og kos deg. Tvi tvi!
aloha83 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #105 Skrevet 25. september 2009 Hei jenter! Har kommet hjem etter deilig ferie og er klar for rolig hjemmehelg før jobb igjen på mandag! Hvordan går det med dere? Flise: MASSE lykke til med ferie og prøving, håper at det klaffer! ) Ang. KS så må det søkes om fordi man må inn til samtale på sykehuset med lege og jordmor så skal de vurdere utifra medisinsk eller psykiske årsaker om du får det eller ikke. (mange som tror KS er det 'lette' utveien så de vil vel sile ut de som er redd for smerten ved å føde). Jeg VET at jeg har mitt på det rene og at det ikke burde by på noen problemer, men gruer meg til 'utspørringen' allikevel. Har heldigvis satt ned noen argumenter for meg selv sånn at jeg kan bevise at dette ikke bare er tull. Sammen med familiehistorien selvfølgelig. Skal til ny jordmortime neste uke så vi skal skrive søknad og ta en forberedende samtale da. Forbereder meg på det verste og håper på det beste.
Mommom4 Skrevet 29. september 2009 #106 Skrevet 29. september 2009 Høres deilig ut å ha vært på ferie og slappet av. Her er det fotballkamp eller noe i magen, og jeg er helt mørbanket og sover veeeldig dårlig om natten. Så jeg er supersliten. Får lov å jobbe hjemmefra, det hjelper litt. Men 100 % er hardt når armene dovner og hodet verker og hele meg egentlig bare vil sove... Lykke til med KS-greiene. Det går sikkert bra. Men greit å være forberedt likevel, mentalt. Ha argumentene klare. Ikke dumt. Gleder meg til å føde jeg.. "bare" 2 mnd igjen... nå begynner jeg bli lei. )
aloha83 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #107 Skrevet 7. oktober 2009 Tiden går så fort! Jeg har 'bare' 3,5 mnd igjen...i beste fall 'bare' 3 mnd. Synes ikke det er lenge siden jeg hadde rundet 12 uker og kunne fortelle den store nyheten. Fikk brev fra sykehuset i dag med innkalling til samtale i november, så nå går det virkelig fremover... Formen er fortsatt kjempefin, sett bort i fra noen smertehelvete-timer hos naprapat for å løse opp en låsning i bekkenet, så her er jeg høyt og lavt til enhver tid. Men tiden kommer vel for å ha hjemmekontor også er jeg redd. Håper alt ellers er bra og at du kan starte nedtellingen
Mommom4 Skrevet 12. oktober 2009 #108 Skrevet 12. oktober 2009 47 dager igjen til termin... rart... 19 dager igjen å jobbe. Formen har bedret seg, og de sylskarpe sparkene har blitt mer butte dunk. Så det er fint. Skal til sykehuset på torsdag og få sightseeing. Det blir spennende!
aloha83 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #109 Skrevet 15. oktober 2009 Hvordan var det på sightseeing i dag? Her er lillemann svært aktiv om dagen, ble vekket i dag tidlig av et skikkelig spark i blæra, så det var bare å stå opp og gå på do. Sjarmerende... Vi koser oss masse med spark og liv, og formen er fortsatt fin enn så lenge. Låsningen har blitt bedre, men det gjenstår noen behandlinger fortsatt. Satser på å bli helt fin før jeg blir for tung og formen daler. Har dere tenkt dere på barn & baby messe på Hellerudsletta i helgen? Vi har tenkt til å ta en tur ihvertfall, kan jo være noen supre tilbud!
Mommom4 Skrevet 19. oktober 2009 #110 Skrevet 19. oktober 2009 Hei hei! Sightseeing ble det ikke noe av, pga svineinfluensa. Alt med føde er stengt for alle. Forstår det. Så det ble bare en prat med en jordmor. Helt ok å få med seg, men det er litt vanskelig å komme på spørsmål rundt noe man ikke har gjort før. Jordmoren DREV ikke samtalen akkurat.. Men føler jeg har fått med meg det viktigste vedr. når vi skal kontakte sykehuset og hva man kan velge i av eventuelle smertelindrende saker. Og så er det greit å vite hvilken heis og etasje man skal ta. Og at de har ca 2000 fødsler i året på ca 50 jordmødre. Alltid bra med et sykehus med erfaring. Så om du vil ha mange svar ut av samtalen, så lønner det seg å skrive ned spørsmål. Jeg fikk litt jernteppe. ) Kynnere... kynnere.... ( Det er ganske vondt og forstyrrer søvnen mye nå. Om å gjøre å gjøre minst mulig har jeg skjønt. Gikk en tur på fjellet på lørdag, og hadde et heeeelvete hele natten. Da begynte jeg å lure på om bebisen var på vei ut. Ellers er sparkene mindre ubehagelige nå, mer tunge og butte. Store bevegelser. Nei, vi var på Beitostølen, så vi fikk ikke med oss messen. Var dere på den? Var det mye fint og rimelig?
aloha83 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #111 Skrevet 23. oktober 2009 Ahhh..skjønner. Kjipt å ikke få se noe, men greit å ikke ta risikoen både for deg og de som er der fra før av med hensyn til nøffenøff. Vi var en tur på messen og ble kjempeskuffet, den var kjempeliten og egentlig ganske dårlig. MEN, vi kjøpte en stelleveske med tilbehør for 400,- og i butikken koster kun vesken 1499,- uten tilbehøret, så det lønte seg jo på et vis.
Mommom4 Skrevet 24. oktober 2009 #112 Skrevet 24. oktober 2009 Veldig enig i det med nøffe!!! Forresten... hvor blir den av? Det er jo mulig å snike i køen for de som ikke er i risikogruppen... Jeg er i uke 35 nå, og GANSKE KEEN på å få tatt den FØR jeg skal føde. Merker jeg er litt urolig nå, siden "friske" mennesker dør også av den, ikke bare folk med kols etc. som man har snakket om før. http://dt.no/article/20091024/NYHET/499291329/1063/NYHET Hmmmm....
aloha83 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #113 Skrevet 25. oktober 2009 Kjente jeg ble MAKS oppgitt over den artikkelen. 4 sider i avisa på en lørdag om at man kan lure til seg vaksinen.....BLÆH!! Og vaksineringen starter 6. november på smittevernkontoret etter bydel, og siden jeg bor på Bragernes har jeg ikke 'rett' på vaksine før på søndag, så hvis mange sleipe sjeler benytter muligheten er de vel tomme før den tid. Mannen har vært syk i en uke nå, heldigvis ikke nøffe, og jeg har bare blitt litt snufsete, men med mine 27 uker kjenner jeg at jeg nærmer meg litt stresset ja. Snakket med fastlegen min og hun var ikke i tvil om at vi burde ta den. Jobber også på et sted hvor vi skulle bli prioritert fordi vi er en beredskapsbedrift, men det gikk i vasken. Så når alle hos oss er syke så står østlandet uten strøm....kan jo bli morro det også. Synes forøvrig at det har vært litt vel mye krisemaksimering til tider, med man skal ta forhåndsregler og særlig når det gjelder vaksineringet VET jeg at det er mange uspiselige mennesker der ute som kommer til å få den før de som virkelig trenger det. Leste forresten også at OL-troppen med trenere og støtteapparat er prioritert(riktignok etter risikogruppene, men WTF???) Det hjelper ikke om skigutta tar OL-medalje hvis det dør flere tusen andre mennesker her i landet. Sånn....dagens utblåsning! Hvordan er formen ellers? Her er det gaske bra, bekkenlåsning er ikke til å spøke med, men det går. Glad det ikke er løsning. Skal på 3D-ultralyd på St. Joseph på onsdag og gleder meg som en unge. ) Ser ut til at det blir tre unger i dette huset fremover
Mommom4 Skrevet 26. oktober 2009 #114 Skrevet 26. oktober 2009 Bra utblåsning!!! Jeg er heeelt enig! WHAT!! hvorfor skal OL-troppen ha den før vi som har et forsvarsløst barn i magen????HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg bor også på Bragernes, så da betyr det at jeg ikke får den (om det er mer igjen) før jeg har 2 uker til termin? Og så tar det 2 uker før den skal fungere? Å, stressa og irritert.... Om jeg ikke rekker å få den skal jeg grine meg til enerom!!! Ikke noen annens familie som skal komme å dra med seg ulumskheter på rommet. Stakkars lille nurket. Det er ikke noe gøy å være gravid nå merker jeg. Og jeg som IKKE trodde jeg kunne bli hysterisk for dette. Nå merker jeg det veldig. Vil egentlig ikke gå ut døra. 4,5 uker igjen. Ellers fin form, så lenge jeg tar det med ro. Heldigvis ikke bekkenløsning, hørt det er kjempevondt!! He he.. blir tre unger her og tror jeg.
Mommom4 Skrevet 27. oktober 2009 #115 Skrevet 27. oktober 2009 Ser at det blir søndag 8. november kl 10 som blir tid/dato for vaksinering. Tror kanskje det er lurt å være der før 10 pga kø.
aloha83 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #116 Skrevet 27. oktober 2009 Regner også med at det ikke blir mulig å parkere der heller....får vel få mannen til å kjøre meg bort og så bli hentet igjen når jeg har ventet i en evighet. 3D-ul i morgen tidlig...updates kommer! )
aloha83 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #117 Skrevet 28. oktober 2009 NY OPPDATERING!!! Vaksinering av barn og gravide Barn i risikogruppen på torsdag, gravide på fredag. Barn i alderen 6 måneder – 6 år med risikofaktorer nevnt under får tilbud om vaksine torsdag 29. oktober fra klokken 08.30 til klokken 15.00. Vaksinen koster 100 kroner (kontant) for alle. Dette gjelder barn med følgende risikofaktorer: •kronisk luftveissykdom •kronisk hjerte- og karsykdom •nedsatt forsvar mot infeksjoner •diabetes type 1 eller 2 •kronisk nyresvikt eller leversvikt •kronisk nevrologisk sykdom eller skade •svært alvorlig fedme De som ønsker vaksinering kan møte direkte på: Fjell helsestasjon, L. Grønlandsvei 33, 3035 Drammen Telefon 32 04 47 80 Gravide fra 4. til 9. måned får tilbud om vaksine fredag 30. oktober klokken 09.00 – 15.00. De som ønsker vaksinering kan møte direkte på: Smittevernkontoret, Schwartzgate 6 3043 Drammen Ingen timebestilling. Ta med personnummer ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Akkurat kommet hjem fra 3D, kjempefine bilder og kjempeflink lege på St. Joseph. Lille gull er veldig glad i å kose/leke med navlesnoren og å sutte på hendene så det ble mye bilder av ansikt med hender, hehe. Men vi fikk til slutt noen veldig fine bilder og fikk igjen bekreftet at det var en liten gutt i magen Nå er det påt ide å se på dvd'en vi fikk med før jeg må jobbe litt. (herregud så deilig det er med hjemmekontor noen ganger) Skal også på apoteket og hente babypakke i dag, ruller jo inn på 3. trimester på mandag
Mommom4 Skrevet 29. oktober 2009 #118 Skrevet 29. oktober 2009 Perfekt! Da blir det å troppe opp i morgen tidlig på smittevernkontoret! Takk!!! Pouh!! Gleder meg til den er tatt, så jeg kan slappe litt mer av. Å så fint å høre! Film også? Gøy. Navlesnoren er spennende ja! He he Så morsomt! Har vært og hentet pakke på apoteket jeg og Kjekt!! Hjemmekontor er behagelig ja, jeg hadde ikke orket å jobbe 100 % om jeg kunne vært hjemme noen dager pr uke. I dag er det legetur igjen, og nå skal jeg begynne hver uke. Siste arbeidsdag fredag om en uke. Det blir deilig. Vikar på plass fra mandag. Hurra.
Mommom4 Skrevet 30. oktober 2009 #119 Skrevet 30. oktober 2009 Var på svangerskapskontroll i går, og legen min hadde spart en sprøyte til meg. Hun hadde fått 25 stk, på 200 risikopasienter som hun har. Og så fikk jeg den ene. VELDIG glad for det. Men det virket som om vi kanskje må ta den en gang til. Støl i armen og rennende nese, ellers ok form foreløpig. Skal du ta den i dag?
aloha83 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #121 Skrevet 30. oktober 2009 Tok den i dag ja, merker foreløpig igenting. Håper det fortsetter sånn De sa ingenting på smittevernkontoret om at man skal få en dose til , og har lest litt forskjellig om det så jeg vet ikke helt. Fikk beskjed av jordmor om å melde meg 'syk', være hjemme og ikke gjøre noen ting og drikke masse vann. Så her ligger jeg på sofaen med laptopen i fanget. Godt med helg!
Mommom4 Skrevet 30. oktober 2009 #122 Skrevet 30. oktober 2009 Så deilig! Godt å få tatt den. Da har vi gjort det vi kan. Det sa ikke legen til meg. Jeg var på julebord i går og jobber 100 % i dag egentlig, så jeg må ta igjen litt på søndag tror jeg, sov hele formiddagen i dag. 1 uke igjen på jobb. Hurra. Klar for å bare småfikse hjemme, drikke te, tenne i peisen og lese bok om hva som skjer etter fødsel. ) Vi får bare fortsette å følge med på nettet om doser. Hør med venninne at det bare er barn som trenger to, fordi de får halv dose. Kos deg!! God helg!
aloha83 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #123 Skrevet 1. november 2009 Så deilig med bare 1 uke igjen å jobbe! (kjenner at jeg egentlig er ganske misunnelig ja, har selv 9 uker igjen i forhold til terminen, men skal på KS-samtale på sykehuset på tirsdag så det blir nok et par uker kortere ja(jippiii). Godt at vikaren er på plass også, da går sikkert uken din kjempefort! Vi har ingen vikar for meg, men det begynner en nyansatt 16. nov som jeg skal ha opplæring på i en del av støttesystemene han skal bruke i sin jobb så regner med at de to siste ukene i november kommer til å fly av gårde. Og plutselig er det jul!!! (hjelp!) Har forresten hørt at Gro Nylanders bok Mamma for første gang skal være veldig fin for oss 1.gangs jenter. Du kan jo kvalitetssikre det du kommer over og komme med tips! Håper de siste ukene blir noen deilige, koseuker hjemme med god stemning og forberedelser til det nye livet som venter. Har dere forresten fått byttet bil? Og hva ble det? Vi er i gang med å bytte vi også og synes det er kjempemorro og gå rundt og se og prøvekjøre. Men det er DYRT da... men bil må man jo ha :-)
Mommom4 Skrevet 1. november 2009 #124 Skrevet 1. november 2009 Ja, blir deilig med litt fri fra jobben og skikkelig koselig jul merker jeg! Siden jeg skal ut i permisjon har jeg ikke vært involvert i de mest spennende prosjektene på jobben det siste halvåret, så jeg er litt lei av å bare produserer annonser/reklamekampanjer og ikke lage store websider etc. Det er faktisk den boken jeg leser!!!! Den virker kjempebra. Begynte på den i går!! Anbefales så langt, veldig glad for at jeg har begynt på den. Anbefaler deg å begynne på den før du skal snakke med evt. jordmor på sykehuset - som jeg gjorde og ikke visste helt hvor jeg skulle begynne, og hva jeg skulle spørre om. Nå vet jeg mye mer om alle valg og alle forskjeller fra jordmor til jordmor, ting som praktiseres forskjellig og hva som virker bra for det nyfødte barnet, som egentlig er logisk - men som jeg ikke har tenkt over. Det ble en brun Peugeot 3008, og den har kommet. Skal hente den på lørdag. Den fikk vi akkurat vognen inn i bak. Elsker det store panoramataket, det var egentlig det som "solgte meg", ellers er jeg bmw-fan og cabriolet-fan, men nå må jeg tenke på andre enn meg selv... Har dere noen favoritter så langt? Koster penger ja, alt man skal ha... er nesten i mål med alt. Deilig. Kunne selvsagt ha valgt en seng fra IKEA i stedet for Stokke f.eks., men den er bare så nydelig - og lur med hjul. Lykke til med KS-samtalen!
aloha83 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #125 Skrevet 1. november 2009 Da skal jeg ut å kjøpe bok på mandag!!! Tusen takk for tipset! Gratulerer masse med ny bil!!! Vi har en Saab og en Bmw, og lurer på å bytte ut begge, Saaben er lagt ut for salg, men holder litt på min lille 1-serie enn så lenge. (barnevogna går faktisk baki den, må riktignok ta av et hjul, men det funker). Har vært å kikket på både 3-serie og 5-serie, og fikk et kjempetilbud på en 5-serie hos Stenshagen så lurer på om det blir den. Sliter med at alle bilseter er brede siden jeg er en liten pingle, og er derfor kjempefornøyd med 1-serien som man kan blåse opp setet på i alle retninger Fikk selvsagt ikke de setene på 5-serien(da må man over på komfortseter som er skikkelilig luksus og koster en dullion, NOT an option), men 3-eren har de da. Cluet er bare at en ny 3-serie koster pittelitt mindre enn den demokjørte, nye 5-serien. Fornuften sier 5-serien, som har riktig utstyr, riktig farge, enormt med plass...ja ALT vi kan tenke oss(til og med panorama soltak).... Skal ringe for å få prøvekjørt den til uka for å dobbeltsjekke setene en gang til. Vi har også kjøpt Stokke seng, og jeg kan ikke la være å glise hver gang jeg ser på den. Snakk om å være fornøyd a! og enda har ikke ungen kommet enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå