Gå til innhold

April/mai prøvere fra Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen fra Drammen og omegn som blir prøvere i april/mai?

Hadde vært koselig å holde følge! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lier her:) har dere vært sammenlenge eller? blir det deres første? vi har vært sammen i litt over 4 år, samboere i 3 år, . jeg jobber som frisør . blir vår føste prøving dette, gleder meg så masse!

Skrevet

Henger meg på her. Bor i Drammen og skal prøve fra april.....:-)

Skrevet

Spennende å se at det er flere her. Vi er 26 og 33, har vært sammen i 6 år og prøver for første gang. :)

Gleder meg masse og klarer nesten ikke å vente.

Skrevet

Jeg er 31 og han 30, vært sammen halvannet år, håper det skjer noe på våren ja:-) Vi får følge med hverandre.

Noen som har tenkt på sykehus, jeg vil helst ikke i Drammen.Har lest en del om Tønsberg, mye mer alternativer der.

Skrevet

Sykehus ja....

Jeg skal ha KS på Rikshospitalet, en del familiehistorie som tilsier det.

Så jeg satser på at det går greit uten å måtte sloss for det. Men orker ikke ta bekymringene på forskudd heller. :)

Skrevet

Hei igjen....jobber selv i helsevesenet så jeg kjenner systemet. Det kommer litt ann på problemer og evnt problemer som oppstår, men slik jeg forstår det gjennom det du skriver så er det familiehistorie som tilsier ks og da er den ganske klar. Har selv jobbet på sykehuset i Drammen, grei arbeidsplass men er ikke videre kjent for å ha diverse hjelpemidler tilgjengelig på føden, i tillegg kjenner jeg en del folk der og har lyst til å være anonym når jeg først skal føde, derfor tror jeg at det blir Tønsberg på meg om jeg ikke får en veldig kjapp fødsel ( det har vi familiehistorie på).

Sluttet på p-pillen for 3 mnd siden, fått tilbake mens og alt, men har etter første syklus ikke hatt eggløsning og det bekymrer meg litt. Drvier og tar tester, men dem slår ikke ut......vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kanskje prøve akupunktur......I mnd igjen og vi er klar ivertfall:-) Det blir gøy:-) PÅ ALLE TENKELIGE MÅTER:-)

Skrevet

Bra gruppe! Peiler inn på april/mai :) Første gang vi skal prøve på alvor.

Skrevet

Forresten.. ja.. Bragernes her :)=

Jeg 31, han 30.

Skrevet

Hei!

Jeg forsøkte også dette med eggløsningstest forrige måned, og fikk heller ikke noe utslag. Men jeg føler at jeg startet for tidlig, at jeg skulle ventet noen dager til.

Jeg har ikke brukt p-pille de siste 10 årene, fordi jeg ikke helt liker tanken på p-piller (har hørt at mini-pille er bedre, men ikke kommet meg dit), så jeg vet ikke hvordan det er med p-piller.

Har ikke vært gravid før, aldri forsøkt før - men jeg kjenner til flere som har brukt litt tid på å "treffe" eggløsningen med testen.

Er ikke Drammen så bra altså... huff... det var litt skummelt...

Skrevet

Hei igjen!!!

Tror ikke medisinsk sett at Drammen er dårlig, men jeg er litt avhengig av at det er litt alternativt og behagelig atmosfære og ikke så sykehusprega....litt sær er jeg nok, he he! Vil nok helst hatt hjemmefødsel:-) Bor 3 minutter unna sykehuset!

Jeg bomma på eggløsningstest den første mnd etter p -piller. Trodde jeg fikk eggløsning i det jeg kjente det i magen men utslaget kommer ikke før en dag eller 2 etter. Nå kan jeg jo si at jeg hadde eggløsning med positivt utslag i dag så jeg er så fornøyd.

Prøv med engangsstiks, og da prøv fra dag 10 til dag 15 etter første dag mens......jeg hadde forøvrig på dag 17 og har brukt ca 10 stk den siste uken:-)

Sitter her og funderer på om vi skal prøve fra april av, slår det til 1 gang vil vi få problemer med tanke på at jeg er langt ute i svangerskapet i oktober og vil få flyforbud...men det skal vel godt gjøres at det slår til med en gang.....funderer funderer:-) Vi har en 5 ukers tur som venter oss i begynnelsen av oktober......

Skrevet

He he...det samme som oss, gulskogen:-)

Skrevet

Hei hei!

Ja jeg kunne også tenkt meg føde hjemme, i badekaret :)

Eller et koselig sted med badekar. Men jeg har fått anbefalt at førstefødsel absolutt er best om skjer på sykehus, og har slått meg til ro med det. Så får jeg heller lete opp en annen mulighet på barn nr 2 om vi skulle få det.

Takk for tips!! Jeg tok fra 10-16 dager etter mens - ingen utslag. Så neste gang tenkte jeg ta fra 12. dag og utover til det treffer. :)

Aha! Så deilig med 5 ukers ferie da! Det er kanskje det er litt ubekvemt å fly om man har stor mage, men det kommer vel ann på hvor langt det er. Man kan kanskje oppsøke legen og høre om det er ok, det er sikkert veldig forskjellig fra person til person/flyselskap til flyselskap også, om det er ok eller ikke. "Babymoon" har jeg sett de kaller det noen steder, å reise på en ferie den siste måneden før babyen kommer. Fristende å reise til varmt sted å bade med stor babymage. :)

Skrevet

Bragernes her også! :)

Dette var morsomt! Så mange i nærheten. Håper det klaffer for oss alle sammen! :)

Skrevet

Hei igjen!!

Det var slik med meg i forrige syklus, da hadde jeg ikke eggløsning i det hele tatt, men nå i går var det merkbart utslag på stiksen:-) Du får bare sjekke hver mnd, det kommer etterhvert....tar litt tid å komme i gang etter p-piller og mini piller....forresten, kjenner du når du har eggløsning og hvor lang er syklusen din sånn ca??

Skjønner godt at du ønsker å føde på sykehus første fødsel, jeg er litt ambivalent....det blir tønsberg på meg i såf all, buskerud har bare et badekar på alle fødestuene...det synes jeg er for dårlig.

Ang ferie har vi bestemt oss for å vente til mai fordi det er i faresonen med meg om det skulle slå til på første forsøk i begynnelsen av april, da har jeg termin rundt juletider og vi er ikke hjemme før 9 november....so that is risky buisness!! Så her blir det 6 ukers venting....men men, vi går mot lysere tider og det er mye å glede seg til:-)

Babymoon ja....den har jeg ikke hørt før:-)

Skrevet

Tittei!

Jag bruker jo ikke p-piller, så sånn sett skulle det ikke være noe i veien for eggløsningen. Ja jeg TROR jeg kjenner når jeg har det - men jeg vet jo ikke. Men det må jo være det liksom? Har notert med datoer der jeg tror jeg har det. Blir spennende å se om det stemmer når jeg skal ta tester neste måned. Føler meg litt som min egen forsøkskanin :)

Jeg tror jeg skal se på Tønsberg selv, bare for å sjekke ut. Er jo ikke dumt å høre på råd. ;)

Ok, ja det er sikkert det beste. Man vet jo aldri hvordan graviditeten blir. En venninne av meg måtte ligge i sengen i 2 mnd før hun fødte.

Men - vi satser på at det ikke skjer oss, gjør vi ikke? :) Jooo..

Babymoon tenkte jeg at jeg skulle ta om jeg orker. En langhelg på noe spahotell eller noe. Babymoon: http://en.wikipedia.org/wiki/Babymoon

Ha en fin søndag!

Skrevet

God kveld god kveld!!

Da har du den fordelen at du ikke har putta i deg diverse hormoner som kan ta lang tid før dem kommer ut av systemet. Det er ganske ømfintelig med tanke på måling av eggløsningshormonet, varer maks 24 timer....så det er ikke alltid lett å treffe. Jeg bruker disse papirstiksa som jeg får kjøpt billig på nettet.....dem funker bra....

Ja, sjekk tønsberg, dem har to forskjellige avdelinger....en som er uten smertestillende, er nesten som vanlige rom, greie og behagelige jordmødre, med badekar i hvert rom. Det har dem også på den ordinære føden....jeg reiser nok med 50 minutter med rier for å få det behagelig når jeg først er kommet frem en å reise 3 minutter til noe jeg helst ikke vil til.....kjenner alt for mange på sykehuset i Buskerud siden jeg har jobbet der selv, ser forann meg pusting, pesing og et knallrødt hode.....ikke akkurat slik jeg vil vise meg for kollegane mine...he he...er nok litt sær og bestemt ja:-)

Jeg håper for min del at formen er bra når vi reiser til Australia, jeg krysser fingrene for det.....babymoon ja:-)

Ha en riktig fin kveld!

Hilsen nattevakten:-)

Skrevet

Hoppla hei!

Hvor på nettet shoppet du de stiksa? Det høres ut som en god ide!

Skjønner deg veldig godt når du kan møte på kollegaer etc. Det er jo jobben deres, og de er sikkert profesjonelle, men likevel.. det er litt corny!! Synes ikke det er så sært. Jeg hadde ikke ville født forann mine kollegaer liksom, hehe!

Tønsberg må jeg sjekke ut ja, det høres veldig trivelig ut.

Australia wow! Der har jeg aldri vært, men det høres jo veldig gøy ut.

Håper du er i fin form! Det er jo en lang reise. Men det går nok bra!

Kan ikke ta bekymringer på forhånd. Men det er sikkert lurt å vente en periode til med baby ja.

:)

Skrevet

god kveld igjen og i dag har jeg fri:-)

Husker ikke helt hvordan jeg fant urinstiksa, men om du går inn på det tomme rommet vi har på denne siden ( den åpningen ovenfor "alle artikler") og skriver eggløsningstester så får du opp flere sider. Det er en dansk side, billigt og greit og en betaler med kort og får dem i posten etter 2 dager, kjempegreit og det fungerer veldig bra.

Australia gleder vi oss masse til, har studert der og vært på ferie flere ganger så nå skal gubben og et søskenbarn av meg reise nedover i oktober......blir stas!!

Nå er det film i stua og en kveld hjemme uten å være på jobb, herligt!!

God kveld fra gulskogen:-)

Skrevet

Hei!

Fikk tips om siden babyplan.no av en venninne.

Så da er det bare å bestille tester. Jej!

:)

Skrevet

37 dager til vi starter! :)

Jeg gleder meg så sykt mye og har smugtittet litt på vogner alt...

LITT tidlig, men men. :)

Skrevet

He he!!! Jeg har startet jeg og! Bugaboo er klart favoritten!! :)

Hvilken vogn har du lyst på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...