Gå til innhold

Tråden


Molait

Anbefalte innlegg

Hadde ikke sånn søskenrus du hadde tror jeg. Kan ha noe med at poden var 8,5 år og stakk ut med kamerater eller spilte PS :) Blir sikkert bra rus med 4 unger i hus! Om ikke annet kommer jeg sikkert til å ha ønske om å ruse meg...

 

sm fra uke 20 koster meg en del penger altså. Men kan jo sikkert gå ned i %. Venter på den magiske tiden svana snakker om. Par uker nå...så kommer overskuddet:) Eller vaffal nok skudd til å orke dagen.

 

Ikke store saken?! Jaggu godt man er snavvel dah!

 

Også på bursadgen sin da! Men..litt kult og...eller altså..skal man først gå... rundet av med ja. Kanskje litt leit for de som er igjen, men de vil alltid tenke på han ved bursdagen..og ved dødsdagen...nå blir det bare en dag! Assa ikke at de ikke vil tenke på han, men du skjønner hva jeg mener.

 

Ellers er jeg i dag i 2tri:) Helt glemt det jeg. Så det tilfeldigvis da jeg leste overskriften på 1tri. Så mange som teller ned minutter til 2 tri og her valser jeg inn og forteller at jeg glemte hele driten og hadebra:)

 

M er vel snart hos amamannen...tror de liker hverandre bedre enn de liker oss altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jaggu godt man er snavvel dah!" Dette var for Molsk til at jeg klarte å ta den. Men jeg mente det i hvert fall postivt. ;)

 

Du får finne deg en midlertidig sugardaddy som kan spose deg når du er sm. Kan ikke noe om sm og sånn så har ikke peil på hvordan man ender opp økonomisk. Sjekk hva som finnes av evt. støtteordninger for twins i kommunen. Før var det jo mer sånt, men her vet jeg de har kuttet ut mye fordi det var så mange som fikk twins plutselig.

 

Grattis med 2. tri. Blir jo kanskje ikke like "oj" når det er 3.svangerskap eller... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 2. tri:)

 

Hvordan føles det å være hjemme igjen Tiny? Går det greit? Lurer på om kanskje jeg og M kan komme en liten tur på dagen i morgen? Passer det tror du? Har du tid og ork?

 

Jeg blir nesten kvalm av sånne som deg, sessa:) Sånne som snakker om søskenrus og babyer som sover hele døgnet så man får gjørt sååå mye, og endelig får lekt med storesøsken..

Har ikke sett så mye til det her ennå. Har vært heldig og fått en som sover godt om natten jeg, men som til gjengjeld krever mor hvert sekund av dagen:( Nå er jeg drittlei og vil trene! Men nå vente med sats-trening til han klarer å sove en times tid i vogna si...

Synes egentlig de første ukene har vært ganske dritt jeg, selv om jeg liker'n altså:) Han er heldigvis blitt bedre da, men fortsatt ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen Mtg...

 

Velkommen hjem Tiny-vi vil også komme på besøk-men vi tenkte på i morgen? Sambo og tulla vil være med også. Gi beskjed når du vil ha oss der-kan friste med presang;)

 

Og grattis med 2.tri ja.

 

Jeg er dårlig mor og putta lillebror i vippestolen i natt jeg... for min baby sover ikke godt om natten og ikke sover han på dagtid heller-annet enn oppå meg. I natt gikk han og jeg ned i stua så sambo skulle få sove godt-han skal jo på skolen så han må sove. Men jeg var supertrøtt og lillebror kava så jeg putta han oppi vippestolen og der sovna han. Klokka var jo rundt 5-så han sov der ikke heile natta-2 timer ca så kom Leo tuslende ned og lurte på hvorfor mamma sov på sofaen.

 

Og hvordan går det med lekkasjen Mol?

 

(og sessa-jeg synes tiden hjemme var litt magisk jeg og rett etterpå-nå er den ikke magisk lenger....)

 

TRØTT! men lillebror er jo nydelig da. og han veide forresten 5850 tror jeg det var på 6 ukers kontrollen i går. 39,5 rundt hodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snavvel er trøndersk for smågodt;) Så er mer 1dsk enn molsk egentlig.

 

Lakkasjen er tettet. Tror jeg.

 

Vippestol er da fin soveplass. Vaffal bb sin. Litt sånn hengekøye. Samma f bare ungen sover sier jeg:)

 

Ja vi tenkte jo og evt i morgo. Ønsker du å få samlet til masse på en gang og såvære ferdig Tiny, eller vil du ha oss i mindre puljer? Blir E og meg. Kanskje mannen og. Litt avhengig om mannen din er hjemme. Jada han ser jo på tassen (haha vurderte ikke Tassen eller?) men så er nok ST mer interessant vil jeg tro;)

 

Jeg ønsker masse magi til høsten...

 

Ja han er ikke underfora den pjokken din ama;)

 

For lang sykemelding fører til at man ikke får feriepenger sessa. Er et visst ant dager og så får man ikke feriepenger av det fra nav. Er jo ikke så krise, men kjedelig neste sommer da. De fleste tvillinggravide havner i den situasjonen at de vaffal taper noe.

 

Nei nu er der lunch!

 

Fredag 13 er det og!

 

Helg og!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med mett og nyskiftet gutt på fanget :)

 

Har nå avtalt med mtg og ama og komme imorgen, så om du har lyst molle kan du ta turen da du også. Greit å få samlet endel besøk nå i begynnelsen så kan man ha noen helt hviledager også!

 

Jeg må ut å kjøpe babytøy jeg... Han har jo bare 1 pysj og 1 bukse som passer, resten er litt stort.. Har bodyer og strømpebukser da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal de dit da? Og hvordan kake vil du ha? (går ut fra at grøt utgår...liksom det man skal gi)

 

Hvilken str bruker han da? Inne er det jo greit med body og strømp, men hender jo man skal ha'n med ut å vis'n frem:) Kos å handle litt og da. Kanskje greit vente med superhandling til værste besøkrushet har lagt seg. Ellers kan sikkert meste byttes vil jeg tro. Også er det gøy å faktisk plukke ut noe man selv liker..hehe

 

Er tom for jbb jeg. Sitter og later som jeg jobber. Jalla. Kan gå halv fire vil jeg tro, men da må jeg jo jobbe den inn igjen. Jalla. Hvorfor ikke bare få par timer fri en fredag ettermiddag når hyller er tomme og alt er gjort?? Jalla.

 

Skal folket ellers i helgen da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke så mye magi og "stas med baby" sist så jeg synes jeg fortjente litt sove baby denne gangen altså! ;) Men den magien varer jo ikke så lenge. For vips så var det midt på natten og nt og jeg sto med hver vår unge på armen som måtte skiftes på. Lo godt av det dagen etterpå altså. Nå er magien tilbake hver gang barna leker sammen. Frøkna er verdens beste storesøster altså! Passer stort sett godt på lillebror og snakker til han med mine ord. "Lille vennen, jeg kommer snart! Går det bra? Lille frøken!" eh... ja, bruker kanskje noe av det jeg sier til henne også. ;)

 

Dritt at man mister feriepenger, da! Hmm... skrive brev til rimi-hagen og be om litt penger??

 

Husker ikke om jeg skulle kommentere noe. Skriver her, mater baby og ser på tv samtidig... hjernen klarer ikke mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jo ikke når de kommer da.. Bare at de kommer imorgen :D

 

Han bruker str 50 nå, men er nok ikke mange ukene som det passer tror jeg, for han var jo 50 cm ved fødsel..

 

Kake :) Jeg liker kake!!!

 

(og -10 kilo på 3 dager er jeg ganske happy for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooo...jeg kom hjem fra sykehuste -3 kg. Kan nevnes at barnet i seg selv veide 3700. Jada! Varmt og sommer og vann, men likevel da! Hvem fan går OPP etter fødsel da?!

 

Lå på sofa da M kom hjem med E. Vi så på Madagaskar og kosa oss masse:) E forsvant og jeg lå med magen ute. M fikk litt skjokk..hehe. "ja den der kan du ikke skjule stort lenger!" (no shit) Er nå som jeg var borti uke 18 med E. Uke 28 med W vil jeg tippe. Jeg kommer ikke til å se ut på slutten! Seriøst jeg kommer ikke til å se ut...for magen vil dekke all utsikt!

 

Greit å ha noe klær som passer de første ukene og da. W var 54, men han brukte 50 først han og.

 

Hvordan kake sa jeg...ellers blir det ingen kake. Kan hende jeg ikke gidder lage sån kake uansett men da får man se. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se magen din molle!! Blir nok tungt nok utover ja.

 

Jeg gikk også opp på barsel. Var minus 4 kg etter 4 dager. Ungen var 4,5.. Men etter 12 dager var jeg minus 14 og der har det stoppa.Eller, har vært flink og gått neden kg siste uka. Bare 15 kg igjennå.....

 

Jeg skal slutte å fullamme....tror jeg. Orker ikke mer jeg altså.. Vil ha unge som er mett i mer enn et kvarter i slengen.

Han går jo nok opp i vekt, men jeg ammer også heeeeeele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du også finnes der ute MtG! Så det ikke abre er jeg som kommer hjem feitere..sukk. Men vi vet også at vi kan ta av jævlig mange kg om vi bare gidder tenke et halvt år og det er en bag i enden;) Utpå sommeren vil jeg tro du er riktig så smekker altså...mens jeg ser ut som Keiko. hahaha om ikke annet får du alltid gå siden av meg så føler du deg så slank og lekker at:))

 

Så begynn gi tillegg da vel. Gutten er jo over 6 uker nå. Du hadde vel merka om det bare var økedøgn...mener virker jo som det har vært sånn meste av tiden. Uansett så skal tiden hjemme være kos. Og blir det bare mas så finner man ny løsning. Nå daler nok prod. noe om du gir tillegg, men sånn hadde du det jo med G, og gikk jo fint da.

 

Når skal folket til Tiny i morgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal øve litt med flaska. Han blir så sint på den og må ha litt pupp før det er greit med flaske:) Fått en flaske nå og er blid og fornøyd. Blir nok til at vi går mer og merover på mme tror jeg, men vil amme litt vedsiden av så han får i seg antistoffene. Hvor ofte skal den egentlig spise i døgnet a? 5-6?

 

Gleder meg til å være fin og slank når du er keiko. Nå har du hatt din slankhetstid når jeg var feit:)

 

Vet ikke når vi skal til Tiny. Kanskje klokka 11???? Når vil du ha oss der, Tiny?

Vet ikke om V blir med. Han har masse jobb som må gjøres. Men du? StoreT ville at V skulle installere den alarmen? Om dere skal ha den tilkobla mobil så må dere ha et simkort og et kontantkort. Det vet han ikke hvordan man fikser. Ellers kan dere ha sånn at det bare uler hjemme hos dere. Det har V programmert den for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg sagt at jeg er alene hjemme? Uten mann men med barn da. Er aldri alene så dette er igrunn deilig.

 

Magisk ja, jeg har vel vært igjennom de fleste stadiene b are i dag:)

 

O er fanststisk storebror, og i dag morgen så ba jeg ham gå bort der for å ikke stå oppå meg når E skulle sove Så lovet jeg at jeg skulle legge henner fra meg. " stå her " sa han og sto som en påle 5 meter fra meg :)

 

E vekket O med vrææææl i dag morgen Da er det ikke magiske øyeblikk.

 

Han er supergod med henne koser og låner henne Flode, det tror jeg er det snilleste han vet.

 

Jeg har en jente som ikke spiser hele tidenn, jeg syns hun spiser skjelden og dytter stadig pupp, men blir svart med et vræl.

 

hvor stor er den magen da du Moll? Fikk du tidlig mage med E, du fikk i alle fall stor:)

 

Ja om du har erfaring med G så kjør på du Mtg...

Min 4 mndrs veier nå 7 kg, det er da ikke noe å skryte av til vekt?

 

Blir vel i overkant om vi også kommer i morgen tiny? har gaver til gutta boys, men har ikke fått levert.

 

Ja hoi

 

hva mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene? Ja mener jeg så noe om at mannen hadde 3 uker fri...hehe. Har ikke han perm? Betyr ikke det at han skal være der babyn er? hmm. Kanskje godt med alenetid og?

 

Fikk ganske fort mage med E. Hadde jo et barn fra før som hadde tøyd meg bra. Også rakk jeg faktisk få mage med den jeg mistet i uke 13. Og det var ikke mange mnd før, så muskulaturen var nok fortsatt påvirket. Magen varierer fra tidpå døgnet. Om kvelden er den størst. Er jo ikke giga da, men til å være rett over 12 uker er den stor ja:) Kan skjule på jobb om hettegenser.

 

Egentlig synes jeg det er rart man ikke kjenner liv når det er to puddinger på 9 cm her seg der inne. Er snakk om 18 cm baby da! Også må jeg le på 1 tri hvor det virker som halvparten kjenner liv i uke 11-13. Gjerne førstegangs og. Også ser man på tvillingforum at de kjente liv i uke 15-20, mest i uke 18. Flere med barn fra før. INGEN på lang tråd kjente før 15. Og der er det to. Uke 11 liksom....jeje

 

Husker ikke vekt som er skryt når jeg Herk, to long ago:)

 

Søte storesøsken, lurer på hur E blir. (flodelån er stort!)

 

5-6 ganger høres norm ut. Spør på skravle, men for guds skyld ordlegg deg sukkersøtt. Eller samma fan du får nok pepper uansett. Lurte på å hente opp den tråden din altså. Makan til kjærringer!! Har sikkert lengst erfaring med barnebursdager av dem alle og jeg er enig med du MtG. Des. var du hele tiden høflig og fikk masse bortinattadritt tilbake?! Dji, enda godt du klarte få silt fløten...altså fant oss her på dib;)

 

11 er bare ikke tidspunkt for oss. E sover jo straks da. Gjør ikke G? Lurte på før sov, men fant ut at tror det er greiest vi kommer etter sov. Greit å slippe folk på besøk før man får på seg klea og;) Nei men da fikser jeg noe muffins på formiddagen da vett, så blir det så bra. Ja ble muffins. Standard. Fikk lyst på selv..hehe. Nei så da tenker jeg sånn mellom 14-14:30? Høres det ok ut Tiny?

 

Hvilket land er det greit å kjøpe vogn fra? Tenker pris/toll/forsendelse++

 

E er ille i huden igjen:( Ansiktet er ganske fælt nå. Også rundt øynene da. (ikke lett smøre med krem som ikke må i øynene på lokk og under) Og rundt munn. Og fingrene. Så litt blod på ene fingern i dag. (ikke kløblod, men sprekkblod) Uff det er vondt vett. Lille bolla mi.

 

Spise club sandwich og se film jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars E da! Huff, ikke godt med sprukken hud.

 

Vi kan ta en tur i 14-14.30-tiden hvis det passer best da. G pleier ikke sove før i ett-tida han.

 

Har hatt ute slutte å amme-tråd på skravle i dag. Det gikk ganske bra det:)

 

Jeg husker G var 6,6 på 3 mnd-kontrollen. Det var vel ganske normalt tror jeg. M var 5520 g nå på torsdag, 6, 5 uker. Melvin har vokst fra Michael:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gitt mme så jeg skal ikke si noe, men er det ikke greit å kunne amme litt så du slipper å ha med mme? Siden du snakker om å slutte mener jeg. Ikke noe legge seg oppi ditt valg dette her , kun et spørsmål. Jeg tenker på flaske som ork selv.

 

Min E var like stor som din M når hun var 5 uker

 

Uaa huden :( Jeg bruker noe som heter lapis på sprekker, det er helt flytende og pensles på . Det gir misfarge på hud klær og alt det kommer borti så det er litt klønete, men det tørker på 1,2,3 og da farger det ikke av.

 

Hør ev. om du kan ha det på sprekker om du ikke rår over dem med fuktighetskrem.

 

Smøring i ansiktet nær øyne er vanskelig. Jeg lærte engang at kremen trakk seg noen mm videre fra der det ble smurt. Feks om du smører 1 cm fra øye vil kremen ha effekt 0,5 cm fra øye. Vet ikke om det stemmer alltid.

 

Ja han T altså er på guttetur i helgen, så blir det pappaperm.

 

Mtg hva er et kast når man strikker? er litt usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapis ja. det vardet helsesøster penslet i navlen til M så hele huden rundt etsa bort!! Hun hadde bare sett ett sånt tilfelle før da, så det er nok ikke vanlig, men jeg ble litt skeptisk til lapis.

 

Jeg har ikke tenkt å slutte helt med ammingen. Vil amme litt, men mest flaske. Flaske er ikke ork om man bare får gode rutiner på det. Det er verre å få rutiner med amming synes jeg, men ja, praktisk å bare kunne slenge ut puppen da:)

 

Kast er når du bare slenger tråden en gan over den pinnen du har i høyre hånd før du strikker videre. Blir på en måte en ny maske.

 

Hvilken størrelse bruker herk sin E i klær nå? Husker ikke hvor fort dem vokser jeg. M bruker 62.

 

Og de store barna da? G bruker str. 98, men har noe ull i 92 og i 86 faktisk:) Ull er tøyelig.

 

G har alt for langt hår. Ser ikke bra ut. Også skulle jeg klippe det her en dag med sånn maskin, men når jeg hadde fått tatt en tufs over hvert øre så ville han ikke mer! Jaja, resten er så langt at det dekker over der det er litt kortere.... Hvordan få klippet han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ! det make sense fordi mønsteret mister noen masker ogda må det jo komme på noen ja je je

E bruker 68 men kan bruke noe i 62 varierer veldig Det er særlig bodyer vi er oppe i68 I ull går det endel i62

 

O kjøper jeg nå 104 til. han hadde på seg en 92 (stor) bukse i dag, men den hadde en borrelås som gnagde på magen

 

Du når hun brukte lapis så brukte hun en stift eller? for den etser Tror den kan brukes på vorter eller liktorner

 

Det jeg bruker er flytende etser ikke . Syns ikke det svir heller jeg, men legen sa det sved tror jeg.

Begynner å lure på om jeg har høysmerteterskel eller er ufølsom eller no.

 

Høres ut som G har kul sveis:)

Vi går til frisør O har en vill verv

 

Jeg sitter å lurer på om jeg skal legge meg eller vente til e våkner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går og til frisør med E. Han har privat frisør. AHn har faktisk to. Hender han bytter på litt. Greit med variasjon. Kravstor liten toåring.

 

Trøtt og kvalm.

 

Natta alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta tjukka! Håpe du er mindre kvalm imorgen.

 

Ja, det var lapis stift ja, hun kalte det stift, men jeg synes det så ut som det var flytende jeg. Etsa gjorde det ihvertfall:) Synd jeg ikke tok bilde av det. Det såskikkelig ekkelit ut.

 

Synes du skal sitte oppe litt jeg. Når våkner E da? Jeg nyter disse kveldstimene uten baby jeg:) Får han som regel i seng mellom 22 og 23 en gang.

 

Har skrevet til deg på chatten på fb, herk.

 

Hva skal folket i sommer da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min virker :)

Spiste seg opp i en time før det var natta, så igjen etter 2 timer. sov fra 1-4, mat sove 4-8, mat sove 8 og sover enda!!!

 

Jeg har melkespreng...

 

Ble det slik at alle kommer i 14 tiden?

Må nemlig ut å kjøpe linsevann, så da tar jeg det før dere kommer evt...

 

Tiril gleder seg til at det kommer noen å leker med henne idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer vaffal etter 14.

 

E har begynt ta morran kl 6...

 

Var nok mest kvalm fordi jeg var hel utslitt. Hadde kke orket å sitte oppe om så E sov til 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet den var til Herk, men passet fint til meg og også kan det hende jeg dagdrømte meg bort på at du ville ha meg oppe også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har vært ute med sin far. Som dro lenge etter ahn skulle og var lenger ute en man trodde. (sa noen sirup?) Men vaffal...E driver å sovner nå (håpe) så da blir nok kl mer enn 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...