blond Skrevet 21. februar 2009 #26 Skrevet 21. februar 2009 Du vet ikke noe om hvem som foretrekker at aborttrådene legges til egne fora, trenger ikke bety at den som ikke ønsker innleggene på skravle og anonym selv ikke har gått gjennom det. Ja, foraene er for alt, også diskusjoner om hvor innlegg skal postes. For ordens skyld så mener jeg ikke at bare abortinnleggene bør postes i relevante fora, men også andre temaer som har egne fora.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #27 Skrevet 21. februar 2009 JA, vi må dele det!! Og vi MÅ plage stakkars, stakkars sarte lille deg... Vi gjør det selvsagt for å plage deg.. !! Blir så innmari provosert! Du aner ikke hva du snakker om. Det er helt grusomt å gå igjennom , og så skal vi bli sendt på dør av slike kalde mennesker som deg også..!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #28 Skrevet 21. februar 2009 For å snu dette på hodet.... Hvorfor må dere legge ut at dere er gravide på skravle etc? Hvorfor må dere spre gleden over hele bim? Hvorfor må dere dele med hele bim at dere har født? Hvorfor må dere dele at dere har hatt UL? Hold dere til egne forum. Er kvalmt å lese om gleden vi som har mistet ikke fikk. Er en grunn for at det er i overskriften at innholdet er om SA, så folk kan bli advart før de leser tråden. Empatiløse kjerringnek... Verden er ikke perfekt. Og livet er ikke alltid en dans på roser.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #29 Skrevet 21. februar 2009 Alle dere som er lei av triste historier, leser dere ikke aviser, nettaviser eller ser på nyhetene? Tror dere at livet er en dans på roser? For min egen del var det ikke traumatisk å miste. Det var jo ikke liv laga. Bedre at kroppen ryddet opp selv, enn at jeg kanskje måtte tatt valget om senabort.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #30 Skrevet 21. februar 2009 Dersom man ikke takler å lese om SA, så burde man lage et eget forum der alt er bare rosenrødt og man lever i sin egen lille boble der SA faktisk ikke forekommer. Og nåde den som våger å miste da altså! Da ødelegges hele illusjonen av å leve i en rosa boble
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #31 Skrevet 21. februar 2009 He på bim? Du vet vel at dette også er et forum for Dib? Personlig driter jeg i å hære om graviditeter, men jeg ber dere ikke klappe igjen for det?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #32 Skrevet 21. februar 2009 Her går det i det samme om og om og om igjen........ Det er vel INGEN som nekter dere å snakke om en sa/ma!!!! Men, må det skrives på alle mulige forum her inne???? Der det sitter hundre andre gravide, som blir piss nervøse? Ja, det er mange som opplever en slik vond ting, men ja det er faktisk mange som opplever et fint svangerskap, uten å miste! Hører det blir sagt over her at "alle opplever en sa" Yeah right!! Jeg har tre barn, aldri opplevd å miste, men jeg vet det dessverre er mange som går igjennom denne sorgen! Skaff dere et eget forum å del sorgene deres der!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #33 Skrevet 21. februar 2009 Har fått det bekreftet av tre forskjellige leger at alle kvinner har en SA. Ikke alle merker det da. Når et egg er befruktet og det regnes som en vanlig mens er det likefullt en SA.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #34 Skrevet 21. februar 2009 Skaff deg et forum å dele gledene på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #35 Skrevet 21. februar 2009 SA er jo faktisk helt normalt, selv om det er tragisk og fælt å oppleve. Jeg synes det er viktig at vi får lese og lære om alle de mulige aspektene som omhandler graviditet (prøving, graviditet, fødsel og barsel) også de triste vendingene. Jeg mener at vi blir mer forberedt på livets realiteter og vi lærer å sette mer pris på det vi har dersom vi forstår at det dyrebare livet er like skjørt som et krystallglass like mye om det livet bare er noen uker gammelt i mors liv som et barn eller en voksen. En blir da ikke livredd av å lese at noe kan gå galt. Om en tenker kynisk (som kan være lurt av og til) så er det bare å innse at det er utrolig mye som kan gå galt bare vi står opp av senga. Vi er heldige om vi kommer oss gjennom en hel dag! Bare tenk på alt som kan skje i trafikken for eksempel? Likevel blir vi ikke livredd av å høre om trafikkulykker. Vi blir kanskje mer opptatt av å sikre oss selv og barna i bilen. Men selv om det er så mye som kan gå galt på en så ødeleggende måte, så fortsetter vi å kjøre bil, for det er så mye som ligger utenfor vår kontroll. Det er akkurat det samme med graviditet. Det er mye som kan gå galt, og vi hører om det hele tiden. Men det er ingen grunn til å bli livredd og ikke klare å la det som er utenfor vår kontroll få skje som det vil skje. Leser vi om at andre opplever sa, så lærer vi at sjansen for at det kan skje er en del av livet. Vi lærer at det ikke er oss selv det er noe galt med dersom det skulle skje oss. Vi lærer at det ikke er noe unormalt. Vi lærer også at det er lov å sørge over et liv som gikk fra oss alt for tidlig. Vi lærer at det å få et barn er noe så utrolig med tanke på alt som har gått RIKTIG fram til det punktet der en har barnet i armene. Og vi lærer at bekymringen om at et svangerskap skal gå bra bare går over i engstelse for barnet sitt, engstelse for livets realiteter, en mors engstelse for barnets ve og vel som varer livet ut. Det er en del av det å bli forelder og det kan vi bare ta inn over oss først som sist.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #36 Skrevet 21. februar 2009 Alle kvinner m pco også da eller??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #38 Skrevet 21. februar 2009 Pco=polycystiske ovarie syndrom! Jeg er en slik kvinne, og har aldri hatt regelmessig mens. Har 2 barn etter hormonkur. Ikke kom å si at alle kvinner har en sa.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #39 Skrevet 21. februar 2009 Du som spør om vi er nødt til å legge ut våre glade meldinger om at alt er OK i svangerskapet, er du litt smådum? Jeg døper herved "Barn i Magen" til "Hadde et barn i magen men spontan aborterer" til DIN ære!
Miss Misantrop Skrevet 21. februar 2009 #40 Skrevet 21. februar 2009 HI, kanskje du burde slå opp ordet empati?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #41 Skrevet 21. februar 2009 He he he, underskriver 21:54:) Men det er en ting jeg stusser litt på. Om noen her har opplevd en sa/ma, sitter ikke jeg som gravid å babler i vei om hvor flott det er, og hvor friskt barnet i magen er. Men, de som mister, de babler i vei om hvor vanlig det er m en sa/ma. Tror dere ikke det gjør noe m en gravid jente? Bare spør!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #42 Skrevet 21. februar 2009 Nei, det trenger hun ikke! Jeg er helt enig m hi! Skaff dere et eget forum!! Ikke trøkk all dritten på alle andre!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #43 Skrevet 21. februar 2009 Det er jo en grunn til at svangerskapskontroller stort sett utføres fom uke 12 da. De fleste SA skjer i løpet av de første 12 ukene, tenk så mye unødvendig tid og penger som hadde gått med da, om alle skulle fått kontroller så fort de hadde fått to streker på testen.
Miss Misantrop Skrevet 21. februar 2009 #44 Skrevet 21. februar 2009 2154, man kan ha barn i magen selv om man har abortert. Helt vanlig å miste en tvilling. Det er også forum her på bim for fedre som ikke kan ha barn i magen eller folk som ønsker seg barn på bli gravid. Dette blir lattelig. Folk skal få skrive om analsex og ronking i kaffen, men ikke om SA?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #45 Skrevet 21. februar 2009 Det handler jo ikke om at vi som ikke vil lese om SA ikke har empati, men man prøver jo å skåne seg selv i en usikker tid. Det er jo likt for oss alle, vi kan alle plutselig oppleve en SA, men det hjelper jo ikke akkurat og gå og bekymre seg for det i tillegg!
Miss Misantrop Skrevet 21. februar 2009 #46 Skrevet 21. februar 2009 Da må det også gå for blødninger, barn som blir født med misdannelser. Bor akkurat nå i en Barbie landsby.. dvs gjerder og væpnede vakter som skal holde alle som er fattige og ser utpassende ut unna gressplenene våre. Vi vil ikke se det og kan betale for å holde de unna oss. Hvor kvalmt er ikke det egentlig? Blir akkurat det samme som å holde de som trenger trøst og hjelp unna dette forumet.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #47 Skrevet 21. februar 2009 Så det er bedre å gå gjennom livet uten noen bekymringer? Det er jo ikke mulig!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #48 Skrevet 21. februar 2009 DRIT I Å LES DET DA... Hvis det irriterer deg så mye... Herregud.... HI.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #49 Skrevet 21. februar 2009 Hehe, HI, nå var det jo du som startet med å være irritert over å måtte lese om andres SA. Da kan jo du bare drite i å lese det da, så slipper du å irritere deg.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #50 Skrevet 21. februar 2009 ER DET SÅ JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ DA. INGEN SIER AT LIVET ER EN DANS PÅ ROSER DET ENESTE SOM BLIR SAGT, DET ENESTE, ER Å SKRIVE DET I RIKTIG FOUM! HVOR VANSKELIG ER DET Å FORSTÅ EGENTLIG? VI TRENGER IKKE EN LEKSE I LIVETS MANGE URETTFERDIGHETER SELV OM VI IKKE ER INTERESSERT I Å LESE OM DIN SA! ER DET MULIG.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå