Gå til innhold

MÅ dere dele SA (spontan abortene) deres? Irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, syns det står så mye om SA på disse sidene, kan dere ikke få dere et eget forum ...dele det med folk som har opplevd det samme og som faktisk vil lese om det?

Alle vi andre er jo livredde..gruer oss for UL og alt mulig, det er jo bare pga alle dere spm absolutt må dele SAen deres med alle oss andre. Ofte er man ikke forberedet på at det kommer i innlegget heller...

Skaff dere et eget forum a...blir irritert..... føler dere ødelegger gravid opplevelsen min fullstendig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjerp deg. Dette er et forum hvor man kan spørre om ting, dele ting og være anonym. Du trenger ikke gå inn på tråder du ikke vil lese.

Skrevet

Ikke alltid man er forberedt på at det kommer. Står ofte "jippi" som tittel og så kommer det etterhvert at "etter 34 SA er er jeg endelig gravid, jippi". Litt vanskelig å gjette seg til at det er innholdet.

Regner med at du er en av de som må dele din SA med folk som ikke er interessert i å vite!

Kan man ikke begrense det til et forum? Sier ikke at folk ikke skal skrive om det..bare være selektive med hvor de skriver det.

Skrevet

Så du syns det er grusomt å lese "jippi! etter 34 SA er jeg endelig gravid!!!"

Jøss.

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig m HI her. Her på bim høres det ut som SA er helt normalt. Jeg ble også livredd av å lese alle innleggene her inne.

Men, jeg forstår veldig godt at de som opplever dette har behov for å snakke om å få støtte vedr en SA.

Synes det kunne vært et eget forum for det, så slipper alle å bli livredd!

Skrevet

Selvfølgelig er det grusomt å lese "etter 34 sa er jeg endelig gravid"

34 sa!! Hallo!! Er det rart man skremmer folk??

Skrevet

SA er ganske så vanlig. Jeg har aldri opplevd det selv, men dersom jeg opplevde det hadde det vært godt å kunne skrive om det.

Skrevet

GI DEG!! de som har opplevd det har lyst til å få sine tanker og følelser ut om selve situasjonen seff er det skremmende for oss andre, men herregud vi vil jo bare ha noen å prate med.

jeg har opplevd det selv før jeg fikk mitt første barn å det tokk meg laaaaaang tid å komme over det.

så la de som trenger å snakke om det gjøre det

Skrevet

Nemlig, DU er behov for å skrive om det, kan hende at alle vi andre ikke har behov for å lese det!

Folk er livredde for alt her inne, og det er for min del pga alt som tydeligvis går galt med alle.

Kjenner ingen i det virkelig liv jeg som har hatt en SA, så regner med at jeg blir den første da, etter alle disse innleggene å dømme!

Jeg skal love deg at får jeg en SA kommer jeg ALDRI til å dele den historien med fremmede her inne, da tar jeg det heller med venner og familie i det virkelig liv! Hvorfor skal jeg plage de andre lykkelige gravide her inne med det? Unner jo dem et bekymringsløst svangerskap, så langt det lar seg gjøres!

Syns du er egoist, ikke jeg (som skrev innegget)

Skrevet

SA er vanlig .Veldig mange som opplever det.Og enda flere som har hatt det ,men ikke er klar over det for de tror det er mensen.

Jeg har hatt en SA,en MA og en graviditet utenfor livmoren..

Jeg syns det er greit å være litt forbredt på at det er ikke er sikkert at alt er bra når man skal på UL for da kan jeg heller bli gledelig overrasket om alt er bra.Men nå har jeg opplevd å få dårlige nyheter 3 ganger ,så det er sikkert derfor jeg tenker sånn.

Skrevet

Er enig i at folk kan bli flinkere til å bruke forum for temaet de skriver om i stedet for at alt mulig havner på skravle og anonym.

Skjønner at HI blir påvirket av alt SA/MA pratet og ønsker at folk skal slutte å dele det med alle. Det er tross alt forum for aborter.

Skrevet

ALLE har en SA en eller annen gang, men ikke alle merker det. Helt naturlig, så hvorfor ikke fortelle om det?

Skrevet

Og det er jo selvklart at du har behov for å snakke om det, er jo derfor man har dette forumet, det eneste jeg mener er at man kan begrense HVOR man skriver det, så man kan slippe å lese om det hvis man ikke har lyst til å lese om det.

Og tro meg, ALLE gravide er forberdet på at ting kan gå galt, man er nesten litt for redde, etter min mening!

Skrevet

For en utrolig lite empatisk person du er!

Jeg har hatt hele to spontanaborter jeg og har skrevet om de her inne. Ikke for å skape redsel hos andre gravide men fordi man faktisk får et behov for å snakke om det. De fleste vet at det faktisk er en mulighet at man mister. Greit, du ville ha snakket med dine venner og din familie, jeg ønsket ikke det og syntes det var mye lettere å snakke med ukjente. Syntes DU burde finne deg et annet forum jeg, på en rosa sky eller noe sånt. Det var forøvrig ingen som følte seg plaget av meg den gangen det pågikk.

Tror de de færreste tenker som deg egentlig.

Skrevet

Du kjenner ingen som har hatt en SA? Og det er du helt sikker på?

Mange forteller ikke om graviditeten før etter 12. uke, og forteller derfor heller ikke om de skulle ha mistet forrige gang de var gravid.

Jeg tipper du kjenner mange som har hatt en SA, for ALLE har en SA enten de merker den eller ei. Så vanlig er det. Og det har jeg hørt fra tre forskjellige leger!

Skrevet

Fordi folk blir nervøse vel.......hallo?!!

Skrevet

Det er ikke så veldig mange brukere inne på mistet forumene (og det er jo egentlig bare bra). Derfor, for å få en respons på det man skriver legger man det ut på et forum hvor det er flere brukere.

Skrevet

Det er jo helt naturlig! Tenk så fælt for de som mister da, om det skal være tabu å snakke om det fordi andre blir bekymret.

Skrevet

Og hvis man mister så er det jo fordi det ikke er liv laga. Man mister jo ikke fordi kroppen syns det er gøy å spille oss noen puss i ny og ne!

Skrevet

.. og det forsterker problemet. Det er mange mistet-innlegg og hvis alle la innleggene sine på relevante fora ville det ikke blitt et problem. Siden det er mange her kan man f.eks be andre gå inn på nevnte fora. I en overgangsperiode kan det fungere.

Skrevet

Les hele tråden: det har stått flere ganger at problemet er at folk legger innleggene på anonym og ikke på relevant fora. Problemet er ikke at folk snakker om det.

Skrevet

Du med så mange SA bak deg, kan du ikke maile med vennene dine her inne da? Folk er ikke interssert...de kjenner deg jo ikke...hva tror du egentlig?

Skrevet

Ingen hevder at de som har hatt SA ike kan skrive om det...hvor står det? Ikke poenget med denne tråden, poenget er å få det i et relevant fora, slik at man kan oppsøke det når man vil og trenger å lese om det!

Skrevet

Helt enig! Lei av andres triste historier hele tiden...del det med de som har opplevd det, ikke alle oss andre.

Skrevet

Vet du, dette er en forferdelig diskusjon. Så "problemet" er at dere som ikke har mistet kan komme over innlegg skrevet av noen som har mistet. Ja, stakkars, stakkars dere.

Når man har mistet og er bunnløst fortvilet og ønsker, tja..litt trøst kanskje, er det ubeskrivelig kaldt av dere å "sende" de over til et tomt forum, selv om det er er tomt kun i en overgansfase. Logistikk er nok ikke det man klarer å tenke mest på etter at noe slikt har skjedd.

Dessuten, både skravle anonym forum er der for å diskutere hva som helst. Har dere problemer med innleggene om sa og ma så får dere heller sende inn en klage til moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...