flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 6. mars 2009 #51 Skrevet 6. mars 2009 hildri: jeg har vært heldig å ikke møte annet enn store gratulasjoner og optimisme fra mine ledere når jeg har fortalt om mine hittil to graviditeter. Jeg jobber i det offentlige, vet ikke om det er annerledes der enn i det private. Det er kanskje ikke så svart-hvitt. Kommer veldig an på ledertypen. Og det skal ikke mye til i kroppsspråk, tone, småkommentarer, før vi merker at nyheten ikke er helt populær. Det skal ikke være sånn! Ønsker deg lykke til! Og litt om meg selv: Jeg er i pp1, har to barn fra før (gravid etter 3-4 pp). For snart to mnd siden var jeg gjennom en konissering, og skal på ny kontroll i mai. Ideelt sett burde jeg ikke bli gravid sånn helt med en gang, men det er heller ingen krise om jeg blir det. Så vi blåser i prev og tar det som det kommer. Hvis det går som de to forrige gangene, er jeg ikke gravid før rundt mai likevel. Skulle vi plumpe til å få en innertier, altså på første eller andre forsøk, gråter jeg ikke akkurat. Det er rart med det, har man først satt i gang denne prøvingen, blir man så utrooolig utplmodig! Mine symptomer (ikm fredag 13. mars): Ikke mange ;-) Litt høyere kroppstemperatur, munnsår, hard-løs mage, stikninger i bekkenet/ menslignende smerter av og på, vondt i halebenet når jeg reiser meg opp etter å ha sittet en stund. OG nesten alle disse kan lett forklares med at jeg er forkjøla, harvond kropp, vondt i halsen etcetc :-D Symptomer finner man alltid, men jeg har vært så sikker så mange ganger og stått der rundt ikm med bare en strek... Hahaha! Så jeg holder hodet kaldt. Prøver ihvertfall!
hildri Skrevet 6. mars 2009 #52 Skrevet 6. mars 2009 Hei flikflakk..... Hyggelig å "treffe deg" Jeg jobber også i det offentlige (helsvesenet appogtil!!!) og her var det ikke bare blikk, etc, neida det var en sjef som sa rett ut at han var skuffet over at jeg hadde blitt gravid eter at de hadde satset på meg så mye og at jeg ikke lenger nå var noe å satse på!!! FYTTERAKKERN!!! og mens jeg har vært i permisjon har hann lett og ledig tatt bort stillingen min!!! nei det skal bli godt å komme seg vekk. Hva er konisering??
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 6. mars 2009 #53 Skrevet 6. mars 2009 Nei, æsj for en fyr! Det der har han rett og slett ikke lov til! Føler med deg. Konisering er et lite inngrep der man fjerner celleforandringer i livmorhalsen. Jeg var på rutimekontroll for å ta celleprøver i oktober, og fjernet da samtidig spiralen. Vi tenkte ikke en gang på at noe kunne være galt, og startet prøvingen. Så utrolig skuffa jeg ble da jeg fikk beskjeden om at prøvene ikke var fine, og at jeg måtte ta flere prøver på sykehuset. Der klipte de ut fem biter av livmorhalsen (uten bedøvelse, au). Jeg skulle få svar på prøvene om ca to uker, og det gjorde jeg; på julaften... og der stod det at de hadde funnet celleforandringer med alvorlighetsgrad 3. Ikke et ord om hva det betydde, annet enn jeg måtte inn til konisering for å fjerne de dårlige cellene. Så jeg måtte inn på nettet for å finne ut at grad 3 er alvorlig, og graden før kreft:-( Fikk time ganske fort, og i januar var alt over. Prøvene er fine og jeg skal inn på ny kontroll i mai for å se at alt har grodd fint. Dette er en veldig vanlig greie, mange har vært gjennom det samme som meg. Som den grublefølsomme typen jeg er, fikk jeg meg en liten støkk, og ble sykmeldt i nesten tre uker. Måtte hente meg inn både fysisk og psykisk. Litt pingle, jeg da... :-/ Så nå har jeg blitt syk igjen, bare forkjøla, da. Men feber og vond kropp og alt det der. Sikkert dårlig immunforsvar... Men jeg kommer sterkere tilbake! Ble langt dette, haha! Jeg lider av sosial underernæring etter mye sofajoggebuksesovesveislitemaskaramestsnørr over en altfor lang periode!
hildri Skrevet 6. mars 2009 #54 Skrevet 6. mars 2009 Bare skravle du! jeg er også hjemme på grunn av situasjonen (greit å få fulle lønn for å ikke gjøre noen ting). Nei han har ikke lov til dette, og jeg har vært i kontakt med jurister og tillitsvalge, men jeg orker ikke ta dette til retten eller noe det vil bare skade meg i lengden selv om han hadde fortjent det og at juristen menr jeg har en meget god sak, nei det er bare å komme seg ut av det på best mulig måte og hvor lengre tid de bruker på å rydde opp hvor bedre er det for meg så jeg gir dem ingen ting gratis hehe... Jobber nå litt i det stille med ny jobb før jeg har fått avslauttet den gamle. Uff så leit med celleforandringene, jeg hadde kun en gang jeg måtte komme inn til ny celleprøve og da ble jeg redd, skjønner godt at det har satt seg en støkk i deg. Deter ikke pinglete.!! Håper alt er i orden nå og at du veldig snart blir gravid... Jeg håper jeg kan bli gravid i april. Da blir det et tidlig 2010 barn- perfekt!! Har du et godt fredagsmiddags tips? Hehe jeg er lei av pizza og taco.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 6. mars 2009 #55 Skrevet 6. mars 2009 Heisann folkens, jeg melder meg også inn under her! Har en liten på snart to år og har lyst på en lillesøsken til han. Vi prøvde et par måneder i høst også, men da var vi syke begge to den ene måneden og den andre måneden var mannen bortreist, så vi har fortsatt håpet i behold om at det kan gå sånn rimelig fort å bli gravid ............... hm. Måtte at en prøvepause i vinter pga litt jobbting. Har litt symptomer nå, men det hadde jeg i høst også uten at jeg var gravid, så det stoler jeg ikke så mye på akkurat. Det eneste veldig slitsomme med de symptomene er at man klarer ikke annet enn å tenke på det hele tiden!!!!!!!! Sukk. Slitsomt. Min IKM er 15. mars.
Lotta2010x2012 Skrevet 6. mars 2009 #56 Skrevet 6. mars 2009 Heisann ginger/07! Velkommen hit:) Jeg vet akkurat hvordan du har det, hvis man prøver å finne symtomer, så finner man alltid noen. Jeg tar ingen av "symtomene" mine som noe tegn, så jeg bare håper:D Men begynner alltid å teste noen dager før, for det er utrolig spennende!! Til alle sammen her inne, så laget jeg en ny trås: søndags-testing, så hvis det er noen andre som skal begynne å teste til søndagen, så må dere gjerne bli med:D
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 6. mars 2009 #57 Skrevet 6. mars 2009 hildri, vi skal ha indisk til middag i dag:) Til og med to- og fireåringen liker det. Rett og slett uncle bens glass, kylling og jasminris, OG selvfølgelig naanbrød. Mmmmmm! Skjønner godt at du ikke har krefter til å gå gjennom en slik juridisk prosess nå. Tenk på det, da. Hadde vært fint å statuere et eksempel overfor slike dårlige ledere! Ha en flottings dag, alle sammen!
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #58 Skrevet 6. mars 2009 Da har jeg bestilt meg graviditets-testpinner..5.stk for 50kr på billigtester..:)har to cb liggende da,men litt artig å begynne testingen litt før:P
Frk Marge Skrevet 6. mars 2009 #59 Skrevet 6. mars 2009 æsj... ikm på mandag, masse pms symptomer, sur og tverr, vond korsrygg... ja i det hele tatt helt vanlige pmssymptomer regner det som ganske sikkert at jeg ikke er gravid denne mnd gidder ikke teste før jeg er godt over ikm og evt mangler mens... lykke til til alle dere andre
j77 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #60 Skrevet 6. mars 2009 mens her...nå blir det uke 15/16 på meg:-( depp,,, lei...redd kroppen ikke fungerer...
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 7. mars 2009 #61 Skrevet 7. mars 2009 Ikke fortvil, det ordner seg nok! Hvor lenge har dere prøvd, j77?
Lotta2010x2012 Skrevet 8. mars 2009 #62 Skrevet 8. mars 2009 Æsj, testet blenda hvitt i dag, så tviler veldig på at det har klaffet denne pp. Har absolutt ingen syntomer, bortsett fra ømme bryster, men det har jeg alltid før ikm, så da er det nok tr som er på vei.. Noen flere som har testet??
TogT Skrevet 9. mars 2009 #63 Skrevet 9. mars 2009 Føler med deg. Tanta kom i går, så jeg var visst i uke 10 og ikke uke 11.. men sukk.. hva betyr vel det når den fordømte tanta kommer som en klokke hver måned? Nå er det uke 15 som er neste milepæl, og i mellomtiden skal vi på gyn forn en undersøkelse. Mannen er skeptisk og lurer på om jeg går litt vel mye opp i det, men håper samtidig at vi blir gravide. Jeg er i ferd med å gi opp, men vet at når tanta har dratt er ting mer positivt igjen...
hildri Skrevet 9. mars 2009 #64 Skrevet 9. mars 2009 Da kom TR som bestilt!! Ikke så lei meg denne gangen i og med at jeg visste jeg hadde vært borte på EL dag. Så nå skal det prøvs særiøst denne måneden. Skla ta hostesaft denne gangen, ser det har funka for mange her inne. Tror veldig på neste pp. Ny jobb og forferdelig sjef ute av veien så nå smiler verden til meg igjen. Håper jeg ikke ser dere inne på uke 14 (neste IKm) for da har det klaffet for dere denne gangen. Gratulerer til lillemor!!! Hun ble den føste av oss med positiv test. Håper det kommer flere snart... Hvis ikke snakkes vi på IKM14 tråden.
hildri Skrevet 9. mars 2009 #65 Skrevet 9. mars 2009 Da kom TR som bestilt!! Ikke så lei meg denne gangen i og med at jeg visste jeg hadde vært borte på EL dag. Så nå skal det prøvs særiøst denne måneden. Skla ta hostesaft denne gangen, ser det har funka for mange her inne. Tror veldig på neste pp. Ny jobb og forferdelig sjef ute av veien så nå smiler verden til meg igjen. Håper jeg ikke ser dere inne på uke 14 (neste IKm) for da har det klaffet for dere denne gangen. Gratulerer til lillemor!!! Hun ble den føste av oss med positiv test. Håper det kommer flere snart... Hvis ikke snakkes vi på IKM14 tråden.
maipiken Skrevet 9. mars 2009 #66 Skrevet 9. mars 2009 Blir sprøøø av dette her.... å gå å kjenne på kroppen sin hele tiden og å innbille seg ting.... Er det håp med en kjeeeempe svak strek? Skyggeaktiv, men kan se den er lyyyserosa. Kontrollstreken er lilla.Den har ikke forandret seg siden jeg tok den, ser på den ofte Måtte jo selvf ta en test etterpå som ble ganske lik.... Har en billigstav igjen... men clearblue digital er bestilt. Liker ikke strektestene... Tror jeg har ikm ons, tor... Blir sprøøøø.
hildri Skrevet 9. mars 2009 #67 Skrevet 9. mars 2009 Kjenner følelsen. hadde det slik sist pp. Fikk skyggestrek, men var ikke gravid. Ved føste svangerskap testet jeg positivt lenge før IKM så jeg er nok av den typen som tester kalrt positivt før så jeg har bestemt meg for å tolke skyggestreker som negative..... Men folk er så forskjellige. Ta en CBdigital så blir du helt sikker. Det er så forferdelig å gå sånn å lure... Jeg håper du er gravid. Lykke til og hold oss oppdatert.
maipiken Skrevet 9. mars 2009 #68 Skrevet 9. mars 2009 takk. det skal jeg. Høres så mye forskjellig. Noen sier at en strek er en strek, men prøver å tenke negativt, så jeg ikke blir skuffa. Hadde ikke menssymptomer vært så fordømt lik gravidsymptomer, hadde det vore enklere... Damer er rare. Egentlig så kan man jo bare vente å se om mensen kommer eller ikke.. og sååå teste.. Ikke lenge før.. men slik er det nå...
(",)snartimål (";) Skrevet 9. mars 2009 #69 Skrevet 9. mars 2009 jeg mistet i oktober min lille spire og fikk da beskjed av legen å kjöpe noe som heter "kvinna" det er vitaminer for kvinner som önsker å bli gravide, eller er gravide... siden jeg bor i sverige er jeg ikke sikker på om de finnes i norge... men det er i allefall exstra folsyre og jern mm.... de er veldig annbefalt her i sverige i allefall... hvert og pröve .... lykke til....
hildri Skrevet 10. mars 2009 #70 Skrevet 10. mars 2009 må dytte litt på denne jeg. Det er jo uken vår. Lite aktivitet her jenter. Hvordan går det med testingen??
Snuppisa Skrevet 10. mars 2009 #71 Skrevet 10. mars 2009 Jeg testet negativ i dag, 1 dag over IKM. Men mensen kom jo ikke på IKM slik den pleier å gjøre, og kroppstemp. min holder seg fortsatt høy. Kan det være at mensen blir forsinket bare fordi jeg håper så veldig på at den ikke skal komme (sånn at det blir et slags stress)? Jeg har forresten tatt EL-tester, og ut i fra de skal jeg ha hatt EL mandag for to uker siden. Sist jeg var gravid (men da mistet jeg) testet jeg svakt positiv 1 dag før IKM. Med dattern min visste jeg ikke at jeg var gravid, så da tok det lenger tid før jeg testet.
søte lille:) Skrevet 10. mars 2009 #72 Skrevet 10. mars 2009 Ja,da var det min tur til å bli utolmodig.Har vært ganske cool denne pp,men nå begynner idyllen å slå sprekker Tror jeg hat ikm på torsdag,og har en CBdigital som jeg har lovet meg selv å ikke slå hull på før torsdag...Meeen så hadde jeg noen el tester liggenes,og siden jeg har lest her at de slå ut på gravididtet måtte jeg ta en idag. å den var .NEGATIV.. Er det noen som vet helt hva som er riktig ang el tester? Masse lykke til ,jenter..
hildri Skrevet 10. mars 2009 #73 Skrevet 10. mars 2009 ville ikke stolt på EL test. En EL test måler LH oh en graviditetstest måler HSG. Altså 2 forskjellige hormon. Jeg ville tatt en gravitidetstest når du er klar for det. Lykke til. Jeg sitter her med TR jeg da. Så ingen spenning her.....
Singelmamma og banden Skrevet 10. mars 2009 #74 Skrevet 10. mars 2009 Jeg skal teste i morgen tidlig, skal ha TR i dag el i morgen, og enda ingen tegn, så jeg håper veldig! Har en tendens til å gå 8 - 10 dager over tiden når den skal ut, og sitter den neste syklus ligger jeg på føden julaften. Takker ikke nei til en slik julepresang altså, men vil gjerne ha spire NÅ! Vi hadde en SA i beg av oktober, så vet vi kan bli gravide, men søren så lang tid det skal ta da! Denne mmd har vi vært litt sløve på sex-fronten. Hm, kanskje det som skal til? (ler).
hildri Skrevet 10. mars 2009 #75 Skrevet 10. mars 2009 Hehe ja det hadde vært en fin julepresang det!! Må si jeg for egne del kunne heller ha tenkt meg januar enn desember, men så er det jo deilig å ikke være høygravid i julen også. nei de får komme når de kommer disse barna!!! Tror ikke det nytter å planlegge så fælt. jeg er en kontrol frik så dette slitet passer ikke meg i det hele tatt. Men lite man kan gjøre med det-- bare så vellldig frustrerende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå