j77 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #26 Skrevet 18. februar 2009 en uke til el idag. tatt ekupunktur denne pp og gleder meg faktisk til å vente på nytt. ikke tvil om at dette gir en ekstra spenning i hverdagen. gjør ikke noe spes annet enn å tempe, ta el test og akupunktur. orker ikke kjerringråd og ta hostesaft etc...
TogT Skrevet 18. februar 2009 #27 Skrevet 18. februar 2009 Det er rart hvordan tankene bare sirkler rundt ett emne. Jeg prøver hostesaft denen gangen, og har tenkt på EL-test. Når teste man? Et par dager før forventet egløsning eller??
Musemor med tre søte små Skrevet 18. februar 2009 #28 Skrevet 18. februar 2009 Jeg kommer til å bruke EL-tester nå da jeg ikke er sikker på om syklusen min er blitt tullete etter MA'en. Dersom man har en 28 dagers syklus har man mest sannsynlig at man har EL på dag 14 da er det greit å begynne å teste et par dager før. Når EL nærmer seg vil testen bli sterkere og sterkere for hver dag. Når den brått blir negativ igjen er egget sluppet. Et egg lever i ca 24 timer, mens sperm lever i 3-5 døgn så kos deg når testen begynner å bli sterkere. Dersom du bruker billig-strimlene er den først positiv når begge strekene er like sterke. Lykke til..
Lotta2010x2012 Skrevet 19. februar 2009 #29 Skrevet 19. februar 2009 Hvis man har rundt 30 dagers syklus, så pleier det å stemme veldig bra hvis man teller 14 dager bakover. Altså fra dagen før mens kom, da finner man ut hvilken dag i neste syklus som man regner med at man har el:)
monkri mamma til 4 Skrevet 23. februar 2009 #31 Skrevet 23. februar 2009 Hei. j melder meg inn her hos dere j. tror j venter tr denne uka. hadde utskraping 13 februar og j tror j har el nå. kjennes sånn ut.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 23. februar 2009 #32 Skrevet 23. februar 2009 Slenger meg på jeg også. er enten uke 10-søndag eller uke 11 mandag. akkurat ferdig med EL. Så nå begynner den laaaange ventetiden frem mot ikm. Man kan jo ikke la være å håpe at det skal gå bra denne månenden. sender litt babystøv til alle her inne jeg!
Lotta2010x2012 Skrevet 23. februar 2009 #33 Skrevet 23. februar 2009 Er like spennende hver pp!! Og tia går såååå sakte:P Har el en av dagene nå, så blir spennende å se hvordan det blir fram mot ikm.
TogT Skrevet 24. februar 2009 #34 Skrevet 24. februar 2009 Jippi!! Har iallefall eggløsning, så noe er helt normalt Har testet hver dag nå i 6 dager, var nesten helt sikker på at hvis jeg har eggløsning ville den være i går, men føst i dag fikk jeg positivt på CB-test. Nå skal vi ha skikkelig innsats de neste par dagene, og så er det bare å vente og se... Skulle egentlig vært på sykehuset hos gyn i dag, men timen ble utsatt. Like bra, så slipper jeg å bekymre meg for at det kan blir noen forstyrrelser der, nå som EL er her og alt...
TogT Skrevet 26. februar 2009 #35 Skrevet 26. februar 2009 Dytter litt... Nå er det bare bare å vente og se om innsatsen de siste dagene gir noe resultat.. Hvordan går det med dere andre i uke 11??
Lotta2010x2012 Skrevet 26. februar 2009 #36 Skrevet 26. februar 2009 Da er el over for denne gang, og nå er det bare vente tiden igjen:D Er såååå spent!!
hildri Skrevet 26. februar 2009 #37 Skrevet 26. februar 2009 Hei jenter!!! Jeg har IKM 9 mars.' Har ingen forhåpninger denne gangen. har vært bortreist under EL (tror jeg) så jeg har ikke tatt tester da dette bare ville ha stressetr meg da jeg umulig har kunnet ha sex i de dagene som var aktuelt. Men det kan jo hende at når man minst venter det så skjer det. Så jeg blir jo sikkert litt spendt når IKM nærmer seg alikevel.... Håper det klaffer for noen av dere andre denne pp. Hvis ikke håper jeg vi snakkes i neste!!!
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 26. februar 2009 #38 Skrevet 26. februar 2009 Hei, jenter! Jeg har ikm fredag 13. mars:) Håper det blir en lykkedag! Er i pp1 etter konisering for en drøy måned siden.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #39 Skrevet 1. mars 2009 Da fikk jeg endelig positiv cb-digital EL-test;)første gang jeg prøver med sånne tester,så det var ganske artigt!håper på positiv graviditets test i midten av mars nå
Musemor med tre søte små Skrevet 1. mars 2009 #40 Skrevet 1. mars 2009 Sitter også med en positiv EL-test, men tror kanskje jeg må flytte IKM fra slutten av uke 11 til begynnelsen at uke 12.
søte lille:) Skrevet 1. mars 2009 #41 Skrevet 1. mars 2009 Hei jenter:)Tror kanske jeg hører til her,jeg også ?? Har ikm om 2 uker. Veldig spennende denne pp fordi jeg har gjort alt "riktig" D Drukket hostesaft,grapejuice,salvietee hatt pute under rompa,å beina oppe 20 min etter sex(hehe utrolig hva man gjør) har også tatt aku en gang.. Lykke til alle sammen
*HØYESTE ØNSKE* Skrevet 2. mars 2009 #42 Skrevet 2. mars 2009 Da er EL ferdig for denne gang, men jeg har ikke noe tro på at det blir en spire. Pga hektiske dager og mye sykdom, ble det lite prøving. Tror ikke at det ene forsøket vi hadde skal gi resultater. Jeg legger nok min sjel i dette et par hakk mer enn sambo og blir i grunnen skuffet over han pga det. Da ender det med at jeg blir stressa, bitter og vrang og dermed ikke den mest tlitrekkende personen å ha sex med!! What to do? Syns egentlig hele denne prøvinga er slitsom og går utover humør og tålmodighet. Jeg bøyer meg i støvet og er stum av beundring av de som er på prøvinga måned etter måned!!!!
Lotta2010x2012 Skrevet 3. mars 2009 #43 Skrevet 3. mars 2009 Nå er det bare 9 dager til ikm, selvom det føles veeeeldig lenge:P Tar nok en test til søndag, da er jeg 10 dpo, men jeg tror ikke det blir noe denne pp heller, kjenner ingen ting... Samme her, beundrer de som er helt avslappet, og bare koser seg når de prøver!! Jeg vil ikke si at jeg stresser så mye, men jeg har så lyst til å bli Gravid, og blir jo skuffet når tanta kommer....
superspent75gravid Skrevet 3. mars 2009 #44 Skrevet 3. mars 2009 Hei, jeg melder meg inn hos dere:)) Jeg har ikm i uke 11, men jeg aner ikke hvilken dag!! Denne pp har jeg tatt akupunktur, og det resulterte i at min el- test ble posititv allerede på dag 15. De gangene jeg har fått positiv test før har det ikke vært før på dag 17. Jeg har en syklus som variere fra 30 til 32 dager. Dette i seg selv gjør jo at det er vansklig å finne eksakt dag.. Disse dagene framover nå er bestandig veldig spennende og laaaaange;)) Jeg kjenner jeg begynner å bli skikkelig utålmodig enda jeg bare er i 5pp. Jeg er så "heldig" at jeg bor på et sted der det er babybom, og alle har blitt gravide på første forsøk. Til og med blitt gravide uten å ville det. Kjenner det sitter en liten djevel på skulderen som tenker at det er innmari urettferdig, hvorfor må det være akkurat meg det skal gå så sakte med!! Jeg vet at 5pp ikke er så mye, men det hører med til historien at vi prøvde i 6 år før den lille prinsessa vår kom. Jeg skjønner at folk her inne blir frustrerte for at ting ikke skjer med en gang. Jeg vil ønske alle på tråden lykke til, og håper at det klaffer for alle denne gangen!!!!
monkri mamma til 4 Skrevet 4. mars 2009 #45 Skrevet 4. mars 2009 Hei. går d ann å være såååååå trøtt og sliten?... føles som j går i koma. j som skal på møte i dag. møte om praksis plass på en jobb... huff... håper j blir bedre før j skal dit... flere som har d sånn?
j77 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #46 Skrevet 4. mars 2009 sov 12 timer natt til tirsdag. har svakt positive el tester og igår kveld blødde jeg bittelitt slimete etter sex...hååååååååååper....
Lotta2010x2012 Skrevet 4. mars 2009 #47 Skrevet 4. mars 2009 Oj, spennende!! Krysser fingrene for deg:D Jeg har også vært skikkelig trøtt denne uka, sover gjenomsnittlig 10 timer hver dag:D Tror jeg har fått UVI... igjen... Begynner å bli skikkelig lei det, har hatt det 2 ganger siden nyttår alt. Er det noen flere her som sliter med det, og som kanskje har noen tips? Lykke til alle sammen:)
hildri Skrevet 5. mars 2009 #48 Skrevet 5. mars 2009 Hei jenter. Hvordan går det med dere? ER symtomjakta i gang? Jeg har ingen forhåpninger denne pp, men er spent på hvordan det står til med dere andre i min uke... Har IKM mandag uke 11.
j77 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #49 Skrevet 5. mars 2009 kjennes ut som om tr er på vei. antydning til lyserød utflod, og v verk i bekkenet.. men mensenkvisen har ikke kommet ennå så jeg hæråper.. har tenkt å ta ett par glass rødvin i helgen... men nesten så jeg har dårlig samvittighet for det..mulig jeg tar en test først imorgen for å se... tips uvi: tranebær!!!!
hildri Skrevet 6. mars 2009 #50 Skrevet 6. mars 2009 Kos deg med vinen du- tor ikke det er lurt å forsake alt normalt liv selv om vi prøver. det tat helt sikkert ingen skade med noen glass vin så tidlig!!! Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.. Jeg for min del er i en litt annen situasjon nå. Har hatt en meget tøff jobbsituasjon gående med arbeidsgiver som har påvirket både psyken og det fysiske. Meget dårlig behandling og uryddige prosesser. Jeg har stresset veldig med graviditet også for å komme med bort fra min forferdelige sjef som også har vært meget negativ til mitt forrige svangerskap. Men nå har jeg fått meg ny jobb og livet smiler litt til meg igjen. Da hadde det nesten vært bra om barnet lot vente på seg i hvertfall noen måneder slik at jeg fikk begynt i den nye jobben. Det er jo typisk da at jeg skulle bli gravid (og ingen ting ville gjort meg mer glad enn det) nåt arbeidsituasjonen min og livet elelrs er litt mer positivt.... Håper ivhertfall jeg får skrevet ny arbeiskontrakt før jeg får 2 streker hehehe (det er fælt hvor samvittighetsfulle vi bli). Men det er jo ikke sikkert alle sjefer er som min tidligere sjef. noen synes kansje det er flott at en arbeidstaker er gravid. men jeg har mistet all selvtillitt på dette etter meget dårlig behandling av den forrige.... Noen andre med lignende erfaringer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå