Gå til innhold

skravletråd for oss med oktoberbarn i magen =)


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Heisann og gratulerer til alle!!

 

Jeg er 33 år, bor i oslo men kommer fra Rogaland. Jeg sluttet med pillen i desember så jeg må jo si at dette gikk langt fortere enn jeg hadde planlagt...Likevel er vi begge veldig glad for det og gleder oss til knøttet kommer.. (havnet med det kosenavnet hehe)

 

Hadde vært kjempehyggelig å få til BIM møte også for oktoberklubben, ser at nå er det mye vårmagene som treffes.

 

Neste uke er det time hos fastlegen og i uke 11 skal vi til tidlig UL på Balderklinikken for å se at alt er i orden. Så får jeg finne ut etter det hva jeg behøver av sjekker, kontakt med jordmor osv.. Vanskelig det er så mye..

 

Har alt startet med å lese tester og meninger på vogner, stellebord og seng til bebisen vår. :)

 

Har nesten ikke symptomer. Føler at magen blir litt større og ser at den ene buksa kan jeg bare glemme å bruke de neste 7 månedene..

Tett i nesa - men det er jeg jo ofte.. Så langt har jeg vært heldig.

 

Termin er midten av Oktober, rundt 16-17. Er ikke eksakt sikker på første mensdag, var jo midt under reiselivsmessa og jeg jobbet som bare det..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt med en skravletråd :-). Jeg er 34 år og bor i Stavanger, er opprinnelig laaaaaangt nordfra. Bodd her i 4 år snart, giftet meg i fjor med mannen i mitt liv, som er fra England, og har en jente på 19 mnd fra før.

Vi prøvde 10 mnd med førstemann og det ble vel 8 med denne, så jeg var klar som et egg for å bli gravid! Og er kjempefornøyd da det endelig klaffet. Er superglad for at jenta mi skal bli storesøster, og bekymrer meg egentlig ingenting for SA/MA. Vi skal på UL i uke 12 for å kikke litt, har vært hos legen allerede fordi det var noe jeg var bekymret for.. men har en streng lege så tror jeg går til jordmor etterhvert, he he.

Har ikke like mye tid til å lese om graviditeten og å tenke over ting denne gangen, men allikevel koser jeg meg masse :-). Det blir kjekt nå fremover.

Håper andre i Stavangerområdet vil bli med på treff om noen måneder, det var jeg med på sist gang også og det var knallkjekt.

Ha en fin søndag! Her sliter jenta vår med omgangssyken så vi har hatt en daff helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har prinsessen vår også omgangssyke stakkars... Spydde som en gal hele natt til lørdag. Nå er det bare feber som gjenstår, men jeg blir hjemme med henne i morgen også ser det ut til

Jeg har vært rimelig tufs selv hele helgen så det passer igrunnen bra å være hjemme...

 

Er forøvrig en 35 år gammel bergenserinde som håper på at alt går bra denne gang, etter en serie uhell med svangerskap i fjor... Tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog prinsessen vår er 3 i september, så det blir 3 år og 1 mnd mellom dem om dette går riktig vei. Er 60% sykemeldt nå for å slappe max av i begynnelsen. Og går på crinone, albyl-e og prednisolon, så vi får håpe det hjelper. Vil jo så gjerne gi henne en søster eller bror! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er 26 gift og nå gravid med vår første. Vi har prøvd en stund, over 1 år, så nå er vi bare i lykkerus. Vi har allerde fortalt det til nærmeste familie (foreldre og søsken) fordi de fleste vet vi har prøvd lenge og vi ønsket å dele gleden med dem. Skulle det skje noe er det jo godt å ha familie som støtter en. Men nå vet vi iallefall at vi kan!!! Veldig glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye til alle dere nye her inne =)) Regner med dere går rundt i lykkerus om dagen =D

Faktisk 1 mnd siden jeg fikk positiv test i dag =) Syns det har gått ganske fort...selv om jeg skulle ønske 1. trimester var over enda kjappere =))

i morgen har jeg legetime!! Kjempespent om han kan gi meg en termin nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Jeg er 30 år å venter mitt 3 barn, Har fra før en jente på 10 år og en gutt på 9 år , så dette blir en attpåklatt gitt:) Jeg har også glemt hvor mye kroppen egentlig forandrer seg. Jeg kan ikke huske at jeg var så trøtt i de forrige svangerskapene. Vi har prøvd siden juli å bli gravid så du kan tro vi ble glad da vi testet posetivt:) Nå gleder jeg meg kjempe mye til å fortelle det til mine barn, for de har ventet en stund på en liten søster eller bror, men vil vente til uke 12, er i uke 9 nå:)

Litt usikker på om jeg klarer å holde meg så lenge;)

Gratulere så mye til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer eliz 78 =)) mye man glemmer når man får attpåklatter ja =) Vi har og prøvd siden juli, og fikk positiv test 23.januar=) Er vel ca 8 uker, men enda litt usikker!! Vi skal også prøve å holde det hemmelig til etter uke 12...mannen min mener vi skal vente enda lengre ; ) men med denne magen kommer jeg ikke til å klare å skjule den så fryktelig lenge tror jeg ; )) gleder meg stor å fortelle store søskene den gode nyheten ja !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år fra en by i Romsdal.

Er samboer med hus, stasjonsvogn og en pusekatt. Vi har 2 skjønne jenter på 4 og straks 3 år. Det har vært hektisk med to så tette men nå er de pompel og pilt og det er bare så søtt :)

 

Gleder oss kjempemye til å bli mamma og pappa igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så mange det er her inne.. Kult!

 

Jeg er 28 åe og gravid for første gang. Samboeren min og jeg har vært sammen i 7 år og han har to barn fra tidligere, så det er jo perfekt, satser alt på at han er proff;)

 

Jeg forsøker å være litt nøktern, og ta det som det kommer, og ikke ta noenting for gitt liksom. Men jeg sprudler jo over av glede og entusiasme, dog litt energiløs da..

 

En ting til, jeg synes at ordet Oktoberbarn er litt fint jeg. Fin klang over det... La oss krysse fingrene for alle oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange av oss =))) Gratulerer såå mye til deg og !! Syns jeg leste at du og er nord norsk?

Nyt svangerskapet alle sammen =)) Jeg nyter hemmeligheten skikkelig =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år blir 21 en mnd etter at babyen kommer, mannen min er 26 og blir 27 før babyen kommer. Vi hadde ingen planer om å bli gravide, så vi er vel forsatt i sjokk etter å ha visst det nå i 6 dager. Men merker også at vi begge gleder oss. Jeg gikk på p-pillen, så at jeg kunne bli gravid var aldri i våre tanker, og planen var å vente et par år, men sånn ble det ikke.

 

Jeg blir å gå alene i svangerskapet, da mannen min bor i Tyrkia. Så vi håper bare at vi får svar på visumet innen fødselen da det er lang beh.tid. Men jeg er så heldig at jeg kan bo hjemme hos mamma og pappa (+ 2 mindre søsken) så vi får spart opp mest mulig penger til babyen kommer , og jeg er ikke helt alene under svangerskapet selvom jeg heller vil ha mannen min rundt meg. Men til tross for dette har vi bestemt oss for å beholde.

 

Jeg bor i Indre Østfold, andre som bor i nærheten??

 

Vi har også fortalt det til kommende besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler - vi klarte ikke å holde på hemigheten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

Veldig bra med en skravvletråd!!! :)

 

Jeg er 33 år, og er gravid for første gang.

Er 5+1 i dag. Var veldig planlagt, og klaffet på 1 eller andre forsøk etter p-pilleslutt. ( ble gravid etter å ha hatt en ordinær mens etter p-pilleslutten)

 

Jeg jobber i fullstilling, og formen er veldig bra.

Har ønsket baby i mage år, men pga div ting har ikke muligheten vært der før nå.

Vi gleder oss veldig til å bli en familie på 3:)

Kjenner mensmurringer/ sviing, og jeg nyter det:) Hærlig å kjenne at noe skjer i magen. :)

 

Vi skal prøve å vente med å si noe til noen før vi er i uke 12. Men vi får se da, om vi klarer det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, og gratulerer!

 

Jeg er 29 år, men blir 30 om inne noen uker. Samme som deg så sluttet jeg med pillen i slutten av desember, og det ble klaff med en gang! Litt skrekk blandet fryd med en gang hehe

 

Har nok termin i samme periode som deg. Skal få bestillt meg en time til legen snart for å sjekke om alt er ok.

 

Blir en spennende tid fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer gratulerer =)))

vi har enda ikke fortalt en sjel ( foruten på legekontoret da...) er litt gøy å se hvor lenge man klarer å la være å si noe. Til helgen skal jeg på tur med min beste venninne, så regner med at jeg ikke klarer la være å si til henne da....får se ; )) Har tenkt å gå på shopping sammen og jeg trenger en bukse å vokse i...så da får hun det nok med seg =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen grstulere så mye med graciditeten. jeg er ei jente som blir 29 i juli er gift med en herlig gutt på 30. vi har ei tulle som blir 2 i mai,venter nr 2 i ca 27 okt. om alt går bra. vi har to engler, en spontanabort i uke 7 og en exu i uke 10. men dette var før vi fikk vesla,så håper det går bra nå. vi bor i brumunddal,flere her som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. dette her er virkelig en spennende tid altså. Har ikke fortalt det til noen enda, har heler ikke vært i kontakt med legekontoret.

er nå i dag 6 uker på vei, så om en 14 dagers tid, må jeg vel ringe å bestille meg time til lege. Bare for å få det på papiret,, hihi

 

Synes tiden går veldig sakte. har lyst på stor mage, og fortelle det til alle..Men synes det er koseligt at det bare er jeg og min kjære som vet det også.

Gleder meg til vi skal si det til foreldrene våre. De er alle besteforeldre fra før, men tror de gleder seg veldig til deres eneste datter skal bli mamma..

 

Jeg er kvalm hele tiden, men ikke sånn at jeg ikke klarer å fungere. jeg tror det er av folat tablettene. Ble kvalm av de før graviditeten. Har lyst til å slutte, men tørr ikke, da det er anbefalt å ta de til jeg er 12 uker på vei.

 

Kos dere videre damer, og kos dere med graviditeten!

For en hærlig tid!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag er det 6 uker siden jeg fikk positiv test =)) Synes det har gått ganske fort ...egentlig...men er glad når jeg er over i 2. trimester. Gleder meg å fortelle alle sammen nyheten =)) vanskelig å holde på en slik hemmelighet....regner med nyheten sprekker i helgen til en god venninne.... : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt mage allerede! Gikk inn i uke 10 i dag. Jeg spiser mindre enn før og er en del kvalm, men systemet fungerer langsommere og jeg bare legger på meg. Andre som har fått tregere fordøyelse? Jeg har fortalt det til foreldrene mine nå fordi jeg kom i en situasjon hvor jeg måtte fortelle det til sjefen min. De ble veldig glade, men det ble med ett litt mer virkelig også! Ha en fin aften alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd!

Tar nok litt tid før jeg greier å holde styr på dere, men vi har jo litt tid på oss, så det går vel greit.

 

Ser det er flere fra Stavanger her, det er kjekt! Jeg bor også der (mer er ikke derifra oprinnelig). Vi venter nr 2 (har mistet noen ganger i mellom). Har ei jente som vil være knappe 2,5 når babyen kommer. Er veldig spent på hvordan det går, siden hun er litt av en mammadalt nå!

Jeg vil være 34 ved fødsel, og føler meg overmoden til å bli 2-barnsmamma. Vi skal bare ha 2 barn, så jeg må prøve å nyte dette svangerskapet! (til tross for mye kvalme og trøtthet så langt!)

 

Masse lykke til alle sammen! Gleder meg til å bli bedre kjent med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her er det mange å holde styr på : D bare gøy! Trenger ikke huske alle navnene ; ) Dere er heldige som bor i Stavanger!! Det har alltid vært min yndlingsby!! Nydelig plass!! : ) vært mye på ferier der!

 

Hvordan går det ellers med alle sammen?

Jeg har fått skikkelig vondt i halebenet i de siste dagene....klarer nesten ikke sitte normalt : / men ellers i fin form heldigvis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har fått ballongpupper her?

Jeg har ikke så små pupper til vanlig heller, men etter at jeg ble gravid ble puppene mye mye større. Redd for at det er de som avslører meg...

Prøver å gå med litt vide topper, men føler puppene stikker frem uansett.

 

Hadde besøk av foreldrene mine i dag, og de har veldig lyst til å bli mormor og morfar. Jeg gleder meg veeeeeeldig til vi skal si det til dem. Men vi har en plan om å vente til uke 12. Er i uke 8 nå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pupper ja....hadde litt å holde styr på i utgangspunktet...men nå....sukk...føler de kommer opp under hagen med den rette BHèn ...

: D var ei som kommenterte at de var blitt større- hun vet jeg er gravid da! Har virkelig lyst å fortelle alle sammen nyheten nå...men mannen holder meg i ørene ; )) Han liker å ha hemmeligheter ; )) hehe

men er iallefall 11 uker på vei tror jeg....7 uker siden testen ble positiv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sagt at jeg var gravid til 2 venninner. Den ene spurte meg, da hun syntest at hun så det på øynene mine. De hadde en egen "glød" sa hun... :P Og da gidder jeg ikke å lyve og si nei.. Sa at det stemte, og at det var hemmeligt. At ingen andre visste det. Hun lovte å holde tett:)

Den andre venninna hadde jeg ikke snakket med på lenge, og når hun ringte meg snakket vi jo om alt. Så da spurte hun meg om jeg skulle begynne å prøve snart, og da sa jeg at jeg var ferdigprøvet.. hehe.. Hun ble helt stille i tlf... hun skal heller ikke si noe videre.

 

Jeg vil ikke lyve for vennene mine, og er jo ikke mere enn 3-4 uker før vi skal si det til familie og venner, så ble 2 som fikk vite det litt tidligere da.

 

Rart å fortelle at det er baby på vei... Gleder meg sinnsykt til vi kan kringkaste det til alle... hihi

Litt greit med en stor hemmelighet også, men blir bedre å få sluppet den ut...

 

Ellers er formen bra. Merker at jeg blir litt fortere sliten nå enn normalt. Kjenner litt strekkinger i livmor, men mindre nå enn tidligere synes jeg. Puppene er fortsatt ømme.

 

Har ikke tatt folat på 2 dager, og kvalmen har nesten helt gidd seg. Tok en folat tablett i dag, så kvalmen kommer nok tilbake i morgen desverre.

Gleder meg sinnsykt til folat slutt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke tatt folat på 1 uke pga kvalmen...må vel ta den litt til egentlig...

nå har vi fortalt det til litt flere =) alle blir så glade - gøy!! Men ungene gjenstår...skal vente til onsdag eller torsdag er planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...