Gå til innhold

skravletråd for oss med oktoberbarn i magen =)


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

termin 16. oktober! på toårsdagen til førstemann så det er jo litt morsomt. :)

Mistet i SA før jul, men spiren satt igjen med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha vært på innvendig UL i dag, og både sett og hørt et bankende hjerte - tør jeg å våge meg inn til dere med oktobermager :-) Foreløpig termin 3. oktober.

Vi har ventet lenge på nr. 2. Bruker lang tid på å bli gravid, og har i tillegg 2 SA og 1 MA bak oss. Jenta vår på 6 lengter etter å bli verdens beste storesøster... Vi krysser fingrene, og håper det er vår tur denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på snart 26 år som muligens blir kvinne og mamma i oktober hvis alt går bra under svangerskapet. Er jo bare 5 uker på vei, så ingenting er sikkert ennå. Men likevel så tenker man og planlegger man med en gang. Det første jeg gjorde var å se etter barneseng og stellebord og alt mulig som har med baby og barn å gjøre.

Jeg hadde egentlig tenkt å vente 1 år til før jeg skulle bli gravid, men vups så skjedde det. Ble litt skrekkslagen først, men nå føler jeg stort sett bare glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!jeg er en jente på 26 fra bergen som venter mitt første barn! samboren og jeg plannlagte bryllup til sommeren og kjolen var akkuratt kjøpt da jeg fant ut at jeg var gravid:)koselig det så bryllupet blir utsatt i 6 måneder:) jeg har enda ingen symptomer på at jeg er gravid så synes alt er litt skummelt enda!

er det noen her inne som vet at om man må holde seg unna nøtter i svangerskapet? synes å ha lest noe om det...men det er det beste jeg vet:Shehe

kjekt å prate med andre som er i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd!! :)

Tror jeg skal holde meg mere inne på terminklubben dette svangerskapet om det er litt aktivitet her:) Dere virker i allefall alle som noen kjekke jenter!:)

 

Jeg er 27, rekker å bli 28 når denne lille tingen kommer ut rundt 17. oktober. Men som noen flere her - er terminen usikker og jeg skal på UL når jeg er mellom 12-14 uker.

 

Jeg har ei lita jente på 7 måneder som nå ligger og sover søtt og aner ingenting om at det kommer en liten bror eller søster snart. To tette, så dette blir spennende!!

Sa det etter jeg fødte henne at jeg ville heller føde ni ganger enn å gå gravid igjen... Så jeg er litt spent på hvordan dette skal gå. Fant ut at jeg burde ta en test da jeg kjente bekkenløsningssymptomer pluttselig komme...

 

Ser det var flere fra Stavangerområdet her inne, kanskje vi sees på BIMtreff om litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høyre at det er andre som får så tett :) Eg er ei jente på 20 år, som er gravid med nr 2. Har ein liten gutt fra før på 10 måneder. Og stor trivest med det. Må innrømme at eg blei litt nervøs når eg testet positivt på Lørdag. Tenker siden eg er så ung og skal allerede ha nr 2. Men sammtidig er eg kjeeeempe glad. for eg lever for gutten min. og han betyr alt for meg så hvorfor ikkje ein til? :) Gratulere til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå begynner vi å bli mange her inne =)) så koselig =) Regner med det kommer enda flere etterhvert!!

Noen som har vært på 1. kontroll? Jeg skal på fredag- i morgen faktisk.- =) Gleder meg. håper jeg får tidlig ul for å få en nøyaktig termin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Fekk ikkje time før 1 April eg. Litt av ein dato ;) Hehe. Synnest det var leeenge til eg da. Har du ikkje noe sånn ca hvor langt du er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjempe spennende =) du 1. april og jeg fredag den 13 ; )) hmmm...

vanskelig å vite terminen min...siste mens var 22. november, men fikk ikke positiv test før 23.januar!! så tror jeg vil få termin i begynnelsen av oktober...men får se =) Gleder meg å få en skikkelig dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Rart med desse datoene. Klart det blir deilig og få ein dato på termin ein kan forholde seg til. :) Blir veldig kjekt og sjå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 36 år og venter også barn nr 3. Har 2 fra før som er 12 og 14, så dette blir en skikkelig attpåklatt. Gleder meg til å fortelle ungene om dette. Jeg tror de blir fornøyde. Tenkte å vente til jeg var rundt 3 måneder på vei. Jeg er spent på om graviditeten går greit, og ikke minst fødselen. Det blir en stund til, og da er jeg vel klar, som de andre gangene. Morsomt at det finnes en side som dette, før man forteller det til andre. Tenker ikke på annet om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere til deg også gussa =) Ja utrolig kjekt med forum som dette...kan nesten ikke vente med å fortelle ungane nyheten !! skal og vente lengst mulig....ikke fått noen spørsmål fra noen enda iallefall ..men magen er skikkelig oppblåst..ikke lett å skjule!!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen i dag, men må tilbake på mandag for å ta blodprøver. De skal da sjekke hcg for å se sånn cirka hvor langt jeg er på vei. Ellers må jeg på tidlig Ul. for å finne ut termin. men han trudde at jeg er ca 5 uker...( dvs fosteret 5 og jeg 7 ) men må som sagt vente for å få eksakt svar. Hadde et gammelt ultralyd apparat som ville vist om jeg var mer en 8 uker på vei, men siden vi ikke så hjertet er jeg ikke så langt!! jeg er utålmodig, så kjenner dette blir et langt svangerskap ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Slenger meg på her jeg..

 

Er en jente på 23, fra Fredrikstad. Har en datter fra før som er 4,5 år. Dette er min 5 graviditet, men kroppen min er ikke så flink til å holde på fosteret :(

 

Hadde sist en MA i uke 9 i desember, og hadde egentlig bestemt oss for å vente litt med å få barn nå, skulle begynne på p-piller ved første mens. Jeg var så sliten og psykisk utslitt sist gang, og tok MA'n veldig tungt.

 

Men her lurte det seg inn en liten spire før jeg rakk å få mensen. Går inn i min 6 uke i morgen, og har termin 11 oktober. Ikke vært direkte gledeshyl her hjemme etter positiv test, da jeg og samboer har gått fra hverandre, og jeg blir aleine med to barn, men etter mange runder med meg selv, fant jeg ut at jeg ville beholde barnet. Pappaen har villet beholde barnet hele tiden, så det er meg det har stått på. Heldigvis skilles vi som gode venner, og kanskje vi en dag klarer å finne tilbake til hverandre...

 

Nå begynner jeg faktisk å glede meg litt, og det går gradvis mer opp for meg at jeg nok engang bærer på en liten spire. Håper nå at jeg får beholde babyen, og at den ikke dør.

 

Var på UL på onsdag for å bekrefte svangerskapslengden, og skal på ny kontroll 21 mars for å kontrollere at alt går som det skal.

 

Ble gastric bypass operert for ett år siden, og får i meg mindre næring enn hva som er normalt, så kjenner at jeg er litt bekymret. Har mistet 48 kg, og går fremdeles nedover i vekt, så jeg håper bare at svangerskapet kan gå sin gang, og at mitt næringsinntak ikke vil påvirke babyen.

 

Håper vi alle kan følge hverandre fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamman til Emma!

 

Det høres ut som mye å fordøye på en gang! Bra du får til å glede deg litt over spiren. En venninne av meg opplevde samlivsbrudd rett før hun oppdaget hun var gravid med nr1, og møtte senere drømmemannen som hun har èn til med, og de har det så superbra sammen! Godt å høre deres skilles som venner da. Ta vare på deg selv, og kos deg så godt du kan med gode venner! Gleder meg til å treffe dere alle på BIM-treff etterhvert!

 

Stor og god klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg er 32 blir 33 i juli og er garvid med min første.Er ca 4+5 så det er tidlig enda.Veldig nervøs for at noe skal gå galt,leser alt for mye om det her inne desverre..

Skal til legen på mandag 16feb,så det gleder jeg meg til.Jeg er fra Fredrikstad,håper det er flere her så vi kanskje kan treffes underveis.

Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Men dei legene må få tempo. Det er utolmodige mødre ute og går ;) Hehe. Er jo heilt pyton og gå og vente sånn. Forstår veldig godt at du vil få noe og forholde deg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Jeg er 24 år og venter min første. Vi startet prøvingen i September og hadde egentlig trodd at det skulle ta lenger tid, men merkelig nok så hadde vi begge på følelsen at det hadde klaffet denne gangen og det hadde det jo. :) Har regnet meg frem til termin 23 oktober, så er ikke mer enn 4+5. Er kjempespent på tiden fremover og gleder meg til magen kommer og vi kan fortelle den store nyheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til babysnart? =) Godt når man slipper å prøve så lenge !!

 

 

 

Jeg fikk svar på HCG prøven min i dag. pga jeg ikke vet nøyaktig hvor langt jeg er på vei , tok jeg hcg prøve. den er på 37599....MEN skjønner uansett ikke hvor langt jeg er på vei ....noen andre som har sjekket hcg nivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har termin 29. oktober foreløpig, men har ikke hatt mens siden 10.desember så er litt usikker. Så håper å få tidlig UL for å bli litt sikrere på terminen.

 

Gleder oss sånn til å fortelle! Men vil vite termin sikkert først. Når skal dere fortelle?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann bosin =) Gratulerer til deg og =) Tenker litt som deg...ønsker en termin før vi forteller det. Har du hoppet over el en mnd siden du tror terminen er 29 ? ellers vil den jo bli 3.10 etter mensen..?? Jeg fikk ikke positiv test før 9 uker etter siste mens, så har nok skjedd noe under veis hos meg iallefall..Gleder meg til ultralyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere alle ei fin helg? her er det avslapping =)) trengs i den trøtte perioden min...gjeeesp....Kos dere resten av helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Sååå koselig at vi er så mange her :)

Godt å høre at det er flere som er trøtte. Me too !!!

Har også utrolig vondt i magen, mye oppblåst og må tisse ofte. Puppa vokser, og magen faktisk.. he he

Har jo to barn fra før, men husker ikke at det var sånn i førsten?!

Magen syntes ikke før 3 mnd første gang, litt før med nummer 2. Men ved 6 uker da... ja ja

God søndag folkens :) Spis fastelavensboller !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Slenger meg med på denne tråden jeg også da.. Er 28, samboer og kommer fra Sandnes.. Har ett barn fra før og har foreløpig termin 1 oktober. Denne er noe usikker så det er mulig jeg ender opp i september-klubben :o)

 

Ofte trett, kvalm og "dett i nesa", men ellers gleder vi oss masse til ett nytt familie medlem. Nærmeste familie vet om den lille hemmeligheten, men vil vente med å fortelle det til gutten vår i noen uker til.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...