Gå til innhold

skravletråd for oss med oktoberbarn i magen =)


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Skal til legen i morgen og da får vi se hva hun sier. Gleder meg! Er så usikker om dette med tidlig UL? Skal dere ha d, eller vente til den "vanlige"?

 

Skikkelig spennende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan godt tenke meg tidlig UL for ¨få en nøyaktig termin, men ellers er det ikke så nøye synes jeg =) Men gleder meg veldig ja!!

Du får fortelle om 1.legetimen når du har vært der hunnykaos !! hvordan termin du fikk der osv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. =) Jeg er 29 år og endelig blitt gravid etter 2 års prøving.

Har vert gjennom ett IVF forsøk og ett fryseforsøk uten at det

har ført til noe.

Så gleden (og overraskelsen) var stor da jeg fikk positive tester ! =)

Dette blir vårt 1. barn om alt går som det skal!

Noen som kan fortelle meg hvordan man regner disse ukene?

Sånn fra 1. dag i siste mens, og fra EL osv...

 

Tipsie =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan=)

 

Jag är 30 år å 4+0 idag (tidigt jag vet).. Har inga barn fra tidigare men hade en MA när jag var i uke 12 som medførte 3 utskrapninger. Blev gravid nu på första försök så får bara hoppas att den lille klamrar sej fast där inne å växer sej stor å stark!

 

Har varit hos min fastlege idag å sökt fødeplats å fått henvisning till tidig UL=) så då finner vi iallafall ut tidigt om nått är fel! MEN det är det ju inte..allt skall ju gå bra denna gången!!!!!!!

 

Jag är så glad å samtidigt så rädd så e många känslor som far runt i min lilla kropp.. blir spännandes detta tjejer!

 

KRAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lege time med ul 23 feb. Det er min første time. Jeg skal til jordmor - brukte ikke lege i mine første 2 svangerskapene bare jordmor og var kjempe fornøyd. Går på Gynekolog Klinikken i Drammen - de er til å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 32 år og også fra Stavanger.Jeg har regnet meg fram til at min termin er 7.oktber. Har to jenter fra før. Vi har prøvd i over et halvt år. Før det hadde jeg en SA i 9.uke. Merker at jeg er litt mer nervøs nå enn ved de to første svangerskapene, på grunn av det. I tillegg har jeg erfart at det var lettere å bli gravid før jeg ble 30. Var 24 og 27 år da jeg ble gravid med de to første. I likhet med deg, Tjorven-n.3, syns jeg at magen alt syner.. Spesielt på kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann damer :)

 

Kikker innom her og jeg, selv om jeg holder meg mest på snartmamma.com :)

 

Jeg blir 27 før baby nr 3 kommer, har to gutter som tipper 5 og 7 før det nye tilskuddet melder sin ankomst.

 

har en noe usikker termin, men enten er den 08 oktober, eller i midten av september.. har hatt en uregelmessig syklus i nov/des slik at jeg rakk å miste oversikten og er usikker på når jeg har kunnet bli gravid.

 

Var ikke planlagt, ingen prøvehistorie osv da jeg er fulltidsstudent på sykepleien og har egentlig 2 år med masse jobb forann meg.. men det skal nok gå og det kan jo hende det blir til 3 år i stedet.

 

Time will show.

 

Jeg har første kontroll 17 februar, for å finne ut rett termin.. skal gå til jordmor hele svangerskapet på sykehuset..

Gjort det de to andre gangene også, å liker det best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminberegning er både vanskelig og enkelt, bare man har "trylleformularet". En graviditet varer i 280 dager og er fastsatt av Verdens Helse Organisasjon (WHO). Nyere forskning viser imidlertid at det egentlig er 283 dager som er lengden på et gjennomsnitts svangerskap. Men likevel er det altså 280 dager som er den offisielle lengden på menneskets svangerskap.

 

En graviditetsuke er 7 dager. Dersom din første dag av siste mens var en onsdag, så er det på onsdager at du skifter uke.

 

Når du er i uke 7, så har du 7 fuillgåtte uker bak deg (og er altså faktisk i din 8.uke).

 

Både mensterminen (termin Naegele) og ultralyd termin beregningen operer med en "feilmargin" på pluss minus to uker. Det betyr at det er normalt å føde innenfor disse fire ukene rundt termin.

 

Her kan du beregne din termin:

 

http://www.babyverden.no/Webdesk/net...html?id=120334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er 26 år og gravid for første gang, og synes både det er helt fantastisk og litt skremmende. Har ikke merket mye til symptomer enda, tror innimellom at graviditetstesten (e) har lurt meg..;) Har dere mye symptomer?

Bestilte time hos lege i går, fikk fikk før13.mars.Er ca 5uker på vei nå Synes det virker veldig lenge til, men det er tydeligvis ikke vanlig med kontroll før etter 9-11 uker?

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lila skal du til en jordmor med ultralyd for å finne ut riktig termin da ? Eller tror du hun klarer å finne det ut ved å kjenne på magen? Jeg har samme dilemma som deg nemmelig...vet ikke sikkert når denne er laget ; ) jeg er enten 11 uker eller 6 uker på vei....tror jeg : S

iram82 jeg var og 26 første gang jeg ble mamma =) Flott alder!! det er normalt å ha 1.kontroll rundt 10-12 uker, men mange har før !! Gjør jo ikke så mye annet en å fylle ut papirer, bli søkt på UL og sjekke blod- og urinprøve. Kjempekoselig når du kommer til jordmor =) Tror de fleste tar kontroll litt før for de er spente og har masse spørsmål. Ikke for at det er så veldig nødvendig.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 32 år, fyller 33 rundt termin.... Jeg er gift og har ei datter som blir 2 år i mars.Vi bor i Oslo.Her på bim har jeg termin 13 oktober. Vi gleder oss masse. Forrige gang brukte vi 20 mnd ( måtte operere for endometriose, og ble gravid på første forsøk etter det) nå brukte vi kun 4 mnd og det med masse sykdom og julestress c",)

 

Gleder meg tilå bli mere kjent med dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her var det mange:) Jeg testet positivt i dag og har ikke helt kommet over sjokket.... Er 27 år og har ingen barn fra før. Tror jeg er 4+0 i dag og har tremin ca 15 oktober. Blir virkelig spennende dette her!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle med oktober-baby=) Det blir en fantastisk tid framöver.. har inte helt fattat att jag är gravid igen å att det gick på första pp.. Skall på tidigt ultralyd i uke 7-8, ska bli skönt å få lugna nerverna lite känner jag! Annars börjar kvalmen komma.. e lite små uggen av å till gjenom hela dagen, å det e jag glad för, alla symptomer e välkomna!!

 

Men igen.. gratulerer till oss=)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Jeg er snart 25år, har samboer som jeg har vært sammen med i 4,5år. Dette er min første graviditet, men sambo har en datter på 11år fra før. Er 5+4 i dag, testet positivt nå i morrest:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og gratulerer med det lille nurket der inne! Jeg bor i Oslo, er 32 år og vi venter vårt første barn og er i uke 7. Det føles så fint! Må innrømme at jeg ikke er blant dem som alltid har drømt om å bli gravid, lekte sjeldent med dukker som barn, men nå føles alt kjempebra! Kjenner på alle mulige rare endringer, og har allerede fortalt det til de nærmeste. Er det mange fra Oslo her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere med små frø i magen

 

Så befinner jeg meg på Barnimagen igjen da. Jeg har en sønn fra før som nå er 20 mnd gammel.

Sist gang tok det ca 5 mnd før jeg ble gravid fra vi startet å prøve. Derfor sluttet jeg med pillen i starten av januar, så vi kunne peile oss inn på nok et vårbarn..

 

Men slik skulle det ikke bli, det gikk noe fortere denne gangen.. Jeg hadde en merkelig følelse i dag tidlig når jeg våknet. Så mens sønnen min med stor iver prøvde å børste sine egne tenner, tok jeg testen. Og visst var den positiv! Min kjære er på forretningsreise og kommer hjem i morgen, så foreløpig er det bare sønnen min og jeg som vet det.. og nå dere :)

 

Det er med store lettelse jeg går inn i mitt andre svangerskap. Denne gangen slipper jeg å nilese alt jeg kommer over på Barnimagen og andre nettsider - som gjør en mer bekymret enn kunnskapsrik i flere tilfeller. Denne gangen kan jeg slappe av og la ting gå sin gang.

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg bor og i Stavanger og har termin 6 okt.Har en datter på 16mnd og er selv 28 år. Kjekt å se andre fra Stavanger her inne. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til jordmor på sykehuset, så om hun er usikker ved å kjenne på livmoren så har de gynekolog tilgjengelig med ultralyd slik at vi får sjekket det skikkelig.. Men de fant det fint ut ved å kjenne på livmoren sist altså, så de sjekker nok bare om den er større enn beregnet til 8.ende uke som jeg er når jeg skal dit.. (eller 11-12. hvis jeg ble gravid i desember :P )

Jeg vet at jeg ikke kan være fulle i10.ende uke om jeg ble gravid i desember, da jeg tok en test 27 og 29 desember som begge var negative, menstrasjonen kom 11 dager på overtid og var ikke som den pleier.. det kan jo like fult være fordi jeg gikk såpass over, men jeg klarer ikke helt slippe tanken på at jeg kanskje hadde en veldig sen eggløsning som førte til at mens kom men at jeg kunne vært gravid også..

Jeg er nok bare i 6. uke men det er greit å få sjekket ganske tidlig og.

Jeg skal i praksis fra uke 14 til 25 (kalende uker) og om jeg da er 3-4 uker lengre på vei nå så er det ganske greit å vite når jeg skal i praksis.. da er jeg faktisk nesten 30 uker på vei når jeg er ferdig :P formen er ikke akkurat stigende, så det kan jo bli trøblete både med lengden jeg nå følger, og den jeg evt blir flyttet til..

Jaja, time will show.. bare 11 dager igjen nå så vet jeg mer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Så koseligt at det er flere fra Rogaland her. Er fra Klepp, 23 år. Er ikke helt sikker på terminen min, har bare tatt tester på internett, har fått 05, 06 og 07 oktober som termin. Må bestille time hos lege snart. Når er det vanlig å gå på førstekontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy at vi blir så mange med oktober barn i magen =)) Blir en koselig jul neste år med baby i hus =))

Går det bra med dere alle? mye symptomer ute å går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg er 32 år, blir 33 før oktober :-) Vi er gift og har prøvd i 1,5 år. Vi skulle begynne med utredning og har fåt alle papirer og skjema osv. Så jeg hadde begynt å føre opp temperaturen på skjema for 2 måneder siden. Det var så pussig da jeg kjente jeg skulle ha mensen (2 dager før jeg skulle ha mensen) og jeg brukte tampong fordi jeg var sikker på at nå kom mensen, og var lei for det ;-) ...men mensen kom ikke...og to dager senere la jeg merke til at temperaturen hadde beholdt seg høy, det var annerledes, så jeg tok test, og det kom 2 streker! ;-)

Det har ikke gått opp for meg enda. Håper alt går bra :-)

Lykke til dere andre også :-)

Hadde første mensdag siste mens den 29/12... det stod et sted at termin er 5/10, et sted stod det 7/10, vi får se ;-)

P.s...dessuten har jeg graves disease (latent nå)...noen andre som har erfaring med det i forbindelse med graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 25 år og er ca. 5. uker på vei med nr. 2. Jeg har ei datter på 18 mnd, så det bli kun litt over 2 år mellom babyene mine :) Graviditeten var planlagt, men at jeg skulle bli gravid etter første forsøk også denne gangen kom litt overraskende på oss.. Men selvfølgelig er vi glad!! Jeg har termin ca. 19 oktober.. kjempelenge til enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der alle sammen. Gratulerer med spire. Her er det også fersk spire, er bare 4+5 og bruker tid til å venne meg til tanken, og har lyst til å rope ut at jeg er gravid, men skal vente en stund. Spiren satt på 3.pp og er lykkelig om dagen.

 

Jeg er 23 år og dette blir vår første. Gleder meg masse, men grubler nok også en del. Kommer forøverig fra østlandet. Blir fint å følge dere andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 20, og gravid for første gang. er 5+1 og føler meg ganske så oppblåst:) gleder meg utrolig masse til tiden som kommer, og håper at alt går bra:) lykke til til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johooo!

 

Jeg er 4+5 og veldig glad! Ante at noe var på ferde, men pga reising mm fikk jeg ikke testet før i dag, da jeg ankom min lille jobb-leilighet i Buenos Aires. Nervepirrende og knotete med gravitest med kun spanske instruksjoner. Men to streker er to streker!

 

Har en gutt på 18 mnd fra før, så det blir to tette. Gleder meg masse nå som jeg vet hvor knall det er å få barn, og håper vi kommer oss over den magiske 3-måneders grensen!

 

Kjenner jeg alt er litt oppblåst, og får klump i halsen av alt mulig rart. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...