Gå til innhold

skravletråd for oss med oktoberbarn i magen =)


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

kanskje på tide å lage en skravletråd her inne også ?? Koselig å høre hvordan alle her inne har det =) Bli litt kjent...vi har jo mange mnd foran oss med mange spørsmål...kanskje vi kan hjelpe hverandre på veien ?

Først og fremst : Gratulere så mye med spiren i magen til alle =)) Endelig klarte vi det =D

jeg er 35 år og venter nr 3. Blir en attpåklatt og vi gleder oss stort!! selv om det er nr 3 så har jeg glømt så sinnsykt mye av alt som skjer med kroppen...kan nesten ikke vente til å fortelle "hele verden" den store nyheten. vet det er mange som kommer til å bli glade på våre vegne siden jeg hadde en SA i uke 13+ 3 i sommer. Gleder meg å bli kjent med alle dere her inne =))

så, hvem er DU???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Jeg er gift og har akkurat fyllt 30 år. Vi har en gutt fra før som blir tre år i april. Jeg ble gravid på første forsøk nå så jeg ble lettere sjokkert, da det tok lang tid sist.

Jeg har mange følelser for tiden både positive og negative, men det går mer over i glede etterhvert.

Når jeg leser her inne så virker det også som at svært mange spontanaborterer så jeg tør ikke tenke for mye på dette ennå heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er en jente på 31 år, gift med verdens beste mann og dette er første gang vi er gravide. Har prøvd noen måneder, men trodde det kom til å ta lenger tid, det er jo alltid det man hører, spesielt når man er over tredve.

 

Jeg syns også det er utrolig mange som spontanaborterer, men visste ikke det før jeg kom inn her på BIM! Gulp, jeg blir skikkelig nervøs av det der, og klarer ikke glede meg i det hele tatt. Men det er vel greit å ha et nøkternt forhold til dette her til man er over den magiske tre måneders grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 26 år og dette er vår første!! Vi har prøvd i noen måneder nå, men tenkte det kom til å ta lenger tid på å bli gravide, så vi er i litt gledessjokk for tiden. Hvor tidlig begynner man å fortelle det til familie og venner? Har hele tiden tenkt den magiske 3 mnds regelen, men venner av meg har fortalt det veldig tidlig har jeg inntrykk av...

 

Gleder oss masse i tiden fremover og har tenkt å nyte hvert øyeblikk!!! Moro å bli kjent med dere her inne på BIM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle 3 =)) så koselig =))

Ja det virker som det er mange som opplever sa og ma, derfor vil jeg ikke være så mye inne på 1.trimester..synes det er ekstra mye snakk om det der. Jeg har jo vært igjennom det for 6 mnd siden, men er enda ikke begynt å bekymre meg for det denne gangen. Tror man ødelegger mye av svangerskapet hvis man skal gå rundt å tenke på alt det gale som kan skje.. Jeg for min del har iallefall tenkt å nyte denne følelsen jeg nå har =)) Får nok bekymringer når barnet er ute ; ))

Når skal dere fortelle til folk? Jeg har pleid å sakt det ganske tidlig, men denne gangen tenkte vi å se det litt an...er så koselig å bare være oss 2 med en så stor hemmelighet ! men regner med at vi ikke venter så kjempe lenge nei....vet at de 2 som blir storesøsken kommer til å bli hoppende glade iallefall =)) Jeg var forreste 26 år da jeg fikk mitt 1. barn hunnykaos - kjempefin alder =) er 36 før denne blir født...ikke så fin alder det da ; ) men men...føler meg som 29 =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og dette er første graviditeten og alt er veldig nytt og spennende. Før vi bestemte oss for å prøve (for 2,5 uker siden) var jeg aldri opptatt av verken babyer eller graviditet. Trodde jeg skulle få noen prøvemåneder å forberede meg litt på men nå sitter vi altså midt oppi det. Veldig skummelt og litt spennende (mest skummelt foreløbig faktisk...). Håper jeg kommer til å tø opp litt etterhvert når kroppen "modner" meg litt. I mellomtiden suger jeg til meg all mulig info på nettet om hva det er jeg har begitt meg ut på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at vi er såpass mange "godt voksne" mødre! Jeg har også bikket 30 for en stund siden. Vi venter nummer to, jenta vår blir halvannet innen oktober kommer. Koselig å henge her sammen med flere som er kommet akkurat like langt! Spesielt nå før vi forteller hele verden om hva vi venter på er det greit å få ut litt babyprat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miracula - dette kommer til å gå strålende vet du =) derfor du har 9 lange mnd å venne deg til tanken =)) skikkelig heldig som fikk klaff så kjapt !! Når du får barnet i armene så skjønner du ikke hvorfor du ikke gjorde dette for mange år siden ; )

 

oj du får 2 tette picnicjenta =) må vel ha tvillingvogn for å komme deg ut på trilleturer =D blir sikkert kjempeflott med 2 så tette- får håpe de blir å leke flott i lag =) jeg for min del gleder meg til en attpåklatt å dulle med når de 2 andre er på skolen =)) guuuuu så spennende tid vi har foran oss...kan nesten ikke vente på alt som skal skje !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 23 år og er 6 uker på vei, for første gang. Sinnsykt skremmende og veldig gøy! Jeg har ikke klart å holde meg med å fortelle det, så både de nærmeste vennene og familie vet det. Måtte fortelle det med en gang jeg fant det ut:)

Jeg er også redd for sa, tenker på det masse, men klarer ikke la være å glede meg for det. Får bare krysse fingrene alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja heldigvis har vi litt tid å forberede oss på. Jeg er veldig heldig som har en mann som engasjerer seg også. Han har fått til innkjøp av bok til mor og bok til far så nå leser vi hver kveld før vi legger oss. Litt hver for oss og litt høytlesing. Veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miracula, ikke rart om du trenger litt tid til å summe deg hvis dere bare rakk å være "prøvere" i et par uker!

Tjorven, det blir tett, ja! Og det er akkurat det med vogn som har stått i hodet på meg de siste dagene. Kan hende at det ville vært nyttig med en tvillingvogn, ja. De er jo enormt store, da. Men hadde vært koselig å trille til barnehagen... Har allerede begynt å merke uvanlig trøtthet om kveldene, hvis ikke hadde jeg vel ligget og kvernet om vogner på nettene også he he. Du som har to store fra før av klarer vel å ta lett på bekymringene, flott å bare glede seg til å nyte kosen alene med minste på dagtid. Jeg har selvfølgelig også brukt litt energi på å tenke på dette med barnehageplass til eldste, hvor stor plass og så videre. Men nå er jeg ikke mer enn 6 uker på vei, så alt faller nok på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på snart 20 som akkuratt fant ut at jeg og samboer er gravide. dette er meget skummelt men også veldig spennende... Jeg lurer på når magen kommer til å vokse slik at det vises? Tror ikke det går opp for meg før da. Synes det er så fint med gravide mager, synes alle skal vise de fram;)

Lykke til videre framover alle sammen, greit å kunne snakke med fler i samme situasjon=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 30 år, 31 år når babyen er født. Har 2 jenter fra før og er gift. Krysser fingre for en gutt denne gang men ønsker en jente til velkommen også så klart!! Bor i Buskerud. Kan nesten ikke vente med å fortelle folk nyheten men vil vente noen uker til. Er 5 + uker og har foreløpig termin 6.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg er 26 år og bor i Oslo. Har høyt stoffskifte og har derfor vært forberedt på at det kunne bli vanskelig å bli gravid. Men vi traff blink på første forsøk! Jeg er nesten svimmel av alle tanker som raser rundt, men må innrømme at det kiler i magen av glede ;) Blir spennende å se hva kroppen finner på. :P

Så hyggelig å høre om hvem som er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-) Jeg er 33, blir 34 når babyen kommer. Ja, kommer, for nå håper jeg virkelig at jeg får bli i denne klubben:-) Har en sønn fra før og en samboer som har en datter fra før, så her blir det dine, mine og våre, haha. Den nye kjernefamilien, hvem hadde trodd man skulle havne der;-) Men her er jeg, og har det veldig bra sånn også.Blir så spennende med en ny baby! Gleder meg til å følge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig at vi begyner å bli så mange her inne =)) Tar nok en stund før navnene deres sitter her da..men vi har jo nesten 8 mnd å bli kjent på : D

Har noen av dere fått noe mage allerede?? min er bare oppblåst av luft..ser ut som jeg er veldig gravid.... : S litt tidlig ...men men ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) er 28 år og ventet barn nr 2.

veldig spent, ettersom det bare blir nesten 20 mnd mellom dem...planlagt var det men...

trodde ikke vi var så fruktbare. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er 27 og 28 når barnet kommer, var ikke planlagt i det hele tatt denne gangen heller, har en liten en på snart 3.

dette er med en annen barnefar og vi har ikke vært lenge sammen for å si det slik, så dette kom som et stort sjokk på oss begge. Han er bare kjempeglad (har ikke barn fra før), men jeg er litt mere bekymret. hadde en vanskelig gravidtitet OG fødsel sist, i tilegg er jeg så redd for å bli alene igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år, gift i snart fire år og bor i Oslo.

Vi har prøvd i 3 måneder og er i dag 4+6.

Har sagt det til de nærmeste vennene og den nærmeste familien.

Magen min er veldig oppblåst til tider (noe sted jeg kan legge ut et bilde her??), så det er jo litt spesielt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at du og er oppblåst VPN ; )) min mage ser ikke ut...skikkelig sprengt....og 5 uker i dag...går i den 6.uken i morgen...hvis det stemmer det jeg tror da. folk må iallefall tro at jeg har lagt veldig mye på meg i det siste : D

kanskje du kan legge bilder i profilen din? ikke sikker,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut et bilde av magen på profilen min. Jeg tok det i går formiddag. Jeg er til tider så oppblåst (på ettermiddagen/kvelden, etter jeg har spist) at jeg ikke kan ha på meg stramme gensere eller topper, for da synes det virkelig godt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 34 og har en jente på 18 mnd. Vi brukte ca et år å bli gravid med henne, og denne gangen tok det 8 mnd. Var veeeldig engstelig for at det ikke skulle gå, for mannen har tidligere fått konstatert dårlige svømmere. Men men, jeg sitter i alle fall her med positiv test og er så utrolig glad! Gleder meg masse til denne tiden fremover, har en annen ro på meg enn sist og har heldigvis masse av babyutstyret i hus allerede, he he.

Vi bor i Stavanger, har vært med min mann i 12 år nå og vi har det kjempefint. Han er engelsk og noen år yngre enn meg.

Blir kjekt å følge dere fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere tenkt å bestille time til 1. kontroll?? Skal dere ta den hos jordmor eller lege? Jeg kan tenke meg å gå til jordmor først, men ender vel opp hos lege. Har ikke lyst å bli observert på helsestasjonen FØR nyheten er ute....: D Jeg har lege time i midten av februar, så kanskje jeg får han til å gjøre papirarbeidet da om ikke annet. spennende =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...