Gå til innhold

Ny tråd for alle skravlesyke",)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg fått kjempeømme pupper. Det er egentlig vanlig før mens, og så pleier det å gå over en dag eller to før mensen kommer, så nå kjenner jeg hele tida for å konstatere at det fortsatt er vondt....ha-ha, symptomjakta er i full gang! ;) Jeg har også ikm til helga andrea3 så da følges vi ad. Har egentlig tenkt å holde meg i skinnet med testing til ihvertfall inn imot helga...tror jeg;o Vi har ihvertfall spennende dager foran oss! ÅÅåååååh, tenk så gøy det hadde vært med positive tester i helga!! Krysse fingre...

Virker lovende med tanke på el da, jakter på gullegget, så fint at bihulene er kurert, og fint at du får pergo neste måned hvis det trengs. Satser vel på at det ikke er nødvendig...",))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært utrolig gøy om vi fikk det til nå....jeg har en god følelse. Tror jeg skal holde meg i skinnet frem til fredag, men da blir det en test dersom følelsen fortsatt er like sterk. Gleder meg, drømmer, håper og tror sammen med dere nå jenter.

Gode klemmer!

Skrevet

Tror ikke jeg hadde EL denne syklusen en gang jeg.... kunne ikke kjenne noe ihvertfall :-( gir snart opp.. Skal til utredning den 19. mars.. så jeg får jo se hva de sier da...

Jeg har mistet litt motet.. sukk.

Skrevet

huff Tinker70...frustrerende når man får syklustull!!! var jo det jeg fikk..derfor terminen er usikker...gikk nok glipp av el i desember for min del! Men fikk jo positiv test 23 januar, så det kan gå ; ) Har vært å tatt blodprøver i dag, så får svar på onsdag på hvor hcg nivået er =))

Godt du skal til utredning snart!!!! Da skjer det iallefall noe!! "bare" 4 uker til!!! Det holder du ut til !!!!

klem

Skrevet

Hei.

Spennende å lese deres forsøk på å bli gravide. Kan nesten ikke vente med å få høre hvordan det har gått.

Jeg og samboeren skal begynne å prøve til sommeren. Spennende, for vi er jo ikke helt unge lenger vi heller. Men gleder oss begge to til å sette i gang.

Lykke til videre.

Skrevet

Åååååå, det er så lenge å vente til fredag. Blir helt tullerusk av å "leite" etter symptomer. Har vel egentlig ingen enda, får bare slappe av og ta det med ro. Hvordan går det med dere andre? Noen med en god følelse?

Ha en fin dag!

Skrevet

Hillbillie, Andrea, Xena, spent på nyheter i symptomjakten deres altså!

Jeg fikk gjort en god prøveinnsats før og i helga, så nå begynner jeg vel å "snuse" etter om jeg kjenner lukter snart. Og klemme på puppene. Skal heldigvis reise på fjellet på vinterferielanghelg i morgen, så da får jeg litt annet å tenke på noen dager.

Skrevet

God innsats er viktig, Galathea. Nå håper jeg det klaffer for oss snart. Jeg føler meg bare SÅ gravid, men det har jeg gjort før også, uten å være det..........., så jeg stoler bare på testresultater. Når jeg kjenner etter symptomer så kjenner jeg bare det jeg vil kjenne ;o) Gleder og gruer meg til fredag, da skal det testes.

Stå på jenter!

Skrevet

Hei!

Jeg er gammel ny her inn.

Vi, min samboer og jeg har prøvd nå i to år på å bli gravide. Har en gutt på 2 år og 8 mnd. I løpet av prøvetiden har jeg hatt to aborter - veldig trist og leit. Den siste for 10 mnd siden.

Nå er jeg så uheldig å ha alderen i mot meg, jeg har fylt 44 år - så jeg skjønner at alderen gjør det vanselig for meg å bli gravid.

Nå skal vi prøve fram til sommeren, da er det stopp.

Det tar på med denne prøvinge over så lang tid, ikke minst disse nedturene som har kommet for vår del.

Må få ønske alle lykke til :-)

Skrevet

Velkommen inn Gullet og Håper, trist at du har mista men du har sikkrt ikke mistet evnen til å bli gravid enda. Så lenge du har mens er det håp!

Spennende med deg, Andrea, virker som du har "god-følelsen" nå!! Veldig flink også som ikke skal teste før fredag! Eller.....?",) Jeg tror ikke jeg hadde klart å være så flink:-)

Her er ingen grunn til å teste - TR kom igår...grrrrrrr, er SÅ lei av denne tanta som styrer hele livet mitt! Dobbelt - grrrrrrr!!!! :-(((

Snakka med gyn. idag, skal starte på pergo nå og satser på at det gjør susen. Så da er det nok bare å komme seg ovenpå igjen, tenke positivt og fokusere framover (har sett på en del sport i det siste og det er dette de sier alle som ikke vinner...;) Skjønner veldig godt hvordan du har det, Tinker, kan bli skikkelig frustrert innimellom, ja. Greit å komme til utredning, da skjer det ihvertfall noe. Imellomtiden er det bare å kose seg og *ule litt innimellom, en vet jo aldri......

Når får du svar på prøven da Tjorven? Blir artig å høre når du har termin!

Venter på oppdateringer på symptomfronten, Galathea! :-)

Skrevet

Over IKM:

- Anikke: 14. jan, 40 år, ei jente på 2 år, Buskerud, håper på et under før jeg blir 80 år, hehehe...

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Kristinee: ca 29. januar. 40 år, en gutt på 2 år, 11pp etter SA

- josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- Ninja; IKM ca 7 februar,37 år, to gutter en på 15 år og en på 17 mnd

Forventet IKM:

- Xena73: 17.feb, 35år, 1jente(5), 2MA, 8.pp etter siste MA

- mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, 7 pp, IKM ca 18. februar

- Hillbillie: 20. februar, 40 år, ingen barn

- Andrea: 22,feb 39 år, 1 gutt, akershus, 2 pp

- Rugesjuk: 25. feb, 36 år, ei jente

- Tinker70, 38 år, Østfold, 1 gutt på 12 år og en jente på 16 år, 6 pp, IKM ca 27. februar.

- Galathea73, 28 feb, 35 år, ingen barn, Oslo, 3pp etter mA

- aube, 28. februar, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 7pp (29pp alt i alt)

- anki/gullegget: 2.mars, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp

Gravide:

-Tjorven: 35 år, 2 barn- nord- norsk- og endelig 2 streker : )))

termin? hvem vet...

-Wanda71, 37 år, 1 sønn på 5 mnd, termin 25.09.09

Tok ned lista vår for å få litt oversikt over hvem som er neste ut. Var så langt å scrolle seg opp til den. Satte de som har hatt ikm for en stund siden under egen linje. Dere må bare flytte dere selv ned dersom dere er innom.

Hillbillie: NEEEEEIIII!!!!! At ikke den tanta kan holde seg borte. Tenkte vi skulle få noe positive tester her snart. Men no er vi ganske mange på løpende rekke her som venter på ikm-dato. En av oss må no ha fått inn en spire vel...!!!!

Heier på Andrea og Rugesjuk som er neste ut. Enda en liten stund til jeg kan begynne symptomjakt...selv om jeg har begynt litt i det stille...hysj! Men er vel tidlig enda. Det har da enda ikke festa seg enda??? Når er det? Det må jeg sjekke opp. EL var ca lørdag/søndag. Det tar vel ca en uke da før det evt fester seg dersom det er blitt befruktet?

Ellers har vi hatt selskap i dag for min eldste som ble 9 år idag. Gud kor fort tiden går. Det er på de vi merker årene. Vi synes selv vi er like unge...hehe!!! Blir 29 år hvert år jeg...!!!

Husker ikke hvem som spurte lenger oppe om hvor lenge vi har prøvd. Tok ut spiral for snart 21 mnd siden, så har prøvd mer eller mindre siden da. Hadde en liten prøvestopp i april - juli pga en operasjon jeg måtte ta. Har hatt 1 MA (da jeg var 12 uker på veg) og 2 SA ca uke 7. Så jeg håper jeg får en spire som vil sitte neste gang. Men får oppfølging av jordmor og gyn ved neste positive test.

Skrevet

Hillbillie, jeg fikk svar på hcg i dag. og den er på 37599....MEN vet ikke hvor langt er jeg på vei alikevel....får høre med legen når jeg kommer dit mandag, skjønner ikke helt alle de oversiktene som finnes..Forhåpentligvis tar han en ny sjekk med det gamle ultralyd apparatet...hadde vært deilig å sett et hjerte som banker ...nå begynner bekymringene for at det skal gå galt denne gangen og å komme...prøver å sku de vekk og tenke positivt..men...

Triste greier at du fikk mensen igjen!!! Håper du får pergo fort og at den funker fort!!!

så flott at det kommer flere inn her da =)) så koselig når skravletrådene holder "stand" =))

Skrevet

Klart dette går bra tjorven. Men vet hvordan du har det. Kommer til å ha de samme bekymringer her...

Håpe du får se din lille spire på ul på mandag. Blir litt beroliget når en får se spiren sin. Håpe legen kan gi deg ca dato på termin. De verdiene på hcg har jeg ikke peiling på heller. Sa de ingenting de du fikk vite resultatet av? Hva det indikerer? Hva er normalt?

Skrevet

ja det bare må gå bra denne gangen!! skal prøve å ikke tenke negative tanker og bare se lyst på ting =)

Damen som tok tlf på legekontoret kunne kun konstantere at jeg var gravid ( akkurat som jeg ikke viste det ; ) ) Hun måtte få noen andre å bekrefte at de tallene var hcg...men vet vel mere på mandag håper jeg =) så mange forskjellige skjemaer som er normale....men ser ut som jeg er mellom og 14 uker om ikke annet...jadda...slik går dagene ; )

Skrevet

og anonym var meg så klart : D

Skrevet

Jeg har ingen symptomer av noen art, men det er enda en uke til IKM... men tviler på at jeg hadde eggløsning denne syklusen... men akkurat nå gjør det ingenting... for vi har nettopp kjøpt et nydelig småbruk, og jeg gleder meg som en unge til å flytte inn med hester, hunder, katter og gubbe :-D Har ikke tid til å bli gravid før sommeren jeg nå... hehehe. Og da skal jeg ligge og duppe i boblebadet vi har i hagen ;-)

Håper dere andre med forventet IKM ikke får besøk av TR, men får en liten spire som setter seg godt fast :-D

Skrevet

Over IKM:

- Anikke: 14. jan, 40 år, ei jente på 2 år, Buskerud, håper på et under før jeg blir 80 år, hehehe...

Forventet IKM:

- mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, 7 pp, IKM ca 18. februar

- Tinker70, 38 år, Østfold, 1 gutt på 12 år og en jente på 16 år, 6 pp, IKM ca 27. februar.

- aube, 28. februar, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 7pp (29pp alt i alt)

- Hillbillie: 17. mars, 40 år, ingen barn

Gravide:

termin? hvem vet...

Ja, nå ser jeg at det er ikm på løpende bånd her, må bli noen positive tester her snart! Selv satser jeg på positiv test i mars, må bare bli ferdig med mensen først......Tror det tar ca 1 uke før egget fester seg, ja, men symptomjakta er ikke så lett å stagge! ;-)

Det går helt sikkert bra nå, Tjorven, men hadde helt sikkert vært stas å få sett et bankende hjerte, ønsker deg lykke til på mandag!

Skrevet

Mensen kom dessverre på søndag 15.februar. Ny IKM er da fredag den 13.mars (dagen vi drar på romantisk tur til Roma-måtte det bli en lykkedag uten like:O))

Har vært hos Spes.Gyn og tatt blodprøve og UL. Alle prøvene var bra og jeg har visst eggløsning. hadde en fungerende cyste på høyre eggstokk som var på str med en plomme. Den hadde visst ikke noe å si for fertiliteten min. Så da blir det å fortsette som vanlig da:O)

Håper flere av dere som ikke er forbi IKM ennå kommer dere over på Gravidlisten!!!!!!!

Tjorven: Lykke til på mandag:o)

Hillbillie: Lykke til i mars du også:o)

Skrevet

1000 takk Hillbillie og xena 73 =))

Fikk det nyeste Kamille (nr 49) i posten i dag. Der var en flott reportasje om ei som brukte lang tid på å bli gravid. " Når storken er urettferdig " het den. 4 sider!!! Løp og kjøp =)

Skrevet

IKKE NR 49- MEN NR 4 SÅ KLART!!!

Skrevet

Ingen symptomer her heller, men har ikke hatt så mye tid til å kjenne etter (kanskje like greit). Har vinterferie og benytter sjansen til å treffe venner, kom hjem fra Oslo i går kveld, og i dag oppdaget jeg at lommeboka var vekk og at noen hadde tappet kontoen min - sukk... Setter pris på ting som får tankene vekk fra babylaging, men det finnes da grenser ;-)

I morgen reiser jeg bort igjen (sambo må sende med penger), så før jeg vet ordet av det er det tid for testing. Som sagt ingen symptomer, og jeg har også greid å slappe av mye mer denne måneden. Kuttet ut el-testinga, fant jo ikke el forrige måned, allikevel. Har ikke kjøpt noe mer babystæsj heller, Tjorven (tjihi).

Lykke til på ultralyd, Tjorven, og dere andre flotte modne damer må ha lykke til med testing (Andrea først ut?), babylaging eller pausekos (kos deg med noe skikkelig "ulovlig" nå, Hillbillie).

Skrevet

Hei!

En liten statusrapport. Tok en test på torsdag ettermiddag....negativ selvfølgelig, men har ikke IKM før i morgen. Er ikke videre optimistisk, men man veit jo aldri. Tjorven testa vel positivt lenge etter IKM? Kjipt med lommeboka di, Rugesjuk. God tur og kos deg masse dit du skal. Alle andre må ha en god helg, her snør det helt sinnsykt masse, det begynner å bli nok nå.

Andrea

Skrevet

Og her kom TR i dag, hele 4 dager før tiden... ja, ja.. var vel som forventet denne mnd. Like greit, for jeg driver å maler badet med "giftig" maling :-/

Ønsker alle dere andre her lykke til :-D

Skrevet

Over IKM:

Forventet IKM:

- Tinker70, 38 år, Østfold, 1 gutt på 12 år og en jente på 16 år, 6 pp, IKM ca 16. mars.

- Hillbillie: 17. mars, 40 år, ingen barn

Gravide:

termin? hvem vet...

Skrevet

Jaja, da var det over for denne pp. TR kom som ventet på søndag. Vi får bare satse på bedre lykke neste gang :o) Vi må holde motet oppe, jenter. Snart er det vår tur!

Ha en fin mandag! Andrea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...