Gå til innhold

Ny tråd for alle skravlesyke",)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt fraværende her inne, har 3 barn totalt på 10, 12 og 14 som skal på noe hele tiden, så det blir lite tid foran Pc. Jeg har vel EL en eller annen dag denne uken, har ikke sagt noe til mannen, "pliktsex" er ikke noe bra. Han er bare så sinnsykt glad for at jeg tar initiativ og skjønner heldigvis ingenting. Skal fortelle han det over helga :o) Så får vi krysse beina og håpe på full klaff for mange av oss denne pp.

Lykke til jenter!

Hvis vi får det til så er det jammen noen sterkt ønskede barn som kommer til verden. de kommer til å få det godt med så dedikerte foreldre :o)

Andrea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er dere en fast gjeng, egentlig?

Er det greit at jeg står på lista deres? Jeg venter på mensen fortsatt. Skulle egentlig teste på nytt i dag tidlig, men ungen min våkna og ville være med inn. Vil helst sitte alene og teste....Tror ingenting om noe når det gjelder denne syklusen, men det er veldig rart å teste negativt, og samtidig kjenne murringer hver dag, og at mensen uteblir. Har vært hos legen og fått henvisning til gynekolog. Om noen leste på tråden min, fikk de med seg at jeg har en påvist tett eggleder...og at jeg ikke er noen ungfole lenger. Eggene mine har alltid vært helt prima. Og mannens s.celler også. Hadde prøverør med jentungen. Hun er to. Er for gammel for prøving med statlig tillegg...

Egentlig er det vel tåpelig å stå på en sånn liste, sukk, men jeg er en notorisk håper.... Jeg håper på et under i kroppen min.

Lykke til alle jenter her inne. Jeg håper at alle vil få barn med tida!

Nå blir det jo snart vår og da er det lettere å håpe...hehehe...

Skrevet

Ingen fast gjeng her, Annike, plass til alle. Hyggelig at flere vil skravle.

Forstår veldig godt at du håper, og kanskje det virkelig er noe på gang akkurat nå. Venter i spenning på testresultatet ditt i morgen (håper du får lov til å gå på do i fred ;-)

Håper veldig på en november-baby her, har el om ikke så lenge. Selve prøvinga blir kanskje lettere utover våren også, når man ikke går rundt og er trøtt hele tiden ...

Lykke til med test i morgen!

Skrevet

heisann =) innom å ser til jentene mine : D

men så lite skravlesyke dere er for tiden da????? Oppdater meg please!!!! venter i spenning!!!

Klemmer

Skrevet

Ja, Tjorven, her er det stille om dagen, savner deg vettu! Vært veldig mange som har fått mensen her i det siste, synes jeg, så nå trenger vi noen go'nyheter.

En god helg til alle!

Skrevet

Hei jenter!

her er det lite traffikk om dagen, ja. Jeg har EL i disse dager, temper ikke så veit ikke eksakt, foretrekker å ikke vite det. Får håpe det klaffer denne gangen.- Så blir det et par spennende uker fremover, tror det gjelder mange her inne og da blir det nok litt mer skravling også.

Jeg vil så gjerne rope ut en glanyhet snart :o)

God helg til gjengen!

Skrevet

Hei jenter! Håper dere har en fin helg, og morsdag for dere som er det..",)

Nå har vi en svært aktiv uke bak oss, med prøving annenhver dag. Ifølge gynekologen burde jeg forvente eggløsning torsdag eller fredag så da får vi håpe at det har skjedd og at mannens ny-medisinerte rumpetroll har greid jobben!! Har ikke el-testa denne gangen så stoler på at legen vet hva han prater om..Har også hatt en travel uke med overtid på jobb og møtevirksomhet på kveldene...samt sex når vi omsider har kommet oss i seng...posene og de mørke ringene under øynene har økt proporsjonalt, he-he. Men nå er det litt pause og bare å vente et par uker....

Velkommen inn annikke, hvordan gikk det med testinga????

Ellers ønsker jeg oss alle lykke til med el, ikm og prøving...

Skrevet

åh spennende hillbillie og andrea =) håper eggløsningen har gjort jobben sin og at ikke mensen kommer om 2 uker!!!

ingen som er i teste modus for tiden da??

masse lykke til dere alle =))

Og gratulere med morsdagen til dere som har barn ja!!

Skrevet

Heisan alle damer/jenter og grattis med morsdagen. Jeg er tilbake fra trondheimstur. Skal si det var en kald fornøyelse. Tror jeg har fryst på meg en begynnende influensa. Er helt ødelagt i kroppen i kveld. Men får ta meg en lang dusj og legge meg tidlig, så blir det vel bra. Men hadde det kjekt da. Var på byen fredag. Spiste først middag på restaurant og videre på pub etterpå. Var veldig koselig.

Ikke vært så stor aktivitet her inne i helgen ser jeg. Men det er vel litt tid til ikm for mange. Selv har jeg EL til helgen. Mannen er borte på jobb, men om han får låne bil kommer han hjem lørdag og blir til søndag, så da får vi se om vi er heldige å treffe denne gang. Skal i allefall ta EL-tester denne gang tror jeg. Jeg VIL VIL VIL få det til å klaffe snart...

Formen da tjorven? Fortsatt symptomfri og fin form?

Hillbillie og Andrea- har dere stått skikkelig på så dere sørger for å holde tantereket borte noen mnder...??? Trenger noe positive tester her inne... Men de kommer vel på løpende bånd fremover no får vi satse på...

Skrevet

Hei jenter!

Mandag morra blues.... Jeg har hatt en ekstremt travel helg, så det spørs om det blei klaff denne gangen. tror jeg hadde EL på fredag/lørdag en gang, men da var det altså ikke mulig å få til noe sengekos pga reise med barn etc. Hadde på torsdag og søndag, men det spørs om det holder. Krysser fingre uansett og håper for oss alle. Det blir symptomjakt i et par uker nå.

God uke til dere alle fra Andrea :o)

Skrevet

Da må du lure han i kveld og , Andrea ; )) jeg tror jeg ble gravid 9.januar...og det var etter dagene med murringer og mye slim..var jo sikker på at mensen var på tur...men tenkte etterpå at kanskje det var forsinket el ; )) vel...fikk iallefall positiv test 14 dager etter =)) så det er kanskje ikke for sent for deres del heller !!!

"jakter på gullegget" jeg har fremdeles lite symptomer!!! Fin form =)) Men skikkelig oppblåst mage...er kanskje i den 7. uken nå...om det jeg tror stemmer ; ) Koselig- vi har enda ikke fortalt noen nyheten : ) skal vente litt til er planen!! Er litt småkvalm, men kom på at det må være folaten!!! reagerte på den før jeg ble gravid og!! men skal nok holde ut noen mnd til med den!!

venter i spenning på alle dere =))

Skrevet

Hehe, så artig å lese om prøving til langt på natt og ringer under øynene, Hillbillie, bra jobba! Og enig med Tjorven Andrea, du må ta ei ekstra økt i kveld for sikkerhets skyld.

Gullegget, syns absolutt mannen må få kommet seg heim i helga, dette er jo et viktig ærend! Jeg skal også trappe opp aktiviteten fram mot helga, el ca lørdag, mannen er dessverre febersyk, håper det ikke nedsetter kvaliteten alt for mye, burde kanskje be om en antibiotikakur for sikkerhetys skyld jeg også ;-)

Ha en fin uke ja, ser fram til økt aktivitet på skravelforum i dagene framover!

Skrevet

He-he, om ikke annet så får ihvertfall sex-livet en oppsving av denne prøvinga; men nå var enige om at det var greit med noen dagers pause...",) Andrea, du må nok bare forføre mannen ikveld også, for sikkerhets skyld;-) Og Galathea og Gullegget får bare holde på, håper gubben tar seg en tur hjemom i helga! Krysser fingre for at gullegget er lagt både her og der;-)) Koselig at du tar en tur innom, Tjorven, er sikker på at du sprer graviditetsvibber til oss andre. Så deilig at formen også er bra. Jeg blir også skikkelig oppblåst og rumlete av folat så jeg har hatt pause innimellom, men ikke nå da, for nå er jeg "sikker" på at jeg er gravid....eller blir snart...he-he..eh..Det må jo snart bli klaff for søren!

Skrevet

Ja nå MÅÅ det snart klaffe!! Jeg er i den 7.uke og enda har ingen flere fått positiv test...må jo snart skje da!!!!!! Forresten lite sex her for tiden ; ) trøtt kan man si...ikke mer en 2 ganger i uken...håper det beder seg snart!!!

Skrevet

Ja, Tjorven, hold ut med oss, jeg er sikker på at du er smittsom (og vi vil bli smittet). Jakter på gullegget denne uka her vi også, Anki, så nå er det min tur til å få søvnmangel og ringer under øya, Hillbillie. Venter forresten på en "to streker-melding" fra deg om et par uker nå, Hillbillie, vi skal jo ha 2009-barn.

Her begynte vi prøvinga i forrige uke, kjører annenhver dag. Venter ikke el før ca. onsdag, men alltid greit å være litt tidlig ute da ... ;-) Ingen el-tester denne måneden, og skriver ikke ned syklusdager, el-slim og eventuelle symptomer i boka - prøver å slappe av, men har jo alt i hodet uansett. Tror egentlig det ble for mye sex forrige pp med 6 ganger på ei uke, så denne måneden får han greie seg med annenhver dag. ;-)

Ellers har jeg vært veldig "rampete", kjøpte et vognteppe på barnigjen.no - og er jo ikke gravid en gang. Kjøpte et stort og et til dokkevogna til jentungen. Uff, dette er flaut. Har gjemt det så ikke sambo skal se det . :-P

Ha en super uke, alle sammen, her i Østfold er det masse snø (for en gangs skyld), kaldt og nydelig sol om dagen. Herlig!

Skrevet

Kan jo slappe av litt du da, Tjorven, men blir kanskje litt frustrerende i lengden det også;))

Ja, satser på to streker og 2009-barn på oss andre her inne! Annenhver dag prinsippet er nok veldig lurt, det var det legen rådet oss til også, så her er det bare å stå på!

Skikkelig "rampete" rugesjuk, hihi. Skjønner det godt, har hatt så lyst til å kjøpe noe nusselig småtøy men har holdt meg i skinnet - er nemlig litt overtroisk der...

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

ja kan slappe av : ) Men frustrerende å være mye trøtt da =)

litt over 1 uke til dere har IKM =)) spennende..regner med symptom jakten er i gang =) Men husk...ikke sikkert symptomene kommer...jeg har ikke noe nevneverdig enda...litt kjedelig...blir så uvirkelig da!! Har enda ikke kjøpt noen små babyting, men skjønner deg godt rugesjuk =)) Jeg skal vente til etter ultralyden er planen. vil vite hva det blir først!!

Skrevet

Her pleies helsa skikkelig til helgen. Får hjem mannen lørdag til søndag. Akkurat no er jeg full i bihulebet. Skikkelig irriterende. Ikke lenge siden jeg var syk sist. Skal til lege med ene gutten i morgen, så da tror jeg at jeg må ta en crp selv også og kanskje få en kur... Denne mnd skal vi få det til... Men det er no bare dag 12 og 13 i syklus da, så om jeg har lang syklus denne mnd treffer vi ikke... Men starter EL test i morga. Når er det lurest å ta de på dagen???? Har de billigtestene...

Skrevet

Noen fortalte meg at det var best å teste på ettermiddagen. Utfordringen er at du ikke bør drikke de fire timene før du tester.

Leste et sted sted at det kunne være en fordel at mannen gikk på antibiotika, sikker på at ikke han også skal få en kur da, Anki? ;-) God bedring til både deg og gutten din, forresten!

Forstår at du vil vente med shoppinga til ultralyd, Tjorven, veit ikke helt hva som gikk av meg, jeg. Er jo ikke gravid, men ble så redd for at disse teppene skulle bli solgt (må jo ha en unnskyldning).

Skrevet

Ja, da går vi inn i ei aktiv helg noen av oss, og dere andre begynner vel snart å kjenne etter diverse symptomer? Har kommet opp en del gravide på IKM-lista ser jeg, gode bli-gravid-tider om dagen ser det ut til!

Jeg har også blitt rådet til å el-teste på ettermiddagen, kjøpte en haug billige tester forrige måned, og testa fra dag 11-20, uten å få en eneste positiv test, bare svaaake streker, men var ikke så nøye med det med å ikke drikke og testa på morgenen noen av dagene. Ble litt skuffa ja, hva om jeg ikek hadde eggløsning i det hele tatt!? Men i går (dag 13) tenkte jeg at jeg skulle sjekke litt for denne pp også, har jo masse tester fortsatt, da tok jeg på ettermiddagen, og hadde ikke drukket på ca 3 timer. Og streken ble ganske så sterk gitt :-) Spent på å se om den blir enda sterkere i ettermiddag.

Snart helg (-og vinterferie, er sammen med en lærer, da blir det til at jeg tar et par dager jeg også), blir vel litt hjemmekos på oss i helga da... Etter jobb i dag stikker jeg på min forhåpentligvis siste fredagspils med jobben på ei stund. Det sa jeg forrige måned, og måneden før der også, hehe. Samboern skal også ut med jobben, men jeg har sagt klart i fra at han ikke får bli sein, for i kveld skal vi tidlig til sengs!

God helg damer!

P.S. har noen nusselige små tøfler liggende i ei skuff jeg også, kjøpte dem på ferie i afrika i sommer før jeg ble gravid første gang, skulle egentlig gi dem bort, men ombestemte meg. Godt å høre at det er flere av oss som har hatt svake øyeblikk :-)

Skrevet

God bedring jakter på gulleget !!!

var hos legen i dag, men må tilbake på mandag for å ta blodprøver. De skal da sjekke hcg for å se sånn cirka hvor langt jeg er på vei. Ellers må jeg på kanskje tidlig innvendig Ul. for å finne ut termin. men han trudde at jeg er ca 5 uker...( dvs fosteret 5 og jeg 7 ) men må som sagt vente for å få eksakt svar. Hadde et gammelt ultralyd apparat som ville vist om jeg var mer en 8 uker på vei, men siden vi ikke så hjertet er jeg ikke så langt!! jeg er utålmodig, så kjenner dette blir et langt svangerskap ; )

Skjønner godt at du shopper Rugesjuk =))) Jeg gjorde det da vi prøvde å bli gravid 1. gang ; ) men nå vil jeg vente til jeg vet hva som skjuler seg her inne =))

Skrevet

Håper du har fått orden på bihulene, jakter på gullegget!

Ja, tjorven, 9 måneder er ganske lang tid, kanskje spesielt nå når du har testa siden før jul og lurte på om du var kommet lenger..men 5 uker stemmer vel bra med det du trodde selv? Formen bra ellers? Du merka heller ikke noe spesielt før positiv test?? Grunnen til at jeg spør er selvfølgelig at nå er det 1 uke til ikm og jeg kjenner ingenting...Bare litt uggen/sur i magen men får skylde på litt for mye tilfeldig kost i det siste og sikkert litt for mye kaffe i forhold til hva jeg bør drikke...;))

Kikka på ikm-lista og førstemann ut er vel Xena den 17. Hvordan tror du det går nå? Har vel ikke begynt å testa enda?? Spennende tider for mange her nå, krysser fingre og tær for oss!

Galathea og gullegget , dere vet vel hva dere skal bruke helga til! ",) Husk at dagene blir lengre og fruktbarheten øker i takt! Stå på!! ;-))

Skrevet

nei det har vært veldig lite symptomer denne gangen...tror ikke jeg hadde noen før testen slo ut...i ettertid har jeg hatt oppblåst mage og litt ømme pupper...men ikke mye øm nå iallefall.....så blir man bekymret når man ikke har symptomer itillegg : /

nei dette må gå bra!!!!! Tror nok det stemmer med ukene ja...at jeg går inn i den 8.uken nå snart.

nå skal jeg bare prøve å være tålmodig til jeg får svar på hcg prøvene =)

Blir spennende uke for deg nå Hillbillie =D skal du teste før ikm? Legen sa man kan få positiv test 11 dager etter el ; ))

Skrevet

Heisan alle sammen!

Her har jeg positiv ELtest idag og delvis igår, og siden jeg fikk hjem mannen "på besøk" i helgen vet dere hva vi har styra med...hihi. Fikk meg kur for bihulebet, så trykket i hodet letta ganske fort heldigvis. No får jeg holde han hjemme til i morga, så da satser vi på at vi kanskje greier treffe et gullegg denne gangen. Dersom ikke snakka jeg med legen min da jeg var der for bihuler og han sa jeg skulle bestille time og få henvisning til Pergo dersom vi ikke får det til denne gang. Så tenker vi kan få en positiv test snart... (håpe håpe)

Så spennende med blodprøver da tjorven. Blir godt å få svar på hvor langt du er på vei. Da vet du hvor du er i "løypa". Gøy å få en dato og forholde seg til.

Heier på deg Hillbillie. Du må skrive om symptomjakta di. Mi begynner om en uke... Håpe jeg greier vente med å teste til ikm...

Skrevet

Hei jenter!

Håper du lykkes i jakten denne mnd Anki og alle dere andre. Jeg har IKM neste helg og er på desperat symptomjakt allerede. Har tenkt å prøve å vente til IKM med å teste. Syns allerede at jeg er litt støl nederst i magen, ikke helt ulikt menssmerter men allikevel litt anderledes. Det er 12 år siden jeg var gravid forrige gang, så jeg husker ikke hvordan det kjennes ut :o) Puppene er desverre ikke ømme enda, det er i såfall fordi jeg klemmer sånn på dem hele tiden i jakten på symptomer. Blir en laaaaang uke dette. Heier på oss! Og takk til Tjorven som ikke har glemt oss :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...