Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

ja det er jo gjennomsnitt vekt - spennende å se om de har rett da!! Jeg har og mindre mage denne gang en ,med de 2 forrige, så kjempe spent å se!!

Du må ikke bli utålmodig enda ; ) kan jo være 6 uker igjen om vi går 2 uker over : P "please la det ikke skje"...

Hva betalte du for lammeskinnet der da? mitt kostet nesten 500 på reflex butikk....har ikke babyshop i nærheten her desverre...men har kjøpt litt ull klær jeg og...strømpebukse, bodyer og lue. Må prøve å få tak i votter og...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

jada, gleder meg til 1 trimester er over...

skal si tråden er lang her, har ikke fått leste alle enda, men så koselig å være med, er nokså ny her på forumet.. men på vei til jobb så må gjøre meg klar her.. stiker innom senere idag, ha en fin dag alle sammen!!!

vestagder her forresten ;-)

Lenke til kommentar

Koser meg veldig med magen, så det er vel kanskje litt tidlig å bli utålmodig nå - men 6 uker hørtes veeeldig lenge til! Storesøster fyller 7 i dag, så det er egentlig nok å styre med de nærmeste dagene :))

Lammeskinnet kostet 279,- tror jeg det var, på fast lavpris. Votter ja, det har jeg ikke tenkt på! Trodde jeg nærmest var ferdig med å handle inn, men det dukker stadig opp noe nytt... Bilsete er heller ikke i hus ennå.

Lenke til kommentar

Da er votter og en tykkere lue i hus her : ) Og en ny joggebukse til mor til etter fødselen ; )

vært hos jordmor i dag- hun var ikke fornøyd med urinprøven, så måtte til legekontoret for å sjekke...legen ville ha meg inn i morgen på sjekk og ny prøve så får vi se...er sikkert uvi...skal tilbake til jordmor om 1 uke, så nå går det mot termin med hyppigere kontroller : )

Lenke til kommentar

22 dager igjen JUHU...det går fort dette her : )

 

Måtte begynne på antibiotika desverre, men håper det går bra !!! uvi er ikke til å spøke med : S

 

Dere som nærmer dere termin, er dere klare for fødsel?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si jeg er helt klar for fødsel enda. Hvis jeg føder før 26. sept. er det litt vanskligere ifht det å få noen til å passe de to elste. Vi bor ikke i nærheten av familien vår, men den 26. kommer foreldrene mine. De skal være her til jeg har født.

 

Har fått gjort klart det meste til babyen kommer, skal ut for å handle det siste i morgen.

 

Kjedelig å få uvi da. Skjønner godt at du syns det er dumt å må gå på antibiotika, men alternativet er værre. Ønsker deg god bedring.

 

Ser forresten at vi har termin samme dag.

Lenke til kommentar

Annonse

Heisann.

 

Nattevåk igjen....jaja, sånn er det bare nå for tiden. Magen er stor og rund som en ballong og hard som stein. Ryggen verker og babyen vil ut. Hodet trykker såå mot blære og ende.....og så skal jeg liksom kose meg med magen og div. :D

 

Joda...gjør det også! :) Men, kjenner at jeg er grådig sliten og en smule utålmodig av å gå slik. Skal på ul til torsdagen. Statusen da blir spennende å få høre.

 

Alt er ordnet og vel i hus her, men med en ettåring fra før så var det ikke så voldsomt mye vi manglet heller. Nytt bilsete er handlet....et babyen kan ligge i. Det var en lettelse å finne, har lang reisevei fra sykehuset og tenkte masse på hvordan det lille nurket egentlig hadde det da vi skulle hjem med første frøken snupp i fjor :) Hun klarte seg hun.....men, mor har det bedre når hun vet at frøken nr.2 får ligge trygt og godt og slipper å sitte :D

 

Lykke til videre i innspurten dere!

 

Nattevåktanker fra meg.

 

 

Lenke til kommentar

Om jeg er helt fødeklær vet jeg nok ikke... Satt her sent lørdag kveld, fullstendig utslitt etter en familiebursdag - og begynte å tenke "tenk hvis det skjer noe i natt"! Masse småting jeg ikke har kjøpt inn ennå, og har overhodet ikke tenkt på hva jeg må pakke ned i bagen. Så - denne uken gjør jeg de siste forberedelsene, og da - da kan lillesøster komme når hun måtte ønske :)))

Håper det går bedre med deg Tjorven - snart 5. oktober - bare 21 dager igjen i dag :))

Lenke til kommentar

Vi blir nok ferdige til den lille vil ut skal du se ; ) Ja tenk 21 dager for min del...om jeg går til termin : D Mannen påstår at HAN ikke er klar enda ...men ingen som bryr seg om akkurat det da ; ))

I dag har jeg MYE slimete utflod, men ikke den berømte slimproppen...den har gått hos meg en eller 2 dager før fødselen med de to andre....er så spennende!! Ellers "knasker" jeg antibiotika og drikke masse appelsinjuice og håper det tar knekken på uvièn...som jeg ikke merker noe til....4 dager igjen med medisin iallefall.

 

Er så spent hvordan fødselen starter denne gang....om det blir om natta eller på dagtid...Håper på dage pga av barnevaktene : ) men men går vel bra uansett!!!

Lenke til kommentar

Tjorven-nr 3

 

20 dager igjen i dag :D Gratulerer, du sniker deg sakte men sikkert en dag nærmere termin for hver dag du også ;)

 

Her i huset er mannen klar for fødsel.....kan ho ikke bare komme nå da, sånn at jeg får tilbake kjæresten min, sier han. Han synes det er fælt å se på at jeg har så mye vondt....stakkars :) Hvordan skulle det gått om menn skulle vært gravide og føde??? "Hehe..."

 

Mitt første mål: ul på torsdag og oppdatert status :) Gleder meg til å få vite hvordan d står til, sånn egentlig. :D

 

Krysser fingre for fødsel på dagtid for din del nå da! :)

 

Fortsatt lykke til.

 

 

Lenke til kommentar

ja dagene går sakte men sikkert nå : )) Ikke gjort så mye husarbeid de siste par dagene, men kjenner en rastløshet som ikke går over...

 

Kjempespennende med ul timen din da : )) Hold oss oppdatert!!

 

Jeg skal til jordmor på torsdag, så det blir og spennende !!

 

Nå går jeg egentlig rundt å venter på den berømte slimproppen ; ) Kan jo gå opptil 3 uker før termin sies det...kanskje "utålmodigheten" er på tur ; ) - jeg som har vært så rolig. Mannen var fortsatt ikke klar i går : D

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter.

To og en halv uke igjen! Litt vel spennende om dagen da mannen min er i spania, halve uken er gått nå og det skal jammen bli godt når han endelig er hjemme igjen. Mandag kveld hadde jeg regelmessige kynnere hvert åttende minutt og ble jo aldeles stresset og mått ringe min mor for å be henne være på alert!

Selvfølgelig så var det helt falsk alarm, men jeg mått liksom si ifra til noen...

de siste dagene har jeg merket at kynnerne er kraftigere og varer lengre så det er tydelig at det nærmer seg.

 

Slimproppen ja... Venter litt på den jeg også og på fredag (da mannen enda var hjemme) var det bittelitt blød på papiret, men det var nok fordi vi hadde sex og ikke noe tegn alikevel...

 

Blir spennende å se hvem av oss som blir førstemann, jeg tipper at jeg er sist av dem med termin i slutten av sept og begynnelsen av okt. Tror jeg kommer til å gå 7-8 dager over.

 

Hva tror dere damer, får dere før, etter eller på termin?

Lenke til kommentar

Håper dere får slappet av og kost dere nå på slutten da, jenter, og at ikke ventetiden blir fyllt med plager og utålmodighet. ;-) Venter i spenning på meldinger om slimpropper, begynnende rier og selvfølgelig små vakre nurk som kommer til verden. :-)

 

Jeg har hele 8 uker igjen til termin, og jeg kjenner at det er helt greit at det er litt tid igjen. Deilig å være i 33. uke og vite at småen er "ferdig" der inne, men det betyr ikke at hun trenger å komme ut så lenge før termin. Har begynt å tvile veldig på at det virkelig er ei jente der inne, av en eller annen grunn, kanskje fordi jeg har hørt om flere som har fått seg en overraskelse.

 

Når det gjelder permisjon (har endelig greid å levere papirene til NAV) skal vi ha 100 % lønn i 46 uker + noe ulønnet permisjon/arbeidsledighet og ferie. Sambo får dessverre ikke være hjemme mer enn de oblogatoriske 10 ukene + 2 uker ferie, men det er fordi arbeidsavtalen min gikk ut i sykemeldingsperioden, og det er vanskelig å få lærerjobb på slutten av skoleåret (ihvertfall er det risikabelt å satse på at man får det). Sambo vil også gjerne jobbe litt, kanskje en dag i uka, til høsten, og blir jo permisjonstiden hans forlenget.

 

Ellers er det bare å nyte det fine høstværet om dagen. Kjenner det er kaldt om nettene nå, men det er så deilig med sol og litt varme om dagen. Eneste problemet nå blir vel klær framover. Frister ikke så mye å bruke masse penger på høst/vinterklær nå 8 uker før termin, men vil jo heller ikke se ut som en slask. ;-)

 

Kos dere med høstvær, varm drikke og et ukeblad, damer, hiv beina på bordet og nyt den stille tiden "før stormen"!

klem

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

ja her sitter jeg med bena på bordet iallefall ; ) SÅÅÅ mye vann i føttene....Var hos jordmor i dag og magemålet va 1 cm opp iforhold til sist, så det var jo bra.Da lå jeg jo plutselig langt under streken...ellers var alt helt flott. siste dag med pencillin i dag heldigvis!!

18 dager igjen...men kjempe spennende å se hvordan vi går...før termin eller etter ; )

Forresten så går 8 uker kjempefort rugesjuk!! Men synes den siste uken har vært ganske tung...har så lyst å gjøre så mye , men fortvilende når man ikke klarer det!!!

 

Kos dere med magen jenter : D

Lenke til kommentar

Det tror jeg så gjerne på, Tjorven, synes tiden har gått veldig fort den siste måneden. Men måtte allikevel kapitulere og bestille noen plagg fra H&M Rowells i dag, orker som sagt ikke å gå rundt som en slask ... Man ser jo gjerne ut som man føler seg - eller omvendt. ;-)

Lenke til kommentar

Jeg er så ufattelig trøtt for tiden! Har vært slapp i hele svangerskapet og har hatt lavt blodtrykk, lan blodprosent og lavt jernlager, men nå vil jeg nesten bare sove...

Mannen min er som sagt borte denne uken og i dag forsov jeg oss. Etter at jeg har fått barna avgårde på skolen leggger jeg meg på sofaen og ser god morgen norge og så sovner jeg igjen og da må jeg ha vekkerklokken på for å liksom få noe utav dagen...

Har en plan for hver dag, må liksom gjøre noe. Det som er fantastisk med dette er at jeg sover MYE bedre om natten, deilig å få noen timer sammenhengende hver natt. Våkner g må tisse enda, men ikke så ofte lenger og jeg sovner igjen med en gang.

I dag sa sønnen min at han drømte at på lørdag når pappa kommer hjem så måtte jeg på sykehuset og babyen kom, å gud måtte han være sanndrømt! Jeg er ikke utålmodig enda, men veldig klar!

 

Rugesjuk: forstår godt at du må ha noe nytt, jeg har vært inne på tanken selv, ikke minst iforhold til at det blir kaldere og jeg har ingen ytterjakke. Men selv så frydet jeg meg over de "normale" klærne i katalogen, utrolig mange kule tights og deilige lange strikkejakker over. Gleder meg til sjopping:)

Lenke til kommentar

Jeg er også veldig trøtt for tiden. Sover ofte 2 -3 timer etter at jeg har kjørt barna på skolen.

 

Nå er jeg så lei av å gå gravid, håper jeg føder snart. Det som også er kjedelig er at flere av gravid klærne mine har blitt trange. Ettersom jeg kan føde når som helst gidder jeg ikke å kjøpe meg noe nytt. Går i butikkene å ser på det som har kommet av høstnyheter. Det er jo så mye lekkert. Gleder meg til jeg kan begynne å handle "normale" klær igjen.

 

Chiquetita får håpe sønnen din er sanndrømt da.

Lenke til kommentar

Mor for tredje gang: Ha ner neppe sanndrømt desverre. Mannen har riktignok ikke kommet hjem enda, men her er det rolig rolig rolig...

Skal på modningsakupunktur på mandag og skal spise masse grøt med kanel, kanelboller osv i dagene frenover har jeg tenkt:)

 

Klærne begynner å by på litt problemer ja, men nekter å kjøpe noe nytt nå, kjøpte faktisk en vanlig tights og en lang strikkejakke i går som jeg forhåpentligvis kan bruke ikke så alt for lenge etter fødsel.

Lenke til kommentar

huff ikke snakk om klær.....hadde ei kjempefin sort bukse, men den ble heeeelt utslitt tilslutt så endte i søpla. Har kun en dongeri gravidbukse og en hvit kort bukse igjen.... Kjøpt meg ei sort joggebukse som jeg kan bruke etter fødselen, så den går jeg MYE i for tiden...ikke særlig lekkert nei. men å kjøpe nytt nå gidder jeg ikke...kun topper som kan brukes etterpå. Har og kjøpt en lang strikkejakke...men går med kun den øverste knappen igjen ; )) Ingen ute jakker går igjen lengre...SUKK....

 

I dag har jeg hatt en dag med masse mens smerter, murringer, kynnere....16 dager til termin...spent hvor lenge jeg går nå ja!!! Føler meg rimelig fødeklar nå : ))

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært på siste (hvis jeg ikke går mye over da) ultralyd. Til og med denne gangen klarte lille snuppa og gjemme seg bak navlestreng og hender slik at det var umulig å få et bilde av ansiktet hennes. Tredje gangen nå... Blir jo litt skuffet hver gang, men det er jo egentlig bare en bonus å få se dem før tiden.

Hun ble målt til 3300 to uker før termin, så da er hun passelig stor om hun ikke kommer like lenge etter som broremann.

 

I tilegg så har jeg vært på modningsakupunktur så nå blir det spennende å se fremover. Har harr stikkinger, mensmurringer og skikkelig nedpress i flere dager, men hodet er ikke festet enda.

 

Prøver å tenke på at det fremdeles kan være lenge igjen, men hver gang jeg er på do, og det er ofte, så venter jeg spent på slim og blod. Jeg er rar!

Lenke til kommentar

Hei chiquetita!

Gratulerer så mye med jenta. Gikk fødselen fint eller? Du får kose deg masse med jenta, tiden går jo så fort. Gleder meg virkelig til alt er over jeg også. Har 12 dager igjen til termin idag.

Lenke til kommentar

Har et ledig øyeblikk mens pappa koser seg med snuppa nå, så her er historien.

Vannet gikk og føden sa at vi skulle komme på kontroll. Vi ble lagt til regisrering og jm syns babyen var littt lite aktiv i riene og hun ble litt irritert da jeg fortalte at den jeg hadde snakket med i telefonen sa vi skulle kjøre egen bil selv om jeg sa jeg ikke trodde hodet var festet. Det viste seg imidlertidig at det hadde setet seg og åpningen va to cm. Jeg kjente riene, men de var milde fremeles kl 02.00. Milde var de frem til ca 03.30, da fikk vi en fantastisk fin fødestue med badekar og det varme vannet lindret nå de intense, men effektive riene godt. Da klokken var ca 04.15 syns jeg st jeg kjente at det presset på og min mann fikk fatt i jm som bekrefet det jeg trodde. Jeg klarte ikke helt å fortalte det varme vannet, men jm sa at dersom jeg skulle føde i vann var det viktig å ha underlivet under vann helt til hele babyen var ute. I tillegg måtte jeg ligge på rygg hele tiden.

 

Jeg bestemte meg for å stå på alle fire i sengen til mannen min sin store lettelse og jm sa: Du bestemmer selv nå når hun skal komme, og det gjorde jeg virkelig! Jeg hadde så god kontroll og holdt litt igjen på pressriene før jeg bestemte meg omtrent i fjerde ri at nå skal det skje og på tre press var hun ute. Å herregud for en lettelse damer. Gled dere, selv om dere , iallefall mange av dere vet hvor fantastisk det er så er det jo alikevel helt ubeskrivelig å sette et liv til verden.

Ønsker dere alle all mulig lykke til, og tenk at smerten er velkommen og for hver ri har du en mindre igjen før verdens aller beste belønning kommer.

Vi dro foresten hjem samme dag og barna her hjemme er veldig glad for det og det er jeg også, vi koser oss en hel masse sammen.

 

Jeg kommer nok til å prøve å følge med dere her inne, men takker likevel for følge så langt.

Lenke til kommentar

Oi, her må man følge med for å få med seg alt som skjer.

 

Graulerer så masse med vidunderet, Chiquetita! Høres ut som en fantastisk fødselsopplevelse. Sitter nå her med tårer i øya, jeg, mens jeg leser historien din. Gleder meg til jeg kan få mirakelet vårt i armene. 50 dager igjen til termin, men dagene går jo fort. Dagene går egentlig alt for fort til tider, så nyt tiden med familien og det nye familiemedlemmet nå.

 

klem

Lenke til kommentar

Chiquetita gratulerer :)) Det må være deilig og endelig få hilse på snuppa som har ligget på lur i flere måneder nå. Nyt øyeblikkene.

 

Her er det fortsatt rolig, og ingen tegn på at frøkna har tenkt seg ut i den store verden. 10 dager igjen til termin, og vi venter i spenning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...