Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

velkommen til deg og tolill : )) Koselig at det kommer flere skravlere på tråden : ))

Bra store barn du har fått chiquetita ; ) Begge mine har vært under 3 kg, så regner med en lettvekter denne gangen og....var på ekstra ul i uke 32 ( tror jeg...) og da var babyen ca 1,8 kg...så blir mellom 3100-3700 gr antakelig : ) ser IKKE for meg så stor da...men man vet jo aldri ; ) Gleder meg veldig til å møte den lille, men er ikke utolmodig enda. Koser meg fremdeles!! 40 dager igjen i dag- dvs høygravid : ))

Hva skjer på modnings akupunktur?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei jenter,

nei, dere har jammen ikke lenge igjen. bare 40 dager, Tjorven, synes ikke det virker såå lenge siden du ventet og ventet og ventet på mensen som aldri kom (heldigvis viste den seg ikke .-)

 

Merker selv at jeg er i 3. tri nå, alt har plutselig blitt tyngre. Mistenker at stoffskiftet er litt høyt om dagen, for jeg heter som om jeg skulle vært i overgangsalderen, og alle andre klager på at høsten er her. Fremdeles lykkelig for at jeg slipper bekkenløsning, det holder med disse småplagene, synes jeg. Deilig at jeg kan gå her hjemme, koser meg med å levere og hente på skolen, tar ned litt babytøy fra loftet og surfer på nett. Shoppinga har tatt av litt den siste uka, men har jo bare handlet fornuftige ting (synes jeg selv, ihvertfall). Har handlet masse ull til november-babyen vår, noe i rosa, så nå må det helst bli jente. ;-) Jeg er jo gjenbruksinspirert, så har handlet endel brukt, bl.a. fra Danmark. har funnet ut at det ikke koster mer å få sendt derfra enn innenlands. Virker som om de er mye mer opptatt av gjenbruk i danmark, og det er mye fint å få kjøpt, også merker som Katvig, Engel, etc. Har fått kjøpt et teppe i 100 % ull som kalles Prinsesvøb i dag, gleder meg til å pakke det lille nurket inn i et nydelig ullpledd. :-)

 

Ellers er barnerommet til størstejenta ferdig, nå er det tapetsering (av én vegg) av babyrommet som står nest på lista. Gleder meg til alt står ferdig, med oppredd seng og alt.

 

Ha en fin dag, jenter, og ta vare på dere selv!

Lenke til kommentar

Rugesjuk, kan jeg få noen nettsteder for dansk gjenbruk? Dette hørtes da fantastisk ut. Liker godt tanken på gjenbruk jeg, men blir som regel ikke med mer enn tanken...

Lenke til kommentar

Klikk deg inn på www.trendsales.dk, der kan du registrere deg helt gratis, selvfølgelig. Veldig enkelt å legge inn bud. Jeg spør som regel om å betale med bankoverføring, de mailer meg bankkontonummer og iban-nummer. Det legges inn masse nytt der hver dag, mange danske barneklær som Småfolk, Katvig, IdaT, Ej sikkelej, Okker gokker, Molo, osv. Har bestilt/betalt for to nydelige ullpledd i dag (bl.a. Prinsesvøbet), gleder meg til å få dem i posten. Lykke til!

Lenke til kommentar

39 dager igjen, og jeg har også startet nedtellingen :)) Vi gleder oss veldig til å møte lillesøster, og med flere nyinnkjøpte rosa plagg håper vi at jordmor ikke tok feil på UL. Uansett er en lillebror også hjertelig velkommen :))

Kronene ruller ut og vi har fått handlet inn en god del, men fortsatt mangler bilstol, stellebord og flere småting. Handlet inn sengetøy, kluter, helseteppe og div. på Princess i går, som nå har "barnas dager". Flere gode tilbud for oss vordende mammaer! Tror jeg også skal titte litt på nettet i dag, høres ut som du har gjort flere gode kjøp rugesjuk.

Ellers er formen ganske så bra, bortsett fra problemer med hoftene om natten. Sover forholdsvis dårlig, men klarer å ta igjen litt på ettermiddagen. Ikke store plagene, og jeg storkoser meg med magen og en aktiv krabat på innsiden :))

Lenke til kommentar

Annonse

Så rart!

www.trendsales.dk er den riktige adressen, men du kan jo prøve å søke etter trendsales på google.no, da skulle du få opp "trendsales - Danmarks største online tøjbazar" som første treff, tror jeg.

Lenke til kommentar

Hei Rugesjuk, jeg hadde jo selvfølgelig skrevet , istedet for. Nå har jeg vært der, men forstod ikke helt prinsippet, litt grønn sikkert, men hva søker du på for å finn brukt barnetøy? Og ikke minst har du fått prinsessesvøbet og stod det til forventningene?

Lenke til kommentar

Det er vel fint å være 'grønn' i disse dager, chiquetita. ;-)

 

Følte meg litt på gyngende grunn i begynnelsen, jeg også, men blir man først bitt av basillen ... Jeg tror jeg begynte med å søke etter merker på barneklær i søkefeltet oppe til venstre, f.eks Katvig. Kan også søke på uldtøj, ulddragt, børn, retro, etc, eller klikke på 'utvided søgning' under søkefeltet. Utvidet søk vil si at du kan klikke på en kategori, f.eks. 'Børn - piger: 0-1 år (50-86). Du vil deretter få opp ei liste med ting og tang som er lagt ut for salg med små minibilder ved siden av. Klikk på det som er interessant for å se større bilde, eventuelt minstepris og om noen har lagt inn bud eller varen er solgt. Noe er nytt og noe er brukt. For å legge inn bud eller spørsmål på produktsiden, må du være registrert på trendsales, klikk deg bare inn på 'ny på trendsales' oppe i høyre hjørne. Da får du informasjon og kan enkelt registrere deg. Håper det går i orden nå, ganske gøy når man kommer igang, og mye fint å se på og ikke minst by på ...

 

Har ikke prinsesvøbet (prinsessesvøbet blir det vel her, ja :-) ennå, men det ble sendt i posten på fredag. Gleder meg til å åpne, like gøy som når man kjøper noe ubrukt, og ikke minst myye billigere.

 

Her er det berømte prinsesvøbet:

http://filiokus.dk/product.asp?product=245

 

Ellers er det mange som legger ut egendesign, f.eks settekasser med retrotapeter, sengetøy av gammelt og nytt stoff, bamser, hjemmesydde klær, osv.

Lenke til kommentar

Det så utrolig deilig ut det prinsessesvøbet, og bar navnet er jo deilig! Hehe, liker det danske.

Nå skal jeg fordype meg i trendsales mens mann og barn er ute en stund. tror forresten at jeg har bestemt meg for ikke å jjobbe noe som helst de neste to ukene fær permisjonen begynner så da blir det masse tid til nett og sånn.

Har jobbet 50% de siste par ukene, men nå er det kynnere hele tiden og dårlig med søvn om natten, så da kaster jeg inn håndlke tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det synes jeg høres fornuftig ut, Chiquetita, det er jo greit å spare den lille energien du har til vesla kommer. Veldig greit med Internett når man må ta det med ro, men det kan jo fort bli dyrt på nettshopping da ... :-) Fikk forresten et Katvig-sett jeg kjøpte på trendsales i posten i dag. Det ble sendt på fredag morgen, så får sikkert teppet snart også.

 

Akkurat nå prøver jeg å finne noe bæretøy, gjerne lommeslynge eller en mei tai. Ser det er mange som syr og selger, mye fint å velge mellom. Ellers mangler vi vel bare madrass til skuvesenga, badekar (helst med stativ) og no småtterier. Så får vi se om jeg blir inspirert til å sy snart, har et skap fullt av stoffer til babyrommet, men har ennå ikke fått ånden over meg.

 

Og hvordan går det med dere, Tjorven og Mollymamma, termin rundt den samme tiden dere også? Og Tolill, håper babyen blir der den er en liten stund til, at den ikke har alt for mye hastverk. :-)

 

Slapp godt av og kos dere med spark og voksende mager!

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Lest alt nå, men er treig til å svare....uff. Dagene går saaaaaaaaaakte og jeg kjente jeg ble utrolig misunnelig på den som hadde 14 dager igjen og skrev: "Har kynnere neste hele tiden nå." Sånn har jeg har jeg hatt det leeeeenge, men slik var det forrige gang også :)

 

Jeg vandrer rundt på nettet om dagen og handler litt, men ikke mye....siden storesøster bare er et år så blir det mye gjenbruk på lille mini :) Men, noe nytt....ja, det må hun jo ha!

 

Regner med at jeg får lov å beholde henne på plass noen uker til. Storesøster klorte seg fast hun også, til det var fjorten dager igjen til termin, men da var det nok. Har termin den 20.okt nå, men har en følelse av at lille mini kommer i slutten av september....så får vi bare vente å se.

 

Tenker en del på hva slags hodeform hun kommer til å få siden hun har festet seg allerede. Noen sier flat og lang andre sier bare flat eller bare lang og andre igjen trøster og sier at det retter seg fort opp etter at hun kommer ut :) Og det gjør jo det!

 

Jaja....ta vare på dere selv nå mot slutten av ventetida, surf på nett, sitt med føttene høyt, drikk masse vann og lat som om dere er i verdens beste form ;)

 

Dukker plutselig opp igjen jeg. :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei igjen : ) ja nå har jeg 34 dager igjen, så det kan gå fort!! Magen er blitt veldig lav, så føler jeg må gå å holde den når jeg må gå i litt kjapt tempo.... hihi...men men koser meg fremdeles med den og enda ikke utålmodig forstå det den som kan ; ) Drømmer om en god natt søvn, for å stå opp annenhver time å tisse 2-3 dråper er jeg lei av....Har fått en del vann i føttene, så prøver å sette meg med dem høyt opp om kveldene når ungene er i seng. Syns forresten det er deilig å være helt sykemeldt og kunne hvile litt på formiddagen!

Ellers tror jeg ting begynner å bli klart her....har fått vogn, bilstol, babykurv og stellebord i hus. Må kjøpe noe slags madrass greier til kurven eneste. Den er forresten fra da jeg var liten, så koselig! Vogn og bilstol har jeg kjøpt brukt. Sprinkelseng skal og kjøpes brukt, men den trenger vi ikke før om ca 3 mnd. Blir å bruke kurven frem til da- bare å trille den dit vi vil ha den. Må og få tak i stellebag til vognen. Kjempekjekt å ha!! i går vasket jeg opp 2 nye baby tepper- rosa så klart : D og en del kluter og frotte kluter. Har kjøpt nytt hente sett i ull, så det må og vaskes snart...Så egentlig er jeg rimelig klar nå ja : ) Lurer på når bagen skal pakkes...det må vel holde ca 3 uker før termin? En dere da? Begynner alt å komme i hus hos dere?

Lenke til kommentar

Annonse

Ja, idag har jeg igjen 33 dager. Ting begynner å komme i hus nå ja. Jeg har trodd hele svangerskapet at vi hadde bilstol til nyfødt. Men da jeg skulle finne den i helga fant jeg bare den som vi skal bruke etterpå. Snakk om surrehue.

Jeg er helt enig med deg tjorven, det er kjempe deilig å være 100% sykmeldt nå. Syns det er viktigere å bruke overskuddet jeg har på de to elste barna framfor jobb. (Hadde nok ikke holdt ut så lenge på jobb heller).

Nå begynner jeg å få veldig nok av å gå gravid. Gleder meg til å få tilbake kroppen min. Det å få på seg bl.a. sko er jo den oppgaven nå. Men det er jo bare å bite tenna sammen, er jo tross alt snart ferdig. Gleder meg slik til å kose og lukte på jenta mi =)

Lenke til kommentar

ja vi har en utrulig spennende tid foran oss nå...det nærmer seg med stormskritt : )) i dag er det 4 uker til termin 5.10 !! Har tenkt å begynne å skrive ned huskelapp til "fødebagen"...itilfelle det går for fort plutselig og mannen må pakke ; ))

Kjøpt et sånn fint lite lammeskinn for å ha i kurven til den lille jenta, så gleder meg å reie opp : ) Ungene venter veldig på det store som skal skje, men jeg er enda veldig tålmodig- heldigvis!!

Lenke til kommentar

Vi begynner jammen å nærme oss fødeklar Tjorven, hjelpemeg! Jeg har begynt å få litt dårlig tid syns jeg så nå vaskes og handles det for fullt slik at alt skal være i orden til neste uke da jeg skal være alene med barna. Kan jo liksom ikke forvente at de skal pakke noen bag?..

Har masse nedpress og kynnere og stikkinger. Skal bare ikke komme i neste uke, vente til søndag iallefall.

Jeg stresser jo litt med det, men de to andre har kommet godt etter termin så jeg har helt sikkert god tid.

Kjenner dere noe eller ?

Lenke til kommentar

ja nærmer seg med stormskritt : )) Kjenner jeg er begynt med redebygging...og det tar på bekkenet!! Bakt 6 brød i dag og skal ta noen runder til i dagene som kommer...vil ha hjembakt etter fødselen og ; ) Har og lyst å bake litt skuffekake for å ha på lur til gjester...er jo bare tull egentlig...for ingen forventer vel servering på barselbesøk ; )

i dag gjorde jeg det jeg ikke skulle stresse med itillegg...reide opp kurven...fikk plutselig så lyst til det : D Har lagt et stort teppe over så det ikke skal bli støv ; ) kjenner meg ikke utålmodig, men begynte å tenke at det er kanskje det jeg holder på å bli....stellebordet får iallefall pappaen få på plass før vi kommer hjem etter fødselen...han må jo ha litt å gjøre han og : ) Lurer på hva jeg har glømt......skrev ned på en lapp i dag det som skal i bagen...har ikke overflod av store gode truser og joggebukser, så må vente til rett før med å pakke de...blir å bruke gravid klærne på føden og tror jeg...kommer jo desverre ikke i match vekt med det samme etter erfaring ; )

 

Jeg kan ikke si jeg kjenner noe enda nei...men har mer og mer kynnere nå. skikkelige mens smerte tak innimellom.men er tross alt 4 uker igjen for min del, så venter ikke så mye enda. En du? Spennende å se om du får etter termin denne gangen og!! nr 3 kan jo være lur ; )

Lenke til kommentar

Oi, blir spennende her framover nå, dere er jo flere som nærmer dere. Håper dere slipper flere plager nå eller at plagene forverrer seg, slik at dere kan få slappet av og samlet energi før nurkene kommer om kort tid. :-)

 

9 uker igjen til termin her, men nå er snart alt klart. Alt jeg har kjøpt og bestilt på Internett er i hus, kjøpte madrass i dag til den nyoppussede skuvesenga. Rommet skal tapetseres, men tapeten er ihvertfall hentet. Jeg har ikke vasket tøyet, vogntrekket og sengetøy, men har begynt så smått å vaske pledd og vognpose, etc. Prins(ess)esvøbet var nydelig, Chiquetita, og alt annet ulltøy jeg har kjøpt brukt var også veldig pent. Kjøpte noen ullstillongser og en ulldress/kjøredress i dag, så det blir selvfølgelig mye nytt på nurket også. Gleder meg også til å legge tøyet i kommoden, re opp senga og ordne i stellebordhyllene, men må vente til tapeten er oppe. Har jo god tid ennå.

 

Har ingen planer om storrengjøring og vasking av tak og vegger, men håper jeg har energi nok til å holde det litt i orden her når oppussinga av barnerom er ferdig. Ellers skal jeg kose meg med ukeblader, tekopper og bare nyte at alt står klart til den dagen vi kommer hjem med minsten.

 

Dere må jo begynne å tenke på føde/barselbag nå, det får jeg ta om noen uker. Men kan jo ikke risikere at sambo pakker ned stringtruser, stilletthæler og whiskey (leste her inne på bim om en stakkar som hadde pakket dette i bagen til kona ...). :-)

 

Hvordan gjør dere andre det med permisjonen, forresten? 80 eller 100 % lønn, og hvor lenge skal far være hjemme?

Lenke til kommentar

ja nå trenger vi all den energien vi kan få!! Jeg unner meg en hvil når ungene er gått til skolen, for ikke hver natt er like behagelig...opp å tisse i ett sett og et slit å snu seg fra side til side ; )

Høres ut som du har full kontroll rugesjuk !! Godt å ha det meste klart før man nærmer seg slutten ! Ingenting blir lettere....Så heldig som har babyrom å pusse opp...vi vet enda ikke hvordan vi skal gjøre det der..må nok sove en god stund inne hos oss ja...

 

skal nok snart pakke fødebagen ja : ) sist mannen måtte pakke for meg endte jeg opp med 4-5 BHèr og ingen truser ; ) så denne gangen skal jeg være forberedt!!!

 

Her skal vi ha 1 års permisjon med 80 % lønn. pappaen vil ha mest mulig permisjon, men jeg har enda ikke bestemt hvor mye jeg er villi til å gi bort ; ) Men han får iallefall 10-12 uker.... En dere?

Lenke til kommentar

Hei, ja jeg er med, er 32 år gammel, og venter min andre, har flyttet til nytt sted samme med sambo og mine/ dine / våre barn ;-)

har en datter på 8 fra før, vert mye kvalm frem til nå, er 7 uker på vei, og puppespreng de luxe selvfølgelig,

hvordan er det med deg da?

 

Ac

Lenke til kommentar

Vi har vært på ny UL i dag, og tittet på lillegullet vårt :)) Alt så fint ut - hun ser ut til å bli akkurat passe stor, og hadde lagt seg med hodet ned. Gleder oss veldig - nå er det bare 27 dager igjen til termin...

Lenke til kommentar

Gratulere til deg nelly eide : ) Flott du og blir med å skravle !!

 

Mollymamma jeg og du er nøyaktig like langt på vei med 27 dager : )) Hvor stor ble jenta di beregnet å bli? Mi ble satt til ca 3400 gr. til termin..spennende å se i og med at de 2 andre har vært under 3 kg!!

Lenke til kommentar

hei

har ikke fått noen beregninger enda, var til første kontroll igår, 3 uker til neste gang, 1ste mann var rett under 3000 sist, så blir vel kansje ikke så stor.. ikkee så langt på vei jeg da med andre ord, men kjenner graviditetstegnene godt. hvor holder du til i verden da ? :-)

Lenke til kommentar

Er vel litt for tidlig for deg å se det ja : P Håper formen din snart blir bedre iallefall! Trasig å være dårlig form. Er jo 2 trimester som er det beste som regel..så litt over 1 mnd til du er der : )

Jeg er fra nord forresten : )

Lenke til kommentar

Hei Tjorven :)) Ang. størrelsen på jenta vår, sa de bare at hun lå helt på gjennomsnitten i forhold til den uken jeg er i nå og da tenker jeg vel kanskje sånn rundt 3500 ved fødsel? Storesøster veide 3750 når hun kom til verden, og da var jeg mye større enn nå. Hun kom forresten ei uke før tiden - håper at lillesøster også vil ut til oss litt før, begynner å bli litt utålmodig...

Ellers har jeg gjort unna en liten handletur i dag også - kjøpt madrass til sengen, lammeskinn og en body i ull. Babyshop hadde 1/2 pris på en del ullundertøy i Devold, ganske dyrt merke i utgangspunktet - bare et lite tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...