Gå til innhold

dreamer kan du hjelp meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvis du ikke har prøvd å strekke det kan det jo ha vært sædrester. Men hvis det er en del som kommer på papiret, så er det nok EL-slim. Krysser fingrene for at spira sitter for deg denne mnd ihvertfall:)

Jeg er på dag 12, så har EL i løpet av uka:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så kjekt da.. håper spira sitter denne gang men kjenner jeg begynner å tvile. burde jo hatt el til nå.. men men.. det er en del slim som kommer på papiret ja:)

håper det klaffer for deg også.. du har jo prøvt så lenge nå.. har dere vært aktive prøvere hele tiden??

Skrevet

Ikke noe gøy når syklusen klusser seg til. Kanskje greit å ha litt lave forhåpninger, så blir man ikke så skuffet. Så blir man heller positivt overrasket hvis testen blir pos:) Tror nok det er EL-slim du har, så dere får stå på;) Det er fortsatt håp for at dere skal klare det denne mnd!

Tusen takk:) Vi har vært aktive prøvere hele tiden ja, så begynner å bli litt lei.. Hadde en kjemisk graviditet i september 07, så vi burde kunne få det til;)

Skrevet

nei men har begynt å bli vant med tullete syklus nå:/ håper bare jeg får pergo snart så vi får litt fortgang på alt.. vi får hoppe i høyet hver dag å håpe på det beste:)

kan godt forstå du er lei.. men hjelper vel på nå når du snart skal begynne med pergo:) hadde vært kjekt å slått følle inn på 1tri:) :)

men så lenge du har vær gravid en gang så blir du gravid igjenn:)

vet du om det er mangen som får tvillinger av de som har gått på pergo??

Skrevet

Siden du har tullete sykluser, så får du nok pergo:)

Hopper dere i høyet hver dag, så er dere ihvertfall garantert å treffe hvis EL dukker opp:)

Ja det hjelper veldig nå som jeg vet at vi skal få hjelp snart. Hadde vært kjempekoselig å slå følge over på 1. tri!:)))

Ja jeg tror og håper at jeg kan bli gravid igjen, når jeg har blitt det før;)

Jeg har lest at hvis man begynner med pergo på dag 3 så er det for å få flere egg, og hvis man begynner på dag 5 er det for å få bedre kvalitet på egget. Så jeg tror at sjansen for å få tvillinger er størst når man begynner på dag 3. Jeg googla det og da fant jeg dette: "1 av 10 får tvillinger, 1 av 200 får trillinger og av 800 får firlinger... det er doseavhengig, og om du har eggløsning selv fra før (noen får det bare for å styrke en allerde eggløning) og hvilken dag du starter kuren på. pausemnd eller ikke innvirker også." Dette er noe som har blitt skrevet på bim, så jeg vet ikke om det stemmer. Men de fleste steder står det at sjansen for å bli gravid med tvillinger er 10% når man går på pergo.

Skrevet

1 av 800 skal det stå;)

Skrevet

1 av 10.. har igrunnen alltid hatt lyst på tvillinger.. hva tenker du om det??

vet du om du kommer til og få pergo på dag 2 eller3??

Skrevet

jeg mente dag 3 eller 5:) hehe

Skrevet

I begynnelsen var jeg veldig redd for å få tvillinger, men nå har jeg nesten lyst på det;) Jeg tror det er veldig tøft med to på en gang, men samtidig dobbel glede. Så det hadde ikke gjort meg noe;) Men jeg er redd for å få fler enn to av gangen, hehe.

Jeg fikk beskjed om å begynne på dag 3 i sommer, så regner med at det blir det samme denne gangen. Så håper jeg at jeg får EL-sprøyte i tillegg, for å få enda bedre muligheter til å time og få super-EL;) Vet du hvilken dag venninna di begynte på? Virker som det varierer fra gyn til gyn hva de mener er best..

Skrevet

nei vet ikke når hun begynte.. men skal prøve og mase meg til dobbel pergo:) vet det ikke er venlig og få det med en gang men min g

gyn har jo gjort det til andre, så hvorfor ikke meg;) men får se hva han syns.. hadde du enkel eller dobbel pergo??

de sier at det er lettere med tvillinger når du ikke har barn fra før.. for da vet du ikke hvor "lett" det kan være.. hehe vist du sjønner;)

Skrevet

Hehe, ja er jo bare å spørre:) Hvis ikke kan det jo hende du får en enkel kur først, bare for å se hvordan du reagerer på det, og så får du dobbel.

Jeg fikk bare enkel. Hun ville ikke gi meg så mye siden sambo ikke hadde sjekket seg. Gleder meg så innmari til å komme i gang, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i 2 mnd!;)

Hehe, ja det kan nok stemme, da er det like greit å få tvillinger med en gang da;) Det hadde vært helt fantastisk!

Skrevet

ja det hadde vært kjempe kjekt.. men bare jeg får 1 er jeg veldig fornøyd.. men vist du er gravid med tvillinger.. føder du da normalt.. eller er det vanlig med keisersnitt??

ja det føles som en evighet til det skjer noe.. sambo er også så frem og tilbake..er utrolig frustrerende.. det er jeg som er mest gira på og få barn.. men vet at vist jeg først hadde blitt gravid og fått barn hadde han gledet seg minst like mye som meg over det.. det var han som foreslo og gå til lege for og finne ut av syklussen..men hver gang vi diskuterer eller det er noe.. så sier han at jeg kan bare glemme å bli gravid..

forstår ikke hvorfor han holder på med det hele veien.. har prøvt å si at han må bestemme seg for hva han virkelig vil, og ikke si en ting den ene dagen for så å ombestemme seg.. det sårer meg når han holder på slik og han vet hvor viktig dette er for meg... han er jo med på at jeg sluttet på pillen for 8 mnd siden.. og er med på å ha sex på de rette dagene...

MANNFOLK

vi har vært sammen i 6 år, er forlovet og har bodd sammen i 3 1/2 år.. så fostår ikke hvorfor han driver på slik... det er jo meningen vi skal være sammen, og føler det er på tide at vi tar forholdet et skritt videre og blir en familie.....

måtte bare få det ut.. er så frustrert.. :(

Skrevet

Ja er veldig fornøyd bare jeg får en jeg og:) Jeg tror de fleste føder normalt. Men det kommer litt an på hvordan de ligger, så det er nok større sjans for at man må ta keisersnitt med 2 enn 1.

Så utrolig frustrerende det er når samboern din er så fram og tilbake. Det høres akkurat ut som sambo, han har vært sånn fram til nå. Jeg tror ikke at de forstår hvor viktig det er for oss, og de er ganske likegyldige til prøvingen. Men jeg tror nok at de har mer lyst enn det de gir uttrykk for, de skal nok bare leke litt mann;)

Håper han snart forstår hvor viktig det er for deg, for jeg vet hvor sårende det er når man føler seg helt alene om babyprosjektet. Du får bare fortsette å si ifra, så skjønner han det forhåpentligvis til slutt.

MANNFOLK ja;)

Dere har vært sammen og bodd sammen ca. like lenge som oss dere da:) Du er heldig som er forlova, jeg venter fortsatt på at sambo skal gå ned på kne. Når man har vært sammen så lenge, så er det på tide å ta skrittet videre og bli en familie ja. Og jeg tror samboern din vil det samme, han er bare ikke så ivrig...akkurat som min:S

Få det ut, jeg vet akkurat hvordan du har det:)

Skrevet

det er "godt" å hørre at jeg ikke er alene om å ha det slik..

vi forlovet oss når jeg var 16.. så var litt tidlig.. så jeg har sagt at før vi skal gifte oss skal han spør en gang til.. siden det er så lenge siden.. hehe..

han spør nok snart skal du se:) han venter kansje til dere har fått baby.. er jo uansett ikke så kjekt å ha stor mage i bryllupskjolen..

hadde bare de mannfolkene vært litt mer som oss jenter så hadde alt vært mye lettere;)

hvor gammel er din sambo??

har du fortalt foreldrene dine at dere prøver??

Skrevet

Ja det var tidlig, men det er jo fantastisk at dere fortsatt holder sammen:) Skjønner at du vil bli spurt en gang til siden det er så lenge siden, hehe. Og denne gangen blir det vel enda mer seriøst, for da skal dere vel gifte dere ganske kort tid etterpå.

Kan godt hende han venter til vi har fått baby ja. Det er jo egentlig ikke noe hastverk, jeg vet jo at han vil gifte seg med meg. Og som du sier så er det ikke noe særlig å ha stor mage i bryllupskjolen. Har dere tenkt noe på når dere vil gifte dere?

Hehe, ja alt hadde vært mye lettere om de var litt mer som oss;)

Sambo er 25. Din er 31 om jeg husker riktig?;)

Mamma vet at vi prøver, for jeg fortalte henne det da jeg hadde en kjemisk. Jeg har sagt det til lillebror og. Pappa har jeg ikke fortalt det til. Jeg vet at han hadde blitt veldig glad, men finner ikke noe passende tidspunkt å si det. Hva med dine foreldre? Vet vennene deres om det?

Skrevet

vi har ikke tenkt noe på når vi vil gifte oss.. søsteren min skal gifte seg om 1 1/2 år.. så blir uansett etter det..

ja min er 31.. syns å huske at din va 25 men var litt usikker :)

jeg har ikke fortalt det til foreldrene mine eller søsteren min.. er redd for at de vli prøve å snakke meg vekk fra det.. jeg tror de syns det er for tidlig.. at vi må vente noe år til.. de kunne nok egentlig tenkt seg at jeg fant men en annen mann. men det vil ikke jeg,. jeg elsker sambo og vil være med han resten av livet.. men de syns ikke han er bra nok.. søsteren min syns han er barnslig og tror jeg kommer til og vokse i fra han.. han er vel egentlig litt "barnslig" i forhold til alderen.. men vet at han kommer til og bli skikkelig voksen når han blir far.. de fleste vokser på det.. han er kjempe flink med barn og jeg vet at han blir en god far:)

men er ganske slitsomt når jeg er redd for ikke å få støtte fra familien..

kommer jo til å si det med en gang jeg blir gravid.. for da er det jo ingentin de kan gjøre uansett.. og da kommer de selfølgelig til og støtte meg og glede seg over vidunderet i magen..

følte det ble litt rotete.. forstår du??

Skrevet

Hvor gammel er søsteren din? Har de barn? Dere må jo tenke på hva dere vil da, ikke bare ta hensyn til henne:)

Hehe, ble ikke så rotete, skjønte det jeg:) Så synd at familien din tenker sånn. De burde jo respektere det valget du har tatt, og når dere har vært sammen så lenge, så må de jo skjønne at det er seriøst. Uff, må være så frustrerende å være i en sånn situasjon. Skjønner godt at du vil vente med å si noe. Men når du er gravid og forteller det, så tror jeg at de blir overlykkelige:) Det er du som kjenner samboern din best, og så lenge du elsker han og vet at han kommer til å bli en god far, så er det det som betyr noe. Tror mange mannfolk er litt barnslige fram til de blir fedre, så han blir nok mer voksen når dere får baby:) Min sambo er nok også litt barnslig.. Men regner med at det ordner seg når vi blir en familie;)

Skrevet

søsteren min er snart 26.. hun skal være så "skikkelig".. alt må gå i riktig rekkeføle.. først være venner, så bli sammen, flytte sammen etter en stund, forlove seg, gifte seg innen 2 år, så få barn.. vist du da i tilleg er ferdig med utdannelse og har god jobb..

jeg er ikke helt slik.. som du kansje sjønner er vi veldig forskjellige.. hehe..

jeg tror nok at alt ordner seg til det beste etterhvert:) :)

det er godt og ha noen å snakke med om disse tingene, som forstår hva jeg mener.. TAKK :D:D

men til noe helt annet når tror du jeg kan forvente å ha ikm???

Skrevet

Hehe, ja hun var veldig A4. Det er ikke helt meg;) Prøver på barn mens jeg studerer. Gifter meg, og får jobb etterpå;) Så du og jeg er litt like der hehe.

Når dere er så forskjellige, så er det vel kanskje ikke så lett å forstå hverandre. Men som du sier så ordner nok alt seg til det beste etterhvert. Kanskje søstera di blir litt misunnelig når hun ser at du har valgt å gå for barn først. Men hun blir nok en kjempestolt tante uansett:)

Bare koselig, og i like måde:)

Det er ikke så lett å finne ut når du har ikm når du ikke har hatt EL enda. Tror du får ta utgangspunkt i de siste syklusene dine. Var det 20. du skulle til gyn?

Skrevet

ja er ikke så lett å forstå hverandre.. hun er forberet på at jeg mest sansynelig får barn først.. jeg har alltid gledet meg masse til at jeg en dag skal bli mamma..

hun spurte meg for et par uker siden om jeg ville kjøpe noen p-piller av en av hennes veninder.. noe jeg takket nei til...

da spurte hun: du prøver vel ikke og bli gravid??

jeg svarte: neida, har bare tenkt og bytte p-pille merke.. men jeg har ikke tenkt og vente så veldig lenge før jeg vil ha barn..

da så hun bare domt på meg...

jeg har sagt til familien at jeg skal ha mitt første barn før jeg fyller 25.. jeg passer også på å snakkes masse om alle vennindene mine som har barn og er gravide.. så tror de begynner å forstå at jeg er verpesjuk... hehe

jeg snakket med elisabeth77 og hun sa at så lenge leg ikke temper før 10 om morgenen, temper i munne og ikke har måler som viser to desimaler.. så kan det bli for unøyaktig til at el vises.. hva tror du???

Skrevet

Det er jo bra at hun er forberedt på det, så hun ikke blir sjalu. Jeg har også alltid gledet meg masse til å bli mamma:)

Hvorfor i alle dager skulle du kjøpe p-piller av hennes venninne?

Virker som hun skjønner litt hva du planlegger siden hun spør deg sånn. Synd at hun bare så dumt på deg, hun burde jo vært såå ivrig og støttende!

Hehe, hvis du har sagt det, så skjønner de nok at det ikke er så lenge til du får barn;) Hvordan reagerte de da du sa det da?

Hvis du våkner flere ganger før du temper, og temper til forskjellig tid, så vil jeg tro at det blir ganske unøyaktig. Men det skal gå greit med en desimal, for tempen stiger ganske mye etter EL:)

Skrevet

hun ville jeg skulle kjøpe av venninen hennes fordi hun brukte samme merke som meg men skulle bytte, også hadde hun mange pakker liggende som hun da ikke fikk brukt.. min søste er ganske sjefete, har alltid vært det.. når vi var små maste å kjeftet hun mer på meg en mamma gjorde.. hehe

når jeg sa at jeg skal ha barn før 25, var mamma enig i at det er fonuftig og greit.. min søster derimot påstod at jo eldre mødrene er jo smartere blir barna.. hehehe.. då svarte jeg at jo eldre mødrene er

jo: større sjangs er det og få barn med dawns syndrom, svangerskapet kan bli vanskeligere, kroppen bruker lengre tid på å komme seg, og du har mindre overskudd til å ta deg av barnet..

mamma var enig,min søster ble ganske paff whahahahah...

jeg pleier ikke være våken før jeg temper kl 10.. og temper alltid til samme tid.. er våkende nattevakt.. er derfor jeg sover så lenge å temper så sent.... ble lettest slik..

Skrevet

Aha, skjønner;) Da var det ikke så rart at hun spurte. Slitsomt at hun er så sjefete! Dere har kanskje ikke så godt forhold dere da?

Hahahaha, utrolig bra svart!! Og det er jo helt sant. Tror man har mye mer overskudd når man en ung, og mye mindre risiko for komplikasjoner. Det virker jo som at du har moren din på din side ihvertfall:)

Er du på nattevakt nå? Det er jeg! Jeg jobber bare natt en gang i uka jeg da, så da temper jeg ikke dagen etter. Får du minst 3 timer sammenhengende søvn før du temper da? Hva jobber du med?

Skrevet

vi har de siste årene hatt et ganske godt forhold.. men var ikke venner i det hele tatt tidligere..

mamma er mer på min side ja.. har lyst å fortelle at vi prøver men er litt redd for hva hun kommer til å si....

jeg er på nattevakt nå ja.. denne uken har jeg 3 nattevakter men har eller 2 i uken.. jeg passer på et barn på 3 år som har problemer med å få nok oksygen.. jeg er utdannet barne og ungdomsarbeider.. og er nå akkurat ferdig med påbygg..

hva jobber du med?

Skrevet

jeg slutter kl 6 så får sovet 3 1/2 time før jeg temper.. burde ikke det være nok tror du??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...