Gå til innhold

dreamer kan du hjelp meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan di se på charten min??

http://www.fertilityfriend.com/home/24722a

jeg trodde jeg hadde el på mandag, tempen var da lav og begynte og stige etterpå... men nå er tempen lav igjenn... har jeg ikke hatt el??

er nå på dag 22 i syklussen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser desverre ikke ut som du har hatt EL nei. Det ser ut som at kroppen din prøvde å slippe et egg de dagene du hadde EL-slim, men at det ikke gikk. Så nå prøver den nok igjen siden du har EL-slim i dag. Hvor lange sykluser pleier du å ha? Masse lykke til, håper tempen stiger snart:)

Skrevet

28-35 dager ca.. forstår ingenting.. begynner å lure på om jeg i det hele har hatt el disse mnd... har flere ganger fått tr bare en uke etter det som jeg har trodd har vært el... så lurer på om kroppen min bare prøver men ikke får det til og bare gir opp.

hva tror du??

Skrevet

Det kan jo hende at du har kort lutealfase, så du faktisk har EL en uke før TR. I såfall så har du nok EL snart:) Det er ihvertfall veldig bra at du temper så du finner ut av det, for hvis du ikke har EL eller hvis lutealfasen din er på under 10 dager bør du kontakte gyn.

Skrevet

jeg skal til gyn 20 denne mnd.. så håper på pergo... men da får jeg ikke begynt på pergo før i februar/mars.. men den som venter på noe godt venter ikke forjeves;) får jeg håpe:)

Skrevet

Så spennende!!:) Da begynner vi kanskje på pergo omtrent samtidig, for jeg skal til gyn i februar. Det går nok fort! Lykke til:)

Skrevet

jeg håper det.. du har jo prøvt mye lenger en meg.. har "bare" prøvt i 7-8 mnd... håper jeg får dobbel pergo.. har en veninde som har brøvt 2 mnd kortere en meg og fikk dobbel pergo første gang.. det er vel 2 mnd siden.. jeg skal til samme gyn som hun.. begynner å bli ganske utålmodig..

lykke til til deg også:)

Skrevet

Tusen takk:)

Så tidlig hun fikk pergo. Er det privat gyn? Hvis hun fikk pergo, så får nok du det og:) Har samboern din testet svømmerne sine?

Jeg gikk på 2 enkle pergokurer i sommer, men fikk ikke fler før sambo leverte prøve. Nå har han endelig gått med på det, så vi kan fortsette utredningen:)

Skrevet

hmm er litt usikker.. er den eneste gyn hær i byen.. må kjøre over en time for og komme til andre.. ja hun fikk veldig tidlig, men hun har en kronisk sykdom som gjør at hun må bli gravid fort..

sambo har ikke lyst og lever prøve.. må han det for at jeg skal få pergo?? jeg vet jo at siden jeg har så problemer med syklussen så er det mest sansynelig jeg som er problemet..

hva er det med disse mannfolkene??? hehe

Skrevet

Åja, da skjønner jeg at hun fikk det. Håper du og får det:)

Egentlig så skal man ikke få pergo før han har sjekket svømmerne sine. Det er jo mye bivirkninger med pergo, så det er litt dumt å ta det uten å vite at alt er bra med svømmerne. Men det er nok litt forskjellig fra gyn til gyn. Hvis hun finner noe galt, så tror jeg at du får det uansett. Men hvis alt er bra, så kan det nok hende at han må sjekkes. Men det kan jo hende at hun er snill:)

Jeg har ventet et år på at sambo skal gå med på det, så vet hvor kjedelig det er. Skjønner ikke hva som feiler disse mannfolka jeg heller, hehe! Det er den voldsomme stoltheten deres. Og jeg tror de spesielt er vanskelige når de er unge, for da mener de at de har så god tid. Håper du får han med på det hvis gyn ber om det:)

Skrevet

ja håper det... jeg får bare syte litt eksta til han.. :)

hvor gammel er dere da?? sambo er 31 blir 32 i år.. så han burde jo være ganske gira på å få litt fortgang på det.. men han er egentlig ganske like holden....

så bra at din sambo er med på det nå da:) må være veldig slitsom å bare gå å vente på at han skal levere prøve i et år.. er jo ikke så vanskelig liksom.. det er jo vi som må slite mest..

Skrevet

Hehe, det får du gjøre. Det jeg gjorde var å si at enten gjør han det, eller så begynner jeg på pilla. Og han vil jo ha baby, så da hadde han ikke så mye valg;)

Jeg er 22 og han er 25. Hvis samboern din er 31, så synes jeg at han bør være litt mer gira ja. Men det kan jo hende at han synes det er veldig flaut. Det synes samboern min..

Har du prøvd å snakke med han om hvorfor han ikke vil?

Ja det var kjempeslitsomt å vente på han så lenge. Forferdelig å få TR hver mnd uten å vite hvorfor. Og som du sier er det vi som må slite mest. Vi må gjennom mye mer, og kjenner alt mye mer på kroppen. En sædprøve er jo ingen ting i forhold..

Skrevet

nei jeg kan jo gjøre alt, det er jo bare for han og si han er med på det og holde seg i fire dager;) hehe.. hovedgrunnen til at han ikke vill er vel fordi han forstår ikke hvorfor han må levere prøve når det mest sansynelig er meg det er noe gale med...

jeg har hatt så vondt i puppene siden det jeg trodde var el... har aldri hatt det før.. det stikker/verker på en måte og de er ømme på sidene...

hmmm er det vanlig at pms symptomer forandrer seg/varierer???

vet du hvordan tempen pleier og være vist du er gravid???

Skrevet

Hehe, nettopp, er ikke så vanskelig for dem;)

Er jo ikke sikkert det er noe galt med deg! Og hvis du trenger pergo, så kan det fortsatt være noe med han. Mest sannsynlig er jo alt i orden med begge, eller du trenger bare et dytt med pergo. Men er jo greit å vite:)

Pms kan variere, det gjør det ihvertfall hos meg. Men kan jo være graviditetssymptomer og:)

Hvis man er gravid pleier tempen bare å holde seg høy, eller så er den litt høyere enn vanlig:)

Skrevet

reagerte bare på at når jeg berynte og tempe så var tempen høy, det var dagen etter tr... og da pleier tempen og være lav.. gjør den ikke??

føler meg gravid egentlig.. og har hatt masse symptomer siden sist PP.. men er sikkert bare kroppen min som spiller meg et puss...

men det hadde jo vært veldig kjekt og plutselig finne ut at jeg er gravid også ellerede være 8 uker på veg;) men det skjer nok aldrig..

er alt i orden med dere?? har du vært til utredning?? gruer med litt til å gå til gyn.. tenk vist det er noe gale.. hva gjør jeg da??

Skrevet

Jo det er litt rart at tempen din var så høy da du begynte å tempe. Har du tatt en test da? Det kan jo hende at du er en av de som har tr når du er gravid:) Hadde vært helt fantastisk om du fant det ut nå og var 8 uker på vei!

Jeg har vært til utredning og alt er fint med meg. I februar så skal sambo til pers;) Det er litt skummelt å tenke på om noe er galt. Men hvis noe er galt, så er det jo bra at du finner ut av det, for da kan man jo gjøre noe med det:) Hvis noe er galt, så er det som regel ikke så mye som skal til, en pergokur kanskje;) Og hvis man må ha prøverør, så er det jo stor sjans for å få det til.

Skrevet

jeg tok en test noen dager etter tr og den var negativ.. så jeg ga opp..

det kan jo hende jeg er en av få som produserer hcg seint.. men begynte jo å blø ca 1 uke etter el.. så er nok ikke noe sjangs for at det er noen spire dær... en festeblødning varer vell ikke i så mangen dager... ???...

så bra at alt er bra med deg da:) har du uregelmessige syklusser eller noe siden du har fått pergo??

vi er heldige som bor i et land med mange hjelpemidler for par som har vanskelig med å lage barn:) :)

Skrevet

Jeg tror faktisk at noen har festeblødninger som er omtrent som en vanlig mens. Synes at du burde ta en test for sikkerhetsskyld:)

Jeg har stabile sykluser og har EL av meg selv, jeg fikk bare pergo for å gi eggløsningen et ekstra dytt:) Blir bedre kvalitet på eggene, og man kan slippe flere egg.

Ja det har du helt rett i:) Sannsynligheten for å få egne barn i Norge er STOR:)

Skrevet

ja får gjøre det i morgen tidlig... har et lager:)

håper vi klarer det selv...:) det er jo det enkleste... vil nok hjelpe vist jeg får el hvertfalll:) :)

håper alt er bra med din sambo.. at alt bare tar litt tid.. lykke til ivertfall:)

håper inderlig på å ha et enget lite nurk å feire jul og nyttår med i år:D

Skrevet

Masse lykke til med testing:)

Krysser fingrene for at dere klarer det selv! Dere har jo ikke prøvd i 12pp enda, så sjansen er stor:)

Tusen takk, håper alt er bra med dere og!

Det håper jeg på og!!:) Eller et nurk i magen:)

Skrevet

testen var klart negativ... så får håpe det klaffer etterhvert... tempen har ikke steget noe serlig i dag heller... så tror rett å slett at jeg ikke har el...

Skrevet

Ååå så synd:´-( Håper du snart får orden på syklusen og får en spire i magen:)

Skrevet

ja.. er noe dritt.. har el slim igjenn i dag.. men tviler på at jeg har el... blir spennende å se når tr kommer denne mnd;)

Skrevet

Uff, håper EL er nå da, og at du får mensen litt senere enn vanlig. Pleier du å ha EL-slim så sent i syklusen? Blir spennende å se når TR kommer denne mnd ja;) Får håpe den ikke kommer i det hele tatt;)

Skrevet

ja er jo lov og håpe...

jeg tror ikke jeg pleier å ha slim så seint.. men har ikke annalysert utfloden så nøye tidligere.. legger bare merke til at det er slim på papiret.. har ikke prøvt å strekke det.. så det kan jo være sæd rester eller noe.. hvor er du i syklussen da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...