camilla^ Skrevet 7. oktober 2009 #76 Skrevet 7. oktober 2009 Vi har endelig funnet kremen som hjelper vår datter på 6år, etter 5års leiting. Ahava sin grønne krem. Farmor kom hjem med den etter en tur ved dødehavet. Så nå skal hun hamstre når hun skal ned igjen denne mnd. Den kan svi litt når det er store sår på huden, men nesten den eneste hun godtar at vi tar på, og den hjelper. Ser de har for sensitiv hud også, den har vi ikke prøvd men vil nok tro den ikke svir slik siden den da ikke har så mye mineral/salt i seg. Vi bruker Body lotion, siden jenta mi syns de som er tykkere blir så seige. (det værste med eksemen er at hun er så sta og ikke kan ha en krem hun syns er for seig, klissete, lukter vondt osv. Hun klorer seg helt opp om hun mener den er seig, klissete, svir, lukter vondt. Men det er vel kanskje slik jenter er. Så denne er perfekt: passe konsistens, lukter godt (veldig godt syns jeg) svir ikke, såfremt man ikke har store sår litt sår går helt greit og sviingen forsvinner etter noen sekunder uansett) Vi fikk en fotkrem tror jeg det var, den var veldig tykk, men kjempe bra. Jeg brukte den på hendene, siden jeg får så tørre hender når jeg smører henne med kortison. Orker ikke bruker hansker når jeg smører henne. http://www.ahava.com/?CategoryID=213&ArticleID=170 http://no.strawberrynet.com/skincare/ahava/?gclid=CLyIhom4qp0CFUMF3godsw8ZiQ Fant en side de selger på nett også. BodyShop har body butter. Kakao er den som fungerer best, den bruker vi hele vinteråret. Og mest som kuldekrem. Lukter godt og den virker. Jeg er så glad at vi endelig har klart å få denne kløingen under kontroll. Kjenner at det er godt å sove en hel natt av og til. Men det viktigste er Zyrteken hun får hver kveld, da får hun roet seg og sovner skikkelig slik at hun ikke begynner å klø. Det er på natten hun har klødd mest. I de verste periodene på vinterstid har hun fått ny tablett om natten. Legen har gitt oss resept på en flytende allergi medisin, men denne fungerer ikke så bra. Hudlegen anbefalte oss å bruke Zyrtec om vi mente det fungerte best. Hun slutter ikke å klø av det, men roer seg slik at hun får sovnet. Kan vel nesten si det er sovemedisin, men er ikke det heller for hun sovner jo ikke av den i seg selv.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 15. november 2009 Forfatter #77 Skrevet 15. november 2009 liten oppdatering på hvordan det går her =) Storebror er enda ganske fin etter å ha vært på behandlingsreise, enda en del eksem rundt munnen,pga han fikk appelsin i bhg,noe han IKKE skal ha. Ellers er han ganske fin, zyrtecen har vi ikke brukt siste 2 ukene,er fri og får ikke kommet meg til legen for ny resept,men skal prøve oss denne uka,men han sover fint og klager ikke på kløe =) Er såååå happy =) men... tror muligens lillebror på 2år kanskje har fått litt eksem... tørre flekker her og der,veldi rød i kinnene.. får se hva tiden bringer =)
* 5 om dagen * Skrevet 15. november 2009 #78 Skrevet 15. november 2009 Masse lykke til fremover, dere er beundringsverdige, og vi som ikke har disse "problemene" vet sannelig ikke hvor tøft det kan være,for liten og stor. håper at dere har vært over toppen nå, og at han snart gror det av seg... hvor gammel er han blitt nå? nærmere 6 år kanskje? Klem til lillegutt og mini :-)) og mamma og pappa selvfølgelig....
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 15. november 2009 Forfatter #79 Skrevet 15. november 2009 han er bare 4år =) blir 5år i april =) tusen hjertelig takk for fine ord, hjelper å få litt støtte på tøffe dager ja =) nå håper jeg vi er over det værste ja,men går alltid å venter,og er veeeldig streng på hva han får å spise og ikke. magen hans er jo også mye bedre med tanke på fruktosen,og er såååå glad vi kom til en lege med peiling =) astman han er fin,men MÅ ha medisin, på behandlingsiresen, forsøkte vi å kutte ut medisin,med tanke på klima å alt.. vel.. fungerte i 4dager,da var det 14 % fall i lungekapasitet,så bare å begynne igjen,og dobbel dose for å få det til å fungere fort. men alt er fint nå,og er så lykkelig =)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. november 2009 #80 Skrevet 15. november 2009 Har du prøvd kremer med haileverolje i?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 15. november 2009 Forfatter #81 Skrevet 15. november 2009 nope,og blir nok ikke å bruke det heller,har funnet våres metoder nå ja =)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #82 Skrevet 21. mars 2010 Må bare fortelle dere noe =) I neste utgave av NAAF bladet (norges astma og allergi blad) er vi nok med =) Ble intervjuet med tanke på bloggen min og det å ha kronisk syke barn. Så gleder meg til å se det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå