Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 28. desember 2008 #26 Skrevet 28. desember 2008 Har du prøvd Bodøsalven?? eneste som funket da jeg var liten, jeg har 0gså atopisk eksem men nå er det kun på hendene jeg har
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 28. desember 2008 nope,har ikke det,men vil ikke det heller,nå har vi endelig etter 3år funnet en krem som hjelper,så da orker jeg ikke begynne å bytte å styre,har 2 behandlinsskjema for eksemen, ett for astman,så holder oss til dem =) flott at det hjalp for deg,ingenting er bedre enn det =)
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #28 Skrevet 28. desember 2008 Jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver, datteren min på 5 år (6 i mars) er også atopiker med tidvis geftige utbrudd. Kan ikke bruke ullklær (trumfer det på henne på de kaldeste dagene:p), kan ikke bruke såpe, kan ikke bruke parfyme, ikke sitrus, ikke melk, ikke vaskemiddel med parfyme, ikke skyllemiddel, ikke bades oftere enn 2 ggr i uka. Må smøres inn hver dag med påfyll utsatte steder flere ganger for dagen. Hun klør og klør og klør, klør seg til blods, gråter, klipper neglene hennes, så gråter hun likevel for hun får ikke klødd, våkner med et skrik pga kløing, så må jeg stryke og stryke hvor det klør mens hun hyler at jeg må KLØ for det KLØR og jeg KLØR ikke HARDT NOK!!!!!! Puh, ja, jeg kjenner meg igjen. Men heldigvis, hun er frisk som en fisk ellers og har jernhelse. Sist gang hun var skikkelig syk med feber var i romjula 2004. Jeg hadde atopisk eksem som liten og håper at hun vokser det av seg slik som jeg gjorde. Forhåpentligvis bare 5 år til nå, hehe. God bedring til barna våre, må fremtiden bringe dem et kløfritt liv! Klem=)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #29 Skrevet 29. desember 2008 Olgamor: ja,god bedring til barna våre =) nå er heldigvis eksemen hans i en god periode,men sitter liksom bare å venter på e oppbluss :S han er veldig dårlig i magen fortiden pga han har fått eple,og må få eple en stund til før vi kan slutte pga div greier,så regner med eksemen blusser snart opp pga stresset der.. =(
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. desember 2008 #30 Skrevet 29. desember 2008 Min eldste hadde også kraftig atopisk eksem som bitteliten og var helt rålig pga kløe. Prøvde først alt legene kunne tilby, endte som regel i sterke kortisonkremer. Hjalp kun der og da og ble like ille når vi sluttet med dem. Ble anbefalt en homeopat og prøvde det. Resultatet var helt vanvittig. Ble kvitt alt sammen i løpet av få uker og vært fin siden. Hun er nå snart 21 år! Så om dere ikke har prøvd noe alternativt, så gjør det! Jeg husker jeg var villig til å prøve det meste for å hjelpe babyen min og heldigvis traff vi rett såpass raskt! Lykke til, det er en tøff jobb!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #31 Skrevet 29. desember 2008 takk=) ja,er en tøff jobb til tider,men er verdt det når jeg ser at han setter pris på det jeg gjør for han. jeg er veeeeldig skeptisk til alternativt,sikkert derfor vi ikke har prøvd noe enda..men kanskje...får se..er bare veldig skeptiskt,vet ikke hvorfor,men er bare det..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. desember 2008 #32 Skrevet 29. desember 2008 Jeg tenker at håpet om at barnet skal bli friskt er mye sterkere enn noen skepsis noengang kan bli:-) Prøv det og bli heller positivt overrasket!! Akupunktører og homeopater har ofte svært gode resultater med både eksem og astma:-) Men sørg for at du kontakter noen som har godkjent utdanning. Dessverre er det de som ikke sjekker det på forhånd som blir skuffet, da de har endt hos kvakksalvere. De finnes overalt dessverre... Krysser fingre for at du klarer å legge skepsisen til side og gir det en sjanse. Sender deg en klem jeg:-)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #33 Skrevet 29. desember 2008 vi har en person her i byen,mener det er akupunktør og sånn derre homeopat i samme plass,tror hun er godkjent,vet om andre som har vært hos henne,ikke for eksem da.. skal tenkte på det ja,har tenkt på det,men vet liksom ikke.. hva gjør de? stikker de han kan de bare glemme det,han er livredd nåler,blitt stukker altfor mange ganger desverre. men foreløbig funker jo kremene vi smører han med,men i dårlige perioder må det masse til for å bli bra,men håper jo han får behandlingsreise da,så kanskje sol og annet klima og bading i saltvann hjelper å holde eksemen i sjakk leeenge =)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. desember 2008 #34 Skrevet 29. desember 2008 Er det ei som driver med både homeopati og akupunktur er jeg sikker på at hun prøver kun homeopati først om han er redd for nåler. Da får han en eller flere bittesmå kuler som smaker sukker. Barn elsker dem og tror det er sukkertøy:-) De bruker gjerne halvannen time på første konsultasjon, hvor de går gjennom symptomer og mange ting som er typiske hos barnet. Det som er fint er at hver person får en individuell behandling, dvs at samme symptomer hos to mennesker kan gi to ulike preparater. Tilpasset spesielt. Homeopati virker innenfra, noe som er viktig i forhold til både eksem og astma. Utvendig behandling som sol, kremer og lign gir lindring, men sjelden kurering av årsaken til symptomene. Når jeg fikk forklart alle disse tingene hos homeopaten og forsto mer av hvordan det virker, så ble jeg veldig positiv. Og har brukt det siden til både meg selv og barna mine, med svært gode resultater! Jeg heier på deg og sønnen din!!!!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #35 Skrevet 29. desember 2008 hehe,takk =) ok..ja,da håper jeg om vi drar til henne at hun ikke sikker han,har selv nålskrekk,men viser det ikke til barna,da er jeg mer tøff,men han har blitt stukket så ufattelig mye siste årene at nå vet han hva det vil si,så der går han til strek,bruker gjerne 30min på bare en CRP må tenke på dette ja,har mange baller i lufta med han fra før av,så vil ikke begynne med noe akkurat nå,og han har en fin periode også nå så,snart er det ny operasjon av ører og fjerne polypp,samt finne ut av magestyret og alt slikt,så tror vi blir ferdig med dette først.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #36 Skrevet 1. januar 2009 bambus?? jaha...det har jeg faktisk aldri hørt om,eller vet jo hva bambus er,men klær av det... =P
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. januar 2009 #37 Skrevet 2. januar 2009 Ønsker deg og dine lykke til Vet selv at eksem er jævlig - jeg har enkelte dager ikke klart å gått på skolen pga kløen og at jeg har hovnet opp. Især ved øyet. Man skal egentlig ikke bruke kortison ved øyet, men jeg blanda det ut med decubal og det tok meg ikke mer enn over natta før bedringen var der. Det er forferdelig dette her.. Sønnen min har til tider eksem, men ikke så ille som din da. Han har kun på noen få steder på kroppen. Når han var ca 9-10mnd fikk han eksem som jeg ikke fikk bort - tilslutt dannet det seg sopp rundt området. Huff - DET var ille Men, det løste seg og det er jeg sikker på at det gjør med skjønnas også ;o) Bare hold ut! Lykke til! Klem fra
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #38 Skrevet 8. januar 2009 her bruker vi apolar ved eksem i ansiktet,er vel gruppe 2 mener jeg...funker fint den,står i behandlingsskjema hans også at den skal brukes i ansiktet. ja,sopp og eksem vet vi også alt opp,er ikke godt nei,og ser ikke bra ut.
winneboo Skrevet 8. januar 2009 #39 Skrevet 8. januar 2009 Uff all medfølelse til dere Jeg har selv ei jente på 3 år med atopisk eksem. Hun fikk det da hun var rundt 5 mnd. Det er verst på vinteren. Hun klør og klør hele tiden. Hun tar medisiner for det(flytende oralt) + at jeg smører og smører med disse dyre kremene på resept. Om vinteren er det verst og det fører også til lite søvn her. Hun våkner hver natt at hun klør, så da må jeg stå opp å stryke henne på ryggen, armer, ben, mage osv til hun sovner. Ofte tar det 1-2 timer før hun klarer å sovne igjen. Vår dag starter kl 06 hver dag så det ofte hardt å stå opp og gå på jobb\skole. Vi har også vært inn og ut hos barneleger, men de kan ikke gjøre noe. Bare fortsett med medisinene og smøring sier de. Vi kan ikke utrede henne når hun er så liten sier de. Jeg prøvde å si at dette ødelegger faktisk nattesøvnen våres og er til store plager for vesla. Jaja sa de, sånn er det bare, hun vokser det nok av seg. Får så vondt av henne, bare litt vann på kroppen gjør at hun blusser opp som verst. Hun tåler heller ikke sitrusfrukter og en dag i barnehagen hadde hun spist appelsin, og når hun kom hjem så var hun illrød over hele kroppen og hadde åpne sår. Rett ned på legevakta da ja. Men de kunne ikke gjøre stort da. Nei huff jeg føler også at eksem ikke blir sett alvorlig nok på. Folk skjønner ofte ikke hvor ille det er. Stakkars jenta mi har ikke hatt glatt babyhud siden i sommer. Nå kjenner hun ut som sandpapir over hele kroppen. Mange klemmer til dere
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #40 Skrevet 8. januar 2009 Vil sende dere en stor klem,du høres ut som en super mamma og gutten din høres utrolig flott ut. Krysser alt jeg har for at han får behandlings reise.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #41 Skrevet 12. januar 2009 Charlie23 =) hvilken dyre kremer er det du har på resept da? her har vi ALT på blåresept som er på resept,betaler ikke en krone for det!! hvilken medisiner oralt er det hun tar da,om du vil svare da =) nå er heldigvis storebror her kjempefin i hude sin om dagen =)) ingenting er bedre enn det =)) har dere søkt på behandlingsreise da? kan ikke utrede henne? hva er det for noe tull da??
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #42 Skrevet 12. januar 2009 Idefix : tusen takk =)) guttene er herlige gutter ja =))
Mamma med spire Skrevet 13. januar 2009 #43 Skrevet 13. januar 2009 Det er som du sier, det er ikke bare bare å ha eksem!! Jeg blir irritert når noen klør bittelitt å begynner å klage å sier at "Å det klør sånn". Jeg bruker bare å se dumt på dem å be dem om å slutte å klage! Det er fordi jeg har eksem selv å vet hvordan det er å klø, å ikke bare litt, men absolutt hele tiden! Har åpne sår på hele kroppen som gjør vondt konstant, men det klør alikevel å sårene blir bare større!! Håper virkelig sønnen din klarer å vokse det av seg! Jeg har hatt det i 19 år nå, å kan med hånden på hjertet si at det ikke er lett! Har sagt fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid at det er en ting jeg håper sønnen min ikke arver fra meg, å det er eksemen!! Men så lurer jeg på en ting.. Har sønnen din fått noen kløestillende tabl som han kan ta om kvelden før han legger seg? Det hjelper en del.. Om han ikke har fått det så kan du jo snakke med legen din, om det er noe du kan tenke deg da! Masse lykke til videre! Håper dere finner en måte sånn at han slipper å klø sånn hele tiden..
<3Lykkelig<3 Skrevet 13. januar 2009 #44 Skrevet 13. januar 2009 Bambus er veldig bra, jeg har sokker og strømpe bukse i det veldig fornøyd med det. Huff du har en tøff hverdag Men godt han er en solstråle tanta mi har også skikkelig eksem, hun smører seg inn hele tiden og huden flasser av og hun ligner en gammel dame pga alle små sårene og hud avflassingen. Broren til bestfaren min har noe som kalles fiskehud, da detter det hele tiden av store flaker med hud :S Jeg er glad jeg selv ikke har eksem, men syns det er så fælt at lille sønnen din har det pluss astma. Sender deg en stoor klem, takk for at du delte dette innlegget med oss.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #45 Skrevet 13. januar 2009 Håper gutten din vokser det av seg. Jenta mi har atopisk eksem og er allergisk mot hund. Mest om vinteren hun er plaget med eksemen. Hun klør seg til blods hun også hvis jeg ikke passer på å smøre henne med krem.Smører jeg med vanlig aloe vera krem som jeg selv bruker, så hjelper det ikke. Men bruker jeg en krem som er laget for atopisk eksem så klør hun faktisk ikke. Kremen fås kjøpt på apoteket og heter Aderma Exomega. Anbefales virkelig til dere som har barn med atopisk eksem. Og tran hjelper mot eksem hud. F.eks Udos choice fra helsekost o.l.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #46 Skrevet 13. januar 2009 nei,han har ikke noe kløstillende tabletter eller noe..tenker du på? brukte phenamin,men som hudlegen sa,er igunn ikke rart om det ikke funker,for er jo antihistaminer så man må jo nesten ha en allergi,og det har han ikke. og går utifra at legene på voksentoppen hadde sagt noe om han skulle hatt. ja,det er jaggu ikke lett nei,nå har jeg ikke det selv,men ser jo på storebro hvordan han kan bli til tider,og hadde jeg kunne tatt all den smerten skulle jeg jort det,men kan jo ikke =(
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #47 Skrevet 13. januar 2009 der var til mamman til william
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #48 Skrevet 13. januar 2009 paris81 : aderma er en dritt krem på eksemen her pga all urinsyra som er i den,svir som pokker på huden til storebror,så kutta den ut etter turen på voksentoppen. har du prøvd våtbandasjer for at hun skal bli bra i eksemen,sove godt om natten samt ikke komme til så lett for å klø? funker utmerket her,men går myyye krem når man bruker de da.
Mamma med spire Skrevet 14. januar 2009 #49 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har iallefall gått på(bruker enda når jeg husker) polaramin! Sluttet å bruke den en stund siden den går over i morsmelk så derfor skulle man ikke ta den, men snakket med legen min å han sa det ikke gjorde noe at jeg tok det siden gutten min nesten var gammel nok til å få det selv. Da var han 8mndr! Så poenget er vel at det er en kløestillende som barn også kan bruke.. Tenkte bare å spørre om det siden det virker som at du har prøvd det meste uten helt hell å at det kanskje kunne gi han iallefall en liten pause.. Men det er vel som du sier, at de sikkert hadde sagt noe om han skulle hatt det! Jeg er jo ikke lege å kan bare snakke ut ifra egne erfaringer:)
Hjertefamilien Skrevet 14. januar 2009 #50 Skrevet 14. januar 2009 Oppsøk en homeopat, er jo verdt å prøve? De kan hjelpe med all verdens ting. De finner årsaken til problemet og behandler ikke bare symptomene... Etter så mange år med eksem syns jeg det er rart du har så stor skepsis til det og ikke vil gi det ett forsøk. Kan kombinere det med alt annet du gir han, så du trenger antakelig ikke kutte ut noe med det første som du mener virker. Homeopaten trenger ikke bruke nåler heller. Stå på for gutten din, og ønsker dere veldig en reise :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå