Gå til innhold

merkelig!!!!!!!!!!!!!!!noen som har peiling på dette?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde termin 14 november.....så er 4 dager over termin...

har hatt9 dager med skikkelige vonde og regelmessige maserier.....mensmurringer i nedre del av magen, har hatt diare og vært småkvalm nå de siste dagene....(sorry detaljer)

poenget er.....i dag har jeg fått så SINNSYKT vondt i korsryggen......og av og til kommer det som små"tak" der det værker litt ekstra......HVA ER DETTE?? ANDRE SOM HAR DET SLIK??????? er dette bare enda et tegn på fødsel, eller er det noe annet som jeg kanskje burda få sjekka opp????? blir så forvirra jeg...håper noen har litt bedre peiling en meg.......tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm....... høres ut som om fødselen er i gang. det kan jo komme slik du beskriver i ryggen, det er så individuelt hvordan man kjenner dette, men noen får det bare i magen, noen bare i ryggen og andre begge deler. prøv å ta tiden...se om det kommer regelmessig.

lykke til

Skrevet

glemte å skrive at du må ta kontakt med føden, for å være sikker. ellers så hadde det vært kjempe koselig m litt oppdatering om åssen det går med deg!! misunner deg litt her jeg sitter i 28 uke...

Skrevet

de små "takene" kommer igrunn med jevne mellomrom, men dem er ikke lange i hele tatt......og i magen har jeg bare mens murringer nå, ingen rier som strammer magen ........burde de "takene " i korsryggen i såfall vare lenge eller???

Skrevet

det er jo litt forskjellig, men rier i seg selv i starten skal jo ikke vare sååå lenge. ta tiden på lengden dem varer og hvor lang tid mellom hver!

Skrevet

Når jeg får ordentlige rier, så sitter de i korsryggen. De trenger ikke være lange eller vonde til å begynne med.

Skrevet

så om jeg er så heldig at dette er starten på en fødsel......så har "riene" startet i korsryggen først med andre ord, og kun med menssmerter i magen.......men bør det ikke etterhvert komme noen skikkelige tak i magen også????

Skrevet

Joda, men det kan ta tid før det kommer noen skikkelige tak, og etterhvert gjør det vondt "overalt"!

Skrevet

jo det kommer vel på slutten det da. jeg har hatt begge deler, og det er sååå vanskelig å huske tilbake... men husker min andre fødsel hvor jeg satt på venterommet å hadde egentlig ikke så veldig vondt, men fødselen var i gang. jordmor undersøkte meg... jeg ville gå en tur, og hun så litt skrekkslagent på meg å sa er det så lurt da du har vel vondt.. nei da det gjorde ikke så vondt, mest i ryggen men ikke no særlig ellers, men da jeg kom halveis så angra jeg, da tok det skikkelig tak i magen(hmmm litt mimring dette:o) ) og tre timer etterpå var prinsessa kommet til verden.

har du tatt tiden?

Skrevet

oi oi, spennende:)

men kan umulig være så heldig at det er fødslen som har starta.......

har gådd rundt med skikkelige maserier så lenge og har blitt lurt mang en gang og trodd det var fødsel på gang, men den gang ei...........så det er så vanskelig å tro....men man går jo å håper da.)

så hva tror dere? at det er starten på fødsel???

Skrevet

de små takene i ryggen varer ikke lenger en ca 15 sek...men er uregelmessige.......mensmurringa i magen er der konstant

krysser fingrene jeg:)

Skrevet

det høres jo ganske sånn ut da. smiler.. man kan bli litt forvirret med de maseriene, men vet også at det er veldig vanlig og bli kvalm og få litt løsere mage v fødselen, noen kaster også opp,så jeg vil tippe at den er i gang!

Skrevet

bor du nærme sykehuset? vi bodde ca 1 time unna og dro da det var fem min. mellom og regelmessige.

Skrevet

min første fødsel starta med vannavgang,ingen forvarsel....(ikke i tvil, for vannet fosset ut) og riene kom rett etterpå, og 20 tilmer etter var gutten fødd.

min ndre fødsel våkna jeg midt på natta med så kraftige rier,at det var ikke til å ta feil av.....ingen forvarsel der heller.

13 timer etter ble enda en gutt fødd...

den gangen her, har det vært så mye lureri av og på,at en vet jo nesten ikke hva en skal tørre å håpe på.........men det blir spennende å se da:)

Skrevet

15 minutter fra sykehuset. men ambulanse sentralen er 1 min fra huset mitt da, så føler meg ganske trygg om det skulle oppstå noe akutt:)

forelbig så kommer det ikke skikkelig regelmessig.....men om det er fødselen som virkelig er i gang så burde det ikke gå så lange tiden før det tar seg opp forhåpentligvis..............vanskelig å vite....

Skrevet

v 3. mann så er det veeeldig vanlig å ha masse maserier. det er slitsomt, og man blir jo på en måte vant til smertene så det går liksom ikke opp for en at det er fødsel på gang. men krysser fingrene for at det er i gang nå!!!!

Skrevet

det er ikke langt unna nei, må være godt å bo så nærme. vi bor en time unna nå også, og har hatt ganske så kjappe fødsler, og jenta vår ligger så langt nede i bekkenet og er redd dette kan gå suuuuper kjapt! ikke en ønske drøm å føde i bilen gitt..hehe

Skrevet

nei,nekter å tro det er særlig behagelig å måtte føde i bilen......men en litt morsom historie å fortelle barnet når det blir voksen da:):) 1 time er jo et stykke det da......er jo nesten så du burde være klar til å reise ved første tegn......det er nr 3 du venter også????

Skrevet

hehe ja det er jo litt spesielt da, men ser for meg at det er litt i trangeste laget...godt vi har skinnseter!! hehe..

ja det er et stykke så jeg er litt urolig, for hørte fra ei som hadde bært babyen langt nede som meg føda på 1.5 timer og da er det jo litt kinkig.. skal snakke m jordmora om det nå neste uke. mannen min mente vi skulle ha med minstemann på tre i bilen og levere han til svigermor som bor rettv etter sykehuset. jeg kikka bare rart og forskrekkende på han. hehe følger ikke helt med. vi venter nr to sammen og han har vært med på en fødsel tidligere med sønnen fra tidligere og det tok visst rundt 18 timer.. jeg tok keisersnitt med minste så vi gikk litt glipp av den, men med dem andre brukte jeg tre fire timer, så det er litt kjappere kan du si. men krysser fingrene for at det går bra, hvis ikke trur jeg at jeg heller venter hjemme på sykebil altså.

dette er foresten nr fire..

åssen går det med deg nå da?

Skrevet

nå kjenner jeg at jeg må hoppe til sengs her. er stuuuup trett.

men du må ha lykketil. tvi tvi.

gleder meg til å se om det kommer noen baby i natt,eller morra.

ønske klemmer til deg!

Skrevet

Måtte inn å se om det var noe på gang med deg og det er det jo:)

Det kan være at det som skjer nå er jobbing før fødsel og at det kan gå fort når du endelig får regelmessige rier!

Skrekk og gru, men til og med 15 min til sykehuset hadde ført til bilfødsel for meg

Eller hjemmefødsel for ambulansen ville jo ha brukt tilsvarende lengre tid for å hente meg

Fødte 54 min etter at vannet gikk og 15 min etter at jeg ankom sykehuset.

Lykke til begge to

Skrevet

heeeei herkules:)

blir like glad hver eneste gang du er innpå her jeg:)

synest du skal fortsette med det:)

ja det kan hende fødselen er like rundt hjørnet:) får håpe det:)

foreløbig så er det ikke starta for fullt hvertfall..................men trøster meg med at jeg i det minste fikk sett Grey`s Anatomi i går da....hi hi hi hi:)

skulla gjerne hatt en litt kjappere fødsel jeg:) de 2 andre var på 20 timer 0g 13 timer......og det er jo da regna fra au au au og til baby var ute....ikke ved første tegn liksom.........:/

Skrevet

håper du har fått sove i natt til tross for smertene. har det ikke tatt seg opp i det hele tatt for deg?

Skrevet

ICHRISTIN:)

god morgen:) sovna jammen det i går jeg:)

tror nok jeg heller villa venta på ambulanse hjemme jeg også:) oi,tenk om du hadde fødd i bilen med lillegutt som tilskuer og hele pakka da........oi oi oi, hadde sikkert lurt litt han da tenker jeg......men dog en morsom historie i ettertid:)det sies jo at ofte så går fødslene raskere og raskere for hver gang,og 3-4 timer er jo kjappe fødsler,.....mulig du må være kjapp,ekstremt kjapp med å dra denne gangen da......

jeg vet faktisk om tilfeller der legene har valgt å sette igang fødselen,pgr av tidligere kjapp fødsel,og lang reise til sykehuset........hadde kanskje det vært noe for deg???????

da vet du i det minste at du er på sykehuset når det skjer, og ikke i et lyskryss,i rushtraffikken,med en liten tass ved siden av.....

det er akkurat samme ståa her i dag.........tak i korsryggen og skikkelige mens smerter.......så starta skikkelig det har det ikke, men det er jo låv å håpe at det er begynnelsen på noe????????

hvor gamle er barna dine??? gutter og jenter eller???

jeg har 2 gutter fra før av......største er 8 år og minstemann er 3.....

ultralyd viste jente den gangen her, men jeg har alikevell en følelse av at det er en liten gutt til som kommer:):):):)

Skrevet

jeg har en gutt på snart 12,jente på 8 og lillegutt på tre. og vi venter ei lita jente. har hatt det på følelsen hele tiden. dem sa jo først gutt, men dem sjekka en gang til da jeg sa nei det er jo en jente.. og jente er det:o) har vært på en del ul. da jordmor også bruker ul på sine pas. så det har vist jente hver eneste gang! så man burde jo stole på sin egen følelse, men jeg trudde lillegutt var jente da.. men den følelsen var ikke på langt nær som nå. da trudde jeg, og nå visste jeg. hehe.. så nå har vi handla masse rosa!!! hehe... brukte ikke så masse rosa til eldste jenta så dette skal bli en rosa klump. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...