Makko med to små gutter Skrevet 12. november 2008 #76 Skrevet 12. november 2008 Hylte som en gris mellom hver ri fra legen satte på vakum til ungen var ute (siste 20 minutta). Sambo sa at når det brått ble så stille måtte han sjekke om det fremdeles var liv i meg, før han så på ungen. Slutten på fødselen var tøff, tok over 5timer fra jeg hadde pressrier og full åpning til ungen var ute. Før legen kom inn og var rimelig brutal var jeg rolig og konsentrert om jobben min....
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 15. november 2008 #77 Skrevet 15. november 2008 jeg "uuuula" som en ulv i lystgassmaska de siste riene før epiduralen men når pressriene begynte (satt på drypp), så haglet de på! jeg SKREK(!!!!!!!!!!!) mellom riene, men under riene presset jeg bare mens jeg holdt pusten!
fox`y Skrevet 15. november 2008 #78 Skrevet 15. november 2008 nei jeg skrek ikke. konsentrerte meg om å puste:)
Hikken Skrevet 15. november 2008 #79 Skrevet 15. november 2008 Skrek ikke, lå og "sutre-nynnet" meg gjennom riene. Under pressriene kom det ikke en lyd fra meg (ropte at jeg ville ta abort sånn inne der et sted, men ikke no hyling;-))
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. november 2008 #80 Skrevet 15. november 2008 nei faktisk ikke.. jeg sa høyt fortivelt at jeg ikke orket mer når jeg måtte vente på ledig rom for å få epidural.. men når jeg hadde fått den lagde jeg ikke en eneste lyd omtrent når jeg presse hun ut.. menst jeg hørte andre som fødte som skrek noe så j*vlig at eg rett å slett ble litt redd:P
Dozer Skrevet 15. november 2008 #81 Skrevet 15. november 2008 Jeg skrek ikke, jeg brølte rett ut! Trodde ikke jeg kunne brøle så høyt jeg!
Slalotte Skrevet 15. november 2008 #82 Skrevet 15. november 2008 Skrek som en demon.. Skulle tro det var noe demon utdrivelse.. hehe.. I følge sambo da.. Men husker at jordmor sa at jeg skulle prøve å konsentrere meg om pressingen.. tror nok hun egentlig hadde lyst til å skrike tilbake "HOLD KJEFT!!!!!".. hehe..
Bægge dætern Skrevet 15. november 2008 #83 Skrevet 15. november 2008 første: akupunktur, tre pressrier, brøl på siste. andre: to pressrier, brøl på begge, ingen smertelindring ved begge fødsler var det kun pusting og fokus gjennom åpningsriene. tror som flere over her at det er forskjell på formålsløs hyling og å åpne opp for lyd ved pressing, man skal jo presse og åpne opp samtidig og da kommer det jo ofte lyd, gjør det ikke?
SmashingMummy Skrevet 15. november 2008 #84 Skrevet 15. november 2008 Visstnok ikke så veldig. Aua meg en del når jeg lå i det knøtte-badekaret, hadde jo ikke plass til noenting! Men brølte vel litt akkurat de siste 19 minuttene når jeg pressa. (visstnok)
Gøril (210406) Skrevet 15. november 2008 #85 Skrevet 15. november 2008 ja, det gjorde jeg i begynnelsen av pressriene, men så fikk jeg beskjed å ti stille og bom stille ble jeg.. hehe. Hastet med å få tulla ut og jeg brukte energien min feil.. måtte presse uten pressrier til slutt da jeg hadde for få rier.. mine rier var det 5 min mellom hele tiden fra 12 om kvelden til kl 0740 da hun kom ut. Ingen smertelindring så jeg kan si det gjorde like vondt om jeg skrek eller ikke....
Chris&Alex♂♂ Skrevet 15. november 2008 #86 Skrevet 15. november 2008 1 gangen fikk jeg epidural. og den funket litt for godt. så jeg kjente ikke pressriene. da jeg skulle presse følte jeg at jeg presset for ingenting på en måte. jm sa at jeg skulle ta skikkelig i og bruk stemmen osv. jeg prøvde å lage lyd og greier, men følte meg bare dum. hehe. så jeg kunne bare ikke skjønne hvorfor andre rundt meg skrek. jeg følte ikke at det funket. det har sikkert noe med epiduralen å gjøre. kroppen var ikke helt seg selv. 2 gangen rakk jeg ingen bedøvelse og da var det helt anderledes ja. når press riene kom "skrek" jeg. ikke fordi det var så forbanna vondt, men fordi jeg tok i for å presse. sto på alle fire og dytta trynet inn i puta hver gang. hehe. så det ble vel ikke så voldsomt som man kan høre rund om kring på føden. men det var vel mere presseskrik på en måte. jeg var mere med på denne fødselen enn dn første. så alt i alt syntes jeg fødsel nr to var best=) yten bedøvelse. jeg fikk virkelig kjenne på det å føde, og jeg fikk med meg mye mer rundt meg enn md nr en
Gjest bissen Skrevet 15. november 2008 #88 Skrevet 15. november 2008 Skrek litt under keisersnittet;) Men så døde jeg. Helt sant, hjertet stoppet..var temmelig dårlig. Nå har ikke jeg føda da, men tror jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis jeg hadde blitt hysjet på av en jordmor!
Mia_73 Skrevet 16. november 2008 #89 Skrevet 16. november 2008 Jeg skrek ikke, hadde spinal og ks, så hadde ikke vondt. Var så heldig at jeg hadde lite vondt etterpå også, en paralgin på kvelden og ellers 3 dager med paracet. Det var det.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. november 2008 #91 Skrevet 16. november 2008 nei, lagde ikke en eneste lyd, prøvde å konsentrere meg om å presse
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 16. november 2008 #93 Skrevet 16. november 2008 Å, ja jeg skrek! Sikker på de hørte meg over hele sykehuset. Jeg fikk beskjed om å ikke skrike sånn, måtte presse heller. Jeg skrek både i pressriene og noen timer før. Hadde aldri hatt så vondt før!
nickoline og supermann Skrevet 16. november 2008 #94 Skrevet 16. november 2008 Tok det hele med knusende ro. Skrek ikke. Men sa vel "nå orker jeg ikke mer" etter hver ri. Ble så vanvittig sliten. Men gud for et energi kick jeg fikk etter at han kom ut. lykke endorfiner holdt meg gående i flere mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå