Gå til innhold

Skrek du da du fødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på jordmødrene i sted.

Jeg skrek ikke. Konsentrerte meg om å slappe av og puste rolig mellom hver rie. Tror det er mye bedre enn å være anspent. Forestiller meg at det blir mye vondere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å skrike litt under den første fødselen da pressriene startet men jordmoren ba meg slutte og heller bruke energien å presse ordentlig. Gjorde som hun sa og det hjalp det! :-)

Skrevet

Jeg skrek ikke før jeg skulle presse, men det var kun fordi jeg fikk beskjed om det. Jordmor sa bare. "Skrik nå. Skrik!!"

Skrevet

Jeg skrek ikke, jeg SKREEEEEEEEEEK.

Fra det gjorde skikkelig vondt var det ikke mulig å holde kjeft, der jobbet stemmen av seg selv.

Skrevet

Nei, ikke under fødselen, men da hun skulle begynne med den jævla syinga! DET gjorde vondt det!

Skrevet

Ja, fikk panikk da jeg fødte andre gangen. Alt gikk så fort på slutten så hjernen og kroppen klarte ikke samarbeide...Ble litt skriking da ja :s

Skrevet

Nei. Men jeg klarer ikke få frem en lyd hvis jeg skader meg heller og får skikkelig vondt. Litt vanskelig hvis man skal be om hjelp da...:)

Skrevet

skrek ikke... mer sånn tar i av alle krefter-stønn....

Skrevet

Neei, lagde vel bare litt okke-lyder:P jeg hadde bestemt meg på forhond da, at jeg skulle være stille sånn at jeg ikke skremte naboen! (det tenkte ikke hun som fødte før meg på nemlig!!)

jeg er en stille og sjenert jente ellers også da:)

Skrevet

Kom forresten på at, jo det gjorde jeg. Etter hvert press! hehe

Skrevet

Ja noe så sinnsykt! Kjente ikke smertene så godt når jeg konsentrerte meg om å hyle, når jeg skulle puste så ble smertene bare mye værre.

Skrevet

Vilt og ukontollert første gang, ikke mye andre gang, spurte om jeg kunne få skrike litt under pressriene - det var greitt;-)

Fikk mye bedre pustehjelp og veiledning andre gang også.

Skrevet

med 1 jaaaaaaaaa! fyttigrisen så vondt! 9 cm da jeg ankom sykehuset så fikk litt panikk.

med nr 2 visste jeg jo hvor vondt det var, og dessuten gikk jeg fra 6 cm til ungen var ute på litt over en halvtime. Da skrek jeg ikke, bare pustet meg igjennom å koste meg med lystgassmaska mi :-)

smertene var ikke værre, jobben ble heller ikke værre på å skrike eller ikke å skrike. Man gjør det man føler der da :-)

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jeg "skrek" under pressriene, eller brøte vel mer som en løve:)

Det kom også ut noen banneord ja...men det brydde ikke jordmor seg om, hun sa faktisk jeg skulle brølle alt jeg kunne når jeg fikk en pressrie slik at jeg virkelig presset..og det hjalp faktisk hehe:)

Skrevet

Skrek da hodet sto i åpningen med andremann og jeg ikke skulle presse, var visst en spesiell metode for at jeg ikke skulle revne noe særlig. Jeg prøvde å skrike og gjorde det iflg.mannen, men husker det som en drøm hvor en prøver å skrike men ikke får det til..

Holdt kjeft med eldstemann, mest fordi det var så vondt at jeg ikke klarte å ytre noe særlig, ei heller skrike.

Skrevet

Må legge til at dette var på et lite sukehus så barsel var i samme gangen.

De fikk seg litt av en oppvåkning den moregen gitt, for dette satte igang rundt 6 engang. Men til gjengjeld fikk jeg av samme grunn RASKT fødestue.

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg så mye epidural at jeg kjente ingenting, men med nr 2 sa jeg AUAUAUAUAU under hver rie. Hehe......skrek ikke akkurat, men..... ;o)

Skrevet

Nei, ikke en lyd. Var helt inne i meg selv...

Skrevet

skrek litt, ja..

jm: nå ser vi hodet, press litt til

jeg: TA HENNE UT DA...

og slik gjentok samtalen seg i halvannentime, før frøkna fant veien ut..

synes jm var skikkelig kjip som ikke dro ut babyen for meg..

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Og foresten så hylte jeg vel så mye at de stakkars som ikke hadde født enda ble sikkert redde..ikke at jeg håper det da men..er det vondt så er det vondt!!

Skrevet

Nei, jeg søyt og klagde rett før jeg skulle presse.

Men jeg var så sliiiiten at jeg hadde ikke krefter til noe.

Skrevet

Nei, jeg gråt litt stille og syntes fryktelig synd på meg selv hehe ;)

Hun på jordmødrene i stad skremte livet av meg, gud bedre så mye lyd hun laget :-S

Skrevet

Nei. ikke på noen av fødslene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...