Gå til innhold

Sen abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må lide av virkelig store beslutningsproblemer...Du velger altså å helle ta livet av babyen din enn å eventuet gå på staten som du så fint kaller det?

Regner med du har vært på ultralyd i uke 18 med ditt første barn?? Ta frem de ultralyd bildene å ta en skikkelig titt på de bildene og si at det ikke er noen baby.....

Det er en baby...altså tar du abort nå vil du ta livet av en baby...tenk litt på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun påstår da ikke det?

England har forøvrig selvbestemt abort frem til og med uke 24. DET er sykt det.

Skrevet

Med mindre du har store psykiske problemer eller en alvorlig sykdom av noe slag så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal klare å ta deg av to barn alene.

Mange kvinner som gjør dette.. Det er ikke så vanskelig som du skal ha det til selv om alt kanskje ser ganske svart ut nå.

Ta kontakt med Amathea. De hjelper deg videre.

Barnevernet kan være din beste venn i en sånn situasjon.

De kan hjelpe deg helt fra begynnelsen med avlastningshjem, barnevakt, bosted osv. Det er bare positivt å samarbeide med dem så lenge du kommer til dem med problemene dine..

Skrevet

Hvis du leser innlegget, så står det at det er KUN størrelsen som varierer. Lær deg å lese!

*riste på hodeT*

Skrevet

I min verden så er det faktisk ikke så mye verre å ta abort i uke 16 enn det er i uke 12. Fosteret er ikke noe mer utviklet de ukene der. Men du neffi, jeg gidder egentlig ikke å ha flere svar av deg. Du aner ikke hvordan det er å være i min situasjon, og frem til du faktisk vet det, så ser jeg at du blir stille. Jeg sier ikke at det er noe galt i å gå til staten, men jeg skal ikke det. Jeg vil klare meg selv.

1. Jeg har et barn fra før på 14 mnd. Det er et barn som er lam i ene armen og som krever spesielt mye omsorg.

2. Barnefaren vil ikke se barnet fordi det er født utenfor ekteskap. (Jeg ville ikke gifte meg med han)

3. Jeg er 21 år gammel og er ikke i stand til å ta vare på to små.

4. Min mor er død, jeg har ingen søsken og min far bor i utlandet. Jeg har heller ingen tanter og onkler.

5. Vennene mine er enten single og uinteressert i barn, eller barnefamilier som har nok med sitt eget.

6. Jeg holder på å ta en utdannelse, samtidig som jeg jobber litt.

7. Jeg skal kun ha to barn, tre er uaktuelt for meg. Jeg ønsker da å få det siste barnet med en som elsker meg, som vil være med oss og være en familie. Ikke en drittsekk som knuller tre forskjellige på to måneder.

Det var mine fakta. Du får dømme som du ønsker, du kjenner meg ikke, jeg kjenner ikke deg og derfor så bryr det meg egentlig ikke.

Skrevet

Men kjære deg...hvis du holder på å ta utdannelse er jo det en super tid å få barn i ...du får jo månedlig ti tusen fra staten dersom du er i permisjon i utdannelsesperioden...i tillegg får du engangsstønad + +

Det er ingenting som tilsier at du ikke skulle klare dette rent økonomisk..ta kontakt med amathea som hun over sier..der får du mye nyttig informasjon..

Jeg har dog en følelse av at du rett og slett ikke gidder å gjøre noe annet enn å ta abort, noe du ser på som en lettvint løsning og ikke klarer å se at dette er snakk om en fullt levende baby...

Skrevet

neffi: har du lest tråden? Hun vil da adoptere bort, ikke ta abort...

Skrevet

Joda, jeg så det da, men overskriften sier vel kanskje noe annet?

Skrevet

Klarer helt fint å lese du!

Bortsett fra det har jeg bare en ting å si: egoisme egoisme egoisme!

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at en nemd godkjenner abort på ditt grunnlag.

I så fall er det utrlig sykt..

"Nei dere skjønner det at det var ikke sånn jeg ville ha livet mitt".

Skrevet

Jeg er ferdig med min utdannelse til våren og hadde da håpet på å komme meg i jobb med lille i BH. Og om du tror at jeg mener jeg ikke klarer dette økonomisk så er du DUM. Det har 1% med saken å gjøre. Men det er jo kjent at du neffi, ikke er den smarteste her inne, så jeg forventer ikke noe mer fra deg. Og ja, adopsjon er absolutt et bedre alternativ, om det foregår på en måte jeg synes er ok! Skal absolutt sjekke dette i morgen.

Skrevet

Synd at du får så mange uempatiske svar fra tilsynelatende intedanede personer her inne.

Kanskje det er bedre å la denne tråden ligge og ta en tlf til legen din og Amathea eller noe? Uke 12 og 16 er det ikke så mye forskjell på, så håper at du får gjennomført inngrepet om det er dette du bestemmer deg for til slutt.

Klem.

Skrevet

96% av alle som søker senabort innen uke 18 får denne innvilget. Hadde dette vært så mye værre en å ta abort i uke 12 så hadde man ikke fått innvilget dette.

Skrevet

Er det så rart jeg trodde det var mye pga. økonomien da??? Du nevnte jo det i punktene du ramsa opp i sta..

Du tør jo ikke stå frem med nicket ditt engang, så det er jo veldig enkelt å kalle meg ditt og datt...

Skrevet

Eh unnskyld meg. Økonomi er visst ikke problemet for deg.

Tror bare du er det mest kalde og kyniske mennesket jeg har hørt om..

Du sier at neffi ikke er smart? Du fremstår jo ikke som den smarteste akkurat.

Skuffer meg at du i tillegg har et barn og tenker sånn tanker..huff..

Caro

Skrevet

Neffi er ganske så smart. Hun står på sine egne meninger, som jeg og driter loddrett i hva andre mener om den saken. Og derfor er hun dum? Vil heller si det er du som er dum, og dere andre som mener det er dumt å stå¨for det man mener! BÆÆÆÆ sier jeg til sånne som dere.. BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ-æ-æ-æ-æ-æ-æ.

Nei det er såklart ikke mye værre med abort i uke 18... nei jøss. Tror du virkelig det har noe med saken å gjøre i vår kyniske verden? Når man kan redde babyer helt ned i uke 24 så sier det vel kanskje litt.

Skrevet

At 96% får gjennomslag sier jo ingenting om hvor grusom handlingen er.

Det forteller bare at vi lever i et samfunn hvor man bestemmer selv..

Skrevet

det mange tydligvis har problemer med å forstå er at denne tråden ikke handler om hvorvidt handlingen er grusom eller ikke. HI spurte et konkret spørsmål. Om du ikke vil/kan svare på det, men heller vil lage en debatt foreslår jeg at du lager en egen tråd.

Skrevet

Herregud jeg melder meg ut. Bestemmer selv ja, hadde det ikke vært kjekt om vi kunne bestemme ALT selv også? VI mennesker med får flotte dømmekraft!

Jeg stemmer med dette for et samfunn hvor vi alle bestemmer HELT selv. Alt bør vi få bestemme selv.

Skrevet

Men hva om du begynner å kjenne bevegelser fra fosteret før aborten. Vil det påvirke valget ditt? Eller gir du rett og slett f.. i at det er et liv som spirer og vokser?

Og med det barnet du allerede har. Kan du se for deg hvordan det hadde vært at jordmoren bare tok med seg barnet etter fødselen og til adoptivforeldrene?

Man skal være rimelig vanskelig stilt for å overveie det du gjør nå.. Enten abort eller adopsjon.

Tror du har fallt ned i et svart hull og trenger hjelp opp derfra.

Håper du tar det rette valget hvertfall..

Skrevet

I uke 12 er barnet 7 cm lang og øyne o.l. er ikke synlige..i uke 18 er øyne synlig, barnet suger på totten og lengden er nå på 18 cm...

Ganske stor forskjell spør du meg...

Skrevet

jaja, neffi, men jeg er 15+4....... Ikke i uke 18. HI

Skrevet

Men du er klar over at det kanskje ikke skjer på dagen, ikke sant??

Så du kan fint gå en uke eller to til..Har du fått det innvilget så spiller det i grunn ikke så stor rolle om du er 16+1, 17+3 eller hva du nå er på tidspunktet barnet fødes. Settes du i gang kan det fort ta tid og..

Skrevet

Neffi og lille måne (og hvem andre som måtte ønske å svare) Bare lurer på en ting; Hva mener dere bør veie høyest, hensynet til det barnet som allerede er født, eller hensynet til det ufødte barnet? Har man ikke et ansvar for å først og fremst tenke på det barnet man allerede har satt til verden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...