Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #51 Skrevet 24. oktober 2008 Den eneste frekke her, er jo deg, anonym 21:51. MS bryter som regel ut mellom fylte 20-40 år, og rammer hovedsaklig kvinner. Man vet ikke årsak, har kun hypoteser, så finnes ingen oppskrift på hvordan man unngår sykdommen. Dersom du har en oppskrift, kan du jo ta patent på den og bli rik, og slutte å arbeide i helsevesenet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #52 Skrevet 24. oktober 2008 hehe....helsesøstre og holdninger? dette er jo virkelig en gruppe som ikke vet hva de driver med, spør en slik en om hva vaksinene inneholder, så blir hun deg et svar skyldig. disse har et ansvar for å vite hva de sprøyter inn i barn, men tror du de vet noe om det????
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #53 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, den jo som ei bombe... Men du, siden du da ikke vil gi meg konkrete tips til hvordan holde min datter sykdomsfri gjennom hele livet - kan jeg da gå ut fra at du rett og slett sliter litt med å finne på noe? :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #54 Skrevet 24. oktober 2008 nei, jeg sliter lite, men du kan jo starte med vaksinefrie unger, samt bruke økologisk mat til de, være forsiktig med medisiner generelt. det er iallfall en start!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #55 Skrevet 24. oktober 2008 nei jeg jobber ikke i helsevesenet lengre, så jeg slipper å slutte, og jeg trenger ikke ta patent på noe. du lever i en verden hvor noen må ta patent på noe før det finnes en kur, det gjør ikke jeg, jeg vet at det finnes langt flere kurere enn de noen proffitere på, sånn sett er jeg heldig, og slipper å bekrymere meg for helsa hele veien, sånn som deg!!!
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #56 Skrevet 24. oktober 2008 Jo, takk du! Da starter jeg med økologisk mat - den er jo grei. Være forsiktig med medisiner generelt - det er vel de fleste av oss? Jeg mener, de fleste stapper vel ikke ungene sine full av medisiner med mindre man føler seg nødt? Og hvilke medisiner sikter du spes til? Vanlig smertestillende? Antibiotika? Mener du altså, helt seriøst, at ved enhver sykdom så skal den bare gå sin gang uten innblanding av skolemedisinen? Eller... hvis man ikke vaksinerer ungene sine, spiser økologisk mat og ikke tar medisiner, så får man kanskje ikke sykdommer overhodet?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #57 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, for i "gamle dager", før man fant opp vaksiner og man ikke hadde medisiner, og maten var økologisk siden moderne dyrkningsmetoder ikke var funnet opp ble aldri noen syke. Akkurat som folk som fortsatt lever sånn aldri blir syke. Det er derfor de fikk så få barn før, de visste jo at så godt som alle kom til å overleve, med mindre de ble utsatt for ulykker eller sult. Ingen ble jo syke.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #59 Skrevet 24. oktober 2008 jeg menere vel stot sett at du er bittelitt tett og med stor sannsynlighet får bittelitt miljøskadde unger og at det er ikke min sak, men du etterspurte hva jeg mente og jeg gav deg et svar, og så tegnsetter du dette atter igjen med nye spørsmål, og jeg kan velge å behandle deg som en idiot og gjenta meg selv og si at ja, dersom man dropper vaksiner og unødig medisinbruk samt gir barna økologisk mat så har du kommet langt på vei med å få friske unger. men jeg vet at dette er i senste lagte for deg, så jeg har ikke noen planer om å forklare deg at du neppe kommer til å klare det uansett, fordi du iall hovedsak er en bittelitt frekk og teit person, som jeg mangler bittelitt respekt for av gitte grunner!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #60 Skrevet 24. oktober 2008 Dette ser ut til å ha blitt til en av forumets vanlige drittslengertråder... Da gidder jeg ikke lese her inne likevel og lar dere fortsette med møkka lastinga....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #61 Skrevet 24. oktober 2008 Du tuller, anonym, som aldri bruker medisiner? Du kjeder deg så fælt at du bare skal forsøke å hisse en meget usaklig diskusjon? Eller er du desillusjonert? "I gamle dager" fikk folk flest mange barn, mange av barna døde og atter mange ble ikke gamle fordi de ikke hadde vaksiner og medisiner. Hvorfor tror du vi bare blir eldre og eldre? Det du sier er jo direkte feil, jeg forstår ikke hvor du tar alt dette rare fra. Vet du forresten hva en vaksine er? En vaksine består av svekkede eller døde bakterier/virus, som sprøytes inn i kroppen så kroppen skal lage antistoffer mot sykdommen. Dersom sykdommen aldri hadde oppstått- dermed ingen vaksine!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #62 Skrevet 24. oktober 2008 Imponerende hvordan denne saktmodigheten formelig flommer grenseløst i takt med de syke hormonsystemene deres, så utrolig redde for at noen skal si noe stygt om den teite legemiddelindustrien deres, dere er jo kanskje ikke nevneverdig oppegående men gud som dere hadde proffitert på å skaffe dere et par trinser til....det ryker jo mellom øra deres hver gang dere skal tenke ut en hel setning. Jeg kjenner jeg nesten får dårlig samvittighet med tanke på at dette muligens brenner vekk de siste restene av intelligens hver gang dere skal knote sammen et undermåls svar her inne.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #63 Skrevet 24. oktober 2008 Ho-ho, igang med den neverending vaksine-drittkastinga. At dere aldri blir lei...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #64 Skrevet 24. oktober 2008 Dette var en oppmuntrende tråd for mange, slik mange tråder er, men nå har den bare blitt til nok en hatsk tråd. Anonym 01:11, du er psyk, skaff hjelp.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #65 Skrevet 24. oktober 2008 Nei ungene døde ikke av mangel på vaksiner og medisiner, de døde av matmangel, altså underernæring, samme som at unger i afrika er grundig vaksinete og dør likevel av de samme sykdommene som de vaksineres for. Det har seg sånn at man kan være så immun man bare vil, det hjelper ikke så lenge man sulter. Og dersom man vaksinerer en utsulta og syk kropp, så blir den ennå sykere og dør. Vaksiner inneholder flere giftstoffer enn du kan navnet på+at du ikke aner hva jeg snakker om uansett. Så du kan bare fortsette å vaksinere ungene dine, la de spise dritt og gi de paracet hver gang de bikker 38,5 samt å mase på legen din om å få anibiotika når de har virusinfekjoner.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #66 Skrevet 24. oktober 2008 Hvordan kan du mene at jeg skulle trenge hjelp når du ikke skjønner bæret av hva jeg sier. Hadde du i det minste fortått noe av dette, men det gjør du ikke. Selsgt må man prøve å overgå disse ukyndige neka i drittkasting, men det er bare i mangel på noe bedre å gjøre i dette øyblikket, men det gir meg om ikke oe lenger faktisk.
Mø schæl! Skrevet 25. oktober 2008 #67 Skrevet 25. oktober 2008 Hjelpes. For min del synes jeg det er fint å ta en god diskusjon en gang i mellom, men da må man nesten ha en å diskutere saklig med. Her gir jeg opp. Tror kanskje du forsøker å provosere meg, men det lykkes ikke heeeelt, kanskje :-)!
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #68 Skrevet 25. oktober 2008 Skjærer gjennom usaklighetene og opplyser bare om at det finnes ENDEL forskjellige medikamenter som man bruker ved kjemoterapi. Ikke bare den typen du nevner. Klart det er bivirkninger, og ingenting ville gledet meg mer enn hvis man kunne bli frisk på andre måter. Men til nå er det ikke noe brukbart alternativ. (Juggelkjærring? 5 år og har lånt mammas pc?)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #69 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har faktisk aldri deltatt i "vaksine- drittkastinga", men har hørt rykter om den;)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #70 Skrevet 25. oktober 2008 Du anonym som er så mot medisiner: Hva med å prøve å argumentere på en saklig måte? Og kanskje bruke litt tid på å formulere ordentlige setninger som folk forstår? Sånn som du skriver innleggene dine her virker du bare tilbakestående. Det er jo ingen som tar meningene dine seriøst når du virker så tett i pappen. Og at du har fått ros for dine empatiske evner er det vel ingen her som går på. Synes litt synd på deg, du virker ekstremt bitter på alt og alle, og har tydeligvis lite å fare med både når det gjelder intelligens og evne til mellommennesklig kontakt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #71 Skrevet 25. oktober 2008 ok, gi meg gode eksempler på medikamenter mot akutt lymfatisk leukemi??? vet det er litt alternativer med anke på kronisk myelogen leukemi, som da i hovedsak betegnes som gammelmann leukemi, og faktisk er en genetisk sykdom å regne for i mage tilfeller. men ja jeg etterlyser myere fprmer for medikameneter til barne leukemi? ikke bare nye navn på 30 år gamle medisiner??? og til deg som mener jeg er bitter, du feiltolker, jeg er bare over gjennomsnittlig opplyst, og uttaler meg derette, men jeg synes jo det er trist at så mange ofrer hele og liv på skolemedisinens alter.
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #72 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg jobber ikke med barn, så det kan jeg desverre ikke svare deg på. Men det er ikke bare fosyreanaloge medikamenter som inngår i behandlingen, det er også bl.annet dexamethason, cytarabin, asparaginase, vincristin etc etc. Om de er så veldig nye er nå en annen ting. Har forøvrig hatt mange yngre pasienter med KML, så det er absolutt ikke bare noe som eldre mennesker får. Det er ganske god prognose etter man begynte med glivec, som er en ny behandling. Ellers så inngår faktisk A-vitamin i behandlingen av akutt promyelocyttleukemi, det må vel sies å være litt alternativt. Monoklonale antistoffer (rituximab, mab-campath) inngår i behandlingen av non-hodgkins lymfom, og kronisk lymfatisk leukemi, og er ikke 30 år gamle stoffer. ALL har nå uansett en helbredelsesprosent på 80%, noe som vel må sies å være ganske bra. Kjenner du noen med ALL siden du er spesielt opptatt av akkurat det?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #73 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg datt litt av i denne tråden her, men siden et nært familiemedlem har MS, interessere saken meg ganske mye.... Men her er noen helt konkrete, og ikke det minste frekke eller sarkastiske spørsmål, til den "skolemedidisin-motstander"-anonyme: har jeg forstått deg riktig, når jeg har oppfattet det som du mener MS skyldes vaksinering og at man ikke spiser økologisk dyrket mat? Sykdommen skyldes ikke en bl.a. uheldig gen-sammensetning? Hvis du, eller dine, nå så friske, barn, skulle utvikle MS, vil dere ikke ta i bruk en medisin, hvis sykdommen på den tid kan helbredes? Hvis du, eller dine barn får kreft, vil dere ikke ta i bruk "skolemedisinsk" behandling, men satse på alternativ behandling? Vær så kjempesnill å avklare disse spørsmålene, så blir det litt lettere å vite, hva vi egentlig diskuterer.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #74 Skrevet 25. oktober 2008 nei, men da jeg studerte for 6-7 år siden lærte vi at alt var stort sett det samme medikamentelt som det hadde vært de site 30 årene...altså folsyre antagonister i en eller annen form....med tanke på barneleukemi og at statisikken hadde gått fra 90% dødlighet til 90% overlevelse, men at man også visste at disse ungene hadda langsiktige dårlige prognoser, så det var iallefall mange etiske dilemmaer da, men nå har kanskje flere av disse beg å få barn, så da beg man få et visst perspektiv på skadene av denne bah i neste generasjon. men det vet jeg lite om nå. bare vet at det har vært kjempedebatter på dette, og at desverre har man sett at utrolig mange unger blir såpass dårlige på sikt at det kanskej ikke var rett å beh de så hardt likevel! ja vet at KML finnes hos yngre, spes menn rammes og har ikke så god prognose som de eldre....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #75 Skrevet 25. oktober 2008 nei, jeg har ikke sagt at ms kommer av ditt eller datt...og hvorfor denne banale hung upn på at dersom jeg eller mine barn får en eller annen greie.....seriøst jeg og mine barn er frisk og kommer til å irritere ræva av sånn som deg helt til jeg går i grava av alderdom, frisk som en fisk!!!!!....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå