Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #26 Skrevet 24. oktober 2008 Så du mener at mannen min heller burde dødd (sånn på prinsipielt grunnlag) fordi andre tar unødvendige medisiner som gir bivirkninger? For siden det ikke var antibiotika som reddet ham, var det i følge deg en helt unyttig medisin, ergo var det helt unyttig å redde livet hans...
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #27 Skrevet 24. oktober 2008 Klart medisiner har bivirkninger. Men det veies opp av nytten da. Har du f.eks leukemi eller lymfom dør du garantert uten cellegift. Da tror jeg nok de fleste velger å leve med bivirkningene. Hva mener du forresten med "systemet?" Ikke kom å si at du mener at alle er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, og gir medisiner som ikke virker...
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #28 Skrevet 24. oktober 2008 Forøvrig, du sier det er mye alternativt som virker mot leukemi? Hadde vært interessant å høre akkurat hva det er. Alle som en av mine pasienter gjennom de siste 10 årene som har prøvd alternative metoder for å bli friske, er i hvertfall døde.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #29 Skrevet 24. oktober 2008 Javel, det var ikke det jeg sa, men du får tolke det som du vil. Dessuten vet jeg at det er minst like mange som har strøket med av medisiner som de som er blitt redda. Hva feilte det mannen din og hva slags medisiner fikk han?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #30 Skrevet 24. oktober 2008 Ja ja....lev som blind, du er lykkeligst da!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #31 Skrevet 24. oktober 2008 ja skikkelig beroligende at det finnes en kur!!!! bare finn ut åssen den kuren virker du!!!! bare søppel som kommer fra legemiddelindustrien nemlig for de som ennå ikke har fått det med seg!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #32 Skrevet 24. oktober 2008 For et svar du gir da? Hva hadde verden vært uten forskning innen medisin? Tenk, for ikke mange år siden døde mange av lungebetennelse! Skjer også i dag, men da er de gjerne svekket fra før av. Penicillin, kreftforskning, vaksiner, HIV- medisiner, det er da fantastisk at forskerne finner kurer? MS er en forferdelig sykdom, håper virkelig de klarer/har klart å finne en kur.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #33 Skrevet 24. oktober 2008 Du anonym som mener at medisiner bare er "dritt." Spurte om du kunne nevne hvilke alternative metoder det er som du påstår hjelper så godt mot leukemi. Kan du tenke deg å svare på det?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #34 Skrevet 24. oktober 2008 kreftforskning???? hiv medisiner???? vaksiner???? hehe, det tar flere liv enn det redder, dessuten finnes det ingen kurer inne skolemedisinen!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #35 Skrevet 24. oktober 2008 for eks b17 hjelper mot kreft!!! fortelle om en medisin som virker inne skolemedisinen mot kreft foruten folsyreblokkere????? som ikke virker mot kreft til opplysning!!!!
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #36 Skrevet 24. oktober 2008 Du har virkelig ikke peiling... Tviler sterkt på at du har jobbet i helsevesenet i 10 år, innen kreftbehandling har du i hvertfall ikke satt dine bein. Ser du tar med deg den samme glimrende argumentasjonen om at alle som ikke deller ditt syn er blinde, fra diskusjonen om 9/11. Men her er du virkelig langt ute på feil jorde, så det er bare å slutte av før du driter deg for mye ut.Sorry...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #37 Skrevet 24. oktober 2008 Så mange uttropstegn da. Vanskelig å ta deg alvorlig. Forstår ikke budskapet ditt, anonym 19:47.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #38 Skrevet 24. oktober 2008 hmmm, du aliene som mener å vite noe om kreftforskning, vær så inderlig søt å fortelle meg noe jeg ikke vet om leukemi og behandling av dette. meg bekjent var det en lege i tromsø som var den første til å behandle barn for dette, han gav de himmelhøye doser med cellegift, hvorpå motgift ble gitt innen 24 t. meg bekjent brukes de samme medikamentene i dag, altså folsyreantagonister som for eks metotreksat. disse virker ved å hemme celledeling i alle celler i kroppen inkludert kreftceller. den eneste forskjellen fra da til nå er at medikamentene er mer konsentrerte således blir det gitt færre ampuller. noe utover dette har vel ikke leukemibehandlingen utviklet seg nevneverdig. samma møkka!!! joda det stemmer at disse ungene overlever de første 5 årene dog med så mange skader og bivirkninger at det neppe er et liv verdig noen. og med dårlige prognoser for framtida med tanke på fruktbarhet og videre overlevelse uten kontinuerlig behandling av skader og følgesykdommer. aleiena, jeg tror du er et kjepphøy lita høne som ikke vet en dritt om medisiner tiltross for at jeg antar du løper rundt som et piska skinn på en eller annen sykehusavdelig flittig medvirkende til pasienters lidelser i form av div pilleglass du ikke aner innholdet av, det er desverre ofte sånn med dere sykepleierspirer!!!!! bare husk at du har skrevet under på å vite hva du gir pasientene dine, ikke bare hva det heter det du putter i dem, juggelkjærring!!!!!
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #39 Skrevet 24. oktober 2008 Pass på ordbruken din, den er lite flatterende. Ellers: forstår jeg deg slik at dersom ditt barn (Gud forby!) hadde fått kreft, så ville du bare la latt "naturen gått sin gang" og ikke prøvd medisiner?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #40 Skrevet 24. oktober 2008 mine unger er friske og sunne så jeg kan slappe helt av. og til forskjell fra endel her inne vet jeg hva jeg skal gjøre for å holde de friske også. så du er på feil "jorde" som aliene ville kalt det dersom du prøver å få en eller annen for for gehør hos meg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #41 Skrevet 24. oktober 2008 Hun heter Aliena, ikke Aliene, Alieine og alle variantene du har. Litt vanskelig å lese hva du skriver, du skriver usammenhengende, har mange skrivefeil og tegnsettingen er manglende. Dessuten har du en ufin måte å henvende deg til andre på. Prøv å diskutere mer saklig neste gang.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #42 Skrevet 24. oktober 2008 Uspiselige anonym 20:46; må bare opplyse om at f.eks. en sykdom som MS ofte ikke slår ut før i voksen alder. Så selvom barna dine er aldri så friske, og du er aldri så flink til å holde dem friske, kan det hende at de rett og slett er griseuheldige og blir syke. Og da skal jeg love deg, at kunne de bremset sykdommen med medisin, hadde du villet at de skulle gjøre det! Hilsen en som fikk MS i en alder av 31, og som idag nesten ikke kan gå. Jeg kommer aldri til å bli frisk, og jeg skulle gitt rimelig mye for å kunne bli det!
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #43 Skrevet 24. oktober 2008 Ok, huffamei, da tror jeg at jeg kaster inn håndkleet. For klart, dersom ungene dine er sunne og friske er i dag, så er det GARANTERT at de aldri kommer til å få en sykdom senere i livet. Selvsagt. Og jeg må jo si, at dersom du har et skikkelig opplegg for hvordan du skal holde de friske resten av livet, så vil jeg gjerne høre den "kuren". Vil jo gjerne gjøre det samme for datteren min også. Plis?
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #44 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, det var selvsagt til anonym 20.46...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #45 Skrevet 24. oktober 2008 men du, vesle kua mi, kanskje jeg er en mer opplyst sjel enn deg, så derfor har jeg anledning til å uttale meg på en slik måte, hvilket ikke du har fordi du ikke besitter sammen kunnskaper som meg, og med stor sannsynlighet aldri vil gjøre det heller. jeg vet utelukkende langt mere om helse enn deg, og kommer ikke til å utsette meg selv eller mine barn for de samme komponentene du måtte finne for godt å eksponere avkommet ditt for. derfor kan jeg med sikkerhet uttale meg som jeg gjør. en annen ting er at det er meg knekkende likegyldig hva du finner på å gjøre med ungene dine. kunnskap er også naturlig seleksjon, desverre for sånn som deg!
Mø schæl! Skrevet 24. oktober 2008 #46 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg ba ikke om en utgreiing av dine fantastiske medisinske kunnskaper (dog jeg tror vi sov gjennom timene der vi skulle lære om medmenneskelighet?) - jeg ba enkelt og greit om oppskriften på din vidunderkur mot å holde barna dine friske og fri for sykdommer hele livet. Jeg synes det er litt dumt at du holder slik fantastisk kunnskap for deg selv, kan gjerne dele det med oss "uopplyste". Eller blir det litt vanskelig å være konkret :-)? Og hvorfor tar jeg deg egentlig ikke seriøst i det hele tatt? Tviler vel egentlig sterkt på at dersom du utøver dine fantastiske holdninger til medmennesker, at du hadde hatt jobb i helsevesenet såpass lenge...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #47 Skrevet 24. oktober 2008 Anonym 21:34; jeg kunne sagt SÅ mye om sånne stupide skapninger som deg, men jeg gidder ikke! Case closed! Hilsen anonym 21:02.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #48 Skrevet 24. oktober 2008 er det en av de tingene jeg har fått mest possitive tilbakemeldinger på så er det faktisk min evne til å være etisk og moralsk reflekterende, samt min forståelse, empati og evne til kommunikasjon med pasientene, tro det eller ei, at jeg hevneder meg småfrekt til frekke damer inne på en baby side har lite med min oppførsel i det daglige å gjøre. og jeg har ikke tenkt til å gi deg noen oppskrift på sunne barn, det må du nesten finne ut av selv, all kunneksp er enkel å oppsøke samt å finne. men du skal også ha styrke nok til å følge den.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #49 Skrevet 24. oktober 2008 jepps, flott det, anonym 21:02, jeg gadd ikke lese hva du skrev, så det er meg knekkende likegyldig om casen er lukket og låst, fnis...for noen urimelig barnslige uttrykk mange av dere bruker, blir småflau på andres vegner her.....
prebs Skrevet 24. oktober 2008 #50 Skrevet 24. oktober 2008 Det var da en usedvanlig slett holdning av en som angivelig skulle jobbe i helsevesenet, anonym 21:51 - å nekte å gi informasjon om hvordan man forbedrer helsa til sine søte små...Tenk om landets helsesøstre hadde hatt den samme holdningen! Ikke for at jeg tror "Kuas" (husker ikke nicket!) barn lider noen nød, akkurat. Og hun har jo heller ikke tilbudt deg et kurs i norsk gramatikk, rett skal tross alt være rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå