fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Ser på aktuelt på TVN nå, og forskere mener at en type medesin som brukes mot leukami kan begrense om ikke helt helbrede MS!! Det hadde jo virkelig vært fantastisk!!
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2008 Vis nå litt entusiasme da folkens!!!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Så skriv noe om Reima da:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 ja, det er fantastisk! nå må du gå å legge deg, fumlis, så du ikke er så trøtt i morra. tenk på unga, he-he.
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Ja klart det er myyyye viktigere enn legevitenskaplige fremskritt;-)
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2008 Du har fullstendig rett i at jeg burde gå å legge meg, men på denne tiden av døgnet finnes jeg ikke trøtt...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Så det ja. Greide ikke å la vær å tenke på den jenta her inne som har fått MS, synes så fryktelig synd på unge mennesker som får slike sykdommer. Må være fantastisk for de skjebnene som opplever den sykdommen:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Barna har vi bare til låns, den heldige eier av ett barn
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2008 Ja, jeg har også lagt merke til at det er noen her inne som har pratet om at de har/muligens har MS. Kjenner også til folk IRL med MS, og det er en forferdelig sykdom!! Så om de nå endelig har klart å komme fram til en kur, og om ikke en kur, ihvertfall noe som kan begrense sykdommen er det virkelig, ja, FANTASTISK;-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Det har lenge vært spekulert i forskjellig kurer mot MS. For eksempel forskningen som har foregått i Sverige på stamceller som visst nok skal helbrede (teoretisk sett) sykdommen. Men akkurat dette har jeg ikke hørt om, fortell mer?
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2008 Det var stort sett de jeg skrev i HI som ble sagt... Skal prøve å google litt;-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Tøv. Bare vent til hun blir tenåring, da skal jeg kjøpe henne av hennes far og holde henne innelåst her til hun blir voksen;)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg googlet det selv, og fant ut hvilken medisin det var snakk om. Min mor går på Betaferon som er "motspilleren" til denne nye medisinen. Det eneste som var "dumt" med denne kuren er jo at den kun gjelder for de som ikke har hatt sykdommen så lenge.. Så kjempe flott for de som nylig har fått diagnosen at denne medisinen er under forskning som aktuelt kur. Men litt trist at slike som min mor som har sykdommen i flere tiår ikke vil dra nytte av det..
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2008 Det var jo dumt da:-(
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Ja det er det jo. Men det er alltid noen som faller utenfor når det gjelder slik medisinsk forskning. Men holder håpet enda, selvom det kanskje virker tåpelig og urealistisk. Min mor er uansett et helt fantastisk menneske, og sykdommen har nok vært med å gjøre henne til den hun er i dag. Det hjelper masse å se på det positive, for det er det masse av :-)
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 Kjempebra hvis det kommer en ny medisin mot MS. Desverre tar det nok noen år før den kan komme på markedet.
Pappalille Skrevet 24. oktober 2008 #18 Skrevet 24. oktober 2008 All fremgang er jo helt utrolig =) For hver ny medisin som har virkning, finner de nye virkestoffer, og det øker vel også sannsynligheten for å finne en kur til slutt! Gode nyheter =)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #19 Skrevet 24. oktober 2008 Leste om det der, og det høres fantastisk ut. et eneste problemet er at det først og fremst virker for de som har fått sitt første anfall for max tre år siden. Det vil gå 4-5 år før medisinen er på markedet. Jeg fikk mitt første anfall av det de tror er MS for 1,5 år siden, så det ser ikke ut til å hjelpe meg eller andre som allerede har hatt anfall.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #20 Skrevet 24. oktober 2008 Det hadde vært utrolig bra. Har ei kusine med MS, og min mor hadde også ei kusine med MS (døde for en del år siden). Selv om denne medisinen nok dessverre ikke vil hjelpe kusina mi da, hvis den bare virker for de som nylig har fått det. Men ville være godt å tenke på at de har kommet lenger i prosessen med å finne en kur, og siden man mener at det også er en viss arvelig faktor i denne sykdommen er det litt beroligende å vite at en kur er på vei, i tilfelle flere i familien får det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #21 Skrevet 24. oktober 2008 det finnes medisiner mot det meste, bare legemiddelindustrien som er så klønete og som liker å holde folk knebla fast i sin dårlige helsetilstand. alt denne bransjen kommmer med er gift. og leukemi medisin mot ms er immunsenkende fordi ms er autoimmunt, har vært brukt kreftmedisin i mange år mot alle disse sykdommene, ulcerøs kolitt, chrons, leukemi....men jeg vil neppe anbefale det... markedet flommer over av medisiner som virker; B17, mms.....osv osv....men legemiddelindustrien er avhengige av medisiner som IKKE gjør folk friske samt at de kan ta patent på de.....så kikk i andre retninger om dere vil bli friske...
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #22 Skrevet 24. oktober 2008 Så hva skal man gjøre hvis man får leukemi da? Gå til healer? Jobber med leukemi, og jeg kan love deg at alle de forskjellige alternative behandlingene som folk prøver i desperasjon, IKKE virker.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #23 Skrevet 24. oktober 2008 tja, jeg kan love deg at det er mye som virker, og etter å ha arbeidet i helsevesenet i 10 år har jeg ingen respekt for de medisinene dette systemet mater folk med. eneste som jeg anser som nevenyttig er antibiotika ved hissige infeksjoner, noe utover det kan de stappe dritten sin et annet sted enn i mennesker!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #24 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg anser i grunnen medisinene som reddet mannen min som ganske nyttige også da. Glad jeg ikke ble enke 25 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #25 Skrevet 24. oktober 2008 joda, det er vel og bra, men mange har også blitt ødelagte av medisiner, ikke bare redda!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå