Gå til innhold

Tromsøjentene 17.oktober =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Tone: atter et grøtskjei tips da, men æ e så fornøyd med avent sine skjeie, for dem e "myk" å ikke så stor, så den bruka vi. Ska kjøpe et par til sia den ene e borte her. Dem va kjempegod iallefall!! Lita i selve skjeia, så den passe fint inn i en liten babymunn. Lykke til med prøvinga om du bli å starte no iallefall!!!

 

JAMES BOND JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Æ glede mæ såååå!! Har jo vært hjemme noen daga der dem har flere kanala enn NRK1 å sett litt reklame for den... UHUUUUU! Da skal det mye til for at æ ikke e der skal æ love dokker!!!! =) =) Sikle....

 

Her har tuppeluppa blitt syk igjen, feber å masse snørr. Så e ho skal virkelig gjennom en del no virke det som. E heldigvis litt blid innimellom da.

Grøten gikk det litt bedre med i går, så e spent på i dag. =) Å har å måtta ty te litt morsmelktillegg på kveldan, ho lika jo ikke flaska nå særlig, men ser ut som ho syns smaken av tillegget e god, så æ har et håp om at det ordne sæ. Virke som æ begynne å slite med å ha nok melk uansett kor mye ho prøve å øke mæ. Men e jo ikke så overraska sia æ sleit med det te Sigurd å.

 

Så arti AS at du fikk med dæ en "snurr"! Det e litt skøy når dem begynne å bli såpass aktiv. Tuppa her har no funne ut at ho kan skyve sæ rundt på matta etter lekan, så ho e blitt ganske så mobil.

 

Tove: gå på hovedsiden, så ser du heeeelt nederst på sia, der står det mail adressa. æ måtte å gjør det for ei stund sia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei...

 

Hær va d en liten kar som fant ut at d va mårra kl 4.. Hehe ikje akkurat mårra før mamman og pappan da nei!

 

Han ville heller smile og "prate", lå å sprella som bare d i senga! Så da kl va 6 sovna han endelig!

 

AS: Ja koselig me jentekveld.. Håpe Aline snart blir frisk!

 

Tove: Hehe ja du har kanskje vært længe nok fødeklar :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde prikka: det kan være mye rart, men frisk luft å litt mindre på kroppen bruka å hjelpe! Bruke tøybleia ei stund te det går over feks, eller bare brette en klut å så bruke den te bleie e lurt, for da skifte man straks dem har tissa. Leste å et tips om å ta babyen på fanget å sette sæ i sollys (så langt unna døra/vinduet man kommer sæ) me rumpa i lyset noen minutta.

Ellers e zink kjekt, men lurt å skifte bleie hver gang de har tissa ei stund hvis det e blitt sårt eller for å forebygge.

 

Varmeutslett e jo heller ikke så greit, lurt å ta litt mindre tøy på, bruke bomull å sjekke tempen på de små med jevne mellomrom. Altså i nakken, ikke med rumpetemp.

 

Ja det va bare nån tips æ fant i ei sånn babybok her no.. :-)

 

Så bra Adam e blitt bedre forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser Charterfeber på web-tv, ekstra artig at ei venninne av mæ va med i den første episoden fra Kreta, hehe :)

 

Noa-Nikolai e fortsatt tett i nesen og hoste endel, men han lå ute igår fordi. Måtte det for å få han te å sove. Han e ikke helt bra enda nei.

 

Gleder meg til vi skal ut å spise tapas og eventuelt drikke litt vin :) Skal vi sette en dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

tove: Ja, om du er virkelig på overtid med den graviditeten din. hehe=) Håper en mail til adm. medfører at det ordner seg =) hehe.. God bedring til dere. Håper dere kommer dere avgårde hjemover=) Tror ikke de små kan bli sjøsyk. Tenker deres balanseorganer i ørene er vant til litt vugg osv, værre med oss.. hehe=) God tur hjemover=)

 

Anette: Skal si dere mildt sagt får dere og noen andres dose av sykdom. Fælt! Enig med Tove. Tungt å være syk og ha noen små å underholde samtidig. Virker som om du tar det hele med et smil;) Morsomt at Ingrid drar seg bortover lekematten. Mobil, mildt sagt, ja. Aline viser tendenser til det samme. Trodde nesten ikke det jeg så, for de er jo så små. Når gjør barn det her egentlig? A gjør det ikke hun da. Nå er hun så vill på stellebordet at hun rekker såvidt å nå stellebordet med ryggen i det jeg legger henne ned, før hun setter igang med sprell.. hehe..

 

Mzme: Takk for god-bedrings ønsker. A er nesten frisk=) Ja, kl 04 er det vel dessverre ikke andre enn disse små babyene som er klare for å stå opp.. hehe.. Må bare le av det hele, for en er jo ganske så trøtt på dette tidspunktet. Bra Elias sovnet i 6- tiden igjen da.. hehe=) Her var Aline klar for å stå opp kl 0530. Fungerte ikke å lure henne, noe jeg sårt trengte etter 4 timer med søvn.. hehe.. men,våknet fort da=) =)

 

Tone: Håper Noa-N blir bedre snart. Ser ut til at de fleste av babyene " her inne" får gjennomgå med forkjølelse i disse dager. Sender dere masse god bedrings ønsker..

 

Rolig hjemmekveld i kveld. Mest lyst til å legge med allerede nå, jeg. Men, det fungerer ikke. Lite sosialt=) hehe.. en ting : Står dere alltid opp med barna i helgene, eller bidrar fedrene? Vi har et vennepar som deler på dette. De har hver sin dag å sove lenge, så det samme har vi =) Ja, unntak forekommer. Jeg har sovedag på søndagene. hehe.. Er jo jeg som er oppe om natta med Aline hver natt og har henne på morgenen, så denne søndagssovinga er hellig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Hehe ja kl 4 va ikje den beste tia på døgnet å stå opp :-) Nei de små e ikje lett å lure.. hehe

 

Hær står faktisk samboern opp hver natt lamme mæ, han valgte å gjøre d fra etter fødseln av! Snille han :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld!

 

Ann Silje: Sikkert smart å dele litt på hvem som står opp med ungen, og la den andre sove. Her tar Ole ofte morgenstellet i helgene, men vi står alltid opp samtidig alle tre.. Hadde sikkert vært godt å sove, men synes det er så koselig å stå opp og spise frokost sammen..

 

Her var det også morgen tidl i dag. Kl 5 var Iver tett i nesa og sulten. Dårlig kombinasjon. Ble sint og enda sintere da jeg kom med nesedråper. Så da kl var 6 og alle var lysvåkne sto vi opp, spiste frokost og leste avisa. Da kl var 7 gikk vi og la oss igjen, og sov heldigvis endel frem til vi sto opp kl 9.30.

 

Kari Anne: Fungerer kjempefint med tøybleier. Bruker BumGenius og Kushies på dagen og brettebleie med ullbukse på natten. Bestilt 3 fuzzy buns, som kom idag, så imorgen blir det nye fine farger! Dere får kose dere i Harstad!

 

Tone og Anette: Spennende å følge med på hvordan det går med grøtintroduksjonene deres.

 

Tapas høres veldig koselig ut!

 

Jeg har sydd rull idag! Nå er det kveldskos med ole og søstra mi. Smakt litt rødvin for første gang etter graviditeten.Det smakte godt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøten gikk ned i går faktisk! Ikke så mange skjeien, å ho bei sint på slutten når ho syns det va nok, men bedre enn før! Men den flaska med tillegg æ hadde håpa ho sku få i sæ på kvelden... Den e ikke like morsom. Nekta plent! Men æ gir ikke opp!!! Merka i går at det va lite melk på kvelden, å hvis æ skal øke nåkka sjøl så vil det si at det bli pumping eller pupping hver halvtime, for ho spis som regel en gang i timen.. Jaja! Sånn e det no!

 

Stakkar tuppa hadde å tett nese i halv fem tia i dag! Ikke så greit.. Etter litt byssing å bæring å en god del nesedråpa gikk det heldigvis bedre, så i sekstia kom vi oss i seng igjen. Å te min ENORME glede så starta Ulf da "sagbruket".. Så æ jaga han på sofaen!!! Her sku det soves!

Da æ sto opp så va stua støvsuga å rydda..

 

Her står bare æ opp me tuppa på natta, å vi har begge to alltid stått opp ilag med Sigurd om mårran. Kun no når æ ikke får sov så godt på natta at æ ligg lenger om mårran hvis lilletuppa gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på en søndag:) Har dere huska å stilt klokka, deilig med en time ekstra!

 

Elke; Jeg og jenny kommer gjerne på bursdagsfeiring 21.november:)

 

Ja, tapaskveld på åpen bar må vi få til! Søndag og mandag er det stengt på åpen bar. Kanskje vi kan ta en tirsdag? Hva med 2.desember, eller blir det for lenge til?

 

Nå skal jeg bake brød, det var vist tomt i fryseren.

 

God søndag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.desember passer fint for meg, skal høre med Kent-Rune siden han må være hjemme med lille banet :) Passe bra, æ reise hjem te Trøndelag 8.desember!

 

Skal på Tromsø Storm-kamp idag :) Det e så artig! Blir godt å komme seg litt ut etter å ha holdt fortet hjemme hele helga, hehe... Kent-Rune ble syk igår etter byen så han lå bare i senga. Men var mer enn fyllasyka for han fikk diarè i tillegg te spysyke... skikkelig kjipt siden vi skulle kose oss med romatisk aften. Men sånt som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en dårlig romantisk kveld ja =P

 

I dag skal vi i dåp til han Nikolai Jonah, men jeg og unga sniker oss unna gudstjenseten. Og sambo reiste nettopp og gleda seg vilt - NOT! Vi blir vel å få en del spørsmål om hvorfor ikke vi skal døpe igjen, men men... det er nå vårt valg!

 

Vi kan ikke være med den 21 nov.

 

Ha en fin søndag folkens!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gerne holde træff til uka! Siden der er oplæg mandag og onsdag, kan det være på tirsdag??? Er der nogen som har lyst til at komme i mit meget rodet hjem? V en 12 tiden?

 

Jeg tror jeg kan den 2. december! :-) tapas Uhmmm....

 

Annette: altså hvor I bliver angrebet! Håber virkelig snart at i er i form igen!

 

Kari-Anne: Har du fuzzi Buns i størrelse L? Kunne tænke at se mig en. I dk sælger de itti bitti for 145 dkr det var lidt en forskel!!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagskveld!!!

 

Så flink du har vært å sydd rull Minda :-) Jeg gjorde det for første gang i fjor. Skal gjøre det på nytt igjen i år :-) Morsomt å lære sllike ting også!!

 

Susanne: jeg og Aurora kommer gjerne på treff til dere på tirsdag. Koselig at du inviterer oss. Skal også invitere dere hjem til oss igjen snart.

 

Her er mor og datter fortsatt forkjølet. Tror nok ikke det blir svømming på oss i morgen. Gjør nok lurt i å holde oss innendørs enda en dag... Skal bruke dagen til å bake litt brød og rundstykker. Nam, nam...

 

Tapas og rødvin 2. desember er jeg også med på. Gleder meg allerede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nån som veit kor man kan se på de svenske jordmødrene, fikk så løst å se på den serien så den ikje da lille gulle va i magen.. Så bare den norske!

 

Men prøvde å finne ut kor man kunne se den, men va ingen plass å velge dær man kunne velge kordan man sku se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Her er et par heftige netter tilbakelagt. O har fått bronkitt, men er forhåpentligvis på bedringens vei nå som han får medisiner. Han har bare villet sove i hele helgen, veldig uvant. Og i går måtte man virkelig gjøre en innsats for å få frem smilet.

 

Susanne: Vi har bare M i Fuzzy Bunz, men vurederer også å kjøpe inn L. Storesøsteren passer faktisk størrelse M, men O er jo et helt annet kaliber enn henne :-) Så han må nok ha L etterhvert. Skal si Itti Bittiene var billige i Danmark! Men, når man legger til frakten er det vel ikke så mye å spare? Tror jeg må få deg til å deale noen tøybleier når dere er flyttet :-)

 

Minda: Ikke verst at du syr rull! Det skal jeg få mamma til å lære meg :-) Hun syr rull til meg hvert år, det må jeg ha i hus siden jeg ikke får feiret jul sammen med min familie.

 

Vi er med på julelunsj Elke, så fremts vi er friske :-)

 

Ang helgesoving må jeg innrømme at Anders står opp med den største hver helgedag. Jeg sover så lenge O sover og våkner han tidlig tar han med seg O også. Veldig godt siden jeg er ganske mye våken på natta. Kommer sikkert til å dele mer på det etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stakkar Oskar da!! Ikke kjekt...

 

Susanne: vi e med! Bli det eneste treffet på oss denne uka å fram te neste tirsdag siden vi får besøk av min bestemor! Har dokk flytta inn i huset?

 

Heldigvis e Ingrid blitt litt bedre, no e ho bare litt snørrat å hosta litt. Kjekt det. Men de her nettene de bli bare verre å verre. Ho spis å spis. Får ikke i ho nå tillegg om kveldan, men kan ikke anna enn å prøve videre. No har vi vært gjennom alle de forskjellige flasketypan å "smokk" typan som æ kan tenke på, så no bli det ny gjennomgang. E så trøtt å sliten no at hjelpes. Å puppan begynne å kjenne det dem å, sia ho spis på tom pupp mye no.

 

Å så digg at du ville ha treff i mårra Susanne, det passa så kjempefint altså!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Bedring te Oskar...

 

Hær trur æ d e en som e klart før grøt, han våkne så ofte på natta og spis!! Og han har også funnet ut at mårran ska starte tidlig hær!

 

Gir dåkker grøten me skje? Har dåkker den vældi tynn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Annette: Du kan se de svenske jordmødrene på stv.se tror æ og trykk på nett-tv. De heter barnmorskorna på svensk! Veldig bra serie :)

 

Susanne - vi kommer! Skal på vektkontroll i tolv-tida på helsestasjonen, så kommer etterpå! Tar ikke lang tid. Har dåkk flytta te nyhuset eller e det der du hadd treff sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter=)

 

Hehe.. Sitter på nett på skolen. Trenger jo pause;)

Takk for at dere deler hvordan dere gjør det med ungene i helgene. Merker at når en står opp hver natt med den lille og hver morgen, så er det herlig å kunne sove litt på søndags morgen. Som svigermor sa " du må huske at du også trenger å sove". hehe..

 

Kari-Anne: Så flott at J står opp med pappaen i helgene. Da får de litt alenetid, og det er vel stas=) Bra du får sove så lenge O sover. Trenger den søvnen, og særlig dere som ammer. Husker hvor sambla trøtt den pumpinga gjorde meg. heeh.. Bronkitt? åååh... ikke bra! Ønsker han masse god bedring=)

 

Anette: Så bra Ingrid er i bedre form=) Håper hun tar flaska snart, da. Stakkars puppene dine om dette drar ut. Aline som aldri har tatt pupp, får lære ingrid det med flaskespising. hehe.=)

 

Mzme: Ja, kan høres ut som om Elias er klar for grøt=) har dere begynt å introdusere? Vi gir Aline en porsjon hver dag nå. Er den porsjonen som heter " smaksprøve" på baksiden av " småfolk"- grøten. Blander 75 g ( har digital kjøkkenvekt) med vann og ca 3,5 skjeer grøt. Bruker de skjeene som følger med mme, for de har vi maaange av.. hehe.. blir ei passe tynn røre=) lykke til med introduksjonen :D

 

Janne: Så, nå er det dessverre deres tur til å være utslått av sykdom. Sukk.. Sender dere godbedrings-ønsker. lurt å ikke dra på svømminga da, ja. Vi har vært borte en gang pga begravelse og nå sist pga Aline var syk, så gleder oss til svømming i dag=) Da sees ikke vi før tidligst i desember, siden vi drar til harstad i slutten av uka og blir 1 mnd..

 

Tone : A er litt snørrete, men vi satser på svømming og spising på Milano etterpå=) sees om ikke så lenge=)

 

Ønsker dere alle en fin dag=)God bedring til alle store og små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei.. Vi har ikje begynt å introdusere, tænkte å gjøre d etter 4 mnd kontrollen på Onsdag!

 

Dæm får vell kanskje litt ondt i magen av grøten i begynnelsen eller? Tænkte sia at d e nåkka "nytt" før de små!

 

Spent på om Beco`en kommer idag... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysj og fysj....fikk han kjeft da, Tone? Godt med en orntlig mannekveld, regner jeg med, men så synd at det gikk på bekostning av den romantiske aften, jaja...dere får prøve igjen senere da...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fint at det passer for så mange å være med på julelunsj 21.nov.

Hvem sine kjære blir med? Fint å vite. Tobias hadde lyst å være med, men sikkert dumt hvis det BARE er damer og han den eneste man.

Passer bra for oss med vinkveld 2 des.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Jeg og jenny kommer i morgen, gleder oss!

 

Så bra at 2.desember passer for mange med tapas, må nok bestille bord etterhvert og bestemme tidspunkt. tror matserveringen stenger kl 22:00 (men ikke vinserveringa, he, he).

 

Sees i morgen til dere som skal til Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer i morgen suzanne!

Noen som vil gå med oss?? Minda? Elin?

 

Tror ikke jeg melder meg på noen tapas kveld til den 2. Blir nok litt for tidlig for oss. Jeg synes ennå det er greit å amme, og jeg orker ikke flaske henne. Så jeg venter med byturer til hun er godt vant med grøt, og at kveldsrutinen er helt stabil =)

Foreløbig er det nok melk her, men det kan jo fort snu, så hun skal få grøt når hun begynner å vise behov.Men det er jo så enkelt med bare pupp! Hadde vert deilig om det holdt til vi kom hjem fra ferie i jula, men det er nok litt for mye å forlange =P

 

Er det foresten noen som har en babycall de ikke bruker??

Eller evetuelt vil byttelåne med oss i jula? Trenger det til juleferien.... Vi har den SuperNova med fargekamera, men problemet er at den blir så påvirka av internett der vi skal være, så den må stå på lydløs for det skurrer sånn =(

Eller kanskje vi bare skulle kjøpe en ny? I såfall hvilken kan dere anbefale. Som er til å stole på og som ikke blir påvirka av internett?

 

Vi sees i morgen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...